Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  • danutzutm

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Vinti>>Eu zic ca nu are nimic daca ai o bucata mica pe exterior si una pe interior la disc pe care nu calca placutele.Eu am schimbat acum 2 zile discurile fatza si m-am uitat la ele si asa e si la mine in fatza, pe exteriorul discului si la interior placuta nu calca discul aproximativ 2mm in fiecare parte. Parerea mea e ca nu ai de ce sa iti faci griji.
Skip ads

  • cont-sters-1898

  • Mesaje scrise: 233
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Feb 2006

  • Mesaj Privat
Vinti a scris:am si eu o nelamurire in legatura cu discurile sau cu placutele de frana .....treaba e in felul urmator la discurile din spate placutele nu "calca" pe tot discul ramane o portiune mica sus si jos unde nu ajunge placuta e din cauza la discuri sau la placute asta vreau sa stiu
PS
discul nu e tocit adica nu are santu acela care se formeaza de la placute

Ai discuri si placute montate de noi?
In manualul Opel vectra A & Calibra (toate modelele) se zice ca:
bataia laterala maxima admisa este de 0.003mm cand discul este nou si 0.1mm cand discul este uzat. Adancimea maxima admisa a canalelor de pe circumferinta este de 0.4mm. Toleranta admisa a grosimii este de 0.1mm.
In general aceste uzuri apar din cauza impuritatiilor adunate in timp intre disc si placuta de frana sau mai rau se aduna impuritati in locasul placutelor de frana de pe etrier si atunci placuta de frana nu apasa uniform.
Se recomanda o curatire a acestor locase si gresarea lor cu vaselina speciala.
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,893
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
foca montana a scris:
zafirul a scris:eram cu uzura cu 1mm sub grosimea minima data de fabricant... si frina de n-avea nici o treaba...


sincer nu trebuie lasata de izbeliste treaba cu discurile am vazut discuri uzate care la o franare foarte bruste s-au spart si de acolo alte belele.....

*
Numai ca daca s-au spart (ceea ce mie imi e greu sa cred, totusi...) nu s-au spart datorita grosimii reduse, ci datorita unor fisuri, care pot fi vazute in cazul rectificarii la strung... discurile fiind din fonta, sunt, in mod natural, casante...
  • gabby_

  • Mesaje scrise: 238
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2005 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am schimbat placutele pe spate si meseriasul mi-a pus unele putin mai late de imi freaca uneori in bucutul rotii...adica spre prezoane.Chiar si la viteze mari de peste 120-130 se aude un chitzait pe spate.Acum ma gandesc ca poate fi si de la discurile care deja au niste gaurele pe ele ...probabil din cauza uzurii si compenseaza si cu placutele care freaca in marginea aia ....da-ti mi un sfat.Discurile nu au buza deloc in exterior dar pe ele se vad clar ca niste scobituri .Ar fi cazul sa schimb placutele sau tot ?
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Materialele disc/placute aftermarket nu sant ceea ce se pune din fabrica,asa ca intrebarea de ce alea de pe masina au tinut 80.000 si astea cumparate de la magazin doar 25.000 are un singur raspuns ....nu-i aceeasi calitate ,regula de baza nu se uda vara imediat la spalatorie ce masina intra pe tunel,nu se renunta la scutul protector de tabla care protejeaza discul incins in cazul in care se trece brusc prin apa,iar culisele etrierilor se curata foarte bine si nu se ung chiar si cu ceea ce se recomanda a fi unsoare speciala care se face marmelada in conditiile de stres termic si umezeala(vaselina normala ataca burduful si Oring-ul din interiorul culisei ceea ce inseamna sabotaj pur si simplu) Very Happy ....discurile fisurate sant greu de depistat la o schimbare de placute rapida dar pot fi ciocanite usor cu o cheie,cele neomogene(fisurate)suna a doaga, suprafata pe care se aseaza cele noi se curata foarte bine de rugina si alte depuneri.Decat un disc strunjit la care am mari sanse sa ma pricopsesc cu abateri datorate necentrarii corecte pe strung,mai bine raman cu cel de pe masina e verificata de mine situatia si daca tot umblam pe acolo pot fi verificati si senzaorii de ABS curata eventual pentru ca fiind magnet aduna in timp multa zgura si incepe stresul aprinderii martorului cand ti-e lumea mai draga.Despre calitatea placutelor ce sa mai vorbim,decat unele recomandate de vanzator ca ieftine si care vor scartai ori nu vor frana suficient ca sant prea dure mai bine 30-40 ron in plus si iau ceea ce am verificat ca a fost bun ....pentru cei fara ABS la demontare etrierul unde placutele sant mai tocite se bine de curatat cu mai mare atentie ori este mai blocat ori tine frana mai bine acolo,la o franare de urgenta,sau pe suprafata alunecoasa poate schimba traiectoria masinii ...mai raman de inspectat racordurile de frana si gata.Situatie intalnita de mine ,s-au schimbat placutele la OPEL ASTRA ,s-au presat pitonasele in etrier ,s-au montat otile si gata da-i viteza,se incingeau dupa 30min. de mers rotile de n-ai vazut discuri rosii nu alta....problema nu s-a desfacut capacelul de la vasul de lichid iar surplusul de lichid venit din cilindrii nu s-a extras,acel nivel optim are si rol de a prelua dilatarea lichidului in mers cand se incinge fara acel loc se creeaza presiune in instalatie si te trezesti cu franele blocate dupa cativa km.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Discurile de frana sunt de mai multe marci ?La cati km se schimba aceste discuri?Cand se schimba aceste discuri trebuie schimbate si placutele de frana?Cineva mi-a spus ca discurile de frana se schimba la 100.000km.Masina mea , un Opel Astra G, 1,7 CDTI, are acum rulati 110.000km si inca nu am schimbat deloc aceste discuri.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,204
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Discurile de frana sant produse de multi exista nume consacrate si cu pret pe masura si nume mai putin celebre dar mai atractive...alegerea ramane in functie de raportul calitate/pret si grosime a portofelului,nu exista un numar fix de km. la care se schimba deoarece spre ex. masinile care au cutie automata vor consuma mult mai repede placute/discuri iar inlocuirea lor se face in cazul in care limita de uzura este depasita (valori care se gasesc in manual),au urme de uzura ,sant deformate etc.In alta ordine de idei la schimbul de placute nu este obligatorie schimbarea discurilor pe cand la schimbarea discurilor este recomandata schimbarea si a placutelor,iar textura placutei influenteaza mult si durata de folosinta a discului,eficienta franarii ...si zgomotele (scartait) de cele mai multe ori.
  • bogdanapost

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Recomand tuturor, din propria experienta, sa schimbe discurile de frana cand acestea trrec de o uzura mai mare de 2mm. Eu am pus discuri brembo si placute ferrodo premier. Tot atunci am schimbat si lichidul de frana iar etrierii au fost curatiti cu spray special. Rezultatul a fost pe masura, apas pedala si ma catapulteaza prin partbriz.
Va salut!
  • bluetux

  • Mesaje scrise: 1,386
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2008

  • Mesaj Privat
@bogdanapost
la ce service ai schimbat discurile?
  • JOHN_13

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Salut! Am si eu o intrebare, dak am inrosit discurile pe spate necesita schimbate?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR