Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Cred in continuare ca e o problema cu wastegate-ul.
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
si eu i-am spus aceeasi chestie lu aco ... wastegate pentru ca altceva nu are ce sa fie.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Maine dimineata dau jos turbo si vad exact. Am inteles ca se degripeaza cu otet sau lichid de frana, e corect?
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
http://www.2shared.com/docu...5okQJvQy/222.html

aici un super link pentru un super baiat care super repara un super wastegate!
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Merci, insa super baiatul asta nu-si complica viata inutil.
De ce as scoate uleiul din motor? De ce as da jos compresorul ac?
Radiatorul ac se poate trage fara sa-l desfaci din cate am vazut. Trebuie golita doar instalatia de racire a motorului si dat jos radiatorul.
  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
da radiatorul de AC se poate stramba putin din legaturi ca sa poti umbla la turbo dar inseamna sa dai bara fata jos. Te descurci tu opricum ca esti baiat mare! Embarassed
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Treaba n-o s-o fac eu. Revin cu detalii cand am ceva concret de spus.
Merci!
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Revin cu solutionarea problemei:

Clapeta care da drumul gazelor din turbina in catalizator e controlata de o tija. Legatura intre tija si clapeta se face print-o articulatie care la mine facuse joc. Astfel clapeta etansa corect, insa nu deschidea cat trebuie si se crea suprapresiune in admisie.
Rezolvarea a constat in strangerea tijei, astfel incat au fost eliminate jocurile. Trebuie tinut cont ca la capatul cursei clapeta sa inchida complet. Astfel cursa tijei s-a marit de la 2mm la 4mm.

Cu ocazia asta am curatat si catalizatorul, care insa arata bine.

Pentru a ajunge la turbina s-au desfacut urmatoarele piese in urmatoarea ordine:
-scut
-bara fata
-traversa bara fata
-radiatorul de clima (se lasa sa atarne in furtune)
-intercooler
-radiatorul de apa (in prealabil se scurge antigelul din instalatie)
-compresorul AC (se lasa sa atarne in furtune)
Turbina s-a scos impreuna cu galeria de evacuare si cu catalizatorul, altfel nu era loc sub nici o forma sa se desfaca suruburile care tin turbina.
Toata treaba a durat vreo 5 ore.
S-au schimbat si furtunasele de vacuum care erau coapte.

Rezultat: boost pressure este egala sau putin mai mica decat boost pressure command.



Le multumesc lui @bazare si lui @[editat], precum si celor care mi-au raspuns aici pe forum si m-au indrumat.




LE: o observatie facuta in cursul lucrarii de azi: astra G cu motor z17dtl are turbina la fel ca y17dt. Astra classic II si astra H cu motor z17dtl au turbina diferita.
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
cu multa placere.
imi pare bine ca am reusit sa-i dam de cap, ca era destul de stresanta problema.
  • ririnel

  • Mesaje scrise: 2,083
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2007

  • Mesaj Privat
Felicitari!
  • mihai0308

  • Mesaje scrise: 812
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Aceeasi problema am patit si eu azi in timp ce urcam un deal la 3.000 ture treapta 4 100km/h am simtit dintr`o data cum so taiat puterea si turometru o inceput sa bata usurel in retragere si s`a aprins faimosu martor "masinuta cu cheie" am tras pe dreapta am oprit motoru am citit codu de eroare 1125 si dupa ce am pornit motoru o disparut martoru si masina pare sa functioneze la fel ca inainte doar ca am urcat din nou dealu si cam pe la 2800 de ture si mi`a facut la fel...acum va trebui sa verific furtunasele de vacuum motorasu etc...mai aveti ceva sfaturi cam ce ar mai putea provoca aceasta defectiune?
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am postat in acest topic toate simptomele si toate incercarile facute pentru remedierea problemei, precum si solutia.
Ia-le si tu pe rand.
Succes!
Skip ads

  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
alre a scris:ACO prin iunie am avut si eu eroarea P0487 - Throttle Control Malfunction, descoperita la Maiandrei. Teoretic ar fi trebuit sa curat clapeta si egr. In acelasi timp Marius a descoperit ca alternatorul nu incarca suficient(cel putin asa arata Tech 2 si multimetrul pus pe borne), deci eroarea putea fi generata si de curentul slab. Trebuia sa plec din tara si am riscat. Tot de la Marius si de la voi am aflat ca P0487 poate fi generat de un contact imperfect, '' Wiring/Poor Connections''. Am revenit in tara fara probleme dupa 2 mii de km, dar cu eroarea generata din cand in cand. In loc sa ma apuc de alternator, respectiv de curatat calpeta si Egr am verificat cablaraia(precizare ..pe tester astea functionau perfect), mufe, throttle etc si circuitul pana la alternator. Surpriza una dintre conexiunile care pleaca de la baterie era oxidata. Am curatat cu manuta mea, eroarea a disparut si masina a parcurs de atunci 17 mii de km. Incarcarea este 13,8 - 14 V constant, de la 12,9 pe timpul generarii erorii.
Verifica totusi toate mufele, cablurile si cum stai cu incarcarea. Aceasta p1125 poate fi generata si de curentul slab.



Bun, azi a reaparut pentru a 2a oara in ultima saptamana P0487 - Throttle control malfunction. (bineinteles, not present. S-a aprins doar martorul aiurea)

De curatat egr si clapeta nu ma apuc, clapeta este curata luna iar egr-ul e curatat de 20 000km si la modul cum merg cu masina nu cred ca e incarcat de depuneri. Incarcarea o am 13.2-13.3 desi am schimbat puntea de diode si releul de incarcare. A ramas sa verific bornele, o sa le schimb ca sa fiu sigur. Daca nici asa nu se remediaza problema ma apuc sa verific instalatia electrica. Insa e cam greu de facut lucrul acesta pe frigul asta.
  • LeGeorge

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Incearca si cu o alta baterie, sa n-ai vreun element in scurt.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Nu cred, bateria e de 2 ani si mi-a pornit masina si la -23 grade. Daca era nasoala nu cred ca reusea.
O sa verific in primul rand incarcarea, dar nu azi, poate apuc maine.
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,660
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca ai tu multimetru verifica singur pe rand. Pe borne, pe cabluri, peste tot unde poti de la alternator la baterie. Se poate totusi sa fie iar din diode si releu incarcarea proasta. Eu Doamne ajuta n-am mai avut probleme(sunt deja 20 mii de km de atunci). Si la mine atunci cand aveam eroarea P0487 incarcarea era de 12,9 - 13,1. Dupa ce-am descoperit contactul imperfect incarca 13,8 cu toti consumatorii in functiune..porneste la prima cheie si la minus 16 grade! Bateria e la a 5-a iarna, alternatorul e din fabrica.

off topic. Ce se intampla acum pe frigurile astea. La prima pornire dimineata daca la punerea contactului am Cd - playerul in functiune ii taie curentul in momentul cuplarii electromotorului. Asta imi da de gandit ca nu ma mai tine mult, ori bateria ori alternatorul. N-am mai verificat de cateva luni cum incarca.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Mai mult ca sigur ai o masa slaba.

O sa revin dupa ce masor tensiunile. De cand am schimbat prima data diodele si releul am incarcarea mica, iar de atunci am mers deja 2 ani cu masina in care am facut 60 000km.
  • aco_008

  • Mesaje scrise: 4,239
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
Am rezolvat-o si pe asta.
Alternatorul incarca 14.5, la baterie ajungeau intre 13.2 si 13.6. Erau pierderi pe firul +. Borna nu era corect sertizata pe fir. Dupa remediere incarcarea masurata pe baterie este de 14.2V.

Multumesc lui Marius Napcori pentru bunavointa!
  • Ciprinhio

  • Mesaje scrise: 465
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2011

  • Mesaj Privat
nu te supara...si eu am aceeasi problema la vectra b 2.2..am cumparat masina de putin timp si avea probleme cu turbina, i-am reconditionato dar acum imi apare eroarea aceea p1125.. se poate ca cel dinainte sa fi strans tija acea pentru a baga mai multa presiune iar acum cu trubina noua sa fie o presiune prea mare.
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Ciprinhio a scris:nu te supara...si eu am aceeasi problema la vectra b 2.2..am cumparat masina de putin timp si avea probleme cu turbina, i-am reconditionato dar acum imi apare eroarea aceea p1125.. se poate ca cel dinainte sa fi strans tija acea pentru a baga mai multa presiune iar acum cu trubina noua sa fie o presiune prea mare.

Electrovalva care actioneaza turbina nu functioneaza corect.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR