Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Te rog sa nu mai postezi aceeasi problema in mai multe locuri. Ai scris intii la "Probleme tehnice", trebuia sa continui acolo. Poate nu desfiinteaza moderatorii subiectul. Smile

Cred ca ti s-a blocat un releu si anume releul K6, care e nr. 11 sau 12 pe panoul de sigurante si relee de sub volan. Tre' sa fie unul maro. Nu sint cu masina azi, ca-ti spuneam sigur care e.

LE: La mine e un singur releu in zona aia, e maro si e nr. 13 din poza (din Autodata). L-am scos si s-a oprit ventilatorul.
Skip ads 60' (0/3)

  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,074
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
maiandrei a scris:Sa inteleg ca ventilatorul ramane pornit chiar daca ai scos cheia din contact?



nu,cred ca omu se refera la aceeasi problema de mai sus si intreaba: daca scoate borna de la baterie reseteaza si problema la ventilator si masina in general...dupa care ,intreaba el:trebuie dusa in service(masina) si repusa in :"parametri"
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,693
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Mda, probabil.

Mie imi mai raman din cand in cand ventilatoarele pornite, e un releu care mai ramane blocat. L-am identificat dar inca nu l-am schimbat.
Daca are cineva astfel de simptome, revin cu schema si indicatii pretioase.
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cind opresc motorul se opreste si ventilatorul, chiar daca cheia ramine in contact.
Cind scot siguranta sau releul de culoare maro(stinga sus) din tabloul de sigurante ventilatorul se opreste. La introducerea acestora porneste din nou.
Skip ads 60' (0/3)

  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru sfat. Am postat si la posesori Vectra unii dintre acestia urmarind doar forumul Vectra. Intradevar cind motorul merge si scot releul maro sau siguranta 40 ventilatorul se opreste. Am sa cumpar releul(oare se gaseste?), sper sa mearga.
  • Mihay

  • Mesaje scrise: 197
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail a scris:Cind opresc motorul se opreste si ventilatorul, chiar daca cheia ramine in contact.
Cind scot siguranta sau releul de culoare maro(stinga sus) din tabloul de sigurante ventilatorul se opreste. La introducerea acestora porneste din nou.


Este perfect.
Daca gresesc sa ma corecteze cineva.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Rog un moderator sa lipeasca discutia asta aici. (done)

Alexandru Mihail, poti sa desfaci releul respectiv si sa vezi cum s-a sudat contactul. Poti incerca sa-l dezlipesti si sa-l cureti. Daca releul e stricat iremediabil, il schimbi.
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Catre maiandrei & murzick, releul maro comanda si ventilatorul de la radiator? Mai exista un ventilator si pentru AC comandat de acest releu?
In cazul in care umblu si il stric sa stiu ce afectez.
Skip ads 60' (0/3)

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Am intrat si eu in club!
La fel nu se mai opreste motorul nici daca scot cheia din contact. Maine am planificat sa-mi bag nasu in problema.
Si nu stiu daca nu cumva Zafirul ma poate consilia cu succes.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, din cite imi dau seama din schema electrica, exista doar un singur ventilator pentru tot ce inseamna aer (cald/rece) in habitaclu si cred ca e cel de sub filtrul de polen (daca gresesc, corectati-ma). Aerul e incalzit sau racit de ECC (Electronic Climate Control) prin directionarea lui spre radiatorul de incalzire sau spre cel de racire. Daca umbli la acel releu maro, nu afectezi nimic altceva, doar clima.

zafira 2.0 automatic, la tine e diferita instalatia fata de Vectra B, nici nu ai acel releu.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,074
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
murzick a scris:Alexandru Mihail, Aerul e incalzit sau racit de ECC (Electronic Climate Control) prin directionarea lui spre radiatorul de incalzire sau spre cel de racire. Daca umbli la acel releu maro, nu afectezi nimic altceva, doar clima.

pai cate radiatoare are?...3?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
octav13, cel putin 2 are sigur. Smile
- radiatorul de incalzire prin care curge antigel fierbinte si care incalzeste aerul
- radiatorul de la AC, cunoscut sub numele de vaporizator, care raceste si usuca aerul
Skip ads 60' (0/3)

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Am reusit sa ajung la problema?



Acum e partea gingasa ca nu stiu cum sa verific daca e vinovat?
Ce pot sa confirm e ca are plus continu intre pinii 1 si 3 dar intre 4 si 2 ar trebui sa vina ceva impuls de la panoul de comanda? Intre 6 si 7 se leaga motorul aerotermei. (nu am mai avut timp si un aparat de masura bun sa verific ce iese intre 4 si 2)
Pentru cultura generala modulul e fabricat de Alcatel si tot pe el se mai gasesc urmatoarele coduri:
BEHR 65922
DELPHI 52 488 536
VALEO 539.9960.010
GM 90 566 802
Frumos, nu?!?!?
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat

Am verificat releul maro, dupa masuratori este bun.Nu are contacte sudate. Schema este copiata de pe releu.
Am alimentat cu 12Vdc bornele 85,86 releul se atrage stabilind contactele 30,87. Cind nu-l alimentez (stare repaus)
stabilesc contactele 30,87a. Contactele au fost masurate cu OHM-metrul. Miine am sa masor pe masina daca am sau nu 12Vdc la bornele 85,86.Dupa care am sa fac strap intre bornele 30,87 sau 30,87a. Voi vedea daca lucreaza ventilatorul normal. Va tin la curent cu ce intimpin.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic, pentru cei care nu au venit din subiectul asta sa dam citeva detalii.
Asta e bucata de schema electrica in care este acest modul.

Pe pinul 1 ai tot timpul 12V (sau cit e la bornele bateriei). Pe pinii 2 si 4 ECC face comanda circuitului pentru a porni/opri ventilatorul sau a mari/micsora turatia lui.

Metoda cea mai grosolana care imi vine in cap (neavind schema electrica a modulului) pentru a verifica daca e modulul asta de vina sau e ceva cu blocul ECC este sa pui niste banda izolatoare pe pinii 2 si 4 (ca sa tai comenzile de la ECC) si sa-l pui la loc, fara sa pui contactul. Teoretic, daca e defect modulul asta, ventilatorul se va roti ca si pina acum, si cu cheia scoasa. Eu inclin sa cred ca e totusi modulul asta de vina, fiindca pare sa se incalzeasca destul de tare daca are radiatorul ala cu tepi ca sa disipe caldura. S-ar putea sa aiba niste tranzistori de putere si sa se fi strapuns vreunul. Radiatorul ala poate fi scos si vazut ce e sub el?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, daca zici ca e ok releul, verifica daca ai 12V intre 85 si 86 in soclul releului. Ar trebui sa-i ai doar cu cheia in pozitia II, cind se aprind toti martorii pe bord (poate si pe III, dar nu pe I si nu cu cheia scoasa). Daca ai 12V si cu cheia scoasa inseamna ca nu releul e problema.
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@zafira 2.0 automatic: Metoda propusa de murzick pentru verificare este corecta. Problema este daca ai pinii pe cupla cum faci sa izolezi. Poti da pinii afara din cupla, dar sa notezi pozitia lor in functie de culoarea firului.
@murzick: Radiatorul se pare ca nu se poate scoate. In mod sigur este un tanzistor de putere pe post de regulator de turatie, care "agata". Undeva pe forum stiu ca am vazut un regulator la care se putea schimba tranzistorul si persoana care avea defectul, chiar il schimbase si rezolvase problema, dar nu il mai gasesc. Era o poza cu regulatorul pus jos intr-o curte, pe pavaj.
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,074
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
murzick a scris:octav13, cel putin 2 are sigur. Smile
- radiatorul de incalzire prin care curge antigel fierbinte si care incalzeste aerul
- radiatorul de la AC, cunoscut sub numele de vaporizator, care raceste si usuca aerul


poate sunt putin off,dar vreau sa stiu unde este acel vaporizator?,presupun ca este diferit de radiatorul de clima
  • cosminmake

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
Mii scuze daca nu am postat bine!
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi. De vreo doua saptamani cand semnalizez, la revenire in pozitia de mijloc mi se aprinde faza lunga (se aude ca si un scurt). Pe langa asta ventilatorul de aer merge de la pornire pana la oprirea motorului; ventilatia depinde de viteza masinii. In plus, am patit de doua ori sa nu pot opri motorul decat inecat (cu frana). Repet toate astea in ultimele doua saptamani."Masinuta cu cheie" sta aprins pana pornesc motorul. Va multumesc!


PS: Acum trei saptamani am schimbat periile la electromotor, pentru ca nu pornea si acum nu il mai pot opri.


Ultima modificare facuta de cosminmake la Joi 20 Sep, 2007 10:47 am, modificat de 2 ori in total
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@octav13: In spatele consolei centrale sub bord. Aeroterma sufla aer prin filtrul de polen in vaporizator (daca AC e pornit sau selectia e pe rece) sau in calorifer (daca selectia e pe cald).
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR