Ai uitat parola?


  • marco_dnc

  • Mesaje scrise: 469
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2011

Sunt curiods de ce Opel a scos softuri fara EGR, din lipsa de ocupatie sau ca sunt utile?
  • tase

  • Mesaje scrise: 2,258
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra z19dt din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Sep 2009

Eu cred ca din cauza ca sa fie unii curiosi!Smile)))Tu esti convins ca cei de la ...ADAM OPEL ...au scos aceste ..softuri? Cool
  • mariusnapcori

  • Mesaje scrise: 3,661
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra B14XER din 2016
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2007

Da colegule, sunt si softuri fara egr, pentru unele serii de caroserie. Cu MDI le descarci direct de pe serverul GM.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

marco_dnc a scris:Sunt curiods de ce Opel a scos softuri fara EGR, din lipsa de ocupatie sau ca sunt utile?

Pai ca sunt utile.. in scenariile in care creatorul sistemului de management al motorului a considerat ca EGR aduce un aport pozitiv l-au inclus, in altele nu.. Sunt fel de fel de sisteme prin care se face un motor sa se incadreze in limitele de poluare impuse de organismele de reglementare. Chiar si minciuna(vezi VW)..
offtopic mai documenteaza-te cu privire la modul de functionare a motoarelor moderne cu management electronic si apoi, toba de carte nu vei mai pune intrebari de genul celei de mai sus. Sper sa gasesti critica mea constructiva si sa nu creezi polemica pe marginea raspunsului meu usor taios.. Sa fim prieteni cu totii! Very Happy Very Happy

PS: In industria automotive cam Robert Bosch Gmbh face regula, sistemele de management al motorului si softurile.. nu toate, dar totusi ei domina industria.. tase si-a dat seama de asta si te-a intrebat..
  • marco_dnc

  • Mesaje scrise: 469
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Z16SE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Oct 2011

In concluzie...cei care au creat aceste softuri sunt prosti, iar idioti cei care le instalează pe masinile lor.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

e concluzia ta.. ai dreptul la ea, la fel cum ai si dreptul sa gresesti.. eu ti-am recomandat in raspunsul anterior sa mai inveti.. eu chiar activez in industria asta, si stiu ce vorbesc..in 2003-2006 am lucrat pentru Delphi Packard Sannicolau Mare unde s-au facut cablajele de interior pentru Corsa si IP de Meriva incepand cu 2004, iar acum lucrez pentru clienti din clasa premium in Timisoara. STIU ce vorbesc.. Bafta!

L.E. ca sa-ti spun povestea lunga pe scurt, la unele motoare(Opel) nu s-a mai folosit fizic EGR, au reusit sa se incadreze in limitele de poluare prin alte metode, deci IN CONCLUZIE n-au avut nevoie sa introduca in soft si comenzi catre EGR, deci in softul folosit la managementul respectivului tip de motor nici nu pomeneste de EGR ca n-ar avea de ce, nu? Q.E.D.
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 1,137
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Feb 2008

corsa.timis a scris:Tocmai asta e.. arde ulei, se depune, blocheaza, strica mersul la ralanti, logic unde e problema,la EGR? Da, cu EGR polueaza mai putin pentru ca recircula o parte din gazele arse, scade temperatura in camera de ardere, scade consumul prin echilibrarea amestecului de gaze in camera de ardere etc. Aceeasi cantitate de gaze intrata in camera de ardere are componenta diferita cu/fara EGR deci valori AFR trimise de lambda diferite si consum diferit, nu?.


Esti sigur? In camera de ardere intra aerul curat care trece prin intercooler (unde se raceste) si gaze arse din evacuare care se racesc prin racitorul de gaze. Care este mai rece? Deci nu cred ca scade temperatura in camera de ardere. Si inca o intrebare. Cum echilibreaza amestecul?
Nu ma supar daca-mi raspunde altcineva in cazul in care autorul nu este pe faza.
Multumesc.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,454
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

Noi cei cu Z12XE nu avem intercooler. ..
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 1,137
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Feb 2008

Da! asa este. Dar asta nu schimba cu nimic datele problemei. Tot aerul care vine de afara este mai rece.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

cocosai a scris:
corsa.timis a scris:Tocmai asta e.. arde ulei, se depune, blocheaza, strica mersul la ralanti, logic unde e problema,la EGR? Da, cu EGR polueaza mai putin pentru ca recircula o parte din gazele arse, scade temperatura in camera de ardere, scade consumul prin echilibrarea amestecului de gaze in camera de ardere etc. Aceeasi cantitate de gaze intrata in camera de ardere are componenta diferita cu/fara EGR deci valori AFR trimise de lambda diferite si consum diferit, nu?.


Esti sigur? In camera de ardere intra aerul curat care trece prin intercooler (unde se raceste) si gaze arse din evacuare care se racesc prin racitorul de gaze. Care este mai rece? Deci nu cred ca scade temperatura in camera de ardere. Si inca o intrebare. Cum echilibreaza amestecul?
Nu ma supar daca-mi raspunde altcineva in cazul in care autorul nu este pe faza.
Multumesc.


@cocosai Temperatura din camera de ardere nu e scazuta de temperatura gazelor din admisie.. E scazuta de componenta gazelor de admisie, mai precis, daca gazele de admisie sunt "contaminate" cu gaze de evacuare(recuperate prin EGR) incarcatura ajunsa in camera de ardere va avea o aprindere si o explozie mai moderata fata de situatia in care amestecul e "curat" si explozia mai mare. Deci,incarcatura cu gaze de evacuare in componenta,prin faptul ca nu arde la fel de tare ca incarcatura "curata", pastreaza o temperatura de lucru mai moderata. E mult de vorbit pe tema asta, din pacate nu am timpul si rabdarea de a scrie toate cele. Cat priveste echilibrarea amestecului, e foarte simplu: ECU primeste informatii de la MAF, MAP, sau oricare senzor care masoara cantitatea si temperatura aerului intrat in admisie, si mai primeste informatii de la sonda lambda care ii spune care e cantitatea de oxigen din gazele de evacuare. Mai apoi (tot ECU) calculeaza si controleaza(in baza informatiilor primite de la senzori) cantitatea de combustibil pulverizata in camera de ardere . Prin asta se face echilibrarea amestecului in fiecare incarcatura ajunsa in camera de ardere. La fel de complex e si subiectul "AFR"(air fuel ratio), foarte multe informatii se gasesc pe net..

Multumesc pentru atentie, sper sa te multumeasca atat pe tine cat si eventual pe cei care nu aveau raspunsuri la intrebarile puse mai sus.

Salut!
  • cocosai

  • Mesaje scrise: 1,137
  • Locatie: Alba
  • Masina: Zafira Z19DT din 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 02 Feb 2008

Explicatie corecta. Exprimare initiala incorecta (desi la prima vedere cam tot aia este). Gazele de evacuare NU ,,scad temperatura in camera de ardere,, . Prin echilibrarea amestecului de gaze de admisie cu gaze de evacuare SCADE TEMPERATURA DE ARDERE. Sau mai academic prin înlocuirea excedentului de oxigen cu gazele de eșapament (gaze inerte) SCADE TEMPERATURA DE ARDERE.
Deci! vine de la Greci. Echilibrarea amestecului nu o face EGR ci calculatorul ,e drept, prin egr.
Eu cred ca incerci sa dai importanta mai mare acestui egr decat merita. Din pct meu de vedere egr-ul face un singur lucru - E.G.R.-ul permite diminuarea emisiilor de NOx recirculând gazele de eșapament prin admisie pentru a scădea temperatura de ardere (gazele de eșapament iau locul oxigenului). Se stie ca o ardere la temperaturi foarte mari genereaza NOx. ATAT si nimc mai mult - restul sunt bla bla- uri de producatori.
STIMA
Ps E clar ca este plin de informatii pe net. Cand am facut eu scoala nici macar nu se stia de EGR.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

OK, e punctul tau de vedere..
Salut!
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,374
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

a incercat cineva asa ?ceva
Eu am comandat ieri, din ce am citit pe forumul din UK mai multi care au utilizat varianta asta nu au avut probleme cu check engine, daca egr-ul este mort total se recomanda varianta 34-B si modulul de pacalire egr.
L-am cumparat pt ca am observat ca daca scot mufa de la egr masina genereaza automat p0171, eroare care mi-a mancat nervii.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 306
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

Nu stiu la altele cum e, dar la z12xe circula antigel prin EGR.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,374
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

nu circula decat gaze
Aceasta poza a fost micsorata
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,374
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

Da, mi-a venit placuta acasa, am montat-o. Rezultate? Da, nu se aprinde martorul. Am incercat N manevre, sa vad daca se aprinde. Toata ziua nimic.
  • kravenkkk

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra X16XEL din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2016

Salutare tuturor, am anulat si eu de vreo 5000 km EGR la astra mea G cu motor x16xel , pot spune ca per total sunt multumit de modificare cu 2 mici exceptii:
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.

PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,374
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

Eu am trecut prin ITP cu egr anulat fara probleme, au zis ca toate noxele au iesit in parametrii. Acum cu eu blind-ul folosit mai sus am peste 4000km si nu am probleme legate de check engine.
  • uskatu

  • Mesaje scrise: 153
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra X16SZR din 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Nov 2008

kravenkkk a scris:Salutare tuturor, am anulat si eu de vreo 5000 km EGR la astra mea G cu motor x16xel , pot spune ca per total sunt multumit de modificare cu 2 mici exceptii:
- cand motorul este rece nepornita de 2 zile sau mai mult se balbaie extrem de rau la relanti sa zic aproximativ un minut dupa care isi revine si sta perfect la relanti cu foarte foarte mici fluctuatii aproape insesizabile( asta nu ma deranjeaza este doar informativ)
- problema care ma framanta este ca dupa ce se incalzeste motorul in treapta 2 si 3 la accelerare normala incepand de la turatii mai mici (ex. viteza 3 acelerare de la 40km/ora) da niste suturi destul de mari zic eu si continua pana undeva dupa 2200-2300 ture dupa care miraculor isi revine si are o forta incredibila in acelerare. Daca merg cu ea schimband vitezele putin peste 3000 ture problema dispare. martorul check engine se aprinde dupa aproximativ 7-8 km si se stinge daca opresti motoru si se aprinde iar dupa aproximativ aceeasi distanta.
am observat ca suturile nu ttin cont de eroare ele apar si cu becul stins.
pe tester inainte de anulare imi dadea o eroare ceva de genu " egr incorect pozition" iar la egr test motoru se oprea si din spusele mecanicului el ar fi functional pe partea electrica.. Curatarea am facut-o fara a conecta egr la borna bateriei. Ideea e ca sunt multumit de anulare insa vreau sa scap de suturile astea ca ma calca pe nervi.

PS. A facut cineva ITP la RAR cu x16xel astra g ? cum a fost la noxe?, bineinteles cu egr anulat macar ITP la service sa stiu daca merita sau nu sa investesc in o piesa aftermarket care costa in jur de 300 lei.(sincer nu vreau)
ma intereseaza pt ca a mea e bulgaroaica si chiar nu vreau sa fac itp in BG.


La tipul tau de egr, am inteles ca nu se blindeaza ambele orificii ale egr-ului. Cel cu pistonasul trebuie lasat liber, pentru ca acesta sa poata sa lucreze in gol, sa nu inregistreze eroare.
Sau daca iti permite spatiul sa rotesti egr in alta pozitie, cam ca in clipul asta:
http://www.youtube.com/watch?v=BM7GjSr2Jo4
  • kravenkkk

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra X16XEL din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Mar 2016

Nu, la mine tija egrului care lucreaza se trage inauntru, nu vad motivul pt care trebuie sa blindez doar cealalta gaura. Oricum astazi dupa o curatare de aproximativ 3 ore l-am facut luna la interior dar se pare ca degeaba , masina merge numai in suturi "dalea grave de zici ca merge in 2 pistoane" indiferent de ce turatii am si o lipsa a puterii cu aprox.40%, asta pana in 3000 ture dupa care sa zicem ca isi mai revine . Dar curios e ca nu s-a mai aprins check engine. Maine il blindez la loc pana reusesc sa gasesc 1 de proba. Astazi am eliminat clapeta care este luna, bujiile si bobina (am avut de schimb) dar nu am reusit sa desfac sonda lambda. Motoru meu consuma cam 0.4 /100km ulei credeti ca influenteaza cu ceva sonda? Desi pana acum vreo 2 luni imi consuma mult mai mult deoare, cred eu ,era infundat orificiu acela mic de pe clapeta care intra un furtun mai subtire ce vine din capacul de la culbutori. Cert e ca merge muuuuult mai bine cu egr blindat insa imi e frica la noxe la RAR ca dupe ce scap de rahatu asta de itp categoric il blindez la loc si caut o solutie pentru a scapa de suturile alea de la turatie mica.

Discutii similare

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata