Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • octav13

  • Mesaje scrise: 2,074
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Vectra 2003 y 22 dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Nov 2006

  • Mesaj Privat
ldivora a scris:@octav13: In spatele consolei centrale sub bord. Aeroterma sufla aer prin filtrul de polen in vaporizator (daca AC e pornit sau selectia e pe rece) sau in calorifer (daca selectia e pe cald).


didn't now that!
10x
Skip ads 60' (0/3)

  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Asa cum am promis am masurat pe masina mufele (mama) din tabloul cu sigurante. Dupa pornirea masinii
am 12Vdc constant pe bornele 85,86 indiferent de ce buton se apasa la clima (off, auto,........). In acest caz
sint stabilite contactele 30,87 (am facut strap intre acestea si ventilatorul porneste chiar si cu motorul oprit).
Contactul 87a (de repaus) nu are mufa mama in tablou, pinul de pe releu este in aer. In consecinta defectul este altundeva.
Oare exista o placa electronica de comanda (digitala) in schema AC si ECO? Butonul OFF nu lucreaza? Sa fii ramas memorat in calculator ca ventilatorul sa porneasca o data cu motorul? Dar de ce nu se opreste din OFF? Mentionez ca AC sau ECO se opresc la apasarea OFF si cele doua display-ere din clima se sting. Sint total depasit, am sa fac programare la service. Saptamina viitoare sper sa va spun cauza (daca mi-o spun mecanicii).
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
O sa incerc maine sa izolez pinii.
Deja am o oferta pentru modul si e de groaza! 870 Ron.
Deci se impune o identificare atenta a defectului.
Despre reparare, ce sa zic? Se vede printr-o fanta un montaj electronic, un integrat, toate inecate intr-un gel.
Daca sunt sigur ca e de vina modulul, atunci fara rusine il voi desface si incerca sa-l repar. Mi-am confirmat temerile despre pretul distractiei si nu pot sa risc.

Inca ceva pentru cei care au probleme cu asa ceva. Daca e nevoie de ajuns la acest modul e necesar de a se demonta capacul de la filtrul de polen dupa care se impinge din interior tepii cu un deget, ferm, astfel iese modulul din locasul lui. Nu e blocat cu nimic ci e doar bagat fortat acolo.
Pentru ca oricum deranjul e mare, recomandat e sa se desfaca si ventilatorul, care cu siguranta necesita o curatare. Pentru asta sunt trei suruburi pe carcasa care se desfac si pentru partea din spate doua cleme de plastic greu vizibile. Astfel ramai cu ventilatorul si carcasa lui in mana pe care poti sa le cureti. La montaj se are grija ca cele 2 cleme din spate sa se suprapuna.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, lasa clima in pace (nu cred ca e de la ea problema) si fa testul de care ti-am zis in mesajul asta. Scoate cheia din contact si vezi daca ai 12V intre 85 si 86. Daca ai (si cred ca ai), atunci eu zic ca ai ceva blocat (eventual sudat un contact) in partea electrica a contactului (acolo unde bagi cheia si o invirti). Au mai fost cazuri. Uite schema electrica:

Releul K6 e comandat de "Igniton Voltage (15A)", care ar trebui sa apara doar cu cheia in pozitia II si care la tine cred ca e prezent in permanenta. Il vezi in schema asta:

Nu stiu sa-ti spun cum se desface contactul, dar poate a desfacut cineva pe aici si stie cum se face. Poti sa mergi si in service, dar roaga-i sa verifice in primul rind contactul si daca nu e de acolo problema, atunci ii lasi sa se dezlantuie si sa-ti spuna ca tre' schimbata juma' de masina. Smile
Si nu dispera, ca incercam sa te ajutam. Merge mai greu, ca asa e cu invatamintul la distanta. Smile Dar pina la urma ii dam noi de capat.
Skip ads 60' (0/3)

  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, am citit inca o data mai atent descrierea problemei tale (eu am ramas cu impresia ca ti se invirte ventilatorul si cu cheia scoasa) si tre' sa recunosc ca te-am indus in eroare cu postul anterior. Nu-l sterg fiindca lucrurile spuse de mine sint valabile, doar ca nu se aplica in cazul tau.

Problema ta e aceeasi cu cea a lui zafira 2.0 automatic - buba la modulul electronic de control al turatiilor aerotermei, ceea ce se traduce prin rotirea ventilatorului in permanenta, chiar cu clima pe "Off". Sad

  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
fara cuvinte!




Sa cred ca nici daca-i dau cu zeama de electronist nu-l rezolv?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic, hai ca nu e dracu' asa de negru precum pare. Smile Cred ca daca schimbi tranzistorul ala de putere ar trebui sa mearga modulul. Vezi ce scrie pe el si trebuie gasit unul echivalent pe la magazinele de piese electronice. Ai facut testul cu banda izolatoare si s-a oprit ventilatorul de te-ai apucat sa desfaci modulul?
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Da sunt sigur ca e din cauza lui. Problema e ca degeaba ma uit pe tranzistor ca nu e scris nimic. Ce nu inteleg este faptul ca acesta a fost lipit pe radiator cu cositor. Cum a fost posibil sa-l scot fara sa-l fortez prea mult ?
Tot montajul era scufundat intr-un gel lipicios.
Placuta de cupru este lipita ferm de radiatorul de aluminiu cu un adeziv, iar cum am spus mai sus, tranzistorul era cositorit pe aceasta.
Sincer deja ma depaseste problema. Astept sprijn de la cine se pricepe.
Skip ads 60' (0/3)

  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Baieti, minune mare, si-a revenit ventilatorul. "Meseriasul" din mine a iesit la suprafata. Am deschis capacul de acces
la filtru polen cu o oarecare sfortare (acesta fiind tinut rigid de chederul transversal din zona stergatoarelor). Cind a cedat
cu un POC mare, ventilatorul care mergea s-a oprit (motorul masinii mergind). Clima si comenzile acesteia merg "stas". Trag concluzia ca a fost un contact imperfect la ventilator sau ceva amplasat linga acesta. Oricum ma astept sa recidiveze oricind. Preventiv ma duc in service. Am sa revin in timp cu evolutia problemei. Multumesc tuturor pentru ajutor.
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, ma bucur ca s-a rezolvat problema. Cind si daca va mai reveni vei sti unde sa te uiti. Si FYI, ca sa scoti capacul de la filtrul de polen, trebuie sa scoti acel cheder. Se pune extrem de usor la loc. Si de ce te mai duci in service? Te dau banii afara din casa? Laughing
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic, iti recomand sa iei legatura cu 1.7dti_edition2000, ca e un electronist priceput si cred ca te rezolva cu repararea modulului. Nr. de telefon (din semnatura) - 0744319270.
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Murzick, m-as duce in service preventiv. Daca problema recidiveaza(presupunem in iarna)ce fac fara dezaburire? Merg cu geamurile coborite ca la celebra Dacia? Oricum as mai avea de facut cite ceva la ea: schimbare cheder portbagaj, comlectare ulei in recipientul din zona stinga fata(cred ca este la AC), becul din background afisaj viteza ventilator a ramas stins.
Skip ads 60' (0/3)

  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
A/C nu are nici un recipient pentru ulei. Se pune direct in compresor sau in freon. Incepand de la parbriz catre far ai vasul de expansiune cu antigel, langa el mai in dreapta vasul cu lichid de frana, iar in spatele farului din stanga ai rezervorul cu lichid pentru spalat parbrizul. Care rezervor pentru ulei?
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Idivora, cum te uiti la motor din fata masinii in stinga (linga blocul motor) se afla un recipient de forma dreptunghiulara montat pe inaltime. O fii uleiul de la ABS sau ambreiaj?
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail a scris:cum te uiti la motor din fata masinii in stinga (linga blocul motor) se afla un recipient de forma dreptunghiulara montat pe inaltime.

E vasul cu ulei de servodirectie. Verifici daca e suficient lichid asa:
- Pui masina pe o suprafata orizontala plana
- Cu motorul la relanti invirti volanul de 2-3 ori maxim stinga-dreapta
- Indreapta rotile
- Opreste motorul
- Scoate capacul, sterge joja
- Pune capacul, scoate-l si vezi nivelul pe joja. Trebuie sa fie intre min si max. Daca joja are doar o singura linie, acela e max si uleiul trebuie sa fie intre capatul jojei si acea linie.

Murzick, m-as duce in service preventiv. Daca problema recidiveaza(presupunem in iarna)ce fac fara dezaburire? Merg cu geamurile coborite ca la celebra Dacia? Oricum as mai avea de facut cite ceva la ea: schimbare cheder portbagaj, comlectare ulei in recipientul din zona stinga fata(cred ca este la AC), becul din background afisaj viteza ventilator a ramas stins.

Cum adica sa ramii fara dezaburire. Parca problema ta era ca se invirtea incontinuu (viteza 5 sau mai mare).
Nu cred ca e mare lucru sa schimbi chederul ala de la portbagaj. Sa arunc o privire la mine.
Ori e contactul prost, ori e ars becul. Poti sa incerci sa dai un bobirnac la consola climei in dreptul acelui bec. Daca nu ajuta, atunci trebuie schimbat becul. Nu e nevoie sa mergi in service. Se schimba relativ simplu, daca stii cum desigur. Smile
  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Murzick, [/b]masina nu-mi da pace. Dupa o revenire temporara a climei, a luato razna din nou: acum pe functia AUTO ventilatorul merge cu intreruperi (pornesc clima pe auto ventilatorul porneste normal, dupa cca 5 secunde se opreste, sta oprit cca 9-10 secunde dupa care reporneste. Si face asa cit merge clima. Daca clima functioneaza pe butoanele de dirijare a aerului (rozeta cu butoane din dreapta) merge normal. Desi nu ma dau banii afara din casa o duc in service. Am oroare sa merg cu o masina in provizorat prea mult. Cit despre becul din consola, bobirnacul a dat rezultate pina acum dar nu mai raspunde nici la acest stimul. Treaba cu schimbatul becului e simpla pentru tine, eu acum descopar ce este o masina straina (vin de pe o dacia).[b]
  • murzick

  • Mesaje scrise: 1,007
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Alexandru Mihail, daca nu lasi clima pe Auto, dar ii schimbi vitezele manual de la 1 pina la 9 (stiu ca ai becul ars, dar daca luminezi cu o lanterna se vede viteza), merg toate vitezele? Daca nu, atunci cred ca e defect modulul electronic de control al turatiilor ventilatorului aerotermei, cum am mai spus. Vezi sa nu te abureasca aia la service cu ceva. Poate te trezesti cu o consola noua de clima. Smile
Becul ars este 12V 1,2W B8,5d. Parca vad ca vei da 50-100 lei pentru schimbarea unui bec care costa 1 leu. Sad Pot sa ti-l schimb eu pentru o bere Smile , ca tot l-am schimbat si la mine acum 2 saptamini.

  • Alexandru Mihail

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Murzick, asa cum am spus am fost in service (erebus, de acolo este luata masina de fostul proprietar nashul meu ce are intrare acolo). Toata afacerea ma dus 92 lei complectat ulei servodirectie (1L cumparat restul gasit in portbagaj) + schimbat bec clima (ars). Dupa verificarea climei au scos "devizul" defecte: modulul electronic aeroterma (1000 lei) + calculator clima (2800 lei). Sa fac stop cardiac. Cu discount 20% m-ar duce cca 3000 lei. Am refuzat sa dau comanda. Daca va fii sa bag banii astia, ii dau in primavara. Am sa incerc si la GTT sa vad ce verdict imi dau. Acum despre clima: vetilatorul merge pe toata plaja de viteze ( 1-9 ), daca clima o pornesc din butoanele de directionare (rozeta cu butoane dreapta) merge normal. Cind pornesc pe AUTO apar intreruperile din functionarea ventilatorului (pe orice viteza ar fii reglat). Sint momente rare cind si pe AUTO functioneaza normal. In service mi-au spus ca au resetat anumite coduri din calculator (al climei banuiesc). Oricum o las sa vad cum se mai comporta in timp si dupa aceea mai intervin. Daca mai am nevoie de ajutor am sa apelez la tine le ai pe meserie. Berea o dau oricum, cind vrei da un semn de viata.
  • mishu_ionescu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Giurgiu
  • Masina: Astra 2001 1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
CRED CA ESTE VORBA DE CALCULATORUL DE SUB FARUL DIN DREAPTA
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,188
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
@mishu_ionescu: In primul rand nu tipa pe forum (nu scrie cu majuscule), dar te iertam de data asta ca esti user nou.
In al doilea rand, calculatorul de care vorbesti se numeste HACM (Heating & Cooling Module), este amplasat sub farul din stanga (se considera intotdeauna in sensul de mers al masinii) si nu are nici o legatura cu aeroterma (denumita aici impropriu ventilator de la climatronic; a nu se confunda cu ventilatorul A/C). Acel modul de care vorbesti il gasesti, explicat aici pe forum (nu o mai fac inca o data), daca folosesti functia Cautare si cuvantul cheie HACM.
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR