Ai uitat parola?


  • ciniparu

  • Mesaje scrise: 191
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra YDTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 22 Jun 2010

eu am montat filtru capsulat pentru golf 2 sau 3, nu stiu exact, cu intrarea si iesirea de 8 mm si nu am nicio problema asa cum au scris unii ca li s-au stricat pompa din cauza asta. masina trage bine si i-a scazut consumul la 9,5 in loc de 11-12, in oras.este ok.
  • nicunicu19

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Feb 2015

ionut_vl a scris:Acum am terminat cu masina am reusit si am pornit-o cu mare greutate . Motorina venea la injector dar foarte putina deoarece aveam capacul de la filtrul de motorina fisurat si pe acolo scapa presiunea. Am cumparat un filtru de VW Golf 4 din tabla si l-am adaptat la mine . Porneste , merge masina fara probleme. Filtrul original avea in capac o mufa cu 2 fire , acum a ramas pe afara pentru ca filtrul ala nu are asa ceva, este vreo problema ? La ce ajuta mufa aia ?

Salut ionut, si eu sunt din valcea si de cateva saptamani ma confrunt cu problema asta, lasa-mi si mie numarul tau sa vad si eu cum ai adaptat filtrul.
Trebuie sa fac si eu adaptarea asta. Multumesc mult!
  • kmykze

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2009

Orice masina mai veche ce nu are pompa de motorina si in rezervor sau o pompa electrica de amorsare se va confrunta mai devreme sau mai tarziu cu problema dezamorsarii circuitului de alimentare. Din pacate aste e situatia, cauciucul imbatraneste, furtunele se crapa, prind pori, uneori si conductele de metal prind pori si sunt cauza dezamosarii. Nu se poate evita acest fenomen decat prin metoda nemteasca, schimbi masina la 2 ani. Insa pentru ca suntem Romani, nu ne putem permite luxul acesta.

Din pacate operatia de rezolvare a dezamorsarii poate fi una costisitoare. Daca ai norocul sa fie doar furtunasele de retur te-ai scos, insa mai devreme sau mai tarziu va trebui sa schimbi si oringuri si semeringuri de la injectoare..

Pentru cei ce au nevoie de masina pana ce fac rost de bani sa verifice fiecare parte a sisteului de alimentare cat si pentru cei ce vor un workaround din motive financiare, va propun urmatoarea:

"Pompa Amorsare sistem Diesel Vauxhall 2.2Di și 2.0 DI - 1011-TK"

Deocamdata nu pun link pentru ca sincer nu stiu daca am voie, insa la o cautare pe google o veti gasi pe cateva site-uri si o puteti comanda online.

Este o pompa manuala de amorsare, cu sistem de conectare rapida, nu necesita scule speciale si nici sa taiati furtunul de tur. Are furtunase incolore, se poate vedea daca instalatia a prins aer si cel mai important, dupa montare o puteti lasa acolo, aceasta fiind facuta dintr-un material mai calitativ si nu se va "manca" cauciucul datorita motorinei. (de aici si pretul diferit fata de cele din targ sau de pe site-uri de anunturi online).

Am comandat si eu o astfel de pompa, ajunge maine si in week-end o voi monta, voi reveni cu poze si impresii.

Pentru cei ce vor sa urmeze pasii de verificare si rezolvare a dezamorsarii, am facut o lista:

1. Verificare/inlocuire furtunase si T-uri retur (atentie folositi furtunase rezistente la combustibil, nu orice vedeti prin magazine de gradinarit s.a. altfel va veti trezi la "cuca macaii" ca s-a spart furtunul de retur si pierdeti toata motorina, de asemenea T-urile, lafel cum zicea si un coleg mai sus, sa fie de plastic special pentru combustibili, nu metal, metalul corodeaza, chiar daca este zincat sau mai stiu eu ce, nu veti gasi pe nicaieri T-uri zincate de calitate inalta, numai chinezisme ce vor ruginii si mai grav se vor desprinde particule ce pot ajunge in pompa)
2. Filtru de motorina, verificat oringuri, verificat cuplele de la furtunasele de intrare/iesire, verificat capacul si carcasa sa nu fie crapate. Pentru cei ce vor sa il schimbe cu unul capsulat, aveti grija ca debitul maxim suportat sa fie acelas ca si cel de fabrica.
3. Verificati tot traseul de furtune si conducte pentru pori, imbatranire, crapaturi etc. si verificati toate colierele sau imbinarile.
4. Scos pompa injectie si verificat pe stand etanseitatea (supapa, carcasa, etc.)
5. Verificati conductele de la pompa la injectoare (oring-uri, prinderi)
6. Verificati oring-uri si semeringuri injectoare

Pentru a vedea mai clar "sectorul" ca sa zicem asa pe unde prinde aer cel mai bine e sa cumparati furtun incolor rezistent la solventi si cobustibili si o supapa de sens, puneti 5cm inainte de supapa si 5cm dupa supapa din acest furtunas pentru a vedea bulele de aer si montati pe rand asa:
1. Inainte de filtru de motorina pentru a vedea daca prinde aer pe traseu de la rezervor pana la filtru
2. Exact dupa filtru pentru a vedea daca filtrul este problema
3. Exact inainte de pompa de motorina pentru a vedea daca traseul dintre pompa si filtru prinde aer
4. Pe furtunasul de retur ce intra in pompa pentru a vedea daca aceasta zona este problematica si aici incepeti pe rand sa schimbati, verificand dupa fiecare schimbare etanseitatea, astfel: furtunase retur, oringuri injectoare, oring-uri conducte injectoare, pompa.

Scuze pentru postul lung si succes la mesterit.
P.S. Nu sunt mecanic si nu le stiu pe toate, daca cineva mai pregatit decat mine considera ca am gresit sau ca poate veni cu o completare competenta, chiar va rog, cu cat avem mai multe informatii reale si clare cu atat putem rezolva mai bine si rapid aceasta problema.
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,032
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

Cum ne place sa complicam lucrurile.
Faceti test de etanseitate. Nu va apucati sa demolati masina fără sens. Singurul loc unde se vede cu ochiul liber, este in zona furtunaselor de retur. La filtru nu vezi nimic. La fel la oringul pompei de injectie. In alta zona nu se prea intampla fenomenul.

Sunt multi colegi care si-au facut device pt test de etanseitate.
Eu am rezolvat la @mariusnapcori la Ploiesti problema
  • kmykze

  • Mesaje scrise: 77
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y20DTH din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Aug 2009

@Daniel, nu te supara ca intreb, insa ce inseamna test de etanseitate? Cum arata acel device pentru test? De ce nu vezi la filtru nimic?
  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,032
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A17DTJ din 2012
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Dec 2004

Am mai scris: o pompa cu manometru, conectica pe dimwnsiunea filtrului de motorina, plus un stut pt infundat returul. Faci presiune in instalatie, dar sa nu treci de 2 bari.
Unde e neetanseitate, iese motorina.
Nu se vede la filtru sau in alta parte deoarece sistemul trage aer, iar motorina se scurge in rezervor. Asta e principiul.
Nu puneti supape de sens, etc. Va complicati aiurea.
  • vlad2005

  • Mesaje scrise: 270
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2008

Sau mai simplu. O supapa unisens montata inainte de filtru, din aceea sub forma unei pare de cauciuc. Pompati cat de tare se poate la mana. Urmariti scurgeri de motorina la filtru, furtunase de retur sau surubul de blocare de la pompa de injectie (pentru y20dth ). Eu asa am descoperit problema, la mine era vorba de oringul de la surubul de blocare de la pompa.
Daca nu se observa nicaieri scurgeri atunci probabil sun oringurile de la injectoare desi aceasta este cea mai putin probabila cauza.
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

salutare.vin si eu cu o indrebare la care va rog sa-mi dati si mie un sfat.am un opel astra g 2.0 dti, y20dth.akm ceva timp m-a lasat pompa de injectie. am reparat-o undeva pe la fierbinti cam ieftin.am montat-o si akm am alta problema.daca sta peste noapte dimineata porneste greu.e clar ca se dezamorseaza pompa.am schimbat absolut tot(oring injectoare,frutune si t-uri,carcasa filtru,cei de la service mi-au facut proba cu conductele bagate in sticla de 5 l de motorina.masina pornea la sfert chiar si dupa ce a stat cateva ore.cum i-am conectat conductele la filtru a revenit pb pornitului greoi.akm as vrea sa-i montez o supapa unisens. dar nu stiu unde.care este acel furtun care treb sa se taie.se poate o imagine sa vad exact sau o explicatie cat mai detaliata?si o parere in legatura cu cauza pornirii greoaie.multumesc
  • mariano

  • Mesaje scrise: 1,797
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 13 Jun 2008

Chestia cu dezamorsatul e boala veche. Am vost pe litoral si am parcat masina pe un plan inclinat cu botul in jos. A pornit la sfert dupa 4 zile de inactivitate. Deci cu botul in jos si 40 de litri in rezervor.
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

Mi se dezamorseaza pompa la un opel astra g 2.0 dti.asta se int dupa ce mi-am rwparat pompa.credeti ca montarea unei supape de sens pe tur aproape de pompa va rezolva problema?adica sa tina motorina in pompa.
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Testul de presiune iti rezolva problema
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

Imi rezolva pb la ce mod?ca aflu care este pb sau ca nu se mai dezamroseaza?in ce consta acest test?ca daca e pompa de vina si nu mai tine motorina in ea...si nu vad pe unde ar trage aer ca am schimbat tot(furtune si t-uri, oring injectoare, carcasa filtru motorina).
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Afli care este problema . Unde se pierde motorina acolo se si dezamorseaza . Si testul de presiune este cel ma corect mod de a afla . Am un tutorial cu repararea pompei si acolo gasesti toate informatiile de care ai nevoie
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

Inteleg.deci as afla care este pb.dar inlocuind atatea probabilitatea sa nu fie tot pompa de vina este mica.eu as vrea sa stiu , sa spunem ca este pompa si pierde presiune,automat motorina se duce inapoi pe tur in rezervor.daca i-as monta o supapa de sens pe tur aproape de pompa ar tine motorina in ea sau aproape de ea?si in felul asta pornirea ar fi mai buna?ms
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Poti pune o supapa unisens .Oricum rau nu faci. Sa o pui inainte de filtru.
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

Inainte de filtru?eu ma gandeam sa o pun inainte de pompa sa tinta cat mai aproape motorina de ea.u spui ca ar fi mai indicatt sa o pun pe tur inainte de filtru?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Da ,inainte de filtru
  • alin3ll

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra y20dth din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jul 2008

As vrea sa stiu daca stii sa montezi asa ceva si cat ar costa?
  • rolland

  • Mesaje scrise: 399
  • Locatie: Mures
  • Masina: Zafira Y20DTH din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 23 Apr 2012

Ti-am dat PM
  • iacob29

  • Mesaje scrise: 26
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Mar 2010

Un sfat pentru toti cei care au probleme cu pornirea motorului. Mai precis cu desamorsarea pompei de injectie.
Deci : O pompa de injectie se desamorseaza din cauza unei supape din pompa de joasa ( pompa de injectie este compusa din doua pompe , una de joasa si una de inalta ), care cu timpul aceasta supapa se uzeaza ( este greu de depistat daca este uzata).
Solutia este urmatoarea: se monteaza o supapa unisens pe linia de retur de la pompa spre rezervor. Acea supapa trebuie modificata , adica schimbat arcul supapei care trebuie sa fie mai tare , in asa fel ca supapa sa deschida la o presiune mai mare ( in jurul la 0.5 - 1 bar). Eu am montat la doua motoare si merge foarte bine.

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata