Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Degeaba scrie pe capacul rezervorului daca rotile nu mai sunt cele originale din momentul in care a fost vanduta masina noua!!!!
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
bun, nu ma pricep la asta. cum se modifica daca sint alte roti? initial cred ca au fost 175/65R14. acum sint 195/55R15.
  • 4EST

  • Mesaje scrise: 686
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2004

  • Mesaj Privat
mai asa scrie in manualul de service pe care l-am consultat cand ti-am scris.

Cum o fi mai bine....habar n-am. Stiu ca daca umfli prea putin se uzeaza pe margini, si prea mult - pe centru
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Sezran pentru 195/50 R15 in catalog opel scrie 2.7 fata cu 2.5 spate.
pentru 55 cat ai tu acum nu sunt recomandari dar valorile de mai sus sunt cele mai apropiate.
Skip ads

  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
omg! sigur nu imi pleznesc anvelopele? Smile
  • vectra-nos

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2004

  • Mesaj Privat
Probabil un picut mai putin 2.5 fata cu 2.3 spate pentru ca ai talun mai mic.

b90nos
  • pamihai

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2004

  • Mesaj Privat
la a mea in cartea tehnica scrie sa-i pun 2,3 pe fata cu 2,1 pe spate.
masina are 970kg. in functie de incarcatura se modifica si presiunea din pneuri
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
La caravanul meu am 3.0 pe spate cand e incarcata, deci nu e de mirare. Pe fata insa e 2.0 parca. O sa le (re)umflu acum la vreo 2.2 pe toate.
Skip ads

  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Asa si eu le tin la 2.2, de obicei merg 1-2, maxim 3 persoane, si nu car decat bagaje personale usoare.
Insa am mers o data cu 4 oameni de 100kg+ de persona, deci cam 450 in total (aproape de sarcina maxima) si am observat ca nu se lasa cauciucul deloc ca forma, la 2.2 fata de 2.9 recomandat la greutate.
De ce oare recomanda presiune asa de mare daca tot nu se lasa cauciucurile? Eu banuiesc ca is recomandate pt. mers cu viteze mari si f. mari (180Km/h+) pe autostrazi in tara lor de origine, insa pe drumurile noastre de 110-120Km/h eu cred ca ajunge 2.0 - 2.2 atm.
Voi ce ziceti? E corecta presiunea de 2.9 - 3 atm recomandata de ei? Mie mi se pare prea mare si inutila.
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Cred ca are rost la viteze mari si mers "sportiv" (adica viraje la viteza and stuff). Ma gandesc ca un cauciuc umflat tare sta mai bine in curbe. De asemenea, la viteze mari, se incalzeste mai putin, deoarece nu se deformeaza continuu. Daca ar avea "burta" (chiar daca nu o vedem, ma gandesc ca se face), s-ar incalzi destul de mult.

Stiu ca am venit cu ea din Germania full.. 2 oameni, dar in spate banchetele erau rabatate si pline de tot felul de chestii, si se simtea, masina coborase si cauciucurile se vedea ca au si ele burta, chiar umflate la 3.0. Bine, eu am si talonul de 65 (175/65), si la talon mare se vede mai usor.
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Pai da, la viteza mare, dar pe la mers de maxim 120Km/h si mai mult prin gropi in oras, cred ca 2 atm e suficient, nu? Ma gandesc ca Vectra veche, sau Espero, sau orice alta masina de greutati apropiate (putin peste 1T) cu tori de 14" sau 15" au recomandat 1.9 - 2.1 atm, si acuma Astra ajunge sa vrea 3 atm. Greutatea e aceeasi, cauciucuri asemanatoare, singura chestie e viteza sporita pt. care sunt proiectate si la care trebuie sa reziste masinile noi. Dar daca la noi oricum nu se poate merge cu asa viteze, ar trebui sa ajunga si presiuni mai mici, nu?
  • emu1325

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Focsani
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Dar la o Vectra A 1.8 cu jante de 15 si cauciucuri 195/50 ? Aveti idee?
Skip ads

  • akajohn

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Nov 2004

  • Mesaj Privat
Umflarea cauciucurilor influenteaza si consumul nu numai tinuta de drum deci or sti ei ce or sti atunci cand pun valorile respective acolo... Eu am o Corsa C (2001) si mi se pare ca am presiunea la roti cam mica si cum imi ia vreo 8 % in oras cu motorul de 973 cmc (Z10XE) cred ca o sa merg zilele astea sa aranjez presiunea in roti si apoi mai vad... Apropos am roti 175/65R1482S si nu stiu oficial cat trebuie sa fie presiunea dar o sa aflu si va comunic rezultatul peste o luna doua ca sa-mi fac o parere...
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
legat de umflarea rotilor: prin supermarketuri am vazut pompe electrice care merge la bricheta (12V). m-am gandit sa-mi iau una ca sa scutesc drumul la vulcanizari. nu prea m-a convins insa ceasul (manometrul) care-l aveau.

are vreunu' din voi asaceva?
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Da, are tata 2 dinalea, din care unul inca mai functioneaza, dar cu greu.
Eu nu-mi cumpar asa ceva, nici macar pompa nu am, dar nici nu am nevoie.
  • CatalinE

  • Mesaje scrise: 449
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jun 2004

  • Mesaj Privat
sa va spun ce am patit: am fost la OMV unde au manometru Mahle sa-mi verific presiunea dupa vreo 2luni. Nu aveau ca era in reparatie. Am fost la Agip - nu aveau. In final am ajuns la o vulcanizare. Acolo mi-a facut presiunea si am pus 2.1 fata si 2 spate. Dupa vreo 2 zile observ ca ma zdruncina cand trec peste gropi. Ma duc la alta vulcanizare. Acolo vede 1.5 spate stanga, 2.4 spate dreapta si pe fata tot varza.. In fine, imi umfla el cu manometrul lui si de atunci pare ok.

Se pare ca nu e unu care sa aiba manometrul calumea....
  • sandumbogdan

  • Mesaje scrise: 887
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2004

  • Mesaj Privat
Eu am mers pe o roata pe fata 2-3 saptamani cu 3.4 atmosfere, presiune care pe manometrul celui care a umflat arata 1.8.
  • Roger

  • Mesaje scrise: 97
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2005

  • Mesaj Privat
sandumbogdan a scris:Eu am mers pe o roata pe fata 2-3 saptamani cu 3.4 atmosfere, presiune care pe manometrul celui care a umflat arata 1.8.


Eu am gume de 205 pe fata si de 195 pe spate.
In alea de pe fata am cam 3 si nu-mi par prea umflate.Ba dimpotriva.
Am citit topicul si am vazut ca nu s-a spus chestia asta :

Cum creste presiunea f(x) de latimea pneurilor ?
Eu unul fac presiunea mai mult ochiometric...
  • kapix

  • Mesaje scrise: 680
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2005

  • Mesaj Privat
Eu unul imi reglez presiunea simplu - pentru fata scad 0.5 din presiunea maxima trecuta pe pneu, iar pe spate mai scad inca 0.2-0.3. Nu stiu daca e bine sau e rau, dar nu tin cont de cartea tehnica a masinii (eu cred ca presiunea optima depinde mai mult de cauciuc decat de masina, dar s-ar putea sa ma insel).
Problema este insa aceeasi eroare a manometrului, pentru care singura solutie pe care am gasit-o este un manometru vechi, in care am ceva mai multa incredere. Dar cine stie cat o fi de exact si asta...
  • rezare

  • Mesaje scrise: 121
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jul 2004

  • Mesaj Privat
Nu trebuie sa se vada la ochi ca stau batz. Presiunea nu este nici o functie de latimea cauciucului. Presiunea este aceeasi orice cauciuc ai avea, normal. E diferenta doar de cat aer e inauntru Very Happy

Incearca sa n-o mai faci ochiometric, ci las-o la cat spune ala de-a pus placuta cu presiunea pe masina, ca stie el de ce-a pus-o. Nu mai zic ca 3atm deja e aproape de MAX INFLATION RATE (care scrie pe cauciucuri), mai ales daca ai cauciucuri de marca mai slaba.

Gandeste-te ca odata ce mergi cu viteza mai mare, mai creste si temperatura in ele si deci si presiunea. La 3+ atm, deja ai cauciucurile cam degeaba, ca nu mai amortizeaza nimic Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR