Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • deleted-30194

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut,

Am avut recent o problema care m-a adus in situatia de a-mi reconditiona delcoul. Axul delcoului avea un joc destul de mare, s-a blocat si s-a rupt racordul delcou. M-am hotarat deci sa scriu acest ghid pentru cei aflati in cazurile urmatoare (multumesc utilizatorului nonea pentru sfaturi si incurajari). Mentionez ca delcoul pe care am lucrat este Lucas, are 3 fire si e pentru motorul C14NZ.

Iti curge ulei pe langa delcou? Problema e de la O-ring-ul care asigura etansarea.
Fugi la un magazin de garnituri sau piese auto si ia-ti un O-ring de Cielo (cod 01972943) care te costa 2-3 RON. Dimensiunile aproximative sunt raza de 63 mm si grosimea de 3.5 mm. La un magazin de garnituri am gasit cu 1 RON/buc.

Ti se invarte axul delcoului in gol? S-a rupt protuberanta piesei care face conexiunea in axul cu came.
Piesa in sine se numeste racord delcou (cod GM 1211883) si am dat 120 RON (discount 15%) pe ea la reprezentanta; la magazine era 140-150 RON. Piesa e prinsa de ax cu un stift care odata desfacut iti permite sa ajungi la axul si interiorul delcoului. Stiftul se introduce folosind un dorn de dimensiuni asemanatoare.

Iti joaca axul delcoului? De vina este faptul ca axul nu mai e centrat de interiorul delcoului (jocul s-a marit in timp).
Poti cauta un delcou second, dar mai bine mergi la o firma de alezat/honuit sau reconditionat motoare, eventual un strungar. Se poate executa o bucsa din aluminiu cu/fara filet care se monteaza pe interior si delcoul va fi ca nou. Pe mine m-a costat 40 RON toata operatiunea.

Ai ulei in interiorul delcoului? De vina e simeringul din interior.
Acesta este de 22 mm exterior, 12 mm interior si 4 mm grosime. Te costa 2 RON bucata la orice magazin de garnituri/simeringuri. Ca sa ajungi la el trebuie sa scoti stiftul de la piesa de mai sus, sa scoti axul din delcou si il vei vedea. Il poti scoate afara cu un patent mai subtire.

Alte probleme pot aparea datorita:
    condensului format in interiorul capacului de delcou
    depunerilor
    lipsei carbunelui din capac
    fisurilor in capac
    uleiului ajuns in zona senzorului Hall
    contactelor oxidate


Aveti niste poze atasate pentru o parere despre ce va trebuie.


















Un delcou nou costa aproximativ 400 EUR, la dezmembrari gasiti cam la 300 RON. Un pret corect ar fi in jur de 150 RON sau chiar mai putin. Incercati sa-l vedeti inainte de a-l cumpara (aviz celor ce iau cu ramburs).
Evitati sa luati unul nou sau second atata timp cat puteti face voi sau mecanicul vostru reparatia. Mecanicii pe care i-am intrebat daca imi pot rezolva jocul axului mi-au zis sa iau alt delcou, cred ca le era lene sa se ocupe sau sa-si asume responsabilitatea.

Va doresc spor la mesterit!
Skip ads

  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cool. Apropo, mai da in nas masina sau sa ti se opreasca? Ideea era sa nu fi ajuns acolo sa se rupa acel racord si era mult mai ok.
  • deleted-30194

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut, masina merge bine acum. Atat pornirea cat si mersul la relanti sunt mai ok (m-am jucat cu avansul pana am gasit o pozitie buna).
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ai grija la avans nu e chiar dupa ureche, e dupa stroboscop. jucandu-te la avans nu papa maisna mai mult?
Skip ads

  • deleted-30194

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Stiu ca e nevoie de lampa stroboscopica. Am tot intrebat la mecanici si n-avea niciunul. Daca imi recomanzi tu pe cineva, ma duc fara sa ezit.

Mi-am deprins niste criterii pentru a evalua pozitia delcoului. In primul rand pornirea, apoi revenirea la relanti dupa o accelerare brusca, sunetul motorului, demarajul/puterea si nu in ultimul rand consumul. Fiecare pozitie e diferita.

Recent, am reusit sa fac 200 de km cu 12 L (20% intern, 80% extern), ceea ce e foarte bine. In oras am media de 10, conduc mai sportiv.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Consumul pare a fi ok, si daca masina merge bine nu cred ca mai are rost sa-ti faci probleme
  • Teotavi

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Buna ! sunt mai noua in acest club , dar am nevoie de sfaturile unor opelisti vechi . Am probleme cu delcoul si dispun de bani putini . Am opel 1.6 i din 1993 ( c16nz) nu pornea decat cand avea el chef si mecanicul zice ca trebuie sa cumpar delcou nou - care costa mult prea mult pentru mine acum ; sau sa cumpar un modul de pornire ( cam asa ceva ) si partea aia rotunda 9 nu stiu exact cum ii spune , ceva condensator!?) care pare cam inegrita . In zona Alesd -Oradea am cautat doar acele piese la distribuitori de piese auto dar ..nimic , pe la dezmembrari tot cam asa ...Ce sa mai fac ? Dati-mi o idee va rog.
  • nonea

  • Mesaje scrise: 1,098
  • Locatie: Bistrita-Nasaud
  • Masina: Astra 1992 c14nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Posteaza la probleme tehnice ca sa fie mai citit mesajul tau. Din descrierea ta nu ne putem da seama, ar fi mai multe cauze care determina o pornire grea a motorului (garnitura chiulasa, distributie, senzor temperatura, delcou fisurat, fise, bujii, IAC si sunt mai multe)
  • triem1968

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 1982 c14se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2010

  • Mesaj Privat
sal eu am un c14se (motorul ) si la mine in delcou nu apare nici mufa si nici modulul ala care este lateral pe placuta din textolit .asta inseamna ca eu nu am senzor hall ?

ps caut de mult a prezentare a accestui tip de delcou care este montat pe astra f cu motorul c14se facuta in 92 .de altfel pe masina scrie gls iar nicaieri nu am gasit acest tip de masina si nici macar manual al ei .

ma intereseaza modul de functionare al delcoului care nu are vacum pe el si presupun ca nici senzor hall

Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos

16.03.2011 15:22:03

Folositi va rog frumos butonul 'modifica' este activ timp de 60 de minute de la postare.
edit by StefanTolos

16.03.2011 15:21:34
  • whitewolf

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 1992 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua,

Astra F , C16NZ, cum demontez sonda Hall din delcou.
In nici un manual nu am gasit prezentat axul si roata cu 4 dinti din fata sondei Hall si cum se demonteaza acestea.
Multumesc anticipat.

P.S. Am gasit:
Pasi demontare bobina din delcou:
-Dupa ce se scoate capacul de la delcou avand doua surubele, se scoate delcoul propriu-zis acesta are in partea de jos o piulitza de 14 dupa care se trage usor de el. Inainte de a scoate delcoul semnati cu un marker permanent pozitia acestuia pentru a nu deregla avansu. Cand il scoateti aveti grija sa memorati pozitia acestuia in interior avand un ghidaj si un semn care tre sa se potriveasca, in caz contrar masina nu o sa porneasca.
-In capul delcoului(opus lulelei) se scoate mai intai un arculet situat pe marginea axului pentru a ajunge la un stutz. Acesta se scoate cu un dorn dupa care se scoate un arc impreuna cu o sigurantza(acestea iesind usor). Apoi se extrage axu, dupa care bobina mai prezinta o sigurantza iar dupa extragerea acesteai se poate inlocui bobina cu cea noua. Montarea se face cu atentie invers demontarii.
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR