Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire
  • ZuuM

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2003 ZI8XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
am depistat azi o problema la compresor . Dupa ce apas butonul ca sa pornesc A/C-ul ma uit la compresor si obsrerv ca ca capacul acela de pe rola care este cureaua intinzatoare ba se invartea , ba nu se invartea (cred ca partea aia este ambreiajul dar nu sunt sigur ) . Daca puteti sa ma ajutati cu problema mea sa-mi spunetidaca este de la ambreiaj sau un rulment si daca se poate repara . Multumesc !
Skip ads 60' (0/3)

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,329
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Aia este fulia cuplata magnetic de rola actionata de curea.Intradevar,se comporta ca un disc de ambreiaj,o cupla mecanica.Atata timp cat este activat ac-ul,cupleaza electromagnetic.Cuplarea aleatorie poate fi cauzata de un contact imperfect la mufa de alimentare a bobinei.Nu ai specificat ce masina este,dar in principiu la tot ce este AC,conditie este in functionare instalatia electrica in buna functiune evident si prezenta freonului in cantitatea mentionata de fabricant.Exista un senzor de presiune,care atunci cand pierzi freonul sau nu mai este in cantitatea necesara presiunii de lucru,deconecteaza compresorul,ori s-ar putea sa fii la limita..Dar mai intai verifica sau curata mai exact mufa bobinei clutch-ului.
  • ZuuM

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2003 ZI8XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
masina este opel vectra c motor 1.8 z18xel , presiune eu zic ca mai am ca am apasat pe supapa de pe o teava de la instalatia de AC dar o sa imcerc sa fac si cum ai zis tu , in privinta compresorului sau a fuliei cuplate magnetic cum ai spus tu am inteles ca ar mai fi un tip de aia am zis ca este vorba de ambreiaj
  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,329
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Asa e ,ca un ambreiaj,nu mai e aly tip,sau poate o fi,dar la opel cam toate sunt la fel in principiu ,difera doar forma carcasei si prinderea.Rola aia cu cureaua se invarte atata timp cat motorul o face,in interiorul ei este o bobina care alimentata induce camp magnetic si atrage discul acela care-l vezi tu ca pe un capac.Acel disc odata cuplat invarte axul compresorului punandu-l la treaba.Deci rola se invarte independent de axul cpmpresorului.Cum se mai spune,o cupla electromagnetica,sau compresor clutch.Poate patina daca exista o pierdere de ulei/freon pe la ax,dar asta s-ar vedea,ca ar lasa urme,stropi fini in jurul fuliei,sau poate fi bobona interioara cu probleme.Oricum ,bine ar fi sa-ti verifice cineva instalatia.La diagnoza nu are rost sa te duci,doar la mana cum se mai spune,adica pune testerul pe terminalele mufei care vine spre compresor si pornesti aerul.Daca sunt prezenti 12v permanenti, fara intreruperi,atunci ai o problema cu cupla electromagnetica.Daca voltajul variaza,atunci e ceva pe instalatia electrica.La climatronic,cum banuiesc ca ai,compresorul nu lucreaza permanent ca la AC,decupleaza atunci cand s-a atins temperatura ceruta,sau cand esti pe ECO,ori accelerezi brusc,in acest ultim caz insa doar pt o secunda sau doua,pentru a-ti oferi toata puterea motorului.Deci ai de verificat.Spun toate astea pentru ca nu-mi mai prezinta nici o nebuloasa instalatia de climatizare OPEL,la mine mi-am schimbat singur instalatia de AC si am bagat climatronic,plus reconditinat compresorul de-a fir.Am trecut cam prin tot ce inseamna problema cu AC-ul,de la valvula expansiune,tripleswich,senzori temperatura,solenoizi,semering ax,cupla electromagnetica...Mai pretentios poate,nu m-am lasat pana nu l-am facut ceas.Asa ca stiu cat de enervanta este situatia cand nu functioneaza cum trebuie.Am schema electrica/electronica de pe Autodata,daca vrei ti-o trimit.Incearca si oresetare.La mine se face prin apasarea simultana a butoanelor ON/AUTO.Banuiesc tot asa este si la Vectra.Sper sa te fi ajutat cu ceva cat de cat.Respect!
Skip ads 60' (0/3)

  • micky001

  • Mesaje scrise: 1,329
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 1997 x20se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Dec 2007

  • Mesaj Privat


AC



CLIMA


Orice alte detalii.
  • ZuuM

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2003 ZI8XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Nov 2010

  • Mesaj Privat
iti multumesc pentru ajutor , nu am climatronic am AC normal , maine ma duc la un service sa vad daca ma pot ajuta cu ceva ca sincer ma depaseste situatia ca sa-l desfac singur , din ce am vazut , in plus nu am nici scule , poate rezolv maine ca mai trebuie sa-mi caut si electroventilator pt radiatorul de racire ca a cedat si ala
Skip ads 60' (0/3)

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Racire

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR