- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ei bine dupa 2 ani de cand am facut curatarea la colegul Dan (sunt pozele puse pe paginile anterioare) aseara am refacut operatiunea pentru ca a inceput sa ii dea iara eroare. Am inceput la 17.45 si am terminat la 22.45. Era mizerie destul de mare insa nu cum a fost prima data. Atunci avea cam 36.000km acum are aproximativ 52.000km. Deci motorina noastra buna respectiv mici probleme de proiectare ale acestor motoare isi spun cuvantul...
- george_slz
- ***
- 547 mesaje
- din 29 Jul 2006
- Astra 2007 z13dth
- Buftea
george_slz
- Mesaje scrise: 547
- Locatie: Buftea
- Masina: Astra 2007 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jul 2006
- Mesaj Privat
Am facut si eu curatarea galeriei de admisie, acum o saptamana. Egr-ul normal ca l-am dat jos, dar nu am putut sa separ valva de racitor (aviz celor care vor sa o faca, sa slabeasca cele 3 suruburi T45, inainte de a desface ansamblul EGR de pe galerie). Oricum nu era necesara curatarea lui, el fiind doar afumat.
Am lucrat singur, mi-a luat 2 zile pt ca am intampinat numeroase probleme.
Sfaturi si constatari, utile pt cei care vor sa faca treaba asta in viitor:
1. Nu va apucati fara toate sculele necesare. Nu folositi T40 in loc de T45, pentru ca exista riscul sa stricati suruburile galeriei. Sunt foarte putine truse simple care sa contina T45. A mea nu continea si a fost una destul de scumpa.
2. Nu cumparati scule din OBI, Praktiker sau Bricostore pt ca sunt scumpe si uneori proaste. Am gasit scule la jumatate de pret si calitate foarte buna in piata Moghioros la un rus care zicea ca are scule poloneze(clicketuri 1/2, 3/8, 1/4, varfuri si accesorii aferente). Mie mi-a trebuit un varf T45 si adaptor de la 1/2 la 3/8.
3. Egr-ul nu e murdar, in cel mai rau caz supapa e semiblocata, asa ca nu uitati sa ungeti arcul si axul cu vaselina, lucru pe care eu recunosc ca nu l-am facut si se simte asta...Vedeti ce au patit si ceilalti colegi din cauza asta. Supapa EGR se testeaza sufland cu gura pe conducta de gaze arse si actionand supapa cu arc.
4. Aerisirea filtrului de motorina si conductelor aferente se face, la final dupa asamblarea motorului. Puneti contactul (FARA SA PORNITI MOTORUL) asteptand ca pompa sa circule motorina prin filtru si conducta de retur, ascultand ce se intampla acolo(din pacate trebuie sa opriti maneaua pe durata aerisirii), si repetati dupa oprirea pompei de motorina din rezervor, de atatea ori cat e necesar pt ca in final sa nu mai borboloseasca in filtru, caz in care e gata aerisirea.
5. Curatarea senzorului MAP, din galeria de admisie, se va face cu o pensula si cu spray-ul de curatare. Senzorul are o colivie de plastic care protejeaza 2 elemente ale senzorului, care par foarte fragile. Deci fara perii, periute sau alte chestii dure.
6. E posibil(ramane sa imi confirmati) sa existe o garnitura de metal la conducta EGR de gaze arse, prinsa cu colierul de metal de pipa din galeria de admisie. Eu sunt aproape convins ca am pierdut-o. Parca am auzit-o lovindu-se de piesele de la motor....daca exista...cert e ca dupa montare nu fumega, deci bafta mea.
7. Am folosit 99% motorina ieftina de la Petrom. La 90400 km galeria nu era infundata, doar foarte murdara de ulei cu funingine. Egr era doar afumat, nu murdar, nu infundat!
Tocmai am vazut o reclama la combustibil Rompetrol care contine niste "gacici" care curata supape si cilindri de motoare, dar clar nu curata si galerii de admisie.
8. Curatarea clapetei de acceleratie pare sa fi imbunatatit si oprirea motorului care nu mai scutura!
9. Am intampinat probleme mari la remontarea colierelor de la furtunele de racire ale EGR-ului. Cel de tabla se da jos usor si se pune la loc greu, cu ajutorul unui patent si al unei surubelnite.
Colierul de otel se da jos greu si se pune la loc foarte greu, datorita spatiului limitat. Dar in ambele cazuri depinde de capacitatea si de resursele fiecaruia, de a aborda problema.
La final dupa curatarea galeriei, motorul merge mai bine, din cand in cand (sub 2000 ture, in sarcina ) mai gatuie EGR-ul dar destul de rar si asta in special pt ca nu am uns arcul si axul egr-ului.
Practic, lucrarea am facut-o pt galerie, nu pentru EGR! De asemenea NU am curatat epuratorul de ulei, pt ca nu mi s-a parut necesar.
Am lucrat singur, mi-a luat 2 zile pt ca am intampinat numeroase probleme.
Sfaturi si constatari, utile pt cei care vor sa faca treaba asta in viitor:
1. Nu va apucati fara toate sculele necesare. Nu folositi T40 in loc de T45, pentru ca exista riscul sa stricati suruburile galeriei. Sunt foarte putine truse simple care sa contina T45. A mea nu continea si a fost una destul de scumpa.
2. Nu cumparati scule din OBI, Praktiker sau Bricostore pt ca sunt scumpe si uneori proaste. Am gasit scule la jumatate de pret si calitate foarte buna in piata Moghioros la un rus care zicea ca are scule poloneze(clicketuri 1/2, 3/8, 1/4, varfuri si accesorii aferente). Mie mi-a trebuit un varf T45 si adaptor de la 1/2 la 3/8.
3. Egr-ul nu e murdar, in cel mai rau caz supapa e semiblocata, asa ca nu uitati sa ungeti arcul si axul cu vaselina, lucru pe care eu recunosc ca nu l-am facut si se simte asta...Vedeti ce au patit si ceilalti colegi din cauza asta. Supapa EGR se testeaza sufland cu gura pe conducta de gaze arse si actionand supapa cu arc.
4. Aerisirea filtrului de motorina si conductelor aferente se face, la final dupa asamblarea motorului. Puneti contactul (FARA SA PORNITI MOTORUL) asteptand ca pompa sa circule motorina prin filtru si conducta de retur, ascultand ce se intampla acolo(din pacate trebuie sa opriti maneaua pe durata aerisirii), si repetati dupa oprirea pompei de motorina din rezervor, de atatea ori cat e necesar pt ca in final sa nu mai borboloseasca in filtru, caz in care e gata aerisirea.
5. Curatarea senzorului MAP, din galeria de admisie, se va face cu o pensula si cu spray-ul de curatare. Senzorul are o colivie de plastic care protejeaza 2 elemente ale senzorului, care par foarte fragile. Deci fara perii, periute sau alte chestii dure.
6. E posibil(ramane sa imi confirmati) sa existe o garnitura de metal la conducta EGR de gaze arse, prinsa cu colierul de metal de pipa din galeria de admisie. Eu sunt aproape convins ca am pierdut-o. Parca am auzit-o lovindu-se de piesele de la motor....daca exista...cert e ca dupa montare nu fumega, deci bafta mea.
7. Am folosit 99% motorina ieftina de la Petrom. La 90400 km galeria nu era infundata, doar foarte murdara de ulei cu funingine. Egr era doar afumat, nu murdar, nu infundat!
Tocmai am vazut o reclama la combustibil Rompetrol care contine niste "gacici" care curata supape si cilindri de motoare, dar clar nu curata si galerii de admisie.
8. Curatarea clapetei de acceleratie pare sa fi imbunatatit si oprirea motorului care nu mai scutura!
9. Am intampinat probleme mari la remontarea colierelor de la furtunele de racire ale EGR-ului. Cel de tabla se da jos usor si se pune la loc greu, cu ajutorul unui patent si al unei surubelnite.
Colierul de otel se da jos greu si se pune la loc foarte greu, datorita spatiului limitat. Dar in ambele cazuri depinde de capacitatea si de resursele fiecaruia, de a aborda problema.
La final dupa curatarea galeriei, motorul merge mai bine, din cand in cand (sub 2000 ture, in sarcina ) mai gatuie EGR-ul dar destul de rar si asta in special pt ca nu am uns arcul si axul egr-ului.
Practic, lucrarea am facut-o pt galerie, nu pentru EGR! De asemenea NU am curatat epuratorul de ulei, pt ca nu mi s-a parut necesar.
Mich43l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
Mich43l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
deci simptomele:
nu tragea bine ,pornea undeva pe la 2000,inainte o lua si la 1750
relanti instabili ,citeodata jucau foarte tare
citeodta mai dadea cite un rateu in mers,parca o tinea cineva in loc apoi se pornea
la pornire la rece chiar si pe +15,+20 motorul nu avea putere ,parca era masina cu carburator
insa mai am o eroare :p1191 presiune slaba
chiar acum ma duc sa pun totul la loc
insa afara e undeva -7
nu tragea bine ,pornea undeva pe la 2000,inainte o lua si la 1750
relanti instabili ,citeodata jucau foarte tare
citeodta mai dadea cite un rateu in mers,parca o tinea cineva in loc apoi se pornea
la pornire la rece chiar si pe +15,+20 motorul nu avea putere ,parca era masina cu carburator
insa mai am o eroare :p1191 presiune slaba
chiar acum ma duc sa pun totul la loc
insa afara e undeva -7
- corsablue
- ****
- 2,503 mesaje
- din 18 Feb 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Brasov
corsablue
- Mesaje scrise: 2,503
- Locatie: Brasov
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Feb 2008
- Mesaj Privat
Mich43l
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2012
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,613 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,613
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
vasile82
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2009 13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Citind tutorialul am prins curaj sa ma apuc de curatat egr, galeria etc. Toba de informatii, dupa inventarierea sculelor, ridic capota, ma uit mai atent sa identific ce urmeaza sa fac si aici s-a rupt filmul.
La Corsa D 1,3 dth 90 cp cum a-ti reusit sa demontati pentru ca in spatele motorului nu ai loc sa scapi un cui.
Se da jos motorul? se mai demonteaza ceva pentru a crea spatiu de manevra? se lucreaza pe canal adica prin partea de jos a motorului?
Multumesc
Citind tutorialul am prins curaj sa ma apuc de curatat egr, galeria etc. Toba de informatii, dupa inventarierea sculelor, ridic capota, ma uit mai atent sa identific ce urmeaza sa fac si aici s-a rupt filmul.
La Corsa D 1,3 dth 90 cp cum a-ti reusit sa demontati pentru ca in spatele motorului nu ai loc sa scapi un cui.
Se da jos motorul? se mai demonteaza ceva pentru a crea spatiu de manevra? se lucreaza pe canal adica prin partea de jos a motorului?
Multumesc
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Salut!
Ieri mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de munca la curatat EGR si admisie pentru ca aveam fluctuatii de turatie la rece si fum alb tot la rece. Astazi am terminat operatiunea am remontat totul si masina a pornit la prima cheie dar tot cu fum alb si urat mirositor si la fel fluctuatii de turatie pana s-a incalzit. Problema si mai grava este ca dupa ce s-a racit motorul acum spre seara, porneste foarte greu ceea ce nu mi s-a intamplat inainte.
Imi e tare teama de cum va porni dimineata.
Care sa fie cauzele, sau ce nu am facut bine?
Inca o intrebare am, in capatul admisiei unde vine acel furtun din plastic cu prindere in 3 suruburi, mai exista o a patra gaura de care nu imi mai aduc aminte nimic despre ce ar fi fost prins acolo, am atasat si o imagine in care am incercuit a patra gaura, imi lipseste ceva sau ce anume vine acolo?
Ieri mi-am luat inima in dinti si m-am apucat de munca la curatat EGR si admisie pentru ca aveam fluctuatii de turatie la rece si fum alb tot la rece. Astazi am terminat operatiunea am remontat totul si masina a pornit la prima cheie dar tot cu fum alb si urat mirositor si la fel fluctuatii de turatie pana s-a incalzit. Problema si mai grava este ca dupa ce s-a racit motorul acum spre seara, porneste foarte greu ceea ce nu mi s-a intamplat inainte.
Imi e tare teama de cum va porni dimineata.
Care sa fie cauzele, sau ce nu am facut bine?
Inca o intrebare am, in capatul admisiei unde vine acel furtun din plastic cu prindere in 3 suruburi, mai exista o a patra gaura de care nu imi mai aduc aminte nimic despre ce ar fi fost prins acolo, am atasat si o imagine in care am incercuit a patra gaura, imi lipseste ceva sau ce anume vine acolo?
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
Nu sunt mainile mele, e o poza luata de pe forum deci sunt ale altui coleg harnic. Eu am folosit vreo 3 randuri de manusi dar la final tot asa imi aratau mainile.
Dar de ce sa se manifeste acum injectoarele, dupa curatare EGR? Doar nu am umblat la ele?
Masina porneste la fel de greu si cand e cald motorul si cand e rece.
Pot sa desfac injectoarele sa vad daca nu cumva a intrat ceva pe conductele de carburant cat timp am lucrat la egr sau e o treaba mai sensibila si mai bine nu ma bag?
Dar de ce sa se manifeste acum injectoarele, dupa curatare EGR? Doar nu am umblat la ele?
Masina porneste la fel de greu si cand e cald motorul si cand e rece.
Pot sa desfac injectoarele sa vad daca nu cumva a intrat ceva pe conductele de carburant cat timp am lucrat la egr sau e o treaba mai sensibila si mai bine nu ma bag?
- kinderasu
- ****
- 1,613 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,613
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
- 4di
- **
- 498 mesaje
- din 06 Nov 2008
- Corsa 2005 Z13DT
- Mures
4di
- Mesaje scrise: 498
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 2005 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2008
- Mesaj Privat
- kinderasu
- ****
- 1,613 mesaje
- din 07 Jun 2011
- Suceava
kinderasu
- Mesaje scrise: 1,613
- Locatie: Suceava
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2011
- Mesaj Privat
De. Aceea ai filtru de motorina pt impuritati. Daca ti-a intrat mizeii mai mari de 0.2microni da se infunda injectoarele. Daca ai pus filttu de calitate inferioara s-ar putea sa ai neplacuta surpriza.
Un sfat. Pune de 20 lei benzina si 1 mil motorina. Zgaltii masina sa se mai imbine. Si asa mentii si egrul curat. Eu am fcut asta involuntar/prostie/oboseala si culmea pt vreo 2 luni nu mi sa aprins check'ul
Un sfat. Pune de 20 lei benzina si 1 mil motorina. Zgaltii masina sa se mai imbine. Si asa mentii si egrul curat. Eu am fcut asta involuntar/prostie/oboseala si culmea pt vreo 2 luni nu mi sa aprins check'ul
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat