- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Inainte sa postezi, ai fost avertizat sa verifici bine daca mai exista un post pe aceasta tema, care s-a scris deja. Nu ai tinut cont de avertisment, iar pe viitor trebuie sa tii cont de aceste reglementari. Problema ta este aici:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Citeste atent, iar daca te incumeti pune mana. In caz contrar cauti pe cineva care se pricepe.
PS Dan Cuciureanu te rugam sa alipesti la postul existent despre throtle. Multumesc.
[Szilid: am lipit eu. valilocota avertismentul este valabil [prima data se foloseste functia cautare!]]
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
Citeste atent, iar daca te incumeti pune mana. In caz contrar cauti pe cineva care se pricepe.
PS Dan Cuciureanu te rugam sa alipesti la postul existent despre throtle. Multumesc.
[Szilid: am lipit eu. valilocota avertismentul este valabil [prima data se foloseste functia cautare!]]
- valilocota
- *
- 2 mesaje
- din 27 Oct 2009
- Hunedoara
valilocota
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Hunedoara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2009
- Mesaj Privat
- gaby_isro
- **
- 427 mesaje
- din 29 Jun 2009
- Corsa 2000 X10XE
- Alta tara
gaby_isro
- Mesaje scrise: 427
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2000 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2009
- Mesaj Privat
Domnul Dan ati mai descoperit ceva in legatura cu clapeta?
Ieri am vazut o reactie ciudata...veneam de la Metro, mers constant cam cu 40-50 ca era politie, si cand am intrat in oras era mai liber si ma mai manaca piciorul sa apas brusc pedala de acceleratie sa vad cu tzashneste si, surpriza, intr-a 3-a am apasat brusc aproape la fund acceleratia si nimik...abia la a 2-a pedala a reactionat...care ar putea fi cauza? sa fie de la potentiometrul pedalei? parca mi-e cam jena sa umblu la ea...
Acum inteleg de ce americanii au lasat acceleratia pe cablu, in sistemul clasic, mi se pare mai sigura si mai precisa...
Ieri am vazut o reactie ciudata...veneam de la Metro, mers constant cam cu 40-50 ca era politie, si cand am intrat in oras era mai liber si ma mai manaca piciorul sa apas brusc pedala de acceleratie sa vad cu tzashneste si, surpriza, intr-a 3-a am apasat brusc aproape la fund acceleratia si nimik...abia la a 2-a pedala a reactionat...care ar putea fi cauza? sa fie de la potentiometrul pedalei? parca mi-e cam jena sa umblu la ea...
Acum inteleg de ce americanii au lasat acceleratia pe cablu, in sistemul clasic, mi se pare mai sigura si mai precisa...
Crazyey
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
salutare, am "reusit" sa curat si eu throttle body la corsa mea, era negru cu depuneri serioase.Din neatentie am dat cu surubelnita in unul din cele 4 seturi de lamele ciufulind cateva.M-am facut semafor la fata dupa care am luat un ac de cusut si le-am mai pus in ordine.Dupa ce l-am pus la loc masina nu face nici o fitza.Sper sa nu zic hop pana nu sar ardul.
Pe langa asta, clapita nu se inchide etans ramanand cam 1mm. Mai mult de asta am si desfacut de tot throttle-ul sa vad daca e din interior.E curat ca lacrima in interior.Ce sa fie, ce sa fie. posibil din cauza depunerilor sa nu se fi putut inchide de tot si asa sa-si fi capatat "handicapul"?
Nu am pus poze deoarece le-am facut la dimensiune mare ....
Pe langa asta, clapita nu se inchide etans ramanand cam 1mm. Mai mult de asta am si desfacut de tot throttle-ul sa vad daca e din interior.E curat ca lacrima in interior.Ce sa fie, ce sa fie. posibil din cauza depunerilor sa nu se fi putut inchide de tot si asa sa-si fi capatat "handicapul"?
Nu am pus poze deoarece le-am facut la dimensiune mare ....
- StefanTolos
- ******
- 4,224 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,224
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
In mod normal ar trebui resetata acea clapeta de acceleratie si acest lucru se face cu o interfata de diagnoza,esti din Bacau dute la intalnirile din orasul tau si vei afla mai multe,vezi sectiunea de intalniri ale clubului de pe prima pagina.
Sper ca ai tinut cont de ce scrie AICI.
Sper ca ai tinut cont de ce scrie AICI.
Crazyey
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2010
- Mesaj Privat
StefanTolos a scris:In mod normal ar trebui resetata acea clapeta de acceleratie si acest lucru se face cu o interfata de diagnoza,esti din Bacau dute la intalnirile din orasul tau si vei afla mai multe,vezi sectiunea de intalniri ale clubului de pe prima pagina.
Sper ca ai tinut cont de ce scrie AICI.
Sper ca ai tinut cont de ce scrie AICI.
am tinut cont de tot ce zice acolo, o sa vad maine daca face figuri, eu sper sa nu
de o luna m-am mutat din bacau, in jud galati
crazyboy
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
La ce foloseste furtunul cu nr 2 din poza?pentru ca la mine este un pic crapat si iese ceva pe langa el
https://www.postimage.org/image.php?v=gxbqCiVi
https://www.postimage.org/image.php?v=gxbqCiVi
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
crazyboy
- Mesaje scrise: 48
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Nov 2008
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- razvanid
- **
- 270 mesaje
- din 17 Mar 2010
- Corsa 2002 z10xe
- Constanta
razvanid
- Mesaje scrise: 270
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2002 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mar 2010
- Mesaj Privat
cristea_
- Mesaje scrise: 37
- Locatie: Sibiu
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mar 2008
- Mesaj Privat
razvanvl- Mesaje scrise: 78
- Locatie: Valcea
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Feb 2009
- Mesaj Privat
buna seara! Am incercat impreunu cu prietenul Marius de la valcea sa curatam putin la suprafata throttle body (astra G 1.6 z16xe) fara sa il dau jos,dar a aparut o problema Masina nu prea mai vrea sa porneasca (da sa mearga,stau turatiile foarte mici si pe urma moare),dar daca o ajut putin din acceleratie merge dar imi sta la relantii la 1500-2000 rpm
Ce ar putea fi domnu' Dan? Unde ar trebui sa ma mai uit?
Multumesc!
Ce ar putea fi domnu' Dan? Unde ar trebui sa ma mai uit?
Multumesc!
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
cristea_ Pare sa fie manifestare de distributie sau debitmetru (fa proba cu altul identic e pe Corsa)
razvanvl Throttle se curata numai dat jos de pe masina, grija la gaurica care se infunda, dupa asta pui contact pe II si astepti cam 1 min sa auzi in el clanc-clanc, daca nu face mai pui contact odata, astfel se calibreaza/invata pozitia clapetei ECU.
razvanvl Throttle se curata numai dat jos de pe masina, grija la gaurica care se infunda, dupa asta pui contact pe II si astepti cam 1 min sa auzi in el clanc-clanc, daca nu face mai pui contact odata, astfel se calibreaza/invata pozitia clapetei ECU.
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salut
Am si eu o problema , am desfacut throttle body in ideea de a-l curata si m-a mancat undeva sa incerc sa scot si pinionul care actioneaza clapeta (ala mare care are arcurile in el). Nu am reusit sa il scot doar ca am reusit sa scot 2 arcuri din pozitie (nu se mai intoarce la capatul cursei) . Banuiesc ca ar trebui scos axul cu clapeta ca sa rezolv pb
Aveti idee cum se scoate asta ? Ca nu imi dau seama
Am si eu o problema , am desfacut throttle body in ideea de a-l curata si m-a mancat undeva sa incerc sa scot si pinionul care actioneaza clapeta (ala mare care are arcurile in el). Nu am reusit sa il scot doar ca am reusit sa scot 2 arcuri din pozitie (nu se mai intoarce la capatul cursei) . Banuiesc ca ar trebui scos axul cu clapeta ca sa rezolv pb
Aveti idee cum se scoate asta ? Ca nu imi dau seama
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Rezolvat... dar cu mare chin. Axul pe care este clapeta se poate scoate afara in felul urmator : se scoate clapeta (sunt 2 suruburi care o fixeaza), se scoate capacul metalic ce acopera axul clapetei (in partea opusa rotilor dintate) si se poate bate usor in ax si va iesi.
Cel mai bine e totusi sa nu va manance undeva sa scoateti pinionul de pe axul clapetei ca nu prea are rost.
Multumesc pentru sfaturi dancuciureanu
Cel mai bine e totusi sa nu va manance undeva sa scoateti pinionul de pe axul clapetei ca nu prea are rost.
Multumesc pentru sfaturi dancuciureanu
sefudan
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Aug 2010
- Mesaj Privat
salutare tuturor!..pentru cei care au desfacut complet throttle body si au dubii cu privire la starea motorasului(carbuni uzati sau ax motoras gripat):masurarea curentului de mers in gol al motorasului ne arata starea acestuia
-carbunii uzati sau ax rotor gripat duc automat la cresterea curentului
- la mine(z10xe) curentul e de 600mA ,masurat alimentind motorul de la o sursa de 5Vcc( nu stiu daca asta trebuie sa fie valoarea corecta, dar atit imi arata dupa ce l/am curatat cu spray contact si l-am strins in cele 2 suruburi de fixare...)
-pentru a putea masura curentul in gol,normal ca trebuie scos pinionul angrenat de motoras
la mine apare urmatoarea manifestare desi am curatat thrrotle body de 3 ori ,ultima oara complet si cu mare atentie:...la ralanti toarce perfect dar daca accelerez,pe la 1000-1100rpm motorul are o trepidatie deranjanta care apare si in momentul decelerarii;peste1200rpm motorul toarce ok...
....am mai sesizat ca (cu schimbator pe liber )daca apas acceleratia cam 1-1,5cm nu se intimpla nimic turometrul ramine la 800rpm; apasind in continuare pedala pina la 1100rpm si raminind cu pedala fixata in aceasta pozitie ,motorul incepe sa se accelereze singur in trepte pina la 2000rpm.
...camera de admisie am curatat/o de curind,deci iese din calcul.....EGRul nu am umblat inca
.....eu banuiesc ca problema ar putea fi de la potentiometrul de pe pedala acceleratie dar as dori si alte pareri
-carbunii uzati sau ax rotor gripat duc automat la cresterea curentului
- la mine(z10xe) curentul e de 600mA ,masurat alimentind motorul de la o sursa de 5Vcc( nu stiu daca asta trebuie sa fie valoarea corecta, dar atit imi arata dupa ce l/am curatat cu spray contact si l-am strins in cele 2 suruburi de fixare...)
-pentru a putea masura curentul in gol,normal ca trebuie scos pinionul angrenat de motoras
la mine apare urmatoarea manifestare desi am curatat thrrotle body de 3 ori ,ultima oara complet si cu mare atentie:...la ralanti toarce perfect dar daca accelerez,pe la 1000-1100rpm motorul are o trepidatie deranjanta care apare si in momentul decelerarii;peste1200rpm motorul toarce ok...
....am mai sesizat ca (cu schimbator pe liber )daca apas acceleratia cam 1-1,5cm nu se intimpla nimic turometrul ramine la 800rpm; apasind in continuare pedala pina la 1100rpm si raminind cu pedala fixata in aceasta pozitie ,motorul incepe sa se accelereze singur in trepte pina la 2000rpm.
...camera de admisie am curatat/o de curind,deci iese din calcul.....EGRul nu am umblat inca
.....eu banuiesc ca problema ar putea fi de la potentiometrul de pe pedala acceleratie dar as dori si alte pareri
- iuly_ang
- **
- 122 mesaje
- din 13 Oct 2009
- Vectra 2005 z16xe
- Constanta
iuly_ang
- Mesaje scrise: 122
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Oct 2009
- Mesaj Privat
salut.
m-am apucat si eu sa curat clapeta,totul a decurs ok, dar mi-a aparut o problema: imi porneste foarte greu dimineata (la rece). mentionez ca dupa prima pornire nu mai am probleme toata ziua. masina merge perfect,exact ca inainte de curatare.
astept pareri si eventual solutii.
multumesc anticipat!
m-am apucat si eu sa curat clapeta,totul a decurs ok, dar mi-a aparut o problema: imi porneste foarte greu dimineata (la rece). mentionez ca dupa prima pornire nu mai am probleme toata ziua. masina merge perfect,exact ca inainte de curatare.
astept pareri si eventual solutii.
multumesc anticipat!
- dancuciureanu
- OP
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- geo24_frb
- **
- 124 mesaje
- din 07 Dec 2010
- Astra 2001 z12xe
- Prahova
geo24_frb
- Mesaje scrise: 124
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Dec 2010
- Mesaj Privat