- alonso01
- **
- 235 mesaje
- din 16 Aug 2013
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
alonso01
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2013
- Mesaj Privat
salutare baieti!
Am un Astra G hatchback din 2001 si vreau sa ii schimb amortizoarele de pe spate..au eficienta de 50%(st)-53%(dr) si mi s-a spus sa le schimb ca sunt cam "moi" + ca am si jante pe 16 iar la greutate pe spate , cand intra in tangaj imi freaca in carenajul de plastic.
Am gasit:
si
Nu as vrea sa fie "soft"..putin mai rigida ca sa nu mai frece cand intra in tangaj..
Sachs-urile de mai sus cred ca sunt Super Turing si am inteles ca ar fi mai soft?..iar Advantage ar fi mai rigide?
Masina are in momentul acesta amortizore Monroe, iar arcurile de pe spate au fost schimbate anul trecut si sunt KYB.
Ce imi recomnadati dintre cele doua..care ar fi mai bune?
Am un Astra G hatchback din 2001 si vreau sa ii schimb amortizoarele de pe spate..au eficienta de 50%(st)-53%(dr) si mi s-a spus sa le schimb ca sunt cam "moi" + ca am si jante pe 16 iar la greutate pe spate , cand intra in tangaj imi freaca in carenajul de plastic.
Am gasit:
si
Nu as vrea sa fie "soft"..putin mai rigida ca sa nu mai frece cand intra in tangaj..
Sachs-urile de mai sus cred ca sunt Super Turing si am inteles ca ar fi mai soft?..iar Advantage ar fi mai rigide?
Masina are in momentul acesta amortizore Monroe, iar arcurile de pe spate au fost schimbate anul trecut si sunt KYB.
Ce imi recomnadati dintre cele doua..care ar fi mai bune?
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Super Touring e aproximativ echiparea standard. Deci rigiditatea e identica ca la o masina cu suspensie normala de fabrica.
Advantage e cam cu 30% mai rigida maxim, deci nu e f tare, e putin orientata catre sport. Eu as merge pe super touring, pe advantage nu stiu daca merita fara sa pui si alte arcuri.
Dar in orice caz, marca cred ca e ok, mergi pe Sachs.
Advantage e cam cu 30% mai rigida maxim, deci nu e f tare, e putin orientata catre sport. Eu as merge pe super touring, pe advantage nu stiu daca merita fara sa pui si alte arcuri.
Dar in orice caz, marca cred ca e ok, mergi pe Sachs.
- alonso01
- **
- 235 mesaje
- din 16 Aug 2013
- Astra 2001 Z16XE
- Bucuresti
alonso01
- Mesaje scrise: 235
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2013
- Mesaj Privat
Din ce am mai citit am inteles ca si KYB-urile ar fi bune...spunea cineva aici pe topic ca sachs-urile ar fi cam galagioase...pe vwforum am vazut ca multi si-au pus KYB-uri su sunt multumiti de ele.
Sachs-urile sunt putin mai scumpe..probabil sunt mai bune decat KYB-urile care sunt putin mai ieftine...nu stiu ce sa zic
Eu parca as merge pe KYB...mai astept pareri
Amortizoarele le voi achizitiona de la Autototal..
Sachs-urile sunt putin mai scumpe..probabil sunt mai bune decat KYB-urile care sunt putin mai ieftine...nu stiu ce sa zic
Eu parca as merge pe KYB...mai astept pareri
Amortizoarele le voi achizitiona de la Autototal..
- genutzu
- **
- 165 mesaje
- din 09 Nov 2010
- Vectra 1996 x16xel
- Vaslui
genutzu
- Mesaje scrise: 165
- Locatie: Vaslui
- Masina: Vectra 1996 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Nov 2010
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
stellian
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2015
- Mesaj Privat
rider1 a scris:Salut. Am nevoie de putin ajutor. Nu am gasit informatii care sa ma lamureasca. Deci, eu am amortizoare reglabile cu aer pe spate. Azi am vrut sa cumpar amortizoare normale si fata de acolo dupa ce s-a uitat prin mai multe programe, a zis ca nu se potrivesc pe masina mea si ca trebuie sa pun tot ce am eu pe masina. Cine poate sa ma ajute, se potrivesc sau nu amortizoarele normale. Mai trebuie schimbat ceva daca vreau sa pun amortizoare normale ?
Pentru colegii cu caravane si care pot, as vrea daca puteti sa masurati grosimea unei spire de la arc spate.
Pentru colegii cu caravane si care pot, as vrea daca puteti sa masurati grosimea unei spire de la arc spate.
Salut. Ai schimbat amortizoarele? Cu perne de aer sau cu amortizoare normale? Sunt in aceeasi situatie ca si tine.
sudcraiova- Suspendat
- 47 mesaje
- din 06 Mai 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Braila
sudcraiova- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2015
- Mesaj Privat
sudcraiova- Suspendat
- 47 mesaje
- din 06 Mai 2015
- Astra 2001 Y17DT
- Braila
sudcraiova- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mai 2015
- Mesaj Privat
manghel
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2014
- Mesaj Privat
- ammazon
- **
- 249 mesaje
- din 23 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
ammazon
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2011
- Mesaj Privat
Am vrut sã-mi schimb și eu amortizoarele pe pate la Astra H break și am cumpãrat Kayaba.
Dupã ce l-am demontat pe primul, am avut curiozitatea de a le pune unul lângã celãlalt iar rezultatul a fost uimitor în sensul cã, cel Kayaba e mai scurt cu aproximativ 2 cm decât cel GM, atunci când sunt întinse la maxim.
Nu știu ce sã fac, e în regulã sã le montez așa sau încerc sã le schimb?
Mi-e teamã cã, fiind mai scurte, sã nu lucreze la cap de cursã și sã se distrugã repede.
Dupã ce l-am demontat pe primul, am avut curiozitatea de a le pune unul lângã celãlalt iar rezultatul a fost uimitor în sensul cã, cel Kayaba e mai scurt cu aproximativ 2 cm decât cel GM, atunci când sunt întinse la maxim.
Nu știu ce sã fac, e în regulã sã le montez așa sau încerc sã le schimb?
Mi-e teamã cã, fiind mai scurte, sã nu lucreze la cap de cursã și sã se distrugã repede.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
probabil ca nu sunt cele care trebuie. 2cm este mult ca si diferenta. Vezi sa nu iti fi dat amortizoare normale si tu sa ai varianta de echipare cu suspensie pentru drumuri grele care este mai inalta cu 2cm sau sa iti fi dat pentru suspensie sport si tu ai clasica si diferenta este tot cam de 2cm. Nu le pune asa ca le distrugi...
- ammazon
- **
- 249 mesaje
- din 23 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
ammazon
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2011
- Mesaj Privat
Le-am schimbat astãzi la magazin. Am luat Monroe fãcute în Cehia.
Le-am montat apoi pe mașinã. Prima impresie a fost cã sunt foarte moi și cã nu e nicio diferențã între ele și cele originale, pe care le aveam pânã acum. ÃŽn schimb, când am plecat cu ea la drum, s-a vãzut imediat diferența, pentru cã mașina nu mai juca de spate și era mult mai stabilã.
Totuși, de ce par așa moi atunci când apãs pe spatele mașinii? Așa e normal sã facã?
Eu mã așteptam sã se rigidizeze puțin.
Tocmai de aceea, atunci când le-am cumpãrat pr cele Kayaba, am fost cu talonul pentru cã nu știam exact ce tip de suspensie este pe mașinã și vãzusem pe net cã sunt mai multe tipuri de amortizoare, cu dimensiuni diferite.
Astãzi când am fost sã le schimb, vânzãtorul a încercat sã mã convingã cã alea sunt cele bune, cã mi le-a dat dupã seria mașinii, bla bla bla. I-am arãtat unul dat jos de pe mașinã și l-am rugat sã le compare el. Dupã ce a înghițit în sec de vreo trei ori, mi le-a schimbat.
Le-am montat apoi pe mașinã. Prima impresie a fost cã sunt foarte moi și cã nu e nicio diferențã între ele și cele originale, pe care le aveam pânã acum. ÃŽn schimb, când am plecat cu ea la drum, s-a vãzut imediat diferența, pentru cã mașina nu mai juca de spate și era mult mai stabilã.
Totuși, de ce par așa moi atunci când apãs pe spatele mașinii? Așa e normal sã facã?
Eu mã așteptam sã se rigidizeze puțin.
Tocmai de aceea, atunci când le-am cumpãrat pr cele Kayaba, am fost cu talonul pentru cã nu știam exact ce tip de suspensie este pe mașinã și vãzusem pe net cã sunt mai multe tipuri de amortizoare, cu dimensiuni diferite.
Astãzi când am fost sã le schimb, vânzãtorul a încercat sã mã convingã cã alea sunt cele bune, cã mi le-a dat dupã seria mașinii, bla bla bla. I-am arãtat unul dat jos de pe mașinã și l-am rugat sã le compare el. Dupã ce a înghițit în sec de vreo trei ori, mi le-a schimbat.
- jE
- *******
- 8,458 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,458
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
De ce ti se par moi? Ca apesi usor de spatele masinii?
Aia e din arcuri, nu din amortizoare. Amortizoarele face ce le zice numele, amortizeaza oscilatiile (cand treci peste o denivelare, de exemplu, arcurile preiau socul, prin comprimare, dar cand se decomprima, din cauza inertiei, ar face masina ca o barca, amortizoarele impiedica tocmai asta)
Aia e din arcuri, nu din amortizoare. Amortizoarele face ce le zice numele, amortizeaza oscilatiile (cand treci peste o denivelare, de exemplu, arcurile preiau socul, prin comprimare, dar cand se decomprima, din cauza inertiei, ar face masina ca o barca, amortizoarele impiedica tocmai asta)
- ammazon
- **
- 249 mesaje
- din 23 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
ammazon
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2011
- Mesaj Privat
- luci_t
- **
- 254 mesaje
- din 30 Nov 2011
- Astra 2003 y17dt
- Alta tara
luci_t
- Mesaje scrise: 254
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2003 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2011
- Mesaj Privat
- ammazon
- **
- 249 mesaje
- din 23 Jul 2011
- Astra 2005 Z17DTH
- Bucuresti
ammazon
- Mesaje scrise: 249
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2011
- Mesaj Privat
- joanovics
- **
- 135 mesaje
- din 18 Jul 2012
- Zafira 2001 Z16XE
- Mures
joanovics
- Mesaje scrise: 135
- Locatie: Mures
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jul 2012
- Mesaj Privat
am demontat acum amortizoarele cu care am mers de cand am cumparat masina din D,de la 130mii pana 270 mii,aveau deja 50/45%(fata),si surpriza pt mine ca erau de marca NG,ce gasesc acum la 150 ron fata de marci renumite 250-270!A mers ceva,plus ca eu nu umblam 80% oras,si des pe drumuri de padure.Am pus acum Premiere,sper sa tina.
DJIO
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2008
- Mesaj Privat
Salut,
In februarie am realizat ca s-a lasat putin in jos masina pe spate si am decis sa schimb arcurile cu unele suedeze.
Prin luna iunie observ ca parca fuge spatele in curbe si dau vina pe cauciucuri care aveau profil 1,5 mm. Le-am schimbat cu unele noi si nici o schimbare.
In iulie am decis sa schimb si amortizoarele pe spate cu KYB Excel G . Parca o saptamana a mers frumos maina in curbe, dar acum daca trag brusc de volan la viteze mici 20 km sau intru in curbe mai stranse cu viteze mai mari 80-90....faca ca o barca!
Oare de ce se comporta asa?!
Daca trag usor de volan si este o curba larga, masina merge normal.
In februarie am realizat ca s-a lasat putin in jos masina pe spate si am decis sa schimb arcurile cu unele suedeze.
Prin luna iunie observ ca parca fuge spatele in curbe si dau vina pe cauciucuri care aveau profil 1,5 mm. Le-am schimbat cu unele noi si nici o schimbare.
In iulie am decis sa schimb si amortizoarele pe spate cu KYB Excel G . Parca o saptamana a mers frumos maina in curbe, dar acum daca trag brusc de volan la viteze mici 20 km sau intru in curbe mai stranse cu viteze mai mari 80-90....faca ca o barca!
Oare de ce se comporta asa?!
Daca trag usor de volan si este o curba larga, masina merge normal.
- andronachi victor
- **
- 281 mesaje
- din 08 Apr 2008
- Bucuresti
andronachi victor
- Mesaje scrise: 281
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2008
- Mesaj Privat
DJIO
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2008
- Mesaj Privat
Si a mea este caravan. Pe fata presupun ca sunt amortizoare Sachs Advantage. Cel putin asa erau cele vechi de pe spate.
Am ajuns in situatia in care nu stiu ce sa schimb: amortizoare spate pt ca Kyb or fi slabe, arcuri spate ca astea sunt slabe sau amortizoare fata pt ca nu le-am schimbat niciodata. As vrea punct ochit punct lovit, nu pe incercate.
Sunt sigur ca mai sunt colegi care au mai patit treaba asta dar nu au mai venit cu un raspuns la problema lor.
Am ajuns in situatia in care nu stiu ce sa schimb: amortizoare spate pt ca Kyb or fi slabe, arcuri spate ca astea sunt slabe sau amortizoare fata pt ca nu le-am schimbat niciodata. As vrea punct ochit punct lovit, nu pe incercate.
Sunt sigur ca mai sunt colegi care au mai patit treaba asta dar nu au mai venit cu un raspuns la problema lor.