Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Salut!
stiu ca doar la 1.7 DTI se poate intampla sa treaca uleiul in apa din cauza termoflotului, dar am o curiozitate, ai verificat nivelul uleiului?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,453
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
EGherghinescu are mai mult ca sigur motor Z18XE si nu are termoflot.
Mizerie uleioasa dupa 19 ani nu este de speriat, ca fierbe (spuma) in vas este normal, racirea este sub presiune si prin craparea furtunului a fiert, nivel normal iar corect ca se dilata lichidul plus aer. Pe vas care nu degeaba se numeste de expansiune sunt doua linii, rece si cald. Barbatii care numai fizica nu au facut la scoala sa intrebe o gospodina la ce este bun capacul la cratita sau oala sub presiune (minune) ca la aia se uita linistite la serialul preferat, stiti voi genul fara sa spele aragazul.
Mecanicii lui peste o vor da cu garnitura chiulasa sa va scurga de bani. Cat sa tina un furtun de cauciuc care a vazut in atatia ani frig si de minus enspe si plus de suta lejer. Tot o gospodina va spune ca trebuie alta oala ca respectiva garnitura de cauciuc la capac este dusa, nu se gaseste si toata zeama este pe aragaz.
Toate astea din ciclul Leana si Costel...exista o explicatie.
  • MIorga

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Buna ziua. Am un opel insignia sport tourer 2L CDTI, 160 de cai, din 2009. De o buna perioada de timp imi scade nivelul lichidului de racire di vasul de expansiune. Nu creste nivelul uleiului nu bolboroseste in vas. In ultimele zile pun cate un litru de apa, cateodata chiar depasesc. Nu se vad pete pe jos. Am schimbat si vasul de expansiune. Care este motivul pierderii? Oare unde se duce atata apa? Multumesc.
  • S4844

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
Va salut! Am si eu o problema la sistemul de racire la motorul y17dt isuzu. Pierd apa din vasul de expansiune si cred ca s-a deschis la culoare uleiul. Mentionez ca nivelul la ulei din baie nu se mareste, a fost schimbat acum 5000 de km.
Credeti ca este garnitura de chiuloasa? Multumesc!
Skip ads

  • Nelu-RSO

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y1.7dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2008

  • Mesaj Privat
MIorga a scris:Buna ziua. Am un opel insignia sport tourer 2L CDTI, 160 de cai, din 2009. De o buna perioada de timp imi scade nivelul lichidului de racire di vasul de expansiune. Nu creste nivelul uleiului nu bolboroseste in vas. In ultimele zile pun cate un litru de apa, cateodata chiar depasesc. Nu se vad pete pe jos. Am schimbat si vasul de expansiune. Care este motivul pierderii? Oare unde se duce atata apa? Multumesc.



Salut,

Verifca pompa de apa. Am avut si eu o problema de genul asta, nu se vedea pe unde era pierderea, dar pierdeam antigel constant.
Nu reuseam sa gasesc pierderea si eram disperat. Am mers la mecanic si i-am dat tema, sa gaseasca pierderea de antigel. Nu mi-a venit sa cred cand mi-a spus ca e pompa de apa. Nu se vedea pierderea. Cred ca pierdea doar atunci cand era in presiune si motorul pornit. Dupa ce a schimbat-o, nu am mai pus gram de antigel. Vorbesc de un y17dt. Sper sa reusesti sa o rezolvi. Succes!
  • S4844

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Ialomita
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jul 2020

  • Mesaj Privat
S4844 a scris:Va salut! Am si eu o problema la sistemul de racire la motorul y17dt isuzu. Pierd apa din vasul de expansiune si cred ca s-a deschis la culoare uleiul. Mentionez ca nivelul la ulei din baie nu se mareste, a fost schimbat acum 5000 de km.
Credeti ca este garnitura de chiuloasa? Multumesc!


Am aflat motivul pentru care uleiul s-a deschis la culoare. Nu mai merge valva PCV si mi-a contaminat baia de ulei cu reziduri din carter.
  • keri

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Insignia 2010 A
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2019

  • Mesaj Privat
salutare la toata lumea.. am un opel insignia 2.0 160 cp dupa ce am lucrat la valva EGR, pentru ca nu mai pornea motorul, problema pe care am rezolvat-o, am observat ca pierd antigel chiar pe sub valva EGR. Mentionez ca a trebuit sa bat putin in valva EGR ca sa o pot scoate afara, pentru ca a fost intepenita si probabil atunci s-a intamplat ceva. are cineva vreo idee cum pot rezolva problema?
multumesc mult de ajutor
  • PAura

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2021

  • Mesaj Privat
Pierdeam apă foarte rău și am fost la mecanic , acesta a scos o piesă pe care a spus că nu a mai văzut-o. Nu știu cum se numește piesa . Aceasta iese dintr-un furtun mai gros de apă și intră în blocul motor . Arată ca o țeavă de fier de 5 cm lungime 3,2 cm diametru capătul gros și 2,8 cm diametru capătul subțire.
Skip ads

  • Daniel.scutaru

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Meriva 2007 A14XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Apr 2021

  • Mesaj Privat
Dragos Croitoru a scris:Acum 6 zile am golit complet lichidul de răcire care era apă chioară (am cumpărat mașina în mai anul ăsta). Am pus antigelul, 50%-50%, HEPU roșu, am pornit motorul și încălzit 20 minute, după o oră am plecat cu mașina cca. 15 km. După ce s-a răcit scăzuse din vas foarte puțin, cam 200 ml. Am mers zilnic cu mașina la serviciu câte 20 km și, de fiecare dată, scădea mult nivelul din vas (câte 0,5 l la 20 km).
Am verificat nivelul de ulei și acesta e cam cu 3 cm peste maxim. Pe capacul de la ulei e un strat subțire de culoarea ciocolatei.
Oare ce ar putea fi defect? Vă rog frumos să mă ajutați.

Antigelul o fi cel potrivit sau trebuia altă culoare?

Poate e important și următorul aspect: când am golit radiatorul am scos vasul de expansiune de la locul lui și l-am ridicat mai sus; apoi am suflat puternic pe furtunul prin care se întoarce antigelul în vas și am suflat și pe acest furtun. Să fi introdus prin suflare lichid de răcire în baia de ulei? Și, după umplere cu antigel să fi rămas mult aer iar prin aerisire treptată, pe măsură ce merg cu mașina, să îi fie luat locul de antigelul cu care tot completez? În total am pus în vas cam 8,5 litri antigel.

Dacă e așa, apa di baia de ulei se va evapora în totalitate, voi scăpa de ea?

Vă mulțumesc anticipat pentru ajutor.




Aceeași problema o am și eu la o meriva!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Cred că ți-ar fi de mai mult ajutor să spui cu cuvintele tale care ți-e problema și cum a apărut, decât să citezi aberațiile alea demne de un stand-up ptr mecanici auto...
  • CrZb93

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 2003 f32
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2016

  • Mesaj Privat
Salutare ,am si eu o problema la vectra c 2.2 dti ,antigelul se duce direct in baia de ulei .pana sa am problema asta am schimbat radiatorul,vasul+buson (toate noi) apoi am schimbat si pompa de apa plus cele necesare ca dupa toate cele mentionate mai sus sa observ ca tot imi pierde pana in momentul in care intr-o dimineata am gasit vasul gol si am complectat dar sa dus direct in baie (nu am ulei in vas ).daca se poate sa mi spuneti care ar fii problema .
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Vă salut!
Am întâmpinat o nouă problemă. De curând mașina a început să piardă antigel, așa că vreau să îi rezolv problema complet și să îi schimb și antigelul pentru că oricum e cam vechi și a devenit cam maro.
Lichidul din vas a început să scadă și mocheta de la pasager s-a îmbibat în antigel. Cunosc această problemă și îmi indică că radiatorul de căldură al climatizării este fisurat. Problema și mai mare este că am urme de scurgere și în spatele motorului, dar nu pot identifica sursa. Picură mereu antigel și este ud în spatele motorului, dar niciun furtun nu pare să aibă pierderi, toate sunt uscate. Plus că atunci când ridic capota, miroase foarte puternic a antigel încins, de parcă ar fi curs pe motor și s-ar fi evaporat, dar în zona motorului din nou nu există urme vizibile.
Piticul meu de pe creier începe să se zbată și mi-a venit geniala idee de a da motorul jos de pe mașină și să-l iau la puricat cu fiecare senzor, furtun, garnitură, simering și o-ring în parte doar ca să știu că motorul o să meargă ceas după aceea. Ce e drept, îmi place să îmi bag nasul și să mă apuc să șurubăresc la motor, mai ales că am cunoștințe, manualul de service alături și majoritatea sculelor necesare, dar oare merită bătaia de cap?
Acum vreau neapărat să îi rezolv problema instalației de răcire, dar nu prea am idei? Mă puteți ajuta?
Vă mulțumesc!
Skip ads

  • roland

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, am o mare problema. Din vara am observat ca pierd antigel din vasul de expansiune, avand mereu o baltuta sub masina. Am fost la mecanic, acesta a facut unele verificari si concluzia este trista : este vorba despre o garnitura din spatele motorului, care este in zona alternatorului. A facut comanda la firma de piese auto si astept deja de 1 luna, fara nici un razultat.
Masina mea este : Opel Vectra B, an 2000, 1995 cmc, 82 CP, motor X20DTL, 2 DI 16V.
Atasez fisa cu imaginea si codul garniturii in cauza .

Daca ma puteti ajuta cu informatii, ce sa fac, unde sa caut, se pare ca este o piesa care nu se mai gaseste.
Va multumesc, astept raspuns.
Roland
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,694
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
incearca magazinele online - autokarma, epiesa, unix
  • roland

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc, la epiesa am incercat si nu au asa ceva.
Incerc si la celelalte doua.
O zi buna !
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
O variantă:
https://www.ersatzteile-orig...02133:60686.html.
Alta:
https://www.rendcarparts.com...544511/RD90502133
Încă:
https://www.proavto.bg/artik...OPEL_90502133_GM.


Ultima modificare facuta de bibu16v la Mie 26 Oct, 2022 8:34 am
  • roland

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc,
La germani nu este disponibila piesa iar pagina italiana nu mai este valabila.

Cu stima.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 5,787
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Da, acum am observat și eu...
Nici aici?
https://auto1.bg/en/catalog/...alternator-328037 .
  • roland

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2000 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Salut, nu am gasit nicaieri piesa de schimb, dar mecanicul meu a rezolvat problema.
A confectionat el garnitura din clingherit si silicon adecvat, si acum nu mai pierd antigel.
Sper sa tina cat de mult.
  • Paranoid

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Vă salut. Am început să întâmpin o problemă dubioasă la mașina, mai exact la sistemul de încălzire. Miroase puternic a antigel în mașină când pornesc căldura. Am avut caloriferul spart, l-am schimbat, am spălat mocheta de antigel cu injecție-extracție și am spălat tubulatura inferioară din bord pentru că era contaminată cu antigel. Termostatul e nou și nu are pierderi, dar și în compartimentul motor miroase a antigel. Nivelul scade din când în când, dar nu mai are scurgeri vizibile și nici pete sub mașină nu am găsit. Nu știu ce să să mai verific. Radiatorul de răcire nu are scurgeri. Bănuiesc pompa de apă sau vreun furtun, în cel mai bun caz.
Aveți și alte idei? Nu prea aș vrea să mă apuc să demontez pe la motor sau bordul degeaba, mai ales că e frig afară și nu am un garaj unde să pot lucra liniștit.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR