Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Asta este un amanunt bun de luat in calcul - foarte bine ca ai enuntat acest lucru - pentru cei sceptici sau neincrezatori....alde' Toma Necredinciosul....
Trebuie sa stiti ca daca un astfel de teu, cedeaza, se pierde motorina care iese pe retur (normal! Rolling Eyes ) si apoi dupa ce opresti motorul si o lasi mai mult de cateva minute...PA ! Nu mai o poti porni....ATAT! Nu se detelioreaza nimic, nu se strica pompa, nu se caleaza motorul , nu se impusca garnitura de chiulasa, nu iti sare airbagul, nu iti pornese alarma....asta pentru cei inima la gat, cum ca ar cauza prejudici imense motorului prin deteliorarea unui astfel de teu.
Skip ads

  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Initial si eu am cautat T-uri originale sau din alea metalice...
Dar intr-o duminica pe la ora 14, schimband furtunasele de retur, am rupt un T. La ora aia nu mai era mai nimic deschis. Mi-am amintit de topicul colegului nostru si am dat o fuga la Brico... Recunosc, eram sceptic in ce priveste rezistenta materialului la motorina, in timp... Nu la grade... Ca nu vine fiarta pe retur. Dar experienta mi-a aratat ca sunt ok.
Aaa, si inca ceva... Ce sm zis, e doar un sfat. Fiecare cu parerea si experientele lui.

Drumuri bune!
  • milosav

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 2.0 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
M-ai convins dar mai e o problema ca in Craiova nu e Bricostore.Am mers la Dedeman si nimic, urmeazã alte doua magazine.
  • adware_man

  • Mesaje scrise: 1,732
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Bafta la cautari!
Skip ads

  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Astazi , am cumparat sa am in caz de urgenta 2 seturi de Te-uri pt returul de la injectoare. Costul unui set a fost de 12 lei. Pe acesta cale vreau sa i multumesc userului jack20dti pt cumpararea lor din Focsani, in Buzau nu exista bricostore.
  • milosav

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 2.0 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
am schimbat furtunasele si teurile mai putin cele care intra in motor. am tras cu gura de la ultimul T-eu sa vad caca trage aer si nu trage deci e etans.Cind dau la automat in varianta cu sticla nu curge deloc motorina! Ce ar yrebui sa fac?
  • milosav

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 2.0 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
am schimbat T-urile si furtunasele. Nu am gasit T de gardena pe unde am fost dar am gasit la un magazin de piese auto originale cu 20 lei bucata.am pornit masina cu spray si pana s-a amorsat pompa tot cu spray am intretinut alimentarea cu carburant. atentie trebuie sa dea un specialist pentru ca risti sa strici motorul daca ai dai prea mult. Am pornit si azidimineata si porneste la sfert!
  • milosav

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 2.0 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
Se pare ca nu mi le-a schimbat pe toate nenea mecanicul si acum la o sãptãmâna a început iar sa facã probleme. Adicã porneste si se opreste imediat, trebuie sa dau lungggggggg? Nu sunt schimbate furtunele care intra in motor. Nu prea iasã si mie mi a fost frica sa trag mai tare, insa pe loc se mișca. Mecanicul ãla nu e de gãsit! Are cineva idee cu se schimba?
Skip ads

  • raku21

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Trage de ele chiar daca se rup ca se pot scoate dupa fara probleme.
  • milosav

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 2001 2.0 dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jul 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult!
  • motanel_cristi

  • Mesaje scrise: 331
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Daca porneste si apoi se opreste imediat,este de la capacul suportului de filtru sau ale celor 4 oringuri de la acel capac. Incearca sa unesti cu un furtun intrarea si iesirea si doua coliere pe care le strangi bine pt a nu prinde aer si vezi daca se mai dezamorseaza. Bafta
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Cu ajutorul userului jac20tdi din Focsani am reusit sa mi cumpar si eu 2 seturi de Te-uri pt returul injectoarelor. Momentan ale mele sunt ok dar de rezerva nu strica sa le am .

Skip ads

  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Saptamana asta - dupa ce dezamorsarea incepuse sa isi faca de cap - da rau de tot - fapt care mi-a scurtat viata bateriei vechi ( care intre noi fie vorba, incepuse sa gafaie!!!) - m-am apucat sa schimb furtunasele de retur, dar a fost drama....Furtunele pe care acum ceva timp le laudasem ca sunt bune, excelente, de firma, GATES - se intarisera beton. asa ca la tragere, doua s-au rupt, exact de la stuturile injectoarelor si ca rahatul sa fie complet am rupt si 2 teuri. Asta nu a fost o drama - chit ca erau originale.
Deci!
Concluzie:
Gates, furtunul cauciucat pe exterior este bun, dar schimbat la fiecare an. Asta deoarece se coace se strange la caldura si motorina si devine anevoioasa extragerea resturilor daca se rup.
Mie mi-a luat 40 de minute cu "iglita" facuta dintr-o surubelnita, dar cred ca merge si o croseta de deznodat. Binenteles ca m-am ajutat si de o bricheta cu jet concentrat, incalzind putin restul de furtun rupt, astfel incat sa il inmoi.....
Cu ocazia schimbarii furtunaselor de retur, m-am hotarat sa curat si galeria de admisie de aceea clisa namoloasa de care eram absolut sigur ca voi da cand voi desface capacul galeriei.
Ca sa nu imi rup mainile si dandu-mi seama ca nu am ce pierde, pompa fiind deja dezamorsata, m-am hotarat sa scot si conductele de alimentare a injectoarelor, lucrand astfel fara probleme in zona respectiva.

Si daca tot m-am apucat, m-am hotarat sa schimb si garnitura capacului de la culbutori.

si o imagine cu pompa de motorina:

iata ce mijerie am gasit in galerie:

odata facut acest lucru - am curatat, uns, montat la loc.
Piulitele conductelor de la injectoare, le-am lasat nestranse, astfel ca dand la automat din 2 chei sa imi ajunga motorina la injectoare. Ceea ce s-a si intamplat.
Ca si furtun de retur pentru injectoare - nu am gasit decat din acela cu material textil exterior. Teurile - aducandu-mi aminte de ceeea ce am recomandat pe forum ( caci vorba aia, eu le-am descoperit si promovat pe Club Opel !) - si chiar sunt mandru de acest lucru.....caci este o solutie eleganta la un pret extrem de atractiv, am folosit teurile de la Bricostore.
Masina a pornit practic la a treia cheie, merge perfect fara probleme.
Ca si concluzie, acum dupa 6 ani de zile ca proprietar de Opel Vectra B - motor Y 2,0 DTH pot spune cu certitudine ca:
pentru o pornire fara probleme, usoara si iarna si vara, motoarele Y 2,0 DTH au nevoie de:
furtune de retur si teuri schimbate regulat la 1 sau maxim 2 ani
baterie buna
montaj gen pacalici de bujii
( camera de ardere are nevoie de preincalzire si vara - vezi principiul de functionare al motorului Diesel)
o galerie de admisie curata, clapete in stare curata si functionabile
tratament de curatare a sistemului de injectie de la Winn's - la fiecare 35.000 km efectuati
supliment de ulei 2T in motorina pentru lubrifierea acesteia (reduce semnificativ efortul la pornire, unge pompa, injectoarelor si reduce fumul)
nu in ultimul rand, atentie in exploatare
( nu turati peste 2000 rtm pana nu temperatura apei nu ajunge la 80 de grade)
Cam atat.....
in rest - drum bun!
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Treaba cu garnitura de la capacul de la culbutori se face greu? E nevoie de ceva deosebit? O pot face singur? Cam cât costa garnitura? Trebuie sa fiu atent la ceva anume? Mersi.
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
garnitura cred ca m-a costat undeva la 38 lei, dar am luat-o acum un an de zile, iar demontarea este extraordinar de usoara. Are 8 suruburi torx de 25 pe partea superioara a capacului. Singura mentiune ar fi ca atunci cand asezi garnitura trebuie sa pui 2 puncte de siliconde-o parte si se alta a pompei de vacuum, acolo unde garnitura incepe sa se ridice de la planul orizontal al chiulasei. In mod normal daca nu ai schimbat-o niciodata, la demontare vei vedeaurme de silicon vechi cand vei da garnitura veche de pe masina.
  • mariusapostol87

  • Mesaje scrise: 1,029
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am înțeles. Exact așa îi zice la garnitura, garnitura capac culbutori? Șuruburile se strâng în anumita ordine?
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Mariano , pe linga ce ai zis tu si foarte corect eu as mai pune un webasto .
  • mariano

  • Mesaje scrise: 972
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
suruburile de la capacul de culbutori se strang de la centru spre stanga -dreapta. - adica sa eliberezi sarcina spre exterior. Cel putin asa se recomanda in manual.
Cat priveste webasto - este o idee foarte buna, dar este cam scumput....eu m-am gandit la o alta inventie:
se gasesc pe net - aeroterme la 12 volti - eu cel putin am posibilitatea de a-mi trage un fir de la balcon , pana in parcare, pe care sa il las prins de peretele centralei electrice langa care tin masina. In noptile geroase, a-si putea foarte bine sa strecor firul in masina si sa alimentez aeroterma, avand si posibilitatea de temporizare cu ajutorul unei prize dotate cu temporizator. Cel putin pot creea un confort termic al habitaclului.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR