Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
rudy_grf , rodaj la 10w40 dupa segmentare mai greu, sincer. Parca scrie in manualul de service ce ulei se pune dupa segmentare. La urma urmei dupa segmentare se revine la anumite cote mai aproape de cele de fabrica (teoretic)
Daca au masurat corect cilindrii si au montat segmenti raportati exact pe cota, atunci uleiul trebuie sa fie exact cel specificat de producator (ca si caracteristici). Daca au pus dupa segmentare 10w40 e clar ca se asteptau la ceva erori Smile. Si ma mai gandesc la ceva..... oare l-au segmentat? sau au schimbat clasa uleiului sperand ca se remediaza problema cu consumul.
Dar ce vorbim noi aici? asteptam si un feedback de la maiokoti, Eu, cel putin, am expus idei pentru al ajuta pe maiokoti sa inteleaga ce se poate intampla cu z16xep-ul lui.

Dl. Dan, aveti perfecta dreptate, dar oare cati dintre noi mai au rabdarea si timpul atat de necesare? ne izbim de un zic psihologic.
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Sincer nu regret cele aproape 2 saptamani care le-am alocat masinii mele cand am decis s-o segmentez. Incet, rabdare si cu rezultate.
Dar inainte sa fac treaba asta am dus masina ca sa curete admisia, sambata cand am trecut pe acolo am vazut cum montau la o masina admisia inapoi si culmea cu vechile garnituri. Acum stau si ma intreb, oare asa au facut si la mine?
  • adicata

  • Mesaje scrise: 44
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jul 2012

  • Mesaj Privat
da, in mod cert nu. Este 70 lei o garnitura pe VR noua
si la admisia de z16xep ai 2 garnituri una intre corp admisie si corp voleti, si una intre corp voleti si chiulasa. Daca se umbla si la egr in mod obligatoriu se schimba si garnitura aia. Nu se pune silicon , nu se da cu ulei nu se face din tabla de doza de cola Smile
Timpul alocat segmentarii este cel mai bine gestionat cand segmentezi personal motorul. Cand o fac altii tre sa fii cu ochii cat cepele si nu cat 2 cepe, cat un SAC de cepe!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lista de piese pusa de adicata o fi mai lunga dar tot incompleta este :

Install con-rod bearing covers 1 and 4 (1)
Important: Check markings on parts
• Wet con-rod bearing journal with engine oil
• Tighten 4x bolt ( M8 ) 25 Nm + 30° + 15° or tighten 4x bolt (M9) 35 Nm + 45° + 15°
– Renew bolts

Deci ?
De citit https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=5070
Si piese mai pot adauga garla...
Skip ads

  • maiokoti

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2004 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Problema mea e ca imi trebuie masina aproape zilnic. Astept vremea buna sa pot scoate motocicleta din garaj si atunci voi duce masina inapoi. Va multumesc baieti pentru sfaturi, chiar imi cade foarte bine....
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
http://www.amazon.com/Diaph...eywords=opel++xep ar putea si asta membrana de la supapa capac? cum o schimbam in cazul asta ?
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
credeam ca nu o sa am probleme cu supapa .. m am inselat amarnic ...la 260.000 km a aparut vacuum ul in carter ...abia trag busonul la ulei....problema este ca nu se intampla mereu ! am sa incerc sa schimb membrana .

pe de alta parte am schimbat azi uleiul si am gasit aceste doua bucati de metal care formeaza un cerc de circa 2 cm ...sunt dintr un material casat dar asemanator cu aluminiul la textura ! stau si ma intreb de unde ar putea fi ? Numai bine
  • rudy_grf

  • Mesaje scrise: 69
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Sincer nu îmi dau seama.
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
CORBU a scris: Numai bine

sa nu fie o bucata de filet din baia de ulei, mai exact din interiorul baii unde intra surubul pt golire.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
nu mi a trecut prin cap sa le potrivesc pe filetul la surub ....dar cred ca se pupa !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:http://www.amazon.com/Diaphragm-crankcase-ventilation-Engine-Z16XEP/dp/B016GP5OS0/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1458055753&sr=8-1&keywords=opel++xep ar putea si asta membrana de la supapa capac? cum o schimbam in cazul asta ?

Asta este dar rusii aia vor cam mult, de vazut daca nu fac chinezii.
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Am gasit la nemti cu 10 € mai puțin! Va tin la curent
Skip ads

  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
trimite si mie link ca sunt cam interesat
  • CORBU

  • Mesaje scrise: 1,670
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira Tourer 2015 b16dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Dec 2006

  • Mesaj Privat
http://www.ebay.it/itm/OPEL...A7jgAAOSwFNZWxOGa link ul cu pricina.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
multumesc
  • vraduclaudiu

  • Mesaje scrise: 11
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2012

  • Mesaj Privat
Buna ziua,
Revin cu cateva noutati dupa postarile din ianuarie referitoare la consumul exagerat de ulei la z16xep benzina.

Am desfacut chiulasa si am schimbat simeringurile de la supape (cele vechi aveau joc). Nu am fost nevoit sa schimb si altceva, decat consumabile inerente(garnitura chiulasa, antigel, ulei+filtru). Am verificat supapa din capacul culbutorilor, mecanicul spunand ca este ok. Dupa operatiune, masina merge mai bine, mai puternic, dar consumul de ulei enorma a ramas. (dupa primii 500 km 0,4 l, apoi din ce in ce mai mult ~ 2l la 1000 km, in w-end am facut un drum bucuresti-buzau- retur si am consumat cu 1 l).
Am verificat zilele trecute compresia la rece: bujiile imbacsite de ulei, la cilindrii 1 si 4 a iesit 16 bari, la 2 si 3 15 bari-- bine, rau? ce parere aveti ?
Saptamana aceasta voi pune o supapa PCV pe furtunul dintre capacul culbutorilor si clapeta de acceleratie, avand in vedere ca am ulei mult in clapeta. Deasemeni voi folosi un aditiv de ulei (Rislone sau Triax, cei care ati folosit, va rog sa-mi spuneti cum daca sunt ok), urmand ca dupa 400-500 km sa schimb uleiul si sa adaug iarasi aditiv.

Pana sa ajung la SEGMENTARE, va rog dati-mi alte sfaturi/idei pentru a reduce macar consumul de ulei. Fum nu scoate mai deloc, nici negru, nici albastru,
Merg cu bidonul de 5 l de GM 10w40 in portbagaj mai nou Smile)
PS: un mecanic zicea ca e posibil sa fie "ovalizat" blocul motor ?!
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Sincer sunt curios cum a verificat mecanicul supapa din capacul culbutorilor, adica procedeul in sine.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
vraduclaudiu a scris:Buna ziua,
Saptamana aceasta voi pune o supapa PCV pe furtunul dintre capacul culbutorilor si clapeta de acceleratie, avand in vedere ca am ulei mult in clapeta.

Ai ulei din cauza ca ai segmentii de ungere coxati. Compresie aveam si eu, insa segmentii erau vai si-amar

vraduclaudiu a scris:
Pana sa ajung la SEGMENTARE, va rog dati-mi alte sfaturi/idei pentru a reduce macar consumul de ulei. Fum nu scoate mai deloc, nici negru, nici albastru,
Merg cu bidonul de 5 l de GM 10w40 in portbagaj mai nou Smile)
PS: un mecanic zicea ca e posibil sa fie "ovalizat" blocul motor ?!

Nu ai cum sa-l reduci, decand facand segmentare. Cu bidonul asa umblam si eu, acum nu mai umblu nici macar cu ulei de completare.
legat de mecanic, schimba-l.
PS: aceasi intrebare ca iuly, cum a verificat mecanicul supapa? ca aia o poti verifica doar daca o scoti.
  • iuly75

  • Mesaje scrise: 164
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2003 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2008

  • Mesaj Privat
De ce intreb de supapa, la mine fluiera, relanti instabil la cald chiar se oprea cand iti lumea mai draga, vacum daca scoteai joja sau busonul la ulei cu motorul pornit, am montat capac nou, inainte de montat am suflat pe iesirea de la furtun unde este supapa in capac si nu se intampla nimic (zic sa vezi ce teapa mi-am luat) am montat noul capac si au disparut toate minunile, a revenit relantiul, nu mai face vacum deloc functioneaza normal acum si consumul de ulei sa mai redus fata de inainte. Cineva pe aici spunea despre acea supapa buclucasa ca se comporta diferit la anumite turatii si la anumite presiuni din motor si cred ca are dreptate, de aceea eram curios cum a verificat el supapa.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,369
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra 2005 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Daca ai capacul cel vechi, la cald poti sa scoti membrana, insa cu atentie sa nu rupi cele 2 cleme.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR