Mar 03 Nov, 2009 11:25 am
brandas_style, încearcã sã scrii româneºte; aici nu suntem pe messenger.
În altã ordine de idei, strict pentru problema ta: ai verificat toate bujiile ? Sã fie de care trebuie, distanþa între electrozi sã fie ca la carte ? Fiºele în ce stare se prezintã, nu sunt terminate ? Poate ai de unde sã iei împrumut un set de fiºe sã vezi cum se manifestã maºina ta cu un set bun de fiºe - ºtiu o grãmadã de lume care a rezolvat exact problema pe care încerci tu sã o prezinþi schimbând doar fiºele.
Dacã nici aºa nu se simte nici o îmbunãtãþire a mersului motorului (la mine e la fel), urmãtoarele piese care se verificã sunt: MAP-ul; furtunul care merge de la plenum-ul galeriei de admisie la MAP trebuie sã fie curat, mai ales gaura din galerie sã fie curatã, apoi mufa electricã a MAP-ului se curãþã cu spray de contacte ca sã fii sigur cã MAP-ul merge calumea. Dacã ai dat jos clapeta de acceleraþie, ar fi trebuit sã cureþi ºi EGR-ul dacã tot ai fost pe-acolo, existã a doua categorie de posesori de XEL care susþin cã dupã o curãþare a EGR-ului, maºina merge mai bine.
În a treia variantã, dupã ce tot ce am enumerat mai sus nu merge, se trece la verificarea circuitului de vacuum pentru regulatorul de presiune benzinã, pe care îl gãseºti în capãtul rampei injectoarelor. Gãurica din galerie trebuie sã permitã referinþei de vacuum care comandã regulatorul de presiune benzinã sã funcþioneze corect, iar asta se întâmplã când furtunaºul respectiv nu e înfundat, iar regulatorul funcþioneazã cum trebuie. Dacã acesta nu funcþioneazã corect - nu ºtiu cum ai putea sã testezi presiunea benzinei din rampã în regim "casnic" - ar cam trebui mers la un mecanic sã punã un manometru pe ea ºi sã verifice presiunile respective la diverse turaþii ale motorului - (pânã la urmã e vorba de membrana elasticã a lui, care în timp îmbãtrâneºte ºi nu e la fel de elasticã) ... ar cam trebui înlocuit cu altul nou.
O altã rezolvare "minune" a aceleiaºi probleme de care te plângi este înlocuirea senzorului de temperaturã al motorului, pe care îl gãseºti lângã termostat, dar împreunã cu mufa lui (se înlocuieºte ºi aceea cu alta nouã) ºi firele pânã la instalaþia electricã a maºinii.
Dupã cum vezi, sunt multe soluþii, dar noi nu avem cum sã ne teleportãm lângã maºina ta sã o testãm ºi sã vedem care din soluþiile astea se potriveºte la tine. Pune ochiu' ºi citeºte pe aici cum se fac operaþiunile pe care le-am descris mai sus, cã resurse ºi tutoriale gãseºti pe forum ºi dupã ce o rezolvi, spune-ne ºi nouã ce a fost, cum þi-ai dat seama de defect ºi cum l-ai remediat. Baftã!