Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu schimba nimic! sunetul ala asa ca un chitait infundat este spacific masinilor astra de 1,7 fabricate dupa 2007! am si eu si am gasit raspuns tot pe aici pe site,nu mai stiu exact in ce sectiune! stai linistit ,e un defect de concept care nu se remediaza! si nici nu se defecteaza nimic! dupa cateva mii de km facuti ,apare si la masina luata de noua! caz la un amic ! deci ,nu e panica! drumuri bune!
Skip ads

  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
De ce nu faceti voi experimentul facut de mine? Nu va trebuie decat o bucata de furtun cu care sa "suntati" filtrul de motorina, eventual si un filtru universal - ca sa nu treaca vreun gunoi spre injectoare, prinse cu coliere. La mine e liniste dupa operatia asta. Cel mai probabil trage aer pe la imbinarile teava-capac filtru, unde are niste oringuri. O sa le schimb si p`alea sa vad daca e vreo imbunatatire. Daca nu, cred ca o sa-mi pun un fitru de Logan euro 4, care e capsulat.

Zgomotul despre care vorbim aici, apare doar cand exista bule motorina pe partea de joasa presiune. E foarte simplu de testat: cu motorul pornit, scoateti din filtrul de motorina teava catre pompa si apoi bagati-o repede la loc, astfel incat sa prinda un gol de aer. Veti auzi imediat zgomotul fantoma, pana se elimina aerul pe retur.

Eu va pot spune ca am mers o zi cu furtun in loc de filtru si am avut liniste. Apoi am bagat tevile la loc in filtru si se aude in continuu. E atat de simplu!

[...] e un defect de concept care nu se remediaza! [...] Uite ca eu o sa modific conceptul Razz .
  • raihard22

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2009 a 1,7dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Ionexu ai schimbat oringurile de la conducta?
  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Da, le-am schimbat, se simte o imbunatatire in sensul ca se aude mai rar zgomotul, dar tot se aude. Am observat ca tevile care intra in filtru sunt de plastic si sunt foarte zgariate in partea care vine pe oringuri si nu are cum sa etanseze perfect. Nu am mai avut timp, dar cred ca o sa modific capacul de la filtrul de motorina, in sensul ca o sa-i lipesc niste tevi in el (cu silicon sau poxipol) si o sa atasez celelalte tevi cu furtune si coliere, eventual de la filtru la pompa de inalte o sa pun doar un furtun, ca tot zic astia de la Opel sa schimbam conducta (feed pipe).
Cel mai simplu ar fi un filtru de Logan 1.5dci euro 4. Am fost la un magazin si am masurat conductele si au acelasi diametru, deci cred ca nu ar fi probleme de debit prin filtru. Dezavantajul ar fi ca nu o sa mai conectez senzorul pentru detectia apei in motorina, eventual si pretul (120 lei fata de 30-40 lei cate filtrul de opel).
O sa va anunt cand rezolv definitiv.

Offtopic: am reusit sa renunt la filtrul de particule, cine este interesat gasiti aici https://www.clubopel.com/vie...p=1553245#1553245
Skip ads

  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare colegi,

Ma numar si eu printre posesorii unui Z 17 DTJ si ma intreb daca nu cumva acest motor este facut pentru fantome sau pentru oameni?
Masina este luata in august 2012, km reali 84.000, si in momentul de fata 96.500km. Imi place foarte mult cum merge, dar cand incepe minunata fantoma sa isi faca prezenta ma umplu de nervi cand stiu ca a costat o caruta de bani. De multe ori prietenii mei ma iau peste picior si imi spun ca dacia 1310 a tatalui meu nu face asa chiar daca este din 1995 Sad.
Dupa ce am luat masina am mers cu ea cam 2000 de km pana am facut revizia completa(schimb ulei si filtre + schimb distributie+ curea accesorii si pompa de apa) timp in care nici nu stiam de acest sunet. Dar imediat dupa revizie a aparut .
Am cautat tot felul de solutii, am fost in reprezentata cu ea, dar nimic. Cei de acolo mi-au spus ca masina merge bine si ca nu isi pot da seama de unde vine sunetul fatoma.
Citind discutia voastra am vazut ca multi zic ca sunetul este de la regulatorul de presiune de la pompa de inalte. Va garantez ca nu este ca eu am fost nevoit sa il schimb prin ianuarie, dar sunetul a ramas tot acolo. Mentionez ca l-am schimbat cu unul nou de la GM 850 lei + manopera.
Cureaua de accesorii pica si ea ca a fost schimbata, dar nici o imbunatatire.
Am mai citit un comentariu in acest articol ce spunea ca sunetul poate aparea de la motorina uscata care se gaseste in Romania. Cred ca pot spune ca pica si aceasta ca am incercat toate tipurile de motorina de pe piata din Romania(mai putin cea de la camionagii), la care i-am adaugat aditiv Metabon pentru curatarea injectoarelor (sper sa nu se considere reclama), dar sunetul e tot acolo.
Cred ca ramane sa incerc metoda "ionexu" cu furtunurile si sticla.
In rest va doresc cat mai multi km fara probleme.Respect!
Ps: ieri am facut un mic video cu sunetul problema. http://www.youtube.com/watc...ture=youtu.be.com
  • alexhaiducu

  • Mesaje scrise: 780
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
nu mai incerc ati fel si fel de prostii pentru a impiedica sa se mai manifeste asa masina! este un defect de fabricatie care inca nu a fost depistat! nu are legatura cu nr de km si nici cu calitatea motorinei ! am amic care a cumparat masina de noua si dupa cateva mii de km a inceput sa scoata acel sunet! este scos numai de varianta de 110 cp de la astra! motoarele de 100 cp si 125 cp nu scot se pare acest sunet! si nu e nici o problema ! masina merge ,si nu creeaza nici o alta problema!
  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Eu am Z17DTR=125cp si zgomotul este prezent: http://www.youtube.com/watc...;feature=youtu.be .

Aici este cauza: http://vauxhall.workshop-ma...index.php?id=7599 .

Sper ca engleza "sa nu fie prea grea".
  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutat.
@alexhaiducu: Nu le-am incercat din placere, dar citind acest topic in care unii colegi au spus ca vor incerca sa schimbe anumite piese pentru a face sunetul uitat si fiind in situatia in care eu am schimbat aceste piese din necesitate am zis ca e mai bine sa ii anunt si pe altii ca sunetul minune nu va disparea.
O sa incerc sa ma resemnez cu gandul ca indiferent ce o sa fac acest sunet nu va disparea. Dar cum speranta nu moare ultima, miercuri o sa merg la maiandrei la o diagnoza completa. Sper ca dupa aceasta vizita sa va pot anunta oficial o metoda de a scapa de acest sunet, si aici nu ma refer la dopurile de urechi care nu costa nici mult, dar care cred ca si-ar face treaba destul de bine Very Happy.
@ionexu: am citit si ieri acelasi mesaj, cred ca era tot al tau dar postat in urma cu cateva zile si o sa vorbesc cu maiandrei sa vad ce imi spune si el. Din ce am retinut eu din el se pare ca poti schimba acele piese, dar sunt sanse mari ca sunetul sa nu dispara.
Cum spunea si @alexhaiducu mai stiu si eu cazuri cu aceeasi astra H cumparata de noua si care dupa 5000 de km a inceput sa scoata acelasi sunet. Proprietarul respectiv a fost cu ea in diferite reprezentante, iau schimbat foarte multe piese, dar fara succes.
Skip ads

  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Si iata si rezolvarea. Am dat capacul filtrului de motorina jos, l-am spalat, l-am degresat si am fixat in el cu poxipol doua tevi de cupru. De acestea am atasat furtune si coliere dupa cum se vede in imagine. Si LINISTE!



Pentru cine nu vrea sa bricoleze capacul, se poate pune un filtru de Logan Euro 4.
  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salut,
@ionexu.... toata stima si respectul pentru manopera Respect!. Voi analiza "opera" ta si cand o sa schimb filtrul de motorina o sa incerc sa fac si eu la fel. In cazul in care nu reusesc poate ne vedem si ma ajuti si pe mine, bineinteles contra cost.
Te rog sa ma anunti peste cateva zile daca ti-a mai aparut sunetul fantoma.
  • raihard22

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2009 a 1,7dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Bravo ionexu! Ca sa inteleg ai etansat țeava care intrã în filtru si cea care merge în pompa de injecție?
Daca da rezultate o sa strâng bani sã le schimb pe amândouã.
Astept feedback:)
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Toata stima ionexu! Nemti nu s-au gandit la solutia asta....era cat pe ce sa dau 1000 euro ca sa schimbe cateva piese si apoi sa reapara sunetul...! Felicitari!
Skip ads

  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
raihard22 a scris:Bravo ionexu! Ca sa inteleg ai etansat țeava care intrã în filtru si cea care merge în pompa de injecție?
Daca da rezultate o sa strâng bani sã le schimb pe amândouã.
Astept feedback:)


Da, dar atentie ca tevile trebuie prinse si etansate foarte bine. Mie nu mi-a iesit din prima, in sensul ca o teava se misca si inca tragea aer pe acolo. Am relipit-o si a fost ok. Din pacate nu stiu cat de bine o sa reziste in timp poxipolul la temperatura. Daca se dovedeste ca nu rezista, o sa-mi pun un filtru de Logan euro 4, dupa cum am mai zis.



Din poza se poate aprecia marimea filtrului. E un pic mai mare ca cel de Opel. Are si o a treia teava pentru aerisirea sistemului, care se poate obtura, sau se poate monta un mini robinet Wink . Marele avantaj este ca toate conexiunile sunt rigide - sudate. Un asemenea filtru chinezesc costa 50-60 lei (cel de origine este 110-120 lei). Puteti monta unul ieftin doar pentru test, daca nu doriti sa "stricati" instalatia originala.

Am "solutia fara zgomot" de 3 zile. O sa revin cu feedback-uri.
  • raihard22

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2009 a 1,7dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Știe careva cat costa tot ansamblu filtru plus conducte?
  • madaj

  • Mesaje scrise: 123
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jul 2012

  • Mesaj Privat
Salutare,
Dupa o vizita la service-ul lui maiandrei am primit si raspunsul mult asteptat: intra aer in filtrul de motorina pe la imbinarea celor 2 mufe situate deasupra capacului de la filtru, iar ca solutii propuse sunt:
1) sa dau cu putina banda cu teflon pe capetele celor 2 mufe si sa le bag la loc, si in acest fel ele sa se prinda cum ar trebui si sa nu mai permita aerului sa intre;
2) sa schimb filtrul actual cu unul incapsulat;
3) sa schimb capacul de la filtru impreuna cu cele 2 furtune care intra in el, dar sincer este destul de scump, insa pentru cativa ani voi scapa de zgomot.
Din ce am discutat cu cei de la service mi-au spus ca datorita mecanicilor care nu stiu sa schimbe cum trebuie un filtru si trag de acel capac la fiecare schimbare, mufele fiind foarte rigide isi creeaza un mic spatiu ce permite aerului sa intre.
Ieri chiar am facut chiar si un mic test: am apasat usor pe acele mufe pentru a fi sigur ca sunt fixate si nu permit aerului sa intre, iar apoi am mers cam 5 km pe un drum fara gropi sau denivalari. Surpriza a fost ca indiferent de cat o turam sau ca incercam sa fac eu zomotul disparuse. Insa toata distractia a durat pana la prima groapa cand probabil acele mufe s-au miscat datorita vibratiilor si sunetul fantoma a reinviat.
Saptamana viitoare voi incepe pune in aplicare prima varianta si sper sa mearga. Revin cu impresii dupa cateva zile de folosire.

@ionexu: se pare ca este destul de cunoscut de cei de la service-ul lui maiandrei si stiu ce solutie ai adoptat pentru zgomot. Singura remarca ar fi doar sa ai grija in momentul schimbarii filtrului de motorina sa tragi incet de acel capac pentru a nu crapa solutia cu care ai lipit cele 2 tevi.
  • raihard22

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2009 a 1,7dtj
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Nu stiu sigur daca teflonul este o solotie. Ai sa forțezi țevile sã intre si o sa fie cam nasol cand trebuie scoase.
Apoi mai exista riscul sã se decalibreze si mai mult gãurile în care bagi tevile.
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Si eu aunt de aceasi parere! Ca solutie temporara ..da! dar pt termen lung nu cred ca banda cu teflon sa reziste!
Nu stiu daca e o idee stupida dar niste silicon '' rosu'' , dinacela pt temperaturi ridicate nu ar fi o solutie?
  • Floydian

  • Mesaje scrise: 474
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Am citit in intregime topicul, jos palaria in fata colegilor de forum care au reusit sa localizeze sursa zgomotului. Motorul de pe masina mea este un Z17DTJ si bineinteles ca am si eu aceasta problema care ma scoate din sarite.
Avand in vedere ca aerul patrunde pe la acele oringuri, nu ar fi cel mai simplu si ieftin sa se inlocuiasca oringurile? Imbinarea conductelor se face prin infiletare sau sunt "infipte" pur si simplu in capac?
Maine urmeaza sa schimb filtrele si uleiul si as vrea sa incerc sa rezolv cu ocazia asta.
  • florin_ag

  • Mesaje scrise: 110
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Conductele sunt cu sistem '' clic'' si nu prin infiletare! Oringurile degeaba le schimbi ca dupa o anumita perioada tot apare sunetul! Se pare ca este de vine capacul carcesei filtru-motorina! Probabil ca daca era metalic nu aveam parte de neplaceri dar...na in fine!
Eu am schimbat in service filtrul care a fost original si avea in pachet si acele oringuri ( din cate mi s-a explicat acolo). A fost liniste o perioada buna apoi.....a reaparut acel zgomot! Acum de vreo 300 km face la fiecare plecare de pe loc sau deccelerare!
Eu sincer m-am obisnuit....dau radioul mai tare si gata Smile
  • ionexu

  • Mesaje scrise: 151
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Sep 2008

  • Mesaj Privat
Am renuntat la filtrul original.. se dezlipeau "inventiile" Smile . Am pus filtru de Logan si e BETON! Nici un zgomot in 300 km! O sa fac si o poza cand am timp.
Imi place ca baietii de la service au invatat de problema asta din experimentele mele. Ma bucur ca am fost de ajutor Wink .
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR