Ai uitat parola?


  • nrlarry

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Y17DTL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:[...]Tensiune de peste sase volti cred ca e suficienta - daca nu-ti da bcm sau ecu poti da tu printr-un bec,separat.
Important e ca acest bec sa fie aprins cu alternatorul pornit si stins cind porneste.
Daca nu ai defecte mecanice la alternatorul tau pune releu nou si daca tot nu merge schimbi si puntea. Eu asa am facut la cel vechi al meu - am scapat doar cu releul si m-a dus vreo 7 ani.

Deja am cumparat alternator nou, stiind ca sunt probleme cu diodele si releele de schimb (alternatorul vechi a fost ani de zile "beneficiarul" gazelor de esapament de la cotul turbo crapat, iar de un an l-am scapat de chinul asta. Insa este afumat rau si am zis ca daca tot s-a stricat, sa iau altul nou, sa nu-l mai curat.

Mufa este originala, are infundata din fabrica conexiunea "W" (de acolo unele ECU isi iau rpm ale motorului). Si la cel nou si la cel vechi pinul "L" este la locul lui.

Gabi, esti primul caz de care aflu ca are mai bine de 7 ani schimbat releul si-i rezista!

Insa, se pare ca eu sunt fericitul ghinionist cu alternator nou defect! Astazi verific cu becul si ma lamuresc daca dau jos alternatorul nou pentru a-l face bucatele sa vad ce nu au conectat din fabrica cum trebuie (cazul fericit) sau are puntea/releul defect (cazul nefericit pe care voiam sa-l evit)!

Multumesc frumos inca o data pentru ajutor!
  • gabimilo1

  • Mesaje scrise: 589
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Jan 2010

  • Garaj Mesaj Privat
M-as bucura sa aud ca ti-ai rezolvat .
Putini oameni cu tenacitatea si harnicia ta, care cer informatii,cauta,verifica,demonteaza, monteaza.
Imi doresc din suflet sa ai succes cu lucrul facut de tine si nu de cine stie ce service.
  • nrlarry

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Y17DTL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
gabimilo1 a scris:M-as bucura sa aud ca ti-ai rezolvat .
Putini oameni cu tenacitatea si harnicia ta, care cer informatii,cauta,verifica,demonteaza, monteaza.
Imi doresc din suflet sa ai succes cu lucrul facut de tine si nu de cine stie ce service.

Multumesc frumos, Gabi!

Cu cotul de la turbina eu am rezolvat (diagnosticarea). Intr-o vizita anterioara la service, despre care am in continuare o parere buna, mi-au spus ca trebuie sa schimb turbina. Apoi, dupa ce am depistat cauza exacta a scaparilor de gaze de esapament, mi-au spus ca nu se schimba cotul fara echilibrarea turbinei. Pana la urma au schimbat cotul si totul este bine! Logica mi-a spus ca nu are nici o legatura turbina cu un cot metalic care se prinde in 3 suruburi de ea!

La fel ca in medicina - un diagnostic corect = insanatosire grabnica - asa si eu incerc sa pun diagnostic/gasesc cauza si apoi la service sa fie facute operatiunile mecanice grele (nu am garaj/curte si nici toate uneltele necesare). Operatiunile simple le fac eu, asa cum este aceasta cu alternatorul.
  • nrlarry

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Y17DTL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Update: alternatorul nou functioneaza! L-am excitat manual cu lampa de control. Ramane de vazut ce se intampla pe traseul firului albastru-alb. Am masurat cu contactul pus o tensiune reziduala de 0,4 V. Banuiesc ca e indusa deoarece acest fir are traseu de circa 1 m alaturi de firul gros care are tensiunea bateriei. Urmeaza operatiunea dezmembrarii stergatoarelor si a diagnosticarii BCM-ului, respectiv a continuitatii firului buclucas... 😟

LE: atasez si o poza cu tensiunea de incarcare (incarca bateria, de aceea inca nu e in regimul normal). Se observa in plan secund mufa libera si fisa in aer.


Am scris intr-un post anterior ca bateria este de 60 Ah. M-am uitat acum si este de 74 Ah.
  • nrlarry

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Y17DTL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Update:

Iata si cauza in fotografia de mai jos

:

Off Topic: cum scap de vizitele nenorocitilor de sobolani? Asta a fost primul meu gand, ca au ros ceva sobolanii. De aceea am verificat traseul pana la BCM! N-am gasit nimic ros. Aici nu-mi inchipuiam ca intra! Sunt cat pisicile sobolanii din zona! Iar spatiul de acolo este extrem de mic.
Sunt bune acele aparate cu ultrasunete? Are cineva sa ne impartaseasca din experienta?

Multumesc frumos pentru ajutor!
  • fanthom

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Insignia A20DT din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Dec 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, revin cu problema mea pe partea de incarcare,
Scurt rezumat:
- baterie fiarta, alternator incarca cu 15V
- luat alternator din dezmembrari rezultat incarca tot cu 15V
- schimbat baterie cu alta baterie noua, incarcarea este de 14.3 pentru 10 minut aprox apoi scade si ramane in 12.1-12.2V
- am aceleasi valori si masurat la bornele bateriei si masurat pe borna de plus si pe carcasa alternatorului
- daca scot mufa ce vine de la BCM alternatorul incarca cu 13.6

Stiti care ar fi problema, sau ce sa mai incerc? urmatorul pas este sa ma duc sa mi cumpar un alternator nou
  • nrlarry

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa Y17DTL din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Feb 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, Fanthom!

Raspunsul ti l-ai dat singur in urma cu doua pagini - schimbat BCM-ul. Dar, dracul nu e chiar asa de negru cum l-ai descris tu acolo!

Din cate am vazut, la masina mea, acest BCM se poate schimba cu un altul care are acelasi cod de producator, indiferent de masina pe care a fost sau anul in care a fost produsa. Apoi, dupa ce s-a montat pe masina acest BCM, va fi accesat cu o diagnoza (OP-COM sau alta mai rasarita) si se activeaza / dezactiveaza tot ceea ce este instalat, respectiv ceea ce nu este montat pe masina ta. Important: sa cunosti car-pass-ul de pe masina ta si de pe masina donatoare a BCM-ului. Unii vanzatori seriosi de piese SH iti livreaza acest BCM cu codul resetat, pregatit sa fie instalat pe o alta masina.
Banuiesc ca pe acelasi principiu ca la masina mea, se aplica aceeasi metoda de schimbare a BCM-ului la masina ta, chiar daca este o diferenta de aproape 10 ani intre ele!

Bafta!
  • PIonut286

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra din 2017
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Mar 2018

  • Garaj Mesaj Privat
știe cineva de un de vine mufa asta?
  • Acidutzu

  • Mesaje scrise: 139
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Z16XEP din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Apr 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca este de la preechiparea pt alarma. Am si au la Astra H o mufa asemanatoare exact in acelasi loc (langa "oala" de la amortizorul dreapta fata, lipita de chederul care etanseaza pe capota).
La cele cu alarma acolo vine un contactor care detecteaza cand se deschide capota. (Eu asa stiu.)
In partea cealalta ar trebui sa ai (sau NU) o mufa "spanzurata" tot langa cheder care este de la senzorul de lichid de racire (antigel).
Ai tot Astra H nu ?
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Am un Vectra A ' 95 (2000 cmc 16 V motor X20XEV) cu probleme la incarcarea bateriei. Tensiunea intre bornele bateriei fara consumatori este undeva la 13,4-13,78; cand pun consumatorii la treaba scade la 13, 10-13,20 (si asta la o baterie subdimensionata, o Caranda 55 A). In schimb cand pun multimetrul intre plusul de la alternator si masa imi afiseaza 14, 2 V.
Care credeti ca e problema ? Va multumesc

p.s. evident am efectuat toate masuratorile cu motorul pornit
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Posibil contact imperfect sau cabluri defecte. Incearca asta:
1 curata contactele de la bornele de la baterie si alternator
2 verifica tensiunea pe cablu (stapungi izolatia cu sonda aparatului de masura). De ex daca ai 13,x V pe baterie si 14,x V in cablu inainte de baterie inseamna ca e defect cablul si trebuie inlocuit
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare vin si eu cu o intrebare la cei mai priceputi in electrica, electronica.
La o Zafira A z18xe s-a schimbat bateria si fiind pe masina o baterie cu bornele pe invers ( asa era modelul ceva japonez parca) asa a montat si bateria noua, din neatentie a pus bornele invers, a iesit fum din alternator si scanteie mare la borne.
Masina se afla in Germania si nu stiu daca se mai merita intervenit la ea, 100% alternator prajit, siguranta arsa la casetofon si nici mid-ul nu se mai aprinde.
Eposibil sa fi trecut curentul prin diode si sa se fi ars si ECU, calculatorul de racire ?
Contactul nu era pus cand s-a facut schimbul bateriei.
Dati-mi un sfat sa stiu daca apeleaza la o platforma sa o duca in Polonia la un service sa schimbe alternatorul (in Germania il costa mai mult decat masina ) sau sa o vanda la dezmembrari?
Multumesc anticipat.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ecu motor este cu mai multe alimentari, una este permanenta, centralizata la fel.
Parerea mea este sa o vinzi polonezilor, moldovenilor , oricarui geambas.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat, l-am pus sa puna iar borna sa inchida geamurile la masina (bineinteles ca face flama mare), geamurile le-a inchis dar inchiderea nu mai merge (a verificat sigurantele).
Singura siguranta arsa a fost cea de 80A de la servodirectie.
Deci mai mult ca sigur ca si celelalte module pot fi afectate.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Este clar ca a picat si servo, masina este pentru vandut.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
A vorbit in Polonia la un service si cei de acolo au spus ca o repara. Au mai avut probleme identice si a costat cu transport pe platforma, manopera si piese schimbate (ecu, modul confort si servo) 6-700 euro, durata de 2-4 zile.
S-a investit mult in masina si de aceea a luat hotararea asta, 2200 masina,700 gpl, anul trecut arcuri,amortizoare,frane,tampoane cadrul motor, distributie si roti cu jante aliaj schimbate.
Sa vedem rezultatul.
Multumesc Dl.Dan pentru sfaturi.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,434
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
La 600-700 euro este foarte bun pretul numai sa se tina de cuvant si pret. O momeala e usor de aruncat si pe urma sa ceara mai mult.
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 962
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira Z18XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Ai dreptate, pretul e ok fiind afara (la noi era mai ieftin Very Happy ) sa vedem ce si cum Very Happy
Azi a venit si a luat Zafirica, vedem maine diagnosticul.
  • alix_0_2

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra X20XEV din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Aug 2019

  • Garaj Mesaj Privat
Mihai.P a scris:Posibil contact imperfect sau cabluri defecte. Incearca asta:
1 curata contactele de la bornele de la baterie si alternator
2 verifica tensiunea pe cablu (stapungi izolatia cu sonda aparatului de masura). De ex daca ai 13,x V pe baterie si 14,x V in cablu inainte de baterie inseamna ca e defect cablul si trebuie inlocuit

Am schimbat papucul +. Acum la borne, fara consumatori, imi indica 14 V, iar cu farurile aprinse undeva la 13, 85 V, dar daca porneste GMV scade la 13,65 -13,70. Deocamdata o las asa, iar ulterior incerc sa-i schimb cablul. Multumesc
  • Mihai.P

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z17DTH din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Tot nu ai eliminat problem daca pe alternator ai 14,x V. Cauta un cablu bun la dezmembrari.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata