Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • IULYAN _26

  • Mesaje scrise: 25
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra z16xep din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Salut,
Ca si informare pt posesorii de z16xep: varianta cu inlocuirea capacului culbutorilor cade. Eu l-am inlocuit si degeaba. Motorul consuma in continuare ulei. Nu stiu ce sa mai cred Sad
Skip Ads 60 min (0/3)

  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,741
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer b16dth din 2015
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
salutare .....Am si eu o mica curiozitate . voi ce ulei folositi la acest tip de motor z 16 xep ... eu prima data am pus 10 W 40 mobil si am fost multumit pentru ca nu l devora....insa ultima data am pus 5 w 40 castrol si cam ii place la gust....700=800 ml la 10.000km . cred ca ma reintorc la mobil....numai bine
  • sandocan85

  • Mesaje scrise: 74
  • Locatie: Arad
  • Masina: Vectra z18xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 11 Aug 2011

  • Mesaj Privat
din cate am inteles.....problema este uleiul ( din romania) . incercati cu ulei dus de afara. Am un vecin care a facut treaba asta si nu mia consuma asa mult . acuma ii ia cam 300-400 g la 10.000....de la 1 L la 2000 km.
  • georgex2

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 1.6twinport din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Jun 2009

  • Mesaj Privat
din cate stiu eu nu recomanda OPEL la acest model folosirea unui ulei 10-40.incercati castrol edge 0-30 , 0-40 mobil1 formula new, aral 5-30, nu scrie nicaieri ca daca ai 250 de mii de km gata sari la 15 40. voi cu uleiul ......eu cu sunetu de tractor pe care il are , nu pot sa scap de el
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
E foarte interesanta discutia dar nu a gasit nimeni o rezolvare.
Eu am masina de aproape 2 ani am facut 40.000 de km (de la 118.000 la 158.000)am pus numai castrol 5w-40 si am observat ca iarna nu prea consuma ulei . Eu zic ca problema e strans legata de modul de exploatarea a motorului daca o forjezi papa daca nu nu .
Pana acu am completat cu max. 400 g la 10.000 km dar dupa ultimul schimb am completat cu 400 g dupa 3000 km imediat dupa un drum de bucuresti mers 140-160 km/h .
Acum ca sa ne dam seama daca am macar cat de cat dreptate ar trebui sa spuna fiecare ce stil de condus are si cam cat ii mananca la 10.000km.
Zic si eu.
Si inca o intrebare voi cat ulei puneti avand in vedere ca diferenta dintre min. si max. pe joja e de 1 litru cat puneti la un schimb si cat va arata pe joja , sunt curios pt. ca niciodata eu nu i-am pus pana sus tot tipul la a doua linie de sus in jos.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 696
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra Z18XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Masina mea are aproape 200.000 km ( probabil mai mult , atat e pe bord ) si nu papa ulei deloc. schimbul il fac la ~10.000 km. inainte foloseam castrol 10w40 dar la sfatul colegului @uskt2005 am trecut pe mobil 1 , 5w40 mai exact. dupa 6000 km de la schimb culoarea i-a ramas aceeasi in timp ce la castrol era negru deja. treptele le schimb pe la 3000-3500 de ture. o mai alerg din cand in cand , dar cu accelerari progresive...fara talpa.

@alexx_gan : eu pun 4 litri si nivelul pe joja este la jumatate si asa ramane pana la urmatorul schimb. nivelul il verific dimineata cu motorul rece.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
danywhy a scris:Masina mea are aproape 200.000 km ( probabil mai mult , atat e pe bord ) si nu papa ulei deloc. schimbul il fac la ~10.000 km. inainte foloseam castrol 10w40 dar la sfatul colegului @uskt2005 am trecut pe mobil 1 , 5w40 mai exact. dupa 6000 km de la schimb culoarea i-a ramas aceeasi in timp ce la castrol era negru deja. treptele le schimb pe la 3000-3500 de ture. o mai alerg din cand in cand , dar cu accelerari progresive...fara talpa.

@alexx_gan : eu pun 4 litri si nivelul pe joja este la jumatate si asa ramane pana la urmatorul schimb. nivelul il verific dimineata cu motorul rece.


Eu pun aprox 3,7 litri si nivelul e trecut de jumatate prima data cand mi-au pus 4 litri nivelul trecea de max. sa fie diferente dintre motoare a mea e din 11.2003 (la rar mi-au pus 2004) stiam ca sunt diferente intre z16xep astra g si z16xep astra h din cate stiu ala e un pic mai puternic.
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Va rog sa ma ajutati cu acest furtunel de vacum se gaseste in partea stanga sus motor in carcasa de plastic a motorului.
Mufa furtunului se poate desface si cu mana are doar o siguranta metalica.
Furtunul se afla mai exact in partea de sus a motorului acolo unde vine inca o parte de plastic ce imbraca ceva cabluri si se poate lua jos. Sub acest plastic se afla intrarea in motor a furtunului de vacum cu un cap special cu siguranta metalica.

Ce va rog eu e sa va uitati daca voi in interiorul acestui cap de furtun de vacum aveti o diuza speciala sau orice alta piesa mica care regleaza debitul aerului in formarea de vacum.
Mentionez ca eu in capul acestui furtun aveam bagata o moneda gaurita care tinea sub control relantiul si formarea vacumului catre galerie. (Asa am cumparat masina de pe piata.)
Pe aici imi sugea efectiv tot uleiul barbotat din motor.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Pune si tu o poza cu furtunelul ala
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,428
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa z12xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Starscream a scris:Va rog sa ma ajutati cu acest furtunel de vacum se gaseste in partea stanga sus motor in carcasa de plastic a motorului.
......

@Starscream uite ce cum a rezolvat userul @Moshuuuu problema lui
https://www.clubopel.com/vie...=asc&start=20
Poate te va ajuta cu ceva
Skip Ads 60 min (0/3)

  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Pune si tu o poza cu furtunelul ala



Am reusit sa fac ceva poze: Daca puteti sa imi ziceti despre acest furtunel de vacum are ceva in cap o duza ceva sau nu?

Daca nu de vina ar fi capacul motorului? (culbutorilor)? Nu as da vreo 300 de euro asa degeaba......

Va multumesc.


ddf - Nu stiu sigur din acel link cum a rezolvat problema -Moshuuu- a schimbat pana la urma capacul de motor cel negru de plastic? Trebuie sa aiba in el vreo valva, sonda ceva?
Eu personal l-am dat jos, nu e fisurat nimic dar nici nu am observat in el vreo valva sau sonda sau senzor sau duza, l-am spalat doar de ulei si l-am pus la loc.
Nu are nimeni ceva poze cu interiorul capacului si unde se afla acea valva?
Eu am bagat in furtunel o moneda gaurita si peste o bucata de burete ca sa nu mai traga uleiul pe acolo, dar precizez ca daac scot moneda cu burutele relantiul sta undeva la 2000 de ture si imi trage pe acolo tot uleiul barbotat din motor, tot uleiul care urca sus in capac..... si masina merge aiurea se tureaza detureaza singura nu face bine arderea scoate fum e varza intr-un cuvant.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Furtunul asta duce la admisie Twinport?
Ma intreb la ce foloseste el , sa traga vapori de ulei din motor si sa ii bage in admisie si daca e asa la ce ar folosi ,sa unga clapetii din Twinport?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Acum daca stau sa ma gandesc si mie imi oscileaza putin ralantiul dar rar si se tureaza singura pana in 1300-1500 de cateva ori apoi isi revine
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Furtunul asta duce la admisie Twinport?
Ma intreb la ce foloseste el , sa traga vapori de ulei din motor si sa ii bage in admisie si daca e asa la ce ar folosi ,sa unga clapetii din Twinport?


Pai e un furtun de recirculare care scoate gazele de carter din motor..... chiar asta e ideea nu ar trebui sa traga si uleiul din motor prin el asa cum se intampla la mine, dar am inteles ca e actionat de o supapa din interiorul capacului culbutorilor care lasa doar o anumita cantitate de aer (gaze de carter) sa iasa din motor.
Deci furtunul nu are nici o duza in el asa cum ma gandeam eu dar ar putea fi defecta supapa din interiorul carcasei culbutorilor.
O carcasa costa 1000 de lei la reprezentanta si nu as cumpara una pana ce nu testez masina mea cu o alta carcasa a culbutorilor sau macar sa vad ceva poze cu aceasta supapa de pe carcasa culbutorilor.

Userul - Moshuuuu - asa a rezolvat problema lui de relantiu a schimbat carcasa dar dupa ce a testat pe masina lui cu o alta carcasa de la un prieten. Eu nu prea cunosc lume in Cluj cu modelul asta de motor sa incerc sa testez si eu cu o alta carcasa iar la dezmembrari chiar nu reusesc sa gasesc piesa (carcasa culbutorilor cu acea supapa integrata pe ea).

As ruga pe aceasta cale un posesor al acestui motor z16XEP sa puna 2-3 poze cu interiorul de la carcasa culbutorilor sa vedem si noi unde se afla aceasta supapa care regleaza dozajul de vacum. Mentionez eu am desfacut carcasa si am curatato spalato cu benzina dar chiar nu am observat aceasta supapa.....
Ar fi relevanta si o schema luata de pe internet o poza ceva care sa demonstreze existenta acestei supape pe capacul culbutorilor. (Eu nu reusesc sa o gasesc.)
Multumesc.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Starscream a scris:Tin sa va anunt ca faza cu furtunasul a cazut consumul e acelasi, i-am dat o autostrada dus intors cu viteze brutale 140 - 200 km/h si azi cand am pornito dimineata imi zice pe bord Olstand Prufung. M-am uitat la ulei si am vaz ca joja e la jumate chiar nush ce ar trebui sa ii fac banuiesc ca segmentare dar nu inteleg cum un motor terminat ar putea sa mearga asa ok si sa traga mentionez ca am mers pe autostrada si cu 200 la ora.

Aha acum am inteles acu nu stim cum arata supapa respectiva daca nu se poate cumpara separat poate se poate repara .
Gandeste-te bine sa nu ai alta problema d c zic asta:
- ai zis ca iti suge tot uleiul prin furtun deci logic ar fi fost ca in momentul in care ai anulat conducta asa cum ai spus ca ai facut mai sus consumul de ulei sa dispara .
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Da de azi o sa fac 3-400 de kilometri cu uleiul la max., logic acum nu mai are cum sa consume ulei pe la furtunel pentru ca l-am astupat cu o moneda gaurita si cu doua bucati de burete taiat in forma ca sa intre in capul furtunului ( pe acolo nu o sa mai am pierderi de ulei), precizez ca am schimbat si semeringurile la supape motorul merge foarte bine acum, nu scoate gram de fum, turatie sta la 800 rpm fix cand motorul ajunge la temperatura de 85-90 grade, raspunde prompt la acceleratie si se decelereaza normal, am facut pana acum 150 de km in oras si consumul de bord imi arata 8,5%. Eu zic ca e bine. Consumul de ulei o sa il observ maine cand ii dau vreo 200km la un 100-140km sa vedem ce se intampla. Daca in continuare consuma ulei inseamna ca nu e de acolo. Precizez ca am bagat 5W - 40 ARAL singurul care se mai aduce din Germania. Facaturile cu Mobil si Castrol facute pe vapor is fara sens.
Am facut compresia pe motor aproape 16 bari pe cilindru deci e perfect nici nu se pune problema de segmentare. Desfacut motor arata impecabil culoare maroniu deschis culoarea uleiului nou care il bagi in motor. Un motor pe benzina care necesita segmentare apoi ala ii negru pe dinauntru asta garantat. Problema e de amestec klar ...... o sa vad si cu capacul culbutorilor si tot o scot la capat.
Va spun galeria de admisie era plina de ulei, deci klar imi baga uleiul prin furtunul de vacum in galerie. Sunt mai mult ca sigur ca e supapa acea de vina din interiorul carcasei culbutorilor.


Totusi vreau sa rezolv problema asa cum scrie la carte nu cu monezi gaurite si bureti pusi carpeli carpeli.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 884
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET din 2013
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Da consumul cam asta e pe oras sa ne tii la curent cu consumul de ulei si poate o sa vedem si cum se cheama acea supapa din capacul de culbutori si o poza cu ea .
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Gasit capac culbutori in Harghita second hand 300 de lei plus 40 lei transportul. (In reprezentanta costa 1000 de lei si oriunde altundeva piesa venind doar in original acelasi cost). Astazi urmeaza sa imi pun noul capac care intradevar are pe interior o supapa in forma rotunda inchisa in carcasa de plastic pe interiorul capacului culbutorilor deci piesa nu vine separat e sudata pe capacul culbutorilor. Aceasta supapa daca nu functioneaza corespunzator lasa acel furtunel de vacum sa traga prin el nu doar gazele de carter ci si uleiul barbotat din motor. Supapa are legatura directa cu furtunelul de vacum la iesirea din carcasa culbutorilor.
O sa revin cu poze facute la interiorul carcasei culbutorilor si cum arata aceasta supapa. De cand am astupat furtunelul cu moneda gaurita si buretii peste, masina nu mai consuma ulei, deci klar problema e din aceasta supapa care la mine nu functioneaza si lasa vacumul sa scoata si uleiul din motor.
Revin cu pareri si poze dupa ce schimb capacul culbutorilor.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,428
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa z12xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ce dimensiune are gaura in moneda ?
Se mai ineaca motorul la relantiu ?
  • Starscream

  • Mesaje scrise: 51
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 08 Jun 2010

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Ce dimensiune are gaura in moneda ?
Se mai ineaca motorul la relantiu ?


O moneda de cinci bani sau nu conteaza un cerculet de metal care sa intre in capul furtunului cu o gaura de 6 burghiu cred ca a facut-o mecanicul meu. Dar cred ca poti si mai mica.
Peste moneda taiat in forma acesteia un burete cat mai fin sau pasla care sa nu lase uleiul sa merga pe acolo prin gaurica. Daca scoate un fluierat ciudat mai pune niste burete sa amortizeze suieratul. Aierul oricum iese pe acolo fiind absorbit de vacum, vacumul il formeaza galeria de admisie.
Pornesti masina turometrul trebuie sa stea la 800 sau 900 dar fara oscilatii. Daca iti merge asa inseamna ca sigur si tie ti-e dusa supapa aceea din capacul culbutorilor si nu regleaza bine gazele care ies din motor dand peste cap amestecul. De aceea ai oscilatii la relantiu.

(Mentionez ulei nou ARAL 5W-40 adus din Germania. Schimbat semeringuri supape.)
Skip Ads 60 min (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR