Ai uitat parola?


  • adrian82

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2008

Salut imi spune si mie cineva daca plasticele de la intercooler sunt turnate la ambele capete , mar interesa cel de deasupra care vien de la turbina fiindca pierd aer pe acolo .... masina e astra g model 2001 dti !
  • andrei_andrei1580

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Mar 2013

nu stiu daca sunt turnate sau lipite, dar nu se pot desface de intercoolerul propriu zis.
  • krashy22

  • Mesaje scrise: 1,897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x20dth din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jun 2007

Capacele intercoolerului sunt metalice(un fel de aliaj din aluminiu). Un intercooler sh este destul de ieftin, ți recomand sa.l schimbi .
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Aug 2008

multumesc ! am verificat astazi turbina si e ok .
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 1,578
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra x16xel din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 10 Jan 2007

Majoritatea radiatoarelor sau intercoolerelor au capace de plastic SERTIZATE la capete intre ele si corpul de aluminiu exista o garnitura care in timp se taseaza si scapa presiune nu mult dar apare ulei,se poate presa la loc si se rezolva.Mai este varianta SH dar si ele trebuie tinut cont ca tot vechi sunt si reapare problema mai ales la masinile cu tuning adica presiune marita de supraalimentare,cine vrea siguranta si performanta sa sune la Brasov se face pe comanda dupa dimensiunile cerute de client la 500 ron e numai aluminiu sudat si dai presiune in el cat tine turbina plus ca are randament crescut datorita faptului ca este tot metalic si face alt schimb de caldura.
  • alxblade

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z13DTH din 2007
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Oct 2012

Ce parere aveti? nu e ciudat sunetul de la 2500 de turatii? Z13dth
https://www.dropbox.com/s/66...IDEO0009.mp4?dl=0
  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z13DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2015

Salutare,
E normal ca in momentul cand turbina intra in functiune sa se auda un vuiet?
Mentionez ca se aude mai tare la primele 5 minute de mers ...apoi zgomotul scade semnificativ.
Sa imi faci griji? Vuietul nu tine cat timp accelerez adica daca ajung cu ea sa zic la 3000 rpmx...doar putin la 1800~2000 timp de 1 secunda maxim 2.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Mar 2015

La rece cam toate turbinele obosite scot diferite sunete ( jocuri/uzuri, ungere deficitara ulei rece/gros). De aceea se recomanda pana la incalzirea motorului un mers stil " femei gravide".
Odata ajuns motorul la temp de lucru, n-ar mai trebui sa auzi sunete legate de functionarea turbinei.

Eu am turbina cu geometrie fixa dar in primii km dimineata incerc sa stau cu " turele" sub 2000. Cum trec de valoarea asta face turbina ca o drujba ! Dupa ce se incalzeste motorul nu se mai aude absolut nimic indiferent de turatia folosita.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,543
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Oare uleiul nu e prea vascaos la temperaturi scazute ?
Toti pun 10Wxx si ala e gros la rece...mecanici mioritici si specialistii lui peste prajit.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 14 Mar 2015

La @Luvzu nu stiu, la mine e cu 5W.
Totusi cred ca turbina mea nu va mai duce mult. Poate cu noroc un 20 mii km.
A fost prezenta total sporadic P0105 care a disparut la fel de misterios cum a si aparut ( eu crezand ca am rezolvat cu o curatare MAP ) + ulei pe tubulatura.
  • luvzu

  • Mesaje scrise: 18
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z13DTH din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Oct 2015

Da la toti care am fost doar 10w mi-au spus sa pun ca cica motorul o cere ...are 126km.
Dar am schimbat cu 5w30 si sunt ff multumit de el. Si dupa o scurta documentare de pe turatii.ro legate de diesel am inceput sa pun in practica treaba legata de "bagat" piciorul in ea dupa prima pornire dimineata. Mai pe romaneste primele 5-10 minute o las usor cu acceleratia cand schimb...accelerez cu pedala pana la jumate din drum pana in 2000 rpm.


off topic@ Acum incerc sa gasesc un mecanic bunicel in bucuresti sa ma lamureasca cu pornirea asta dimineata ca o ia cam greu dupa ce stationeaza mai mult de 10 ore.
  • mircea radu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mai 2015

Buna!am ai eu un y17dt si am zis sa mai verific masina...uitandu-ma pe sub ea am vazut putin ulei la furtunul de aer ce intra in turbo...am strans putin colierul si atat...ce imirecomandati sa fac...mentionez ca nu mananca ulei trage deci masina functioneaza ok...doar am vazut acel ulei acolo la colier si acu gandul tot acolo imi e...imi dati va rog un sfat ce e de facut?multumesc.
  • mircea radu

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Mai 2015

Nu imi dati nici un sfat?
  • akodios

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Dec 2015

aceiasi problema o am si eu. am pus-o pe tester si mi-a dat oroare la senzorul de turatie,eu trebuie sa-l fac. a zis omul ala ca 3 lucruri pot fi : ecu,calculator,turbo.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,587
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Isuzu Y17DT 16v 55kW din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2006

Pentru turbina Y17DT cu ulei pe tubulatura - se scoate furtunul ce iese din turbina, se degreseaza bine.
Cu ocazia asta se verifica si jocul axial/longitudinal al turbinei.
Se scoate si intercoolerul - cel mai usor cu bara fata data jos, inclusiv armatura de dupa. Se spala cu decarbusolv si se scurge eventualul ulei adunat in el.
Se pun toate la loc iar furtunul intercooler se strange cu colier nou curat.

Eu la 252mii km nu aveam deloc ulei in intercooler, asa ca nu am mai verificat jocul axului.
Masina merge si trage f bine, nu are ulei pe tubulaturi.

Nu ar strica de curatat si senzorul de MAP.
  • KnX

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2011
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Oct 2015

Pentru ca tot se discuta de turbine aici v-as intreba de ce atunci cand e motorul rece fluiera turbina cand o accelerez? Simptomele au aparut de vreo 2 luni de zile si se intampla doar cand motorul e rece. Dupa cativa km nu se mai aude. Eu as presupune ca e vorba de o ungere deficitara avand in vedere faptul ca am aprox. 10.000 km si ar trebui sa schimb uleiul, dar as vrea si alte pareri daca a mai patit cineva asa ceva. Masina este o Astra J 1.7 CDTI 110 cai.
  • Ionut-Claudiu

  • Mesaje scrise: 29
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Dec 2015

Salut. Ma poate ajuta si pe mine cineva cu un cod de la garnitura care vine la innaditura de la furtunul de aet cu turbina? Am schimbat furtunul aer de la turnbo si am aruncat garnitura aia si nu am nici colier la furtunul ala ca "mecanicul" a zis ca nu-i nevoie de garnitura si colier. Ajutati-ma va rog. Madina este astra h 1.7 cdti 2005 101 cp. Nu stiu codul motorului. Multumesc
  • mishu88

  • Mesaje scrise: 405
  • Locatie: Suceava
  • Masina: Corsa Z13DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Nov 2011

Corsa Z13DT pierde antigel. Puțin. La o prima vedere, ulei pe furtun de la turbo.


  • lbanias

  • Mesaje scrise: 695
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia A20NHT din 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2008

Uneori simt in habitaclu miros de ulei/cauciuc ars cind opresc la semafor. Am deschis capota si in jurul turbinei vad ceva aburi/fum transparent cu mirosul ala , care dispar dupa 2-3 minute la relanti. Uleiul nu scade, antigelul parca a scazut 1 deget sub dunga normala. Am mai completat antigel asta vara tot cam 1 deget. Pete sub masina nu sint, nu am scut si as vedea. Poate fi una din conductele de ulei in/out ale turbinei care picura pe evacuare, si cum e incinsa aia scoate miros?
  • valydraku

  • Mesaje scrise: 138
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z17DTH din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jan 2011

Salutare!
astra h z17dth
<Poate cineve sa-mi spuna cum se numeste aceasta garnitura de la turbo ca nu o gasesc nicaeri si daca merge pusa de la alt tip de motor . Cu respect.


Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata