Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu. Doar daca cureaua de intinde... incepe ralanti-ul sa fie instabil.
Pe tester, cineva care se pricepe isi da seama imediat daca distributia nu mai este aliniata corect datorita avansului care se modifica.
Skip ads

  • bazare

  • Mesaje scrise: 2,319
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Nu iti dai seama ... O curea nu se intinde in nici un caz atat cat sa adaugi lungimea inca unui dinte, plus ca avansul nu e depinde doar de curea. Avansul este dependent de temperatura atmosferica, temperatura antigelului, presiunea baro, pozitia pedalei de acceleratie si RPM. Prea multi factori ca sa poti spune ca la turatia X trebuie sa ai un avans de 10 grade BTDC. La aceeasi turatie dar alte conditii poti foarte bine sa ai 6 grade sau 12 grade.
Sunt 3 chestii dupa care te poti prinde ca pompa nu e la punct. Fum, EGT si consum.
  • mad2max

  • Mesaje scrise: 795
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@bazare Ce este EGT?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
bazare, nu am spus ca este fix Smile La ralanti la o anumita temperatura avansul trebuie sa fie acelasi la toate Y17DT, right?
La Y17DT nu poate fi vorba de EGT pentru ca nu are sonda lambda (daca te referi la acelasi lucru la care ma refer si eu)... Daca vroiai sa scrii EGR este cu totul altceva.
Skip ads

  • Autigus

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Astra 2004 Z 17 DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Va rog puteti sa-mi dati mai multe detalii despre montarea distributiei si punerea ei la punct.Am si eu aceiasi problema - relanteu instabil (fluctueaza) iar cand se incalzeste motorul are si un zgomot ciudat ca de rulment sau de ceva care agata
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca te intereseaza la Y17DT te pot ajuta, daca te intereseaza la Z17DTH nu stiu care sunt diferentele.


La Y17DT se face in felul urmator:

1. Se aduce motorul la punctul mort superior invartind de la arbore cu o cheie de 24mm.

2. Se verifica alinierea semnelor de pe fulia de accesorii si "tepusa" de pe pompa de ulei

3. Se introduc 2 suruburi pentru a bloca pompa de injectie respectiv axa cu came cu fulie (un surub de 6, unul de 8.)

4. Slabesti intinzatorul distributiei si scoti cureaua veche.

5. (optional) desfaci surubelele ce tin mantaua de la fulia axei cu came (sunt niste surubele in cruce). Pasul asta este important daca nu vrei sa te chinui prea mult la montare.

6. Autodata zice ca montarea curelei trebuie inceputa de la arbore in sens invers acelor de ceasornic, eu mereu o montez fie de la axa cu came fie de la pompa de injectie in sens invers acelor de ceasornic pentru a evita miscarea arborelui (in 99% din cazuri incep de la axa).

7. Dupa fixarea curelei pe pozitie se scot cele 2 suruburi si se invarte arborele in sens invers acelor de ceasornic in jur de 60-90 grade.

8. Daca intinzatorul este cel cu arc (in general la masinile dupa 2001) se tine cu un imbus pe pozitie si se strange surubul cu 58-60 Nm.

9. Se invarte motorul in sensul normal de mers 2-3-1000 de ture si se verifica daca dupa un numar par de invartiri ale arborelui semnele se aliniaza si suruburile pot fi montate cu usurinta. Daca nu pot fi montate cu usurinta se slabeste intinzatorul si se continua de la pasul corespunzator (in general fuge dintre pompa de injectie si arbore, pentru ca avem si pompa de ulei prin zona Laughing ).

10. Se monteaza cercul de metal de pe fulia axei cu came (opusul pasului 5).

11. Se porneste motorul si se bucura proprietarul inca 60-90.000 km de noua distributie


P.S. Cureaua nu trebuie sa fie foarte intinsa pentru ca accentueaza uzura, de asemenea o curea pusa prea "larg" poate sari. Trebuie verificat ca "jocul" curelei pe portiunea cea mai intinsa sa fie intre 5 si 10mm
  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
[quote="BV19MAX"]Cureaua de distributie are sens sau merge pusa oricum?...Sa ajut un pic colegii cu doua imagini Shocked
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu are importanta. In general cand refolosesti o curea veche dupa o interventie este recomandat sa o pui in acelasi sens de rotatie. Eu nu am tinut cont niciodata de asta si nici nu am avut vreodata probleme.
Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
BV19MAX a scris:Nu are importanta. In general cand refolosesti o curea veche dupa o interventie este recomandat sa o pui in acelasi sens de rotatie. Eu nu am tinut cont niciodata de asta si nici nu am avut vreodata probleme.
Ok ...Cat timp iti ia o distributie de schimbat fara sa te grabesti si sa iasa treaba buna...,apropo eu acum 4 ani am vrut sa o schimb singur si nu am facut-o zicand ca e mai bine la mecanic...ca sa nu ma bag eu..cu toate ca sunt informat si destul de priceput Idea tu cu siguranta esti mai meserias... la cate ori ai desfacut motorasul tau Shocked ideea e ca am cumparat role Ina, curea ContiTech si astept cu nerabdare primavara sa fac treaba asta...daca intampin probleme apelez cu incredere la tine..Multam!!!!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
depinde. Daca scoti aparatoarea aia de pe axa cu came, cam 20-30 de minute dureaza tot (demontat filtru de aer, suport motor, aparatoare distributie, si pus totul la lor). Fara sa dai aparatoarea jos dureaza mai mult pentru ca nu prea ai cum sa pui cureaua pe role fara sa dai rola de intindere jos, si daca o dai jos atunci e distractie Very Happy (la mine sunt stricate surubelele alea de la fostii posesori ai masinii, asa ca nu m-am chinuit prea mult sa dau jos aparatoarea, am preferat sa ma chinui sa pun rola la loc dupa ce in prealabil am fixat cureaua). Mi-a reusit de fiecare data Very Happy
  • mihai.vlad

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Insignia 2009 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Va salut!
Chiar daca mai tarziu.....si nu sintem chiar in subiect....vreau sa postez si eu privitor la schimbarea distributiei la opel astra g motor Z17DTL. Poate ajuta pe cineva....asa cum si eu am gasit solutia pe alte siteuri.
Confirm si eu despre acel suierat, vuiet, huruit...rulment...in fine in functie de cum il aude fiecare Smile.....dupa schimbarea distributiei care apare numai cand motorul este cald.
Cauza este cureaua prea intinsa. Ieri am schimbat-o si se auzea cand s-a incalzit motorul....azi am detensionat-o si nu se mai aude nimic.
  • aury_ro

  • Mesaje scrise: 16
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2011

  • Mesaj Privat
Buna ziua! Am si eu o rugaminte catre administratori, ca sa nu deschid un topic nou, scriu aici si sper sa ma ajutati cu un raspuns. Am patit ceva foarte ciudat, la pinionul de la axa cu came exista o tablita care , presupun ca tine cureaua fixata. Aceasta tablita mi s-a rupt de doua ori, puteti sa-mi spuneti care ar putea fi problema, daca a mai patit cineva asa ceva? Va multumesc!
Skip ads

  • robert.a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Buna.. am si eu o problema cu o astra g 1.7 dti...am schimbat cureaua de distributie si acum porneste foarte greu si dupa ce porneste parca e si ceva mai zgomotos ca inainte...precizez ca inainte mergea foarte bine fara probleme....pornirea greoaie ma ingrijoreaza....se prea poate sa nu fie pusa la punct si de aia porneste asa greu si e mai zgomotoasa ? Parca si relantiul e instabil si nu trage ca inainte uneori. evident cureaua a fost montata de un prieten care este mecanic,dar ma rog. Rog daca cineva sa mai confruntat cu astfel de problema si imi poate da un sfat. Multumesc !
  • cristyliviu

  • Mesaje scrise: 1,060
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Din ce descrii tu, e clar ca a pus distributia gresit! Mergi si mai incearca sa o pui odata! Posibil s-a miscat ceva, la asezarea curelei!
  • dani3l_xxl

  • Mesaje scrise: 30
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Astra 1995 C14SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2009

  • Mesaj Privat
am si eu o problema cu cureaua de distributie la un astra f motor de isuzu... am schimbat chiuloasa si garnitura ca era pocnita chiuloasa in vreo 3 locuri...si am pus totul la loc si a pornit la sfert masina...astat la relanti ok...se auzea un fasait dar cand am dras putin de carcasa a disparut...se auzea un tacanit cam dubios la motor la un moment dat apoi s-a oprit motorul...can d am dat capacul jos la distributie am sesizat ca cureaua era rupta...oare sa fi strans eu cureaua cam tare?intradevar...cureaua avea semne clare de imbatranire(la fiecare dinte era crapata daca o strangeam putin in mana se vedea) ...care ar fi problema? am dat iar totul la distributie jos...am rotit arborele si axul...si par a fi ok...cred k nu e nimic indoit inauntru...pentru ca era la relanti cand s-a oprit...voi ce sfaturi imi dati?(ramane pe luni sa iau alta curea si sa incerc)
  • robert.a

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Multumesc clubopel....am rezolvat problema cu pornirea,evident nu a fost pusa pompa de injectie la punct.....mecanicu zicea ca aia nu se pune la punct. Dupa 10 min de lamurire si cu schita care a fost postata aici am reusit sa l conving ca nu e cum zice el. multumesc tuturor care posteaza aici e a doua oara cand rezolv problena cu ajutoru saitului....tractorasu meu merge acum ca uns...mai problema cu motorina ce urca prin calblaj in mufa de la calculator sa o rezolv si e ca noua Smile)
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR