- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. Rulmentii spate pica destul de rar dar se mai intimpla.
Daca la demontare se constata ca diametrul interior la tambur se apropie de limita 182mm (180mm cota normala) ii comanzi si pe ei. Daca comanzi tamburi frina obligatoriu prezoane noi si saboti, nu le pune pe cele vechi sub nicio forma ! Rulmetii ii comanzi originali neaparat ca cei pe producator sunt foarte prosti. Ca tamburi pret accesibil sunt cei TRW pe la 120lei/buc dar schimbi pe ambele parti nu numai dreapta.
2. Daca acceleratia nu te asculta se curata throttle body https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Daca la demontare se constata ca diametrul interior la tambur se apropie de limita 182mm (180mm cota normala) ii comanzi si pe ei. Daca comanzi tamburi frina obligatoriu prezoane noi si saboti, nu le pune pe cele vechi sub nicio forma ! Rulmetii ii comanzi originali neaparat ca cei pe producator sunt foarte prosti. Ca tamburi pret accesibil sunt cei TRW pe la 120lei/buc dar schimbi pe ambele parti nu numai dreapta.
2. Daca acceleratia nu te asculta se curata throttle body https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
[quote="dancuciureanu"]1. Rulmentii spate pica destul de rar dar se mai intimpla.
Domnule Cuciureanu,
Va multumesc mult pentru raspuns!Vreau sa va mai intreb care ar fi simptomele pentru rulmentii "picati"; masina merge ok-din punctul meu de vedere-doar ca atunci cand am dus-o la service(inainte de-a o cumpara - adica in urma cu 2 saptamani) asa au spus ca va trebui sa-i schimb rulmentii fata+spate pe partea dreapta ca rotile au un joc (mai ales cea din spate)care nu are legatura cu echilibrarea lor;si ar mai fi cateva sfaturi de care as avea nevoie din partea dumneavoastra- nu tin de acest topic(cum ar fi service); as indrazni foarte tare daca v-as ruga sa vorbim la telefon sau macar pe mess?promit ca ulterior discutiei sa postez la locul potrivit pentru a sti si altii - altfel, va fi destul de anevoios.Scuze daca am indraznit prea mult dar chiar am nevoie de indrumarea dumneavoastra
Domnule Cuciureanu,
Va multumesc mult pentru raspuns!Vreau sa va mai intreb care ar fi simptomele pentru rulmentii "picati"; masina merge ok-din punctul meu de vedere-doar ca atunci cand am dus-o la service(inainte de-a o cumpara - adica in urma cu 2 saptamani) asa au spus ca va trebui sa-i schimb rulmentii fata+spate pe partea dreapta ca rotile au un joc (mai ales cea din spate)care nu are legatura cu echilibrarea lor;si ar mai fi cateva sfaturi de care as avea nevoie din partea dumneavoastra- nu tin de acest topic(cum ar fi service); as indrazni foarte tare daca v-as ruga sa vorbim la telefon sau macar pe mess?promit ca ulterior discutiei sa postez la locul potrivit pentru a sti si altii - altfel, va fi destul de anevoios.Scuze daca am indraznit prea mult dar chiar am nevoie de indrumarea dumneavoastra
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Rulment picat inseamna un huruit si cind tragi de roata ai joc mare sus-jos si stinga-dreapta. Nu te arunca inca, mergi la Intilniri https://www.clubopel.com/vie...99&start=1140 si vei gasi pe cineva care sa puna un diagnostic corect. Daca tot nu te descurci imi spui si-ii "activez" eu cumva
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
Domnule Cuciureanu - Va multumesc pentru promptitudinea cu care imi raspundeti!
Da -acel joc am inteles ca-l are la roata dar, dupa cum va spuneam -nici vorba de huruit !(banuiesc ca prin huruit se intelege un zgomot strident care nu poate fi confundat)Dupa ce am cumparat-o mi s-a parut intr-adevar ca ar fi cam zgomotoasa(ca de diesel- nu huruit)>>> am citit pe-aici ce si cum despre distributie, dar nu stiu...parca acum nu mi se mai pare zgomotoasa, chiar mi se pare ca toarce frumos motorul.Singura problema a ramas cea cu curatatul throttle body (intarzie acceleratia la comanda ) si cu amortizoarele si/sau arcurile spate>>>are balans.In plus distanta dintre roata si aripa- pe partea dreapta spate este mai mica decat pe partea stanga; mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie arcul slabit.Sunt derutata...nu stiu incotro sa merg pentru o diagnosticare corecta>>>m-am ingrozit dupa cele citite pe-aici legate de "maiestria" meseriasilor de mecanici. O sa mai studiez putin si cred ca-mi voi lua inima-n dinti sa incerc sa curat singura throttle body, n-am ce sa stric- am citit si voi re-re-ras-citi cu mare atentie indicatiile si tre' sa reusesc. Dar pentru restul problemelor poate imi recomandati pe cineva capabil si de incredere . M-am uitat si eu pe pagina clubului Opel din Brasov, dar din pacate prin Brasov sunt foarte , foarte putini cu Opel Agila, si nici in club ... nu am dat peste nimeni cu Opel Agila.OOOOff, de ce e Iasi-ul asa departe? Imi vine sa vin acolo !Si va rog, amortizoarele tre' sa fie neaparat originale(in Bv la reprez.Opel costa 338lei/buc)? Setul de arcuri spate 840 lei -originale, tot de la reprezentanta opel,rulmentul spate este 220 lei .Vad ca pe multi i-ati ajutat de pe-aici, chiar ca ar trebui sa va recompensam.
Cu stima -C.O.-bv
Da -acel joc am inteles ca-l are la roata dar, dupa cum va spuneam -nici vorba de huruit !(banuiesc ca prin huruit se intelege un zgomot strident care nu poate fi confundat)Dupa ce am cumparat-o mi s-a parut intr-adevar ca ar fi cam zgomotoasa(ca de diesel- nu huruit)>>> am citit pe-aici ce si cum despre distributie, dar nu stiu...parca acum nu mi se mai pare zgomotoasa, chiar mi se pare ca toarce frumos motorul.Singura problema a ramas cea cu curatatul throttle body (intarzie acceleratia la comanda ) si cu amortizoarele si/sau arcurile spate>>>are balans.In plus distanta dintre roata si aripa- pe partea dreapta spate este mai mica decat pe partea stanga; mecanicul a zis ca s-ar putea sa fie arcul slabit.Sunt derutata...nu stiu incotro sa merg pentru o diagnosticare corecta>>>m-am ingrozit dupa cele citite pe-aici legate de "maiestria" meseriasilor de mecanici. O sa mai studiez putin si cred ca-mi voi lua inima-n dinti sa incerc sa curat singura throttle body, n-am ce sa stric- am citit si voi re-re-ras-citi cu mare atentie indicatiile si tre' sa reusesc. Dar pentru restul problemelor poate imi recomandati pe cineva capabil si de incredere . M-am uitat si eu pe pagina clubului Opel din Brasov, dar din pacate prin Brasov sunt foarte , foarte putini cu Opel Agila, si nici in club ... nu am dat peste nimeni cu Opel Agila.OOOOff, de ce e Iasi-ul asa departe? Imi vine sa vin acolo !Si va rog, amortizoarele tre' sa fie neaparat originale(in Bv la reprez.Opel costa 338lei/buc)? Setul de arcuri spate 840 lei -originale, tot de la reprezentanta opel,rulmentul spate este 220 lei .Vad ca pe multi i-ati ajutat de pe-aici, chiar ca ar trebui sa va recompensam.
Cu stima -C.O.-bv
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
carmen-bv
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Brasov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2009
- Mesaj Privat
Milioane de multumiri! Voi avea rabdare! Deprinderi tehnice am, iar cheie si cleste daca nu am corespunzatoare, imi voi cumpara - de-acum voi avea nevoie de ele; si mai trebuie sa cumpar solventul pentru curatat carburatoare, iar furtunele de cauciuc am retinut ca se spala cu detergent de vase pentru a nu se deteriora de la solvent. Acum intentionez sa merg la intalnirea opelistilor aici in Brasov. Astept si voi urmari in continuare posturile dumneavoastra.
Cu stima - C.O.-BV
Cu stima - C.O.-BV
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Carmen ai avut noroc , am prins unul Cristi 0742939467 , acum am tereminat de vorbit la tel, il suni si decarbusolv penson-periuta dinti cumperi tu, iti face si o diagnoza completa, interpretare parametri o sa o facem la tel on line ca eu ii stiu si prin somn. Nu confunda cu coduri eroare ca e diferentra de la cer la pamint, nu dau explicatii aici unde vad toti "mecanicii".
Succes !
Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 21 Feb, 2011 9:51 am
Succes !
Ultima modificare facuta de dancuciureanu la Lun 21 Feb, 2011 9:51 am
- Sorin Deac
- **
- 57 mesaje
- din 16 Oct 2007
- Agila 2001 Z10XE
- Cluj
Sorin Deac
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Oct 2007
- Mesaj Privat
Carmen-bv !
in urma cu 2 ani, cind am achizitionat si eu Agila mea, la vre-o 2 saptamini, sesizez si eu un huruit pe partea dreapta.
Era un sunet specific de angrenaj in sarcina si se auzea de la viteze de 50-60 km/h in sus...
La inceput am crezut ca este o problema la cutia de viteze... cel mai probabil angrenaj in discutie..
Dupa ce am citit cam tot ce se putea citi din sectiunea AGILA, m-am incumetat si am desfacut butucul rotii dreapta spate si ... surpriza.....
din prima jumatate de rulment imi cad in "brate" jumatate din bile..
Cumpar urgent un rulment nou (145 RON), montare cu presa si ungere corespunzatoare, rezultat nu mai "huruie".
Trebuie sa mai adaug ca dupa schimbarea rulmentului am sesizat ca si frina de pe roata dreapat - spate functiona fara un mic sgomot (un fel de hirsiit ciudat), pe care il sesizam la pornirea de pe loc dupa o stationare indelungata (dimineata).
in urma cu 2 ani, cind am achizitionat si eu Agila mea, la vre-o 2 saptamini, sesizez si eu un huruit pe partea dreapta.
Era un sunet specific de angrenaj in sarcina si se auzea de la viteze de 50-60 km/h in sus...
La inceput am crezut ca este o problema la cutia de viteze... cel mai probabil angrenaj in discutie..
Dupa ce am citit cam tot ce se putea citi din sectiunea AGILA, m-am incumetat si am desfacut butucul rotii dreapta spate si ... surpriza.....
din prima jumatate de rulment imi cad in "brate" jumatate din bile..
Cumpar urgent un rulment nou (145 RON), montare cu presa si ungere corespunzatoare, rezultat nu mai "huruie".
Trebuie sa mai adaug ca dupa schimbarea rulmentului am sesizat ca si frina de pe roata dreapat - spate functiona fara un mic sgomot (un fel de hirsiit ciudat), pe care il sesizam la pornirea de pe loc dupa o stationare indelungata (dimineata).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Vezi Carmen ca sunt si agilisti in BV, vorbesti cu Sorin si va vedeti la intilniri, schimbati info, va ajutati cum puteti, mai e si Cristi care va poate face o diagnoza, mai vin si altii care se pricep cit de cit... Intilnirile nu sunt pentru a pierde timpul si a ne lauda cu o masina spalata, inzorzonata sau a bea o cafea, scopul final e sa ai acces la informatii, sa ai o masina buna, sa gasesti piese ieftine, sa ai la cine apela la un necaz...
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Am de doua zile un scartait ca de scaun vechi la roata dreapta spate.Nu e permanent dar e suparator si enervant. Rulmentul dinspre roata arata bine la ochi...dar am inteles ca sunt doi...cum as putea sa-l verific si pe celalalt? Sigur nu are pic de vaselina...cand am desfacut capacelul a curs vaselina parca era ulei(cu toate ca dupa drum lung rulmentii sunt reci).
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
virgil35
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2008
- Mesaj Privat
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Aici vad ca il au la 31.42 lei (inclusiv tva) / buc. : link
Din ce am observat acest magazin este unul scump, (adica cam orice piesa am cautat pana acum, in cele din
urma am gasit-o in alta parte mai ieftin) poti lua pretul drept etalon sau daca diferenta este mica poti comanda.
Din ce am observat acest magazin este unul scump, (adica cam orice piesa am cautat pana acum, in cele din
urma am gasit-o in alta parte mai ieftin) poti lua pretul drept etalon sau daca diferenta este mica poti comanda.
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Pretul indicat de @PL500 este unul acceptabil. Eu anul trecut cand mi-am facut franele am luat tot setul de arcuri care au ajuns 120 ron. Intr-adevar pe original sunt al dracului de scumpe. Din pacate aici nu poti sa pui orice ruginitura.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22327
LE Alea mari se cam mananca si plesnesc sau se decalesc din cauza caldurii. De fapt cand se umbla e bine de schimbat si alea mici daca sunt slabite ca elasticitate. Nu uita sa faci operatia ca la carte si de asemenea folosirea vaselinei cuprate la dispozitivul de autoreglare. Atentie: NU se umbla si NU se repara (regleaza) doar la o roata. Franele se fac pereche obligatoriu.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=22327
LE Alea mari se cam mananca si plesnesc sau se decalesc din cauza caldurii. De fapt cand se umbla e bine de schimbat si alea mici daca sunt slabite ca elasticitate. Nu uita sa faci operatia ca la carte si de asemenea folosirea vaselinei cuprate la dispozitivul de autoreglare. Atentie: NU se umbla si NU se repara (regleaza) doar la o roata. Franele se fac pereche obligatoriu.
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat
Patratel
- Mesaje scrise: 94
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2007
- Mesaj Privat