Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Intradevar am facut masurarea fara consumatori. Motor la relanti 850rot/min.
Deci trebuie sa refac masuratorile dar cu, consumatori(faza lunga-incalzire scaune-radiocasetofon-climatronic-dezaburire)
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:Eficienta masuratorii este oarecum scazuta,dar si asa scoate in evidenta o cadere de tensiune de 0,3v,in gol(fara consumatori.Eu am precizat ca o verificare eficienta se face cu consumatori,la maxim,pentru a scoate in evidenta punctele nevralgice(iar o sa zica unul,ca e termen academic).Verificarea contactelor la borna de (+):motor pornit,consumatori maxim,se masoara cu voltmetru pe borna de plumb a bateriei si pe conductorul gros de cupru(daca nu este loc linga izolatie,se inteapa izolatia) linga borna.In acest fel se verifica contactul intre borna si clema bornei ,si intre conductor si clema borna,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.


Am repetat masuratorile direct la alternator cu consumatori.
14.18v cu urmatorii consumatori: -faza lunga, -proiectoare, -climatronic treapta 5, -radiocasetofon, -incalzire scaun sofer, -dezaburire luneta si incalzire oglinzi, -ceata spate.

Am masurat iar la borna "+" cu cablu rosu direct pe borna de plumb si cablul negru am intepat cablul gros care intra sertizat direct in borna de cablaj si mi-a dat -0.36v.

Acum nu mai poti spune ca nu am masurat corect. Am facut de fiecare data exact cum ai specificat.
Acestea sunt masuratorile. Daca ma poti, sau ne poti ajuta(cu siguranta nu sunt singurul) sa ne spui ce este de facut in acest caz. Multumesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Daca tensiunea masurata intre borna de plumb si conductorul de cupru era zero,in punctul respectiv era in regula.Faptul ca e 0,36v,mi se pare foarte mare caderea de tensiune pe doua contacte(borna-clema borna si clema borna-conductor).Cu voltmetru vei verifica ,cadera de tensiune pe fiecare contact,si vei interveni pe contactul problema,prin curatare,stringere,pina ce caderea de tensiune va tinde catre zero(0,0xV).O problema e la clema borna turnata pe conductor,caz in care se inlocuieste clema cu una noua,daca nu-i posibila stringerea sau nu da rezultate.Prezentarea a fost facuta doar pentru conexiunea bornei de plus,dar masurarea caderilor de tensiune,este necesara si la borna de minus,la fixarea conductorului de masa pe motor,la fixarea conductorului de plus la alternator.In unele cazuri,este necesar a verifica,caderea de tensiune pe conductorul de plus,intre alternator si baterie deoarece,este posibil sa fie mici probleme la conexiunea electromotorului,conductorul fiind din doua bucati.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Sa stii ca imi face o deosebita placere sa avem aceste dicutii constructive in primul rand.
Exact in aceste puncte am masurat. Am "trasat" cu albastru, defapt este cablul negru de la aparat.
Exact acel cablu, care are traseu de laalternator, prin borna de la bobina electromotorului, in vara aceasta l-am gasit "lipit" cu cablul subtire care pleaca din alternator.


O sa masor si borna "-" la fel. si o sa revin cu detalii. Nu imi ramane decat ori sa inlocuiesc tot cablul de plus, ori sa refac sertizarile.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:
big_electro61 a scris:,Daca este contact bun,tensiunea citita va fi cit mai aproape de zero,cu cit contactul este mai imperfect,tensiunea va fi mai mare,aparind si efecte termice(caldura) in jurul acestui contact.Asa se procedeaza la orice contact ce este in circuitul de forta al incarcarii.
Daca tensiunea masurata intre borna de plumb si conductorul de cupru era zero,in punctul respectiv era in regula.Faptul ca e 0,36v,mi se pare foarte mare caderea de tensiune pe doua contacte(borna-clema borna si clema borna-conductor).Cu voltmetru vei verifica ,cadera de tensiune pe fiecare contact,si vei interveni pe contactul problema,prin curatare,stringere,pina ce caderea de tensiune va tinde catre zero(0,0xV).O problema e la clema borna turnata pe conductor,caz in care se inlocuieste clema cu una noua,daca nu-i posibila stringerea sau nu da rezultate.Prezentarea a fost facuta doar pentru conexiunea bornei de plus,dar masurarea caderilor de tensiune,este necesara si la borna de minus,la fixarea conductorului de masa pe motor,la fixarea conductorului de plus la alternator.In unele cazuri,este necesar a verifica,caderea de tensiune pe conductorul de plus,intre alternator si baterie deoarece,este posibil sa fie mici probleme la conexiunea electromotorului,conductorul fiind din doua bucati.


Am curata si restrans(sertizat) cat am putut intrarea cablurilor groase in borne. Sunt destul de greu de resertizat. Am curatat bornele de plumb ale acumulatorului, dar si bornele cablajului. Am montat la loc totul si pierderea acum la o noua verificare(motor la relantiu) este urrmatoarea:
-pe borna "-" ...0.00v
-pe borna "+"...0.19v

Nu am refacut legaturile acestui cablu de la alternator si de la electromotor. Nu l-am demontat de tot. Doar la acumulator am umblat. Daca se face timpul putin mai frumos o sa-l demontez, masor, eventula inlocuiesc.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Cind scrii o valoare,conteaza conditiile in care a fost citita,cu/fara consumatori.Cind vei avea si la plus,valoarea citita la minus(0,00v),va fi OK.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Valorile sunt "citite" fara consumatori. Am inteles chestia cu valoarea de 0.00v pierdere.
  • 17_adi

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
salutare.am si eu intrebare..doresc sa inlocuiesc bateria de pe masina(astra g,y20dth) si am gasit una rombat premier,curent de pornire de 750ah si 75 de ah la un pret atractic.singura problema este ca mi se pare cam inalta(190mm)fata de 175.stie cineva daca oare se potriveste?lungimea si latimea sunt aceleasi.multumesc
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Poate ca gresesc, desi nu cred dar atat in manualul de utilizare cat si in manualul de reparatie specifica acumulatori pana in 70A(inclusiv) la modelele Astra G.

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca pui baterie mult mai mare o sa stresezi alternatorul, o sa se incarce mai greu. 5ah nu cred ca se simt.
  • 17_adi

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 Y2.0dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2010

  • Mesaj Privat
cea actuala tot de 75 de ah este..si nu cred ca este mare pentru un motor de 2.0dti.doar ca cea pe care am vazut-o in magazin are putere mai mare la pornire si este mai inalta(190mm) fata de 175 cat are actuala..la asta ma refeream..daca are loc..lungimea si latimea fiind aceleasi.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
UNHleaSHD a scris:Daca pui baterie mult mai mare o sa stresezi alternatorul, o sa se incarce mai greu. 5ah nu cred ca se simt.
Poti preciza efectele acestui stres,eu cu medicina,sunt deficitar...!
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
big_electro61 ca off topic tu ai auzit de <alternator stresat> poate alternator stricat
on topic eu stiu ca un alternator bun incarca si o baterie de 1000 de Ah
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@nicunicu,pe linga sugestia de a folosi semne de punctuatie(pentru a te putea intelege ce vrei sa spui),pot sa spun ca eu nu am auzit de alternator stresat,ca stricat e cu totul altceva.
  • alexneb1

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2011

  • Mesaj Privat
salut,tocmai mi-a murit bateria de vreo saptamana tot facea figuri ,acum a decedat de tot si definitiv ,alternatorul incarca ok ,dar bateria nu mai tine curent ,in manual se recomanda baterie de 60 si 70 ah ,am fost pe la niste magazine si vreau sa iau varta silver si dupa catalog apare de 74 ah ca s-ar potrivii masina este opel meriva 1.6 16v z16xe 2003 ,ce risc daca pun baterie de 74ah tinand cont ca manual recomanda maxim 70ah ?
  • stefy_726

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Bucuresti, Romania
  • Masina: Ascona 1986 18E
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2006

  • Mesaj Privat
salut.eu zic ca 60 ah e suficent, 74 este prea mare pt. o masina pe benzina daca ai aer
conditionat poti pune si de 80 dar sint bani aruncati.
sfatul meu este sa cumperi una de 60 ah cu 580 a la pornire.
  • alexneb1

  • Mesaje scrise: 131
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2011

  • Mesaj Privat
am cumparat varta silver 63 ah 610 a la pornire,bateria care am dat-o jos era 2003 luna a 9 ,a rezistat eroic.
  • AndreiV15

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2010 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2013

  • Mesaj Privat
A venit vremea sa imi schimb bateria la un Vectra C 1.9 CDTI, 150 CP, si nu ma pot hotara ce sa cumpar? Tind sa cumpar un Varta de 80ah: http://www.autoroyal.ro/lis...48514--Acumulator

Am vazut ca sunt si de 85 ah, credeti ca se merita diferenta de pret?
  • CristiNistor

  • Mesaje scrise: 267
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2009

  • Mesaj Privat
Cat e diferenta de pret? Vezi ca sunt si mai ieftine (~10%) in alta parte. Sa nu uiti sa intrebi data fabricatiei si cine si in ce conditii iti ofera garantia.
  • cuculica

  • Mesaje scrise: 1,239
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2011 z17 dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Am schimbat si eu bateria ieri,am vrut sa cumpar Varta,dar vanzatorul mi-a recomandat Bosch Silver pentru ca avea puterea la pornire mai mare ca la Varta!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Chestionar

Ce baterie aveti pe masina?
1. Bosch 18%
2. Varta 30%
3. Zap 2%
4. Victor 0%
5. Rombat 19%
6. Caranda 6%
7. Exide 10%
8. Altele 11%
891 voturi

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR