Ai uitat parola?


  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
da. am rezolvat chiloasa ca problema era de la ea (garnitura arsa) dar am anulat termoflotul sa fiu sigur de unde e uleiul si nu am mai montat termoflotul si de aceea intrebam daca e bine sa merg fara el si cum sa spal instalaltia de ulei. Smile. ms fain de raspuns
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,880
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Jul 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Revin cu rezultatele. Am schimbat termoflotul.
Am ascultat sfatul vostru pana la urma: nu am folosit benzina (acum simt ceva regrete).
Am incercat la inceput 2+2 Radiator Flush cu acetona. Efectul e aproximativ degeaba. A iesit ceva ulei dar daca dadeam cu degetul pe interiorul unui furtun scoteam ulei ca la balamuc.
Apoi am incercat un detergent de genul celui postat de dancuciureanu (parca ceva de la Ajax). N-are putere sa spele uleiul de motor, desi pe prospectul produsului producatorul se lauda ca s-ar descurca. Poate daca as fi pus doar detergent, ori, eu, l-am diluat cu apa (500ml+6l H2O)
La final i-am dat niste Calgon Gel plus apa aferenta. Deceptie.

Orezul cu diluant spala excelent vasul de expansiune. Dupa 400km parcursi insa, vasul e din nou murdar.

Am cel putin o satisfactie: instalatia de racire miroase divin (de la Calgon). Very Happy
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,442
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra y17dt din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Nov 2008

  • Garaj Mesaj Privat
Salut ... trebuie multa rabdare si spalat vasul de expansiune de mai multe ori. Pana la urma o sa se diminueze uleiul din instalatie:D
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Asta e reclama 2+2, Ajax, Pur, Fairy...
Calgon-ul nu saponifica ca nu e facut pentru asa ceva, un banal detergent de rufe se descurca mai bine pentru ca baza lui este fosfatul.
Daca vrei iti fac colet 1-2 rezerve de la madel.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
pai si acest detergent nu afecteaza nicicum instalatia de racire? gen furtune, pompa de apa?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
si de preferat ar detergent automat cred... pt ca ala manual face spuma rau
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Degreasing the Cooling System:
This is done using a 5% cleaning solution consisting of a mild alcalic detergent and fresh water. Mixing ratio: 50 g of detergent to 1 litre of fresh water.

Informatia este de la Kolbenschmidt Pierburg Group, adica una din firmele care echipeaza din fabrica cu componente pe Opel. Daca nici astia nu stiu ce spun atunci...

Da, detergent de rufe pentru masini automate.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
multumesc mult de raspunsuri. imi place forumul asta. e plin de oameni care atunci cand ai o problema iti sar in ajutor si pana la urma iesi bine. Va felicit pe toti pentru ajutorul acordat. am incredere in voi. Smile
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
eu am folosit o solutie foarte diluata de decarbusolv (solutie de spalat carburatoare la dacie) si am spalat de 3 ori si este curata toate instalatia. Si a ramas asa curata de 6 luni de cand am curatat.
  • danutbenghiu

  • Mesaje scrise: 181
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Y17DT din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Oct 2008

  • Garaj Mesaj Privat
din cate stiu acest decarbusolv este inflamabil. imi poti explica te rog cum ai spalat instalatia de racire cu acest amestec? adica ai umplut instalatia de racire cu asa ceva si ai mers cu masina pana a deschis termostatul? spune-mi te rog si cantitatile folosite (decarbusolv +...). ms mult
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Isuzu Y17DT 16v 55kW din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cred ca cel mai indicat este cu detergent automatic si cateva clatiri (inlocuiri complete ale lichidului din instalatie)
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,274
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra Y20DTH din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Lichid=apa distilata sau de ploaie (daca aveti).
Apa de la robinet deterioreaza instalatia.
  • adrian.petrea

  • Mesaje scrise: 454
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra Y17DT din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Sep 2008

  • Garaj Mesaj Privat
danutbenghiu a scris:din cate stiu acest decarbusolv este inflamabil. imi poti explica te rog cum ai spalat instalatia de racire cu acest amestec? adica ai umplut instalatia de racire cu asa ceva si ai mers cu masina pana a deschis termostatul? spune-mi te rog si cantitatile folosite (decarbusolv +...). ms mult

Este inflamabil dar nu-l pun in contact nu scanteie.
Am spalat instalatia astfel: am dat drumul jos la antigel pe la radiator. Am pus apa fierbinte de la robinet (sa nu pierd timp cu inclazirea motorului) cam 4l si 200 g de decarbusolv. Am mers pana s-a deschis termostatul, am oprit, am dat drumul jos la lichid. Si am reluat inca de 2 ori aceasi procedura.
La sfarsit era inclusiv vasul de expansiune curat lacrima.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Isuzu Y17DT 16v 55kW din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
http://www.ddcsn.com/cps/rd...-SVC-MAN-0075.pdf

interesant de citit si aici la pagina 129 din PDF.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,427
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
V-am copiat eu ca sa nu dispara sursa, americanii spun exact acelasi lucru ca nemtii de la MSI:
Degreasing the Cooling System
Degrease as follows:
1. Fill the cooling system with a 5% solution (1.6 ounces per quart [50 grams per liter] of water) of a mildly alkaline cleaning agent, such as sodium carbonate.
2. Run the engine at moderate speed until the thermostat starts to open, at an operating temperature of approximately 60° C (140° F). Then run it for about five minutes longer. Shut down the engine and allow it to cool to approximately 50° C (112° F).
3. Drain all the cleaning solution.

  • stasi

  • Mesaje scrise: 178
  • Locatie: IASI
  • Masina: Astra Y17DT din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
incearca cineva? ca parca n-as vrea sa fiu primul Smile
  • bbmt

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra Z17DTJ din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Aug 2007

  • Garaj Mesaj Privat
Am facut eu operatiunea weekend-ul acesta.
Inainte de toate vreau sa fac urmatoarele precizari:
Termoflotul l-am schimbat anul trecut prin vara, si am incercat si atunci o curatare asemanatoare, dar cu o solutie mai putin concentrata. O perioada buna de timp nu a mai aparut ulei in instalatie. Banuiesc ca din cauza faptului ca nu prea am scos-o la alergat in perioada aceea. Apoi am plecat in concediu, drum intins, talpa... a aparut din nou ulei in vas. De atunci, de fiecare data cand aveam ocazia sau timp, demontam vasul de expansiune si-l spalam cu benzina. De asemenea scoteam de pe furtune cu o surubelnita (atat cat imi permitea) mizeria ce se aduna acolo.

Sambata asta m-am hotarat sa mai incerc o curatare. Iata cum arata antigelul meu din masina:

Am folosit "reteta" de mai sus postata de @dancuciureanu. Am incarcat instalatia, am dat niste ture sa se incalzeasca motorul, pana a deschis termostatul, apoi am lasat masina la relantiu 15 minute. Am lasat motorul sa se raceasca putin, si am scos apa cu detergent. Am repetat procedura de doua ori. Asa arata apa cu detergent din instalatie dupa a doua spalare:



Apoi a urmat "clatirea", dupa acelasi procedeu, dar fara detergent. Am facut cehestia asta tot de doua ori. Rezultat final: o apa murdara cu pete de ulei (inca).


Asta am scos cu o surubelnita de pe conducte dupa ce am facut tot ce am scris mai sus:


Concluzia o trageti singuri. Sad

Era sa uit: mai pun doua poze cu furtunul pe care l-am folosit la golirea instalatiei pentru a proteja alternatorul. Pozele le-am facut imediat dupa ce am golit antigelul din instalatie:


De mentionat ca nu am reusit sa-l curat de uleiul depus in interior cu apa fierbinte si detergent. In schimb s-a curatat cu benzina.

Bafta!
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,470
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra Isuzu Y17DT 16v 55kW din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Aug 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt curios cat de repede va reaparea ulei in vas... cu siguranta nu ti-a iesit chiar tot de pe traseu Sad

Mai da ceva detalii... ce detergent ai pus exact si cat?
  • realcriss

  • Mesaje scrise: 523
  • Locatie: Arges
  • Masina: Astra 1.7dti y17dt din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Dec 2008

  • Garaj Mesaj Privat
intradevar multa mizerie pe furtune.
A inlocuit cineva pana acum acele furtune cu unele noi? pana la urma cat pot sa coste 3 furtune(parca 3 sunt)
au cod de piesa acele furtune? daca da cum il aflu

interesant ar fi sa vedem cum a rezolvat producatorul problema pe 1.7cdti, nu sunt documentat despre 1.7cdti dar din cate am vazut nu pare sa aiba aceasta problema, are racitor de ulei? e alt model?

multumesc

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata