Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • DRAGOS77

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Sal.Am intrat in posesia unei vectra B din 98 cu motor de 2000cm 16v 136cp cu clima pe ea dar nu prea cunosc functionarea ei in principiu date tehnice ca de exemplu cu cat i-mi va creste consumul atunci cand este pornita clima;la ce temperatura pleaca compresorul pentru aer rece(TEMPERATDE AFARA),daca ajunge la o temperatura stabilite de mine de exemplu la +25 grade se va opri si va pleca automat cand senzorul de interior constata ca a scazut temperatura in interior.Si alte caracteristi.Multumesc celor care ma vor ajuta. Smile
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Consumul creste cu 10% cu AC pornit, in general .
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.

La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.


Vara, daca e foarte cald afara, climatronicul se comuta automat pe "recirculare" , chiar daca becul martor nu este aprins
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Nu stiam asta cu recircularea automata. Este scris cumva in cartea tahnica? Eu nu am cartea si de aceea intreb.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
adishoru a scris:
DB77AAA a scris:- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.


Vara, daca e foarte cald afara, climatronicul se comuta automat pe "recirculare" , chiar daca becul martor nu este aprins

Nu am observat in mers, dar in stationare functioneaza doar de la buton. Garantat si in mers se intampla acelasi lucru. Altfel nu-i pune buton, iar fumul din masina ramanea acolo Cool
  • DRAGOS77

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
DB77AAA a scris:Consumul creste cu 10% cu AC pornit, in general .
De remarcat ca AC nu functioneaza la temperaturi sub -5 grade.
La masina ta ai doua functii ale climatizarii:
- ECO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine fara a porni AC
- AUTO, adica incearca sa tina din ventilatare temperatura stabilita de tine cu ajutorul AC. Pe timp friguros, e buna functionarea ac in cazul in care se aburesc geamurile.
- Pe timp de vara, la folosirea AC, e bine sa folosesti recircularea. Iarna nu, ca se aburesc geamurile.

La vectra B echipata cu climatizare electronica, daca este aprins ledul de la eco u functioneaza compresorul. Daca este stins. functioneaza(in conditiile in care si compresorul este ok)
Sa inteleg ca atunci cand este pornita masina fara sa pornesc climatizarea tre sa fie ledul de pe butonul ECO stis pentru a fi conpresorul OK? Daca pornesc climatizarea si dau pe ECO se aprinde si acel led este normal? sau...Multumesc pentru eventualul raspuns.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Climatizarea functioneaza si pe eco si pe auto, doar ca pe eco aprins, nu functioneaza compresorul. Daca nu functioneaza compresorul, nu ai nici consum si nici aer rece.
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In mod normal, cind apesi butonul recirculare, comanzi un servomecanism care obtureaza admisia aerului de afara si deschide concomitent admisia aerului din interior. Acest proces "se aude" efectiv, se inchide o clapeta, si se schimba distributia si viteza aerului.
Vara, dupa ce masina sta citeva ore in plin soare, in masina sunt vreo 60 grade, cea mai buna metoda de a raci rapid masina este sa dai drumul la climatronic si butonul recirculare apasat. Dar, climatronicul "stie" ca sunt 60 de grade si trece el automat pe recirculare, cel putin in primele minute, iar cand s-a racit suficient in masina, revine, si poti folosi in mod normal butonul recirculare (pt fum, praf, etc).
Treaba asta am observat-o asta vara, masina super incinsa, dau drumul la climatronic si recirculare, si surpriza, nu se intampla nimic, semn ca era deja pe recirculare.
Skip ads

  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ca se aude servomecanismul la apasarea butonului este stiut. Nu se stie de ce nu se aude si cand trece automat pe recirculare sau pe aer proaspat.
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
pentru ca trece pe recirculare in momentul in care dai drumul la climatronic, iar zgomotul este mascat de celelalte clapete si servomecanisme pe care climatronicul le misca.

Daca vorbesc prostii, opriti-ma Smile

LE treaba asta cu recircularea automata este si la climatronicele din grupul VAG
  • Gabi.B.HD

  • Mesaje scrise: 3,439
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2011 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Cine a spus ca vorbesti prostii? Incercam doar sa ne dumirim cum ne functioneaza masinile. Ca eu nu am sesizat nu inseamna neaparat ca nu este.
Teoretic, daca face asta vara cand in masina este foarte cald ar trebui sa o faca si iarna cand e foarte frig.
Eu o tin 99% din timp pe 22oC si auto. restul de 1% este pe directionarea aerului la picioare si parbriz cand umiditatea este foarte mare sau pe dezaburire. Am sesizat ca la pornirea la temperaturi scazute nu pleaca imediat ventilatia dar nu si modificarea clapetelor de recirculare.
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Hai sa o luam logic: acum, iarna, pleci cu masina, afara sunt -15 grade, pornesti si climatronicul cu reglajul sa zicem pe 22 grade. Dat fiind faptul ca motorul este rece, deocamdata apa este rece. Daca ar porni ventilatorul, ti-ar sufla aer rece, ceea ce este extrem de neplacut, si ar raci si mai tare apa din motor, tocmai cind e nevoie de ea cit mai calda. Nu este nevoie sa treaca pe recirculare, fiindca nu are ce incalzi, si apa si aerul din masina sunt reci. Climatronicul porneste pe treapta 1 (de fapt ventilatorul) cind apa a ajuns la 50 grade.
Vara, masina e calda in interior, aerul conditionat inseamna consum de energie (respectiv combustibil) vrei o racire cit mai rapida cu un consum suplimentar cit mai mic, de aceea climatronicul "stie" recirculare automata. Practic cu recircularea mai bine se ia aerul din inauntru, gata pre-racit, daca pot sa spun asa, decat sa se ia aer cald de afara, cu care consumi mai mult ca sa-l racesti.
Skip ads

  • cristibardes1986

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 2001 y17dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mar 2010

  • Mesaj Privat
sal as vrea sa stiu si eu daca pot sa pun clima p o vectra b cu ac . multumesc
  • micu cosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1998 x2.0dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mi s-au stricat conductele de la clima, cele care pornesc din compresor si as dori sa stiu daca pe motorizarea de 1.6 , 16 valve le pot inlocui cu unele de pe x20 dth in 16 valve
  • mocan_danut

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra 1997 Z16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2009

  • Mesaj Privat
salut baieti...am un vectra b x16xel cand pornesc clima imi porneste doar ventilatorul...nu vine curent la mufa de sub uleiul de la servo...stiti cumva ce as putea sa fac?multumesc
  • Flash28

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2010

  • Mesaj Privat
Salut baieti..am o vectra b2 cu clima dar ea nu functioneaza momentan(lipsa radiator ac) si as vrea sa stiu cum sa fac sa nu mai bage caldura cand pornesc ventilatia din consola climatronic...practic pe orice temp introdusa ea baga aer cald de la motor...exista vreun robinet sa ii pot inchide circuitul apei in calorifer si sa bage aer la temp de afara?Multumesc
  • adishoru

  • Mesaje scrise: 248
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2008

  • Mesaj Privat
cristibardes1986 a scris:sal as vrea sa stiu si eu daca pot sa pun clima p o vectra b cu ac . multumesc


citeste aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=58015
  • marele_pitik

  • Mesaje scrise: 240
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2010

  • Mesaj Privat
ma ajuta cineva? va rog...
compresorul meu de la clima (vectra b 98, 2.0 DTL) se invarte si cand clima este oprita...dar se invarte mai incet decat celelalte role. si pe computer (mid) imi indica Kuhlmittel Stand sau ceva de genu, care se refera la lichidul de racire....
oare este dus compresorul sau face asta doar din cauza lipsei de freon?
va rog...
  • danyels78

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Buzau
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2010

  • Mesaj Privat
salut ! va rog daca ma puteti ajuta cu o problema la un vectra 99 cu clima........nu baga aer cald.am incercat pe auto, am dat 27 gr si baga rece, am trecut pe eco nu mai baga aer rece dar nici cald...sa fie oare vreun robinet pe undeva?mentionez ca aer rece baga la greu si hi si pe low. va multumesc
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
danyels78 a scris:salut ! va rog daca ma puteti ajuta cu o problema la un vectra 99 cu clima........nu baga aer cald.am incercat pe auto, am dat 27 gr si baga rece, am trecut pe eco nu mai baga aer rece dar nici cald...sa fie oare vreun robinet pe undeva?mentionez ca aer rece baga la greu si hi si pe low. va multumesc

Ori ai caloriferul infundat, ori vreo problema de vacuum. Deschiderea supapei care baga lichid in calorifer se face printr-o supapa aflata in compartimentul motor langa pompa de servo. Da pe ''HI'' , trage furtunasul care intra in supapa si vezi daca acesta trage aer prin el.

Aceasta este supapa, doar ca este asezata invers. Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR