Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
eu consider ca o baterie care merge pe o masina la care alternatorul si releul de incarcare functioneaza bine nu ar trebui sa aiba probleme. e drept ca nu vor mai tine bateriile ca cele originale (a mea a tinut 8 ani) dar daca tine 4 ani sa fim multumiti avand in vedere conditiile noastre de exploatare: 80% drumuri scurte in oras deci porniri dese si parcurgem distante sub 30 de minute cat este timpul minim de reincarcare la o baterie dupa ce a pornit un motor.
eu merg in continuare pe BOSCH ca si firma si modelul incapsulat dar atentie sa nu fie facatura si doar eticheta pusa de BOSCH. exista si asa ceva pe piata... deci uitati-va si la pret...
Skip ads

  • corsamare

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Cu adevarat Imprevizibil?
Eu cred ca un redresor bun NU se arde! Mi-am construit unul prin anii '80 (functioneaza si acum, dar mult mai rar!). E dimensionat la C/10 (erau populare bateriile de 45 si de 70 Ah, si are un comutator) si limiteaza curentul (la inceputul incarcarii) la aproximativ aceste valori. (Un simplu traf + punte se pot arde in aceasta perioada din motiv de curent excesiv). Mai exista o limitare a tensiunii de terminare a incarcarii, la 14,8 volti (altfel bateria trebuie supravegheata sa nu inceapa sa "fiarba" adica sa electrolizeze apa la sfarsitul incarcarii).
Incarcatorul meu are si protectie la scurtcircuit si inversarea polaritatii.
Totusi utilitatea redresorului ramane discutabila: fie bateria e "pe duca" si o mai prelungim cateva luni, fie exista o problema cu bilantul energetic (de obicei s-au instalat consumatori excesivi, care depasesc capacitatea generatorului (sau se foloseste mult bateria fara reincarcare, de exemplu camping, pescuit, (=iluminat, muzica))
situatie "spinoasa" (nu exista priza de unde sa alimentam redresorul!)

Toate cele bune!
  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@corsasmare , tu stii cam cat scoate un redresor pe ora? pana in 10 amperi daca este unul bun (ma refer la cele cumparate)
,daca este facut poate da si mai mult . eu l-am folosit la peste 19 amperi, pe ora acum intelegi de ce s-a stricat? daca il foloseam doar la incarcatul bateriei ....mai tinea vreo 200 de ani ....fara suparare
toate cele bune
  • Xtended

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Hello everyone !
Am o Vectra model Y20DTH din 2001, motor de 1995 cc, diesel.
Am achizitionat de curant o baterie Rombat Tornada de 80 Ah si 720 la pornire (inca e sigilata, zilele acestea am de gand sa o montez).
Cineva mi-a recomandat insa sa o returnez cat se poate de repede si sa o schimb cu un Bosch de 74 Ah . Diferenta de pret n-ar fi mare (60-70 de lei) insa nu stiu daca se mai merita efortul. Justificarea lui ar fi fost ca a avut grave probleme cu un Rombat anul trecut cand nu mai invartea la -15 grade.
Cei de la magazin mi-au oferit garantie 2 ani, insa nu ma bazez pe asta.

2 intrebari ..

1. Voi ce ma sfatuiti, sa merg sa fac schimbul (am si o problema cu o bujie care nu functioneaza - rupta in chiuloasa)?
2. Voi ce baterii folositi sau aveti de gand sa va cumparati iarna aceasta?

Cheers !
Skip ads

  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
1.scoate bujia si vezi daca e rupta........
2. bateria nu neaparat e buna de la inceput..... poate nu are electrolitul bun, sau nu e incarcata bine
numa bine
  • Xtended

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Tocmai am verificat bujia in seara asta si..surpriza...un soi de tarod blocat in chiulasa.
Am incercat sa-l scot cu un patent dar nu s-a clintit deloc.
Poate totusi trec iarna in 3 bujii ca pe celelalte le-am verificat si sunt ok.
  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
fugi la service nu umbla in 3 bujii
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@imprevizibil - fi previzibil de data asta si uita-te cu atentie ca are motor diesel de 2l la care e problema cunoscuta partea cu bujiile rupte in chiuloasa. eu am umblat asa aproape un an pana mi-am facut curaj sa le scot (aveam 2 rupte)...
Skip ads

  • imprevizibil

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Tigra 1998 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
fara atacuri la username, ca daca incep si eu nu o sa iti placa
  • aurelio1

  • Mesaje scrise: 344
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1996 X1,8XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:@imprevizibil - fi previzibil de data asta si uita-te cu atentie ca are motor diesel de 2l la care e problema cunoscuta partea cu bujiile rupte in chiuloasa. eu am umblat asa aproape un an pana mi-am facut curaj sa le scot (aveam 2 rupte)...

Cum le-ai scos? Ai dat jos chiuloasa?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
imprevizibil a scris:fara atacuri la username, ca daca incep si eu nu o sa iti placa


in caz ca nu ai remarcat era o gluma doar dar vad ca te-ai atacat foarte tare... scuzele mele in caz ca te-am ofensat cu ceva si data viitoare citeste mai cu atentie inainte de a posta ceva...
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@aurelio1 - vezi ca exista un topic pe aceasta tema: https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 si acolo gasesti mai multe informatii inclusiv cum il poti contacta pe colegul invest care a scos multe astfel de bujii si e destul de aproape de tine Wink daca vrei si alte detalii 0744677871 Mihai
Skip ads

  • sonnyck

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ce tip de baterie imi recomandati pt un opel vectra a din '93 2.0 benzina 85kw? 60 , 65 Ah? As alege intre ub Bosch si o Varta...ce imi recomandati?
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Bosch si ca se fii sigur de tip de acumulator vezi de cat este alternatorul tau. Eu insa iti recomand sa te uiti si in cartea tehnica sa vezi de cat zice acolo ca ar trebui sa fie. Eu cred ca iti ajunge o baterie de 65A dar poti pune si una de 70A dar nu mai mare de atata...
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
mikyboy a scris:Bosch si ca se fii sigur de tip de acumulator vezi de cat este alternatorul tau.


Am o curiozitate:
Ce argumente aveti cand recomandati o marca in defavoarea celorlalte? De ce Bosch e mai bun ca Varta sau Exide? De ce Rombat e mai bun decat Caranda sau Zap?
Exista cifre sau teste comparative? Sau e doar o chestie romaneasca......"e mai buna ca stiu/(am vazut) eu"
  • FBogdan

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2006 Z20LER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jul 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu sunt fan marca de baterie. Oricum in principiu te cam lasa dupa ce ies din garantie. Cred ca-s gandite sa tina minim 2 ani cat sa acopere garantia si maxim 3 ani ca sa isi asigure cota de piata la vanzari pe viitor.
Personal am cumparat de noi Bosch, Varta, Caranda, Rombat si nici una nu a tinut mai mult de 3 ani intregi ( al patrulea an la primul frig au cedat ).
Pana acum singura baterie care a tinut aproape 5 ani a fost cea originala de pe Opelul meu Astra H 1.7 CDTI din noiembrie 2004 pana in noiembrie 2009 cand a cedat si a trebuit s-o schimb.
Deci orice marca v-ati achizitiona, nu va asteptati la mai mult de 3, maxim 4 ani de utilizare.
Cu stima!
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
De acord cu tine. Am vazut multe mesaje care spun ca cele originale (Opel) merg mai multi ani. A mea a tinut 7 ani.
Dar pe alea nu le alegem si nu le putem recomanda.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,735
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
sunt intrutotul de acord cu ce a scris @FBogdan si sustin cele scrise de @shrincu legate de bateria originala (a mea a tinut 8 ani) si cocluzia este ca cele originale tin mai mult iar cele mai vechi (inainte de 2003) pentru ca remarc ca cele mai noi (in speta de pe masinile de generatie ulterioara) tin mai putin probabil din cauza consumului mai crescut datorita accesorilor.
Ca recomandare eu recomand Bosch Silver S5 de vreo 74Ah pentru motoare peste 1.8 benzina respectiv 2.0 diesel
  • florin71

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Astra 2004 1,7cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Pai daca sunt mai rezistente bateriile originale de Opel se poate cumpara si o asemenea baterie de la reprezentanta Opel.
Autoturismul meu este fabricat in anul 2004(Z17DTL), are rulati circa 108500km, si bateria este ok.Conteaza mult cum exploatezi bateria.
  • shrincu

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Din cate stiu, daca mergi la reprezentanta nu vei gasi baterie Opel. Iti ofera o marca cu care au ei acord sau ceva asemanator.
Chiar daca s-ar gasi, probabil ar costa 500 ron sau mai mult. La 250 iti iei Varta/Bosch Silver deci...
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR