Ai uitat parola?


  • Daniel Badea

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Y17DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jan 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ! Vreau sa achizitionez un Astra G din 2003 , motor 1.7 DTI . Am gasit-o la cineva in Bistrita . Omul are 55 de ani si e sofer la prefectura . Spune ca masina e de 4 ani in Romania si a facut cu ea aproximativ 20000 de km pentru ca are si masina de serviciu . Are toate actele in regula si reviziile facute la timp . As dori sa ma ajutati cu niste sfaturi : ce sa urmaresc la ea , cum sa-mi dau seama de defectele pe care le are ,si cu ce acte ar trebui sa plec de acolo in vederea inscrierii . Eu sunt din Dragasani iar distanta intre noi e destul de mare si nu as vrea sa fiu nevoit sa fac prea multe drumuri , avand in vedere ca sunt student intr-o scoala militara si nu imi permite programul . Va multumesc !
Am atasat cateva imagini cu masina :

  • 205

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Z14XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Jan 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Daca are 55 de ani si e sofer profesionist, de ce are lamaie in geam? Daca cineva din familie isi face "initierea" pe ea, acolo pot sa fie probleme si din cauza folosirii necorespunzatoare de catre un incepator. Zic doar ca se poate, nu e musai sa fie, dar trebuie sa iei in calcul toate posibilitatile.
Cel mai bine e sa te iei legatura cu un coleg de forum din Bistrita care sa-ti faca o programare la un service / mecanic de incredere de-al lui si sa duci masina acolo sa o verifice. Macar asa stai cu sufletul impacat dupa aia...
  • Daniel Badea

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Astra Y17DT din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Jan 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Semnul de incepator e al sotiei proprietarului , are permis de vreo 2 ani dar nu a condus prea mult . Nu are nepoti de varste mari , doar o fetita de cativa anisori , deci e in regula din punctul asta de vedere . Am lasat mesaje pentru colegii din BN . Multumesc pentru sfaturi
!
  • [cj]sharky

  • Mesaje scrise: 304
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra c16nz din 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ciorna:
Legat de pret:
Daca e sa iei masina de pe un forum, o cautare dupa posturile userului spune multe.
Gasesti tot felul de probleme nementionate si iti faci o idee despre caracterul userului.

S-ar putea chiar sa ai surpriza sa afli ca masina a fost cumparata acum 2 ani tot la pretul la care o vinde acum dupa 100mii km.
Exemple cu duiumul si aici si in alte locuri.
Unii au impresia ca daca au schimbat uleiul la 15mii si bucsele rupte in gropile din romania masina e noua ca in prima zi.
Le-ar include si in pret, daca ar putea.

Evident ca nu e frumos sa comentezi pretul daca nu esti interesat, dar nici sa pici de fraier in plasa unui speculant de ocazie.
Ca estimare de pret, cauti pe autovit care e nivelul la care se invart tzepele(acelasi model, adus din germania, km manariti, ). Mai pui vreo 25-30% si ala e pretul real pt o masina buna.
Evident, iei si taxa in ecuatie.
Mai intrebi pe unul altul cu cat a vandut masina, dar mai pui pe langa niste intrebari de control sa vezi cam cata incredere poti avea in spusele userului. Multora le place sa exagereze.

Totodata iei si marca in discutie. Adica eu am fost pus in situatia sa aleg intre e class si vectra cam la acelasi pret si stare/intretinere. Vectra era mai noua cu 4 ani, ceea ce e irelevant cand vorbim despre o masina mai veche de 8 ani. De dotari/confort nu are rost sa vorbim, la fel cum nu comparam vectra cu loganul.
Ma refer aici doar la exemplarele intretinute care merita luate, nu la cazane.
ATENTIE MARE: obligatoriu trebuie sa stii la ce te bagi si ce cumperi! Nu e ok sa alegi passat in loc de astra H si apoi sa te plangi ca e prea mare si ca suspensia are o mie si una de bucsi si brate.

Multi cer preturi aberante pt ca de fapt nu vor sa vanda masina, vor doar sa prinda un fraier. Una e pretul cerut, alta e pretul la care se vinde masina!
Nu va grabiti, fiare sunt destule.
Daca va cade cu tronc o masina care are un pret mult peste cel al pietei, si nu sunteti vreun magnat, asteptati.
In vreo 3-4 luni ori apare ceva mai fain, ori lasa omul din pret.
  • florin71

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 1,7cdti din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mai 2007

  • Garaj Mesaj Privat
,,Cele mai mari capcane la cumpărarea unei mașini second-hand

Cele mai comune capcane în care cad cumpărătorii de mașini rulate sunt actele false, eludarea plății TVA, kilometrajul modificat, autovehiculele furate și falsa transparență a vânzătorilor, arată o analiză a InspectorAuto.ro, un instrument de verificare a istoricului mașinilor, scrie News.ro.


„În domeniul auto nu există pomeni. Nimeni nu vinde la un preț foarte bun o mașină foarte bună. Principii simple, precum răbdarea și atenția, îi poate salva pe cumpărători din a transforma achiziția unei mașini din bucurie într-un coșmar”, a afirmat Mihai Cune, fondator și director general al InspectorAuto.ro.
Pentru a ajunge la un autovehicul „bun de cumpărat” este nevoie de răbdare, verificări temeinice și, mai ales, de cunoașterea tehnicilor prin care clienții de bună credință pot fi înșelați, potrivit portalului.
Una din cele mai des întâlnite practici este perfectarea actelor direct între client și vânzătorul din țara de proveniență a mașinii.
„Samsarul nu figurează în documente pe nicăieri, iar modul în care se ajunge în această situație intră în sfera infracțiunilor numite fals și uz de fals”, arată InspectorAuto.ro.
Situația poate fi întâlnită și la mașinile cumpărate din România, de la un proprietar român.
„Samsarul cumpără mașina de la o persoană fizică sau juridică din Germania sau altă țară UE, iar în acte este trecut proprietarul de drept și noul proprietar (samsarul). Apoi, samsarul falsifică actele originale. În dreptul vânzătorului rămân datele corecte, dar cu o semnătura și/sau ștampilă falsificate (...), iar la cumpărător se lasă loc liber pentru a trece pe contract direct persoană căreia îi va fi vândută în final mașina”, menționeazăi InspectorAuto.ro.
Mașina este vândută de samsar cu acte false - actul de dobândire -, iar intermediarul va fi de negăsit ulterior în caz de probleme legale sau de probleme cu mașina, pentru că nu apare niciunde în acte.
Mai mult, cumpărătorul final nu este proprietarul mașinii, de fapt, pentru că el are un contract de vânzare-cumpărare fals.
Astfel, actul care stă la baza transferului de proprietate este un fals și nu are nicio valoare, iar banii pe mașină au fost dați unei persoane care nu apare pe nicăieri.
Site-ul InspectorAuto.ro subliniază că sunt de evitat sub orice formă contractele de vânzare-cumpărare „în alb” și ”chitațele de mână”.
Eludarea TVA este o altă capcană în care cad cumpărătorii de mașini second-hand.
Majoritatea mașinilor care sunt cumpărate de la licitații din Europa sunt cumpărate la preț net de către o firmă plătitoare de TVA care are obligația să aplice, la revânzarea mașinii, o cotă a TVA de 20% la întreagă sumă cu care a cumpărat mașina, inclusiv marja de profit.
În realitate, însă, mașina este cumpărată la preț net, apoi se adaugă o marjă de profit de câteva sute de euro și se percepe TVA doar pe acea sumă.
„Această practică este ilegală, pentru că aplicarea TVA-ului la marjă se face doar pentru bunurile second hand cu TVA compus și nedeductibil. Adică bunurile pentru care s-a plătit deja TVA în țara de origine”, precizează InspectorAuto.ro.
Odată cumpărată mașina la preț net, TVA-ul fie nu s-a plătit în țara de origine, fie s-a recuperat, așa că el urmează să fie plătit în țara în care bunul este dat în folosință, în speță în România.
Stoparea acestui fenomen ar duce la creșterea prețurilor mașinilor rulate, iar samsarii s-ar putea reorienta către alte metode de înșelare a clienților.
Mecanismul a intrat și în atenția Fiscului. Însă samsarii și-au făcut firme în Bulgaria, Slovacia, Cehia, de exemplu, cu care cumpără mașinile de la licitație, le schimbă regimul de TVA și le revând în România unor firme care acționează doar ca intermediari și aplică un comision pentru care plătesc TVA statului român, ceea ce este perfect legal, transferând problema TVA în celelalte țări.
De asemenea, InspectorAuto.ro a descoperit mașini avariate grav, care au puțini kilometri.
„Au fost cumpărate la prețuri derizorii, ca epave, reparate și scoase la vânzare. Pentru că unele au doar mii de kilometri la bord, samsarii dau kilometrajul înainte deoarece vânzarea unei mașini cu atât de puțini kilometri ar părea dubioasă”, punctează reprezentanții platformei.
O altă situație des întâlnită este creearea unei „mașini noi” din două sau trei grav avariate, structura de siguranță a mașinii și aliniamentul caroseriei fiind compromise.
Site-ul subliniază că România nu are o legislație bine pusă la punct care să trimită la casat mașinile considerate daună totală, iar samsarii plătesc pe aceste epave mai mult decât ar plăti centrele de dezmembrări.
Aceste epave sunt vândute fie direct de către clienții care tocmai și-au făcut mașina daună totală, fie de către firmele de asigurări, deoarece legislația le permite.
În plus, potrivit Registrului Auto Român (RAR), cea mai nouă și răspândită tehnică pentru a introduce în piață mașini furate are la bază mașinile de închiriat - rent-a-car.
„Grupurile infracționale închiriază mașini pe termen mai lung, timp în care diverse documente sunt contrafăcute. Cel mai ușor de falsificat este contractul de vânzare-cumpărare, el neavând elemente de protecție și nefiind standardizat în UE”, arată proprietarii site-ului.
Mașina va apărea în bazele de date că fiind furată după ce și-a schimbat deja proprietarul o dată sau de două ori, în încercarea de a se face pierdută urma respectivului automobil.
Mai mult, pentru că certificatul de autenticitate nu mai este necesar la înmatricularea mașinilor deja înscrise în circulație în România, există șanse ca mașinile să fie „clonate”, utilizând documente de la una și caroseria de la alta.
În ceea ce-i privește pe vânzătorii care se vor foarte transparenți, site-ul atrage atenția că și cărțile de service pot fi foarte ușor contrafăcute.
InspectorAuto.ro este primul instrument de verificare a istoricului mașinilor. Site-ul asigură interogarea seriei de sașiu (VIN) și aflarea de informații despre istoricul de kilometri și de incidente al autovehiculelor, plus informații privind furtul.''

http://www.digi24.ro...ond-hand-603549


Sfaturi utile pentru foarte multi posibili cumparaturi de autoturisme folosite, adica SH-uri.
  • paunas

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Z14XEP din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Care sunt TOTI pasi pentru cineva care vinde o masina ?
Sa zicem ca am gasit comparator si ne-am inteles in privinta pretului
Cum procedez cu actele ? Daca se poate , vorba unui clasic in viata , as vrea sa imi spuneti "pas cu pas"
Va multumesc
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,219
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Faci acte de vinzare cumparare,mergi la ANAF si ii scoti fiscal si o radiezi de la tine ,opresti 1 contract din cele 5 si cumparatorul....se descurca la ANAF,Politie ...
  • rudisoft

  • Mesaje scrise: 420
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa X12SZ din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 15 Oct 2010

  • Garaj Mesaj Privat
paunas a scris:Care sunt TOTI pasi pentru cineva care vinde o masina ?
Sa zicem ca am gasit comparator si ne-am inteles in privinta pretului
Cum procedez cu actele ? Daca se poate , vorba unui clasic in viata , as vrea sa imi spuneti "pas cu pas"
Va multumesc


Trebuie să mergeti în 2 locuri (împreună cu persoana care cumpără masina):

1) La un birou de acte auto (în Ploiesti sunt de exemplu pe Strada Vasile Lupu vis a vis de Politie)
Aici vi se redactează contractul de vânzare cumparare în 5 exemplare, fisa de înmatriculare, copii xerox, tot ce aveti nevoie.
Cost Ploiești: ~ 60 lei (toate taxele sunt plătite de cumpărător)
Se poate evita acest pas/cost dacă vă descurcati singuri să faceti rost de / completati formularele necesare.
În plus cumpărătorul trebuie să încheie o polită RCA.

2) Mergeti cu actele la Finante Locale (Ploiesti - B-dul Independentei Nr.16), la unul dintre birourile auto.
Acolo depuneti 4 dintre cele 5 exemplare din contract (pastrati un exemplar) si ceva copii xerox.
Apoi trebuie să primiti înapoi de la Finante 3 exemplare din contract (1 rămâne la ei) vizate, pe care le dati / trimiteti cumpărătorului.
Acest pas durează 7 zile la Ploiesti, dar se poate rezolva si "pe loc" (1 oră) dacă plătiti o taxă de urgentă de 85 lei.
  • CVasile405

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
De ce unele masini aduse din germania au brieful cu colturile tăiate?
  • CVasile405

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt valabile briefurile cu colturile tăiate?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata