Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • GL10PEL

  • Mesaje scrise: 782
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
89dam a scris:Am gasit, nu aveam liniste, nu puteam sa ma relaxez stiind ca e problema masina. Am verificat cu atentie si dupa "pipaieli" la furtune am zarit vasul de expansiune fisurat. Am lasat de s-a facut presiune si intradevar pe acolo are pierdere. NU imi ramane decat sa bag mana in buzunar. O saptamana viitoare frumoasa!

Bine ca tu ai gasit pe unde curge. La mine (Astra H Sedan,2011,A16XER,GL 1 0PEL ) pierde ~100ml la 3000km si nu se observa scurgeri.


Ultima modificare facuta de GL10PEL la Vin 05 Dec, 2014 1:37 pm
Skip ads

  • andreiy

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2001 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
din cate am inteles cand golesti sistemul de antigel pe la acel buson tot iti ramne ceva antigel,daca dupa ce il golesc pe la acel sorb si complectez cu antigel rosu are ceva? stiu ca nu e bine sa le amesteci dar nu pot sa golesc tot antigelu din sistem....
  • Genil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Vreau sa-mi recomandati si mie un antigel bun de iarna,care ar fi ideal ptr corsa c 2005 motor 999 cm 44kw 60cp z10xep..
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
@andreiy
Nu se amesteca culorile din cate stiu.
Daca sunt G12 amandoua nu cred ca afecteaza cu nimic.
G12 - fara silicati
Din ce am observat acum ca la toate masinile se baga numai G12, ca nu ataca componetele de aluminiu din instalatie asa ca au trecut cam toti pe G12.
Ca sa nu mai repet odata cititi aici.

@Genil ai PM.


Ultima modificare facuta de T.ion la Vin 05 Dec, 2014 3:22 pm, modificat de 4 ori in total
Skip ads

  • Genil

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2005 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2014

  • Mesaj Privat
Eu vreau sa l schimb cu toate ca am roz in vas,eventual sa mai adaug dar nu stiu ce a folosit cel dinainte cand am luat masina..
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Genil a scris:Nu de alta dar ieri dimineata aveam masina inghetata si abia am plecat am si intarziat..Multumesc frumos;)

Prima data masoara antigelul cu Multimeteru. (Verifici PH antigelului)
Masurarea PH antigelului cu un Multimeteru setat pe 20v DC :
- Capatul neagru pe motor.
- Capatul rosu in borcanul cu antigel (se scufunda capatul in antigel.)
Daca PH este intre 0.01-0.05v atunci poti sa il mai lasi, daca este de 0.07v sau peste trebuie schimbat =>
=>(are prea multe impuritati.)
Antifreeze coolant Checking with a Multimeter

Daci daca mai este bun PH, scoti din antigelul din borcan si adaugi G12 concentrat ne diluat sa il aduci la -35 -40 verificand densitatea cu...
Densimetru Antigel


Poate nu este nevoie sa il schimbi, verifica PH si Densitatea antigelului...
Densitatea = Concentratia antigelului este foarte importanta mai ales iarna.
Daca concentratia este prea mica pot apare dopuri sau chiar inghetarea antigelului in instalatie.

Acum vezi si tu care este mai ieftin un densimetru sau un antigel nou + apa distilata diluat 1:1
Densitatea o poti verifica intr-un service nu dureaza mult max 2-3 min poate nici atat.

Sper sa va fie de folos.
  • andreiy

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2001 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
@Tataru ion
ms,am sa il inlocuiesc in viitor antigelul cu unul G12 dupa ce rezolv problema...totusi is in ceata de ce pe ambalajul de la antigelul pe care il folosesc scrie ca e fara silicati si e verde (antigel de la hexol "universal antigel") ,si cat despre pompa de apa nu a afectato,are mai bine de 45k km si nu da urme de oboseala,azi lam testat pe cel din vas si e ok.
Cat despre scurgere...m-am hotarat intr-un final sa ma duc la un mecanic sa se uite mai bine,cand am ajuns nu a mai picurat,ajung acasa ma uit sub masina vad ca incepe sa picure de la baia de ulei pe la garnitura,curat bine zona,pornesc masina fac o tura,nu curge nimic,am avut de umblat cu masina in oras (cam 30 min de mers) tot nimic,cred ca ma uraste...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Poti pune o poza cu zona unde iti curge.

Am vazut pe net - ca scrie ca nu contine silicati.
Nu am raspus cum este mai bine.
Eu unul nu as baga asa ceva in masina (cine stie, cu ce ma mai aleg la masina.)

Lasa masina sa ajunga la Temperatura de exploatare.
Eu banuiesc ca numai cand deschide termostatul circuitul mare, atunci se vede pe unde curge.
Asa ca vezi...

Cand furtunul gros de la termostat spre radiator este fierbinte atunci se deschide termostatul, atunci uitate si vezi pe unde da antigel...
Skip ads

  • andreiy

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2001 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
am revenit cu o poza http://i61.tinypic.com/ra47c8.jpg
curge si inainte de a se deschide acel circuti de care ziceai Tataru ion,curge cand si cand....
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Acum se pune intrebarea sigur este antigel.
Din ce vad eu, este intre cutia de viteze si motor sa nu fie ulei de motor. (poate a cedat oringul de pe arborele cotit din spatele volantei.)

Sau scurgeri de la rulmentul de presiune.
Ambreiajul iti merge bine, prinde bine sau mai scapa, tremura.

Verifica si marginea capacului culbutori sa nu prelinga ulei pe motor.

Daca este antigel ai ceva de cauta... du-te cu ea pe un elevator sau pe o rampa si vezi mai bine de unde este scurgerea.
Faci numai o constatare...
  • andreiy

  • Mesaje scrise: 58
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Corsa 2001 Y17D
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2012

  • Mesaj Privat
is aproape sigur ca e antigel,lichidul care era prelins pe acolo era verde...
  • radutzzu18

  • Mesaje scrise: 204
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Si la mine pierde antigel. La 500 km completez aproape 1L. Problema a aparut cand am schimbat antigelul(aveam apa distilata din vara cand am schimbat radiatorul)
Oringurile de la calorifer le-am schimbat. Pe dedesupt nu se vede sa curga pe nicaieri. In ulei nu intra, iar pe esapament nu scoate fum de nici o culoare.
In plus se aude acea bolboroseala in ultimul timp chiar si in mers dupa ce trec de 2000-2500 rpm.
Skip ads

  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Verifica: tecile la injectoare, sau garnitura de chiuloasa, sau poate pompa de apa vezi ce gasesti.... sau altceva...?
Y17DT - Pierdere mare de antigel
Este numai o parere.

Cine te-a invatat pe tine sa mergi numai cu apa distilata.
Dupa ce rezolvi problema baga antigel G12... Roz/rosu/portocaliu.

Lasa masina sa ajunga la temperatura de 88 °C si pune pe cineva sa o tureze la 2500-3000...
si tu uitate in vas vezi daca apar bule de aer (daca bolboroseste apa in vasul de expansiune.)

Ce culoare are antigelul din borcan daca mai are culoare.
Vezi ce faci... ca bine nu suna...
  • Pietonul

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Dacã sunt tecile de la injectoare cum am avut eu primul simptom este albeața de pe bușonul de ulei si capacul culbutorilor pe interior(bagi degetul) si nu scoate fum alb, în ultima fazã intrã apã în ulei. La 500 de km si un litru..paradeai masina. Dacã e garnitura de chiulasã..e grav , de recomandat sã o desfaci ultima, vasul de expansiune trebuie verificat sau vr—un furtun care mustește si se evaporã, pompa de apã. E o pãrere si trebuie tratatã ca atare Very Happy
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Astazi am rezolvat problema cu pierderea masiva de antigel. Cauza: Tecile de injectoare si oringurile acestora fisurate/crapate. Nu am avut de ales decat sa dau chiulasa jos si sa le scot pe dedesubt. Multumesc lui @nanutza pentru ca m-a pus in legatura cu baiatul de la service si cel care mi-a reconditionat chiulasa ( planeitate chiulasa, semeringuri supape, rectificat scaune supape + cele 4 teci cu oringurile lor). Pret pe distractie: 1750 lei (1100 lei piesele + 650 manopera ). Practic ma bucur ca am patit treaba asta ca asa am rezolvat si cu eroarea 1125. Am curatat galeria de admisie (nu vreti sa stiti ce e acolo) + senzorul MAP si am schimbat un furtun de vacuum. Acum masinuta mea rupe.
  • Pietonul

  • Mesaje scrise: 83
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 1.7
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Mã bucur, pentru schimbarea doar a tecilor nu era nevoie de demontarea chiulasei,
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Nu are nimic mai devreme sau mai tarziu tot ceda si ea.

Bagi antigel G12 ROZ sau ROSU fara silicati.
Si drumuri bune.
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
@ Pietonul: Stiu ca nu era nevoie dar am zis daca tot desfac semichiulasa sa fac motorul de la 0. Sa nu mai am probleme in urmatorii ani.
@ Tataru Ion: De cand am masina numai G12 roz bag dar cel de la care am luat masina a avut si apa chioara si antigel verde si asta a fost cauza. De asta am facut si toate operatiile de mai sus, sa nu fiu nevoit peste 2 luni sa schimb garnitura sau alte minunatii.
Drumuri lungi!
  • CoconeaValentin

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Este normal sa am ceva ulei in antigel dupa schimbarea tecilor, oringurilor si a garniturii de chiulasa? Are ceva daca amestec antigel roz cu rosu? Sunt G12 amandoua. Y17DT.
  • mariocove

  • Mesaje scrise: 321
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut ! Este posibil ca problema mea sa mai fie expusa...Recunosc ca nu am citit toate cele 60 de pagini...Dupa ceva probleme cu aprinderea (rezolvata ! ),a aparut asta cu pierderile de lichid de racire.Deci...distribuitie facuta de max. 40000 km cu pompa de apa,radiator schimbat cu unul nou anul trecut pt ca se rupsese un cot+antigel+apa distilata,termostat schimbat de vreo 2 ani si el pt ca ramasese blocat pe deschis.Simptome: am gasit vasul de expansiune aproape gol...dupa o usoara examinare am gasit pete de antigel pe la mufa termocuplei de pe radiator si a furtunului care intra in radiator.Le-am strans un pic mai bine si am crezut ca am rezolvat.Dupa ce am completat la nivel cu aprox 0,3 ltr ,am facut un drum de aprox 25 km,temperatura pe durata traseului super ok,undeva la 88 gr (pana in 90 ),caldura in masina foarte buna,ajung acasa si stand in parcare ceva mai mult pe loc a intrat ventilatorul coborand lichidul de racire ajuns undeva la 94 gr.Insa,surpriza...! Un abur care nu ar fi trebuit sa iasa de sub capota...Ma dau jos din masina si vad pe jos niste dare de lichid provenind cam de cand am dat cu spatele sa intru in parcare (si a pornit ventilatorul...) .Ridic capota,se scurgea acum antigel pe la un furtun care intra in radiatorul de caldura,deci presupun o presiune marita in instalatia de racire.Vasul de expansiune se prezinta ok,foarte curat,nivelul era o idee peste jumatate(ca atunci cand era rece motorul ),nu bolborosea nimic.Uleiul este si el in mintile lui,curat,schimbat de curand si la nivel.Despre fum pe esapament...parca la pornirea la rece arata un pic alb (insa asa s-a manifestat de cand am masina,presupun condens de pe tobe),insa in momentul cu pierderea chiar nu avea nici o culoare,nici alb nici negru.O sa incep cu schimbarea busonului ,sper ca s-a blocat supapa de suprapresiune,mai ales ca are un pret intre 10-20 lei.Orice sfaturi sunt binevenite !
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR