Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
este normal ca elicea de la radiator sa se invarta incontinu
Skip ads

  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
da, e vascocuplaj
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
mersi mishu2000 pt raspuns dar ce este vascocuplajul recunosc sunt cam afon la mecanica
  • florin_cars

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kapitan 1962 2.6L 6IL 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2007

  • Mesaj Privat
mishu2000 a scris:da, e vascocuplaj

pai tocmai pentru ca este vascocuplaj NU ar trebui sa se invarta tot timpul, asta e si ideea unui astfel de dispozitiv, sa lase motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura optima de functionare, apoi la o anumita temperatura sa porneasca si elicea pentru a raci lichidul de racire.
Elicea are in varf(mijlocul ei) un bimetal care preia caldura de la radiator, astfel incepe sa se invarta Wink
Daca se invarte continuu, inseamna ca s-a blocat vascocuplajul si paleta functioneaza ca una normala, cum e pe Dacie. Nu e nimic grav din cate stiu, doar ca nu mai face atata bine.
E ciudat totusi ca masina lui sorin are incalzirea la aeroterma foarte slaba, totusi nu cred sa fie din cauza vascocuplajului blocat Rolling Eyes
Skip ads

  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
florin_cars a scris:
mishu2000 a scris:da, e vascocuplaj

pai tocmai pentru ca este vascocuplaj NU ar trebui sa se invarta tot timpul, asta e si ideea unui astfel de dispozitiv, sa lase motorul sa ajunga cat mai repede la temperatura optima de functionare, apoi la o anumita temperatura sa porneasca si elicea pentru a raci lichidul de racire.
Elicea are in varf(mijlocul ei) un bimetal care preia caldura de la radiator, astfel incepe sa se invarta Wink
Daca se invarte continuu, inseamna ca s-a blocat vascocuplajul si paleta functioneaza ca una normala, cum e pe Dacie. Nu e nimic grav din cate stiu, doar ca nu mai face atata bine.
E ciudat totusi ca masina lui sorin are incalzirea la aeroterma foarte slaba, totusi nu cred sa fie din cauza vascocuplajului blocat Rolling Eyes

vasco cuplajul se cupleaza direct proportional cu ridicarea temperaturii motorului nu cupleaza direct la o anumita temperatura ci in functie de cresterea temperaturii si paletii incep sa mearga mai greu facind din ce in ce mai multe turatii de exemplu la o turatie de 2000 a motorului si o temperatura de 40grade a motorului paletii fac 500 de rotaii in schimb la o temperatura de 85 de grade paletii fac1300 de rotatii(cifrele sunt aproximative,am dat exemplu)deci in concluzie este un transfer termic intre lichidul de racire si vascocuplaj prin intermediul pompei de apa
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sigur este vasco? stiam ca dieselu de 2,5 are asa ceva... dar nu bag mana in foc Smile

sorin1 este antrenata de o curea elicea la ventilator? daca da o lasi in pace sa se invarta cum vrea si iti faci probleme numai cand se incinge prea rau masina Smile
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
mersi pt raspunsuri dar tot nu sunt lamurit elicea de la radiator cit timp motorul este oprit se poate roti cu mana.da este atasata la un ax care iese din motor care antreneza alternatorul de unde coboara la o fulie dubla care antreneaza o alta curea la pompa servo.intradevar elicea are un bimetal in fata dar cu toate ca am schimbat elicea functioneaza la fel. probleme nu i-mi face doar acum cu timpul rece nu prea am caldura in masina .toata vara chiar si pe canicula nu s-a ridicat apa mai mult de 50 de grade masina nu este dizel ci benzinar 2.0 i
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sorin1 a scris:mersi pt raspunsuri dar tot nu sunt lamurit elicea de la radiator cit timp motorul este oprit se poate roti cu mana.da este atasata la un ax care iese din motor care antreneza alternatorul de unde coboara la o fulie dubla care antreneaza o alta curea la pompa servo.intradevar elicea are un bimetal in fata dar cu toate ca am schimbat elicea functioneaza la fel. probleme nu i-mi face doar acum cu timpul rece nu prea am caldura in masina .toata vara chiar si pe canicula nu s-a ridicat apa mai mult de 50 de grade masina nu este dizel ci benzinar 2.0 i


pai problema ta este termostatul.. este blocat pe deschis.. nu e problema ca merge elicea indiferent de vreme. uita-te ce rol are termostatul apoi iti dai seama da ea degeaba se invarte ca nu raceste apa din motor decat daca este deschis termostatul. indiferent de vreme cu un termostat bun mai ales la benzina ar trebui sa atingi temperatura optima d efunctionare de aprox 85-90 de grade. 50 de grade cum iti dai seama ca are? la mine acul incepe sa indice de la 70 de grade Smile
Skip ads

  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
termostatul l-am schimbat acum doua saptamini
  • boditza

  • Mesaje scrise: 765
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
sorin1 a scris:termostatul l-am schimbat acum doua saptamini


pai nu e bun.. sau ar putea fi hbv-ul(heater bypass valve) asta daca masina ta are asa ceva, dar tot nu explica de ce nu se incalzeste si motorul Sad. eu pariez pe termostat Smile
  • mishu2000

  • Mesaje scrise: 189
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Sep 2008

  • Mesaj Privat
sorin, treaba este cam asa: clar ai vasco pe masina, pentru ai verifica buna functionare trebuie sa faci cam asa:

1)cand motorul este rece faci un ziar sul apoi pornesti motorul si bagi ziarul la elice, daca se opreste e ok
2)cand motorul ajunge la o temperatura ridicata, i-l opresti si rotesti de elice cu mana, daca mere greu vasco e ok. e cea mai simpla si eficienta metoda de verificare, daca totul e ok cauta buba in alta parte
Crede-ma ca vasco se invarte in permanenta, dar forta si turatia cresc o data cu temperatura motorului. Si inca ceva e aproape imposibil sa ramana cuplat, de regula cand se strica nu mai cupleaza nici decum invers. probabil colegul boditza are dreptate si eu pariez pe termostat.


Ultima modificare facuta de mishu2000 la Joi 09 Dec, 2010 4:45 pm
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Merci pentru raspunsuri am sa verific maine si am sa va anunt.
Skip ads

  • Mishu05

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1998 2.5TD
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Baieti, eu as paria pe vascocluplaj. Am un A break, 1988. Elicea se invartea pe ax ca si cum avea rulment acolo, nu mai cupla deloc.
La cald sau la rece ea se invartea foarte putin temperatura se ridica, etc.
Am ales in prima faza tot felul de metode de fixare, sa se invarta la turatia motorului. Ca idee, prin 2006-2007 m-am interesat si o elice din asta cu vascocuplaj, noua, costa vreo 12 mil.
Eu am rezolvat problema dand 2 gauri prin elice, prin centrul ei, prin care am bagat 2 suruburi si le-am sudat de piulita care vine in spatele elicei, piulita ce se insurubeaza pe axul de la motor. Atentie mare sa fie echilibrata bine, sa nu bata, suruburi de 6 ar fi bune. De asemenea se aranjeaza frumos sudura pe piulita, sa fie cat mai simetrica la cele 2 suruburi.
In final sistemul de racire functioneaza strict pe baza termostatului, care costa 40-50 lei. Am facut socoteala ca si daca le schimb anual, tot ies mai bine. Elicea se invarte la viteza motorului, da. Tehnic, nu e cea mai fericita alegere, apar probabil niste eforturi termice destul de mari in motor si radiator si mai ales in termostat care se va uza mai rapid. Financiar insa, este o solutie mai potrivita, zic eu.
Ca idee, de cateva luni de cand am blocat elicea temperatura sta fix la 90 grade.
Sper totusi sa ma insel si sa ai un vascocuplaj functional.
  • florin_cars

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Timis
  • Masina: Kapitan 1962 2.6L 6IL 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cel mai bine se renunta la vascocuplaj, se pune termocupla cu electroventilator si merge mult mai bine treaba iar pompa de apa nu se mai streseaza atata si cedeaza mult mai greu, e cea mai de preferat solutie, uneori si daca ai vascocuplaj bun Cool

mishu2000 a scris:Si inca ceva e aproape imposibil sa ramana cuplat, de regula cand se strica nu mai cupleaza nici decum invers.

Ba da, e chiar foarte usor sa ramana blocat vascocuplajul, si nu doar la opel, inclusiv la Ford, si am cateva Wink , vascocuplajul ramane blocat sau se invarte in gol ca pe un rulment, deci se poate strica in 2 moduri.

Vascocuplajele la masinile vechi, gen 20+ ani incep sa cedeze, e normal. Smile
  • Pfenning

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Omega 1997 X20XEV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Incearca metoda cu ziarul, poate te lamuresti care e problema. Oricum, nu cred ca e foarte scump la sh.
  • claurs

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Omega 1990 C20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2009

  • Mesaj Privat
am blocat cândva vascocuplajul și la turație motorul meu fãcea ca avionul .
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Buna m-am intors.am incercat metoda cu ziarul la pornirea motorului am incercat s-a bagat un ziar sul nici vorba sa pot opri elicea .Cu motorul cald s-au rece elicea se invirte la fel.In faza doi am scos termostatul [nou] si l-am fiert impreuna cu alte doua [mai vechi] trmostatul nou a deschis ultimul aproape la punctul de fierbere L-am montat pe masina si am pus un placaj in fata radiatotorului . pe la 90 si ceva grade a deschis si termostatul iar apa a coborit la 80 grade de aici incepe marea mea dilema!
Desi radiatorul din masina este forte incins clapeta rece-cald am blocat-o pe cald in masina sufla doar aer caldut Sunnt foarte dezamagit ,daca are cineva o idee [montarea unui al doilea radiator s-au aeroterma auto ce functioneaza la bricheta] , orice idee buna sunt gata sa o experimentez
ASTEPT INFRIGURAT IDEI
  • claurs

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Omega 1990 C20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ori schimbi radiatorul de încãlzire-n habitaclu , ori îl speli cu apã , sau cauți o soluție sã bagi în el dupã care-l speli.
em am montat la loc țevile(dupã demontare) și am bãgat progresiv presiune de apã în el și pe o parte și pe cealaltã.....acum am cãldurã , nu ca la o mașinã nouã dar sunt mulțumit
  • sorin1

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Timis
  • Masina: Omega 1990
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2010

  • Mesaj Privat
radiatorul din masina l-am demontat l-am spalat ,verificat se incalzeste complet dar nici un rezultat
Se aeriseste cumva instalatia de racire


Ultima modificare facuta de sorin1 la Mar 14 Dec, 2010 9:27 pm
  • claurs

  • Mesaje scrise: 314
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Omega 1990 C20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Nov 2009

  • Mesaj Privat
mai spalã-l.....nu circulã multã apã prin el și rãcește apa înainte de a veni alta fierbinte din motor( o rãcește înainte de a veni alta)
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR