Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Nu mai bine le montezi tu singur?Economisesti vreo 100lei! https://www.clubopel.com/vie...1607&start=60
Skip ads

  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Stiu ca e plin net-ul de tutoriale, dar nu vreau sa fac experimente pe masina mea. Prefer sa platesc pe cineva care a mai facut asta, nu mai zic ca mi-ar trebui si o dovada de montare in service autorizat, in caz ca se incordeaza vreun Garcea la mine.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa ai mama dovezii montarii...
Daca kit-ul nu e omologat de producatorul masinii nu conteaza altceva.
Ia exemplul foliei.
Pune-ti pe parbriz cu opacitate 95% in service cu factura si toate cele.
La prima intalnire cu militienii o vei da jos pentru ca nu e legal.
Exact asa e cu orice modificare neomologata pe masina...
  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Nu-ti da nimeni acte pentru "fata" la folie. Dar aici vorbim discutii, chiar si pentru simpla garantie trebuie sa am dovada ca mi le-am pus in service autorizat. Daca eu vreau sa dau 1000 de ron ca sa le montez in "x" loc, ca asa sunt eu nebun, ai tu vreo problema cu asta?
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu am problema...
Din punctul meu de vedere atat timp cat nu ma deranjezi (adica daca ma intalnesc cu tine si nu-mi scoti ochii cu csenoanele) poti sa faci pom de craciun din masina.

Insa daca te intalnesti cu arr-ul cred ca o sa ai probleme...
Stiu destui care au scos de pe masina folii, bullbar-uri, chiar si proiectoare...
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa te "usurezi" pe ele de acte.....Nu au nici o valoare!
Problema e in felul urmator (spus mai pe scurt)...Comisia Europeana a dat o directiva (2008/89/EC) prin care propune echiparea masinilor cu DRL.Acea directiva a fost aprobata de Uniune astfel ca masinile fabricate dupa 2011 au obligatia de a fi echipate cu acele DRL.
Romania care e stat membru,trebuia sa ratifice acea directiva.In schimb ea nu a intrat in parlament (inca) si prin urmare in legislatia romaneasca ea nu e valabila!La masinile care vin echipate cu DRL de fabrica nu au ce sa le faca,ca doar n-o sa-i puna sa dea jos farurile sau proiectoarele.
In cazul in care te opreste vreun garcea,ii spui doar ca acele DRL sunt in conformitate cu standardele Europene si au fost montate conform directivei de mai sus.Daca prostul e perseverent,il lasi in pace,scrii ce ti-am spus la observatii,apoi faci contestatie si nu cred ca e vreun judecator care sa sa se creada mai tare decat o lege europeana!Lege care exista si e obligatorie (romania fiind stat membru),dar care la noi nu a fost adoptata de putorile din parlament!
Eu am vorbit cu un avocat de asta si mi-a zis clar ce sa fac!

@jgyprime,cum dovedeste ARR ca acele DRL nu sunt ale masinii sau ca nu sunt omologate de firma producatoare?Pot sa spun ca au fost adaugate in reprezentanta opel din germania,ca optionala sau ca bonus cand am cumparat masina.Sa vad cum dovedesc ei contrariul!Ca nu e ca la alte rahaturi adugate(geamuri ionizate,alte jante...etc) care sunt specificate in carte sau in talon.Tu daca cumperi o masina cu DRL de fabrica nu specifica in nici un act dotarea masinii cu acele DRL.Si atata timp cat functioneaza corect,nu vad care e problema!
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Drl-ul de fabrica este pe faza scurta din cate stiu eu.
Adica pornesti motorul si se aprinde faza scurta.
Licuricii aia pe care-i pun unii pe masini reprezinta modificare neomologata. Tu chiar crezi ca la arr nu au acces la bazele de date ale producatorilor si importatorilor de masini?
Ei iti retin certificatul de inmatriculare si te trimit la reprezentanta sa obtii un act prin care modificarea ta este omologata pe masina respecriva. Acest act nu il vei primi de la nici o reprezentanta de nicaieri...
Si garantat vei ajunge sa dai jos de pe masina ce e in plus.



Eu ma retrag de la discutia asta pentru ca nu isi are rostul.
O sa vedeti ca ajungeti sa-mi dati dreptate...
  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Intr-un final, le-am montat la EDS. Rabdatori, profesionisti si atenti la detalii, a iesit o lucrare de nota 10. Se aprind dupa pornirea motorului si se inchid in momentul aprinderii pozitiei sau fazei scurte/ lungi. Acum, cu certificatul de omologare RAR (era in cutie) si factura de montaj in service autorizat RAR, astept sa ma intrebe de sanatate vreun Garcea zelos...

Arata cam asa:
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
eu sunt curios daca te duci la RAR sa treci in CI a masinii aceste DRL-uri ce zic ei?
omologate sau ba?
nu am nimic cu tine sau cu cei care-si monteaza asa ceva, dar ma roade curiozitatea...
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Drl-ul de fabrica este pe faza scurta din cate stiu eu.
Adica pornesti motorul si se aprinde faza scurta.
DRL (Daylight Running Lights) sunt lumini de zii independente de faza scurta si cu un consum mult mai mic de curent!!!DRL de la opel astra H e un fel de faza scurta care se aprinde automat la pornire si se stinge automat cand opresti motorul (sau alte combinatii de manevre),iar denumirea de DRL e un pic pe exagerata si nu are nici o legatura cu DRL oficial!
Tu zici ca e pe faza scurta....Pai atunci astea ce mai sunt?Ca toate sunt OEM!

  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
jgyprime a scris:Eu ma retrag de la discutia asta.....
Aici sunt de acord cu tine!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
george, ia-o mai usurel, ca nu face bine la tensiune.
jgyprime are dreptate, DRL-ul la Astra H (ala din fabrica, pe care il activezi din bife cu tech2-ul sau cu opcom-ul) activeaza faza scurta. Si pozitiile, pe spate, daca nu uiti sa programezi si REC-ul. La Corsa C e la fel.
Ca Audi sau Mercedes au leduri, sau cocalarul are DRL manual pe proiectoare, aia e alta poveste.

si nu mai posta consecutiv, ca nu e frumos....
Skip ads

  • cristidb

  • Mesaje scrise: 1,135
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Ce va mai place sa complicati lucrurile pentru economie de curent.
Pentru cei care au DRL-ul de fabrica recomand becuri osram original, alea standard. Costa vreo 22 lei, lumineaza bine si inca nu s-au ars dupa 2 ai si jumatate de folosire cu DRL activat. Cele cu +xx% luminozitate tin cam un an si costa cel putin dublu, iar procentele alea declarate nu prea se vad.
  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Daca aveam REC, mergeam pe celebra "varianta 5" si nu mai dadeam bani pe drl-uri stand alone. Eu nu am decat 3 variante, cea mai "buna" insemnand contact = pozitii, motor pornit = pozitii + faza scurta. Chiar mi se pare aiurea sa merg mereu cu TOATE luminile aprinse. Si sa nu uitam, rolul fazei scurte e sa vezi, iar al drl-ului sa fii vazut. Cocalar nu e ala care da 700 de ron (ca mine) pe niste dispozitive omologate si legale in lumea intreaga (noi suntem mai cu motz), ci ala care isi ia banda led la metru si isi face masina pom de Craciun de jur imprejur, ca asa da bine la gastele din sat.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@Ronin333, eu sunt dispus sa-ti platesc drumul la RAR si drumul meu pana la bucuresti numai sa vad cu ochii ca cei de la RAR zic ca DRL-urile alea montate de voi sunt omologate.
sunt convins ca vei fi respins cu aceasta modificare ca fiind neomologata.
GM nu a scos nici macar 1 masina cu asa ceva pe ea din uzina
iti garantez asta.
daca poti sa ma contrazici, da-mi codul GM al piesei respective.

ma repet, eu am picat ITP-ul pentru ca pe masina aveam 205/55/16 iar in CI aveam 215/55/16
dupa o vizita la RAR cu un act de la reprezentanta OPEL am primit si omologare pentru 205/55/16.
altfel trebuia ori sa dau spaga ori sa schimb anvelopele.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ronin, renumita varianta 5 inseamna pozitii spate+faza scurta cu motorul pornit.
De ce ti se pare aiurea sa mergi cu toate luminile aprinse? Iti vine factura de la Electrica prea mare?

Pana la urma e masina ta, tu iti pui ce becuri vrei pe ea. Prima data cand m-am uitat la poza aia pusa de tine, fara sa citesc textul de jur imprejur, stii la ce m-am gandit? "Ni, inca un dobitoc cu proiectoarele aprinse"
  • Ronin333

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2014 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Butonul "search" e util si unui moderator, sa stii.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=992254

Tin sa te contrazic, "varianta 5" inseamna DOAR faza scurta aprinsa la pornirea motorului. Fotografia aia e facuta "de jos", de aia ai tu impresia de orbire, in realitate arata cu totul altfel.
Prefer sa fiu "dobitoc", sa nu iti explic de ce nu vreau sa merg cu toate luminile aprinse mereu si nici sa-ti raspund la mistourile ieftine.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
ce-am zis eu, ce ai priceput tu...
  • george_eu25

  • Mesaje scrise: 692
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A1.7 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Deci :
VARIANTA 5
- faza scurta dupa pornirea motorului
- lumina instrumente de bord oprita
- se anuleaza la oprirea motorului sau pornirea butonului de pozitii

Dar pe langa faza scurta se aprind si stopurile pe spate dar la o intensitate mai slaba (fata de audi unde poti merge doar cu faza scurta fara alte becuri)...
Legat de consum ,nu cred ca asta e problema dar eu in 2 luni cat am mers cu DRL original (varianta 5) am ars 3 becuri de faza scurta.Si nu erau becuri de 5 lei bucata!Asa ca pana la urma l-am dezactivat si am pus si eu ca ale lui @Ronin333.
Eu stiu ca pentru unii e greu sa accepte ca si proiectantii de masini mai fac greseli,dar faza scurta nu e facuta sa mergi permanent cu ea.In germania (ca aia au proiectat-o) nu e obligatorie faza scurta pe sosele!
Tocmai pentru a nu uza becurile si instalatia electrica aiurea s-a recurs la DRL.
Cum in toate tarile civilizate sunt legale,numai in groapa cu rahat numita Romania sunt considerate ilegale sau ma rog,neomologate?
@jE eu am vrut doar sa subliniez ca toate marcile mari si consacrate adopta tehnologia asta pe toate masinile care le fabrica!Ziceai ca pun DRL manual....Pe timp de zi pot sa faca ce vor ei la lumini si sa puna orice "licurici" atata timp cat e mai vizibil in trafic.Aaaa,daca umbla noaptea cu ele aprinse atunci amenda cat mai mare!
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,458
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
george, eu umblu cu faza scurta always on de 11 ani. Mi-a fost suficient un drum de ~100 km cu soarele in fata, ca sa pricep la ce e buna.

Buburuza sotiei are DRL-ul activat (adica faza scurta ON la pornirea motorului) de 2 ani. Am zis ca e mai bine asa, decat sa uite sa porneasca farurile si sa isi ia amenda. In 2 ani am schimbat 2 becuri
La asta actuala nu discutam, sunt becuri de xenon. Da' la aia veche, in 4 ani (folosita zi de zi) tot cu faza scurta mergeam tot timpul. In 4 ani am schimbat 2 becuri.
Concluzia mea e ca aveai tu o problema pe partea electrica, sau ai avut un ghihion fantastic si ai prins tot rebuturi.

Cat despre proiectoare... Mi-am exprimat opinia referitor la utilizarea lor excesiva in neumarate randuri, nu cred ca e cazul sa o scriu din nou. Sunt consecvent, nu mi-am schimbat opiniile, asa ca...

Da' ca sa ma lamuresc, la care tehnologie te referi? La DRL?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR