Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • leontet

  • Mesaje scrise: 63
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am schimbat cureaua cu una noua (cu INCA una noua, de fapt...). Dupa o pauza de cca 3 ore, la pornire a scartait (deh!!!) cam 10-15 sec, cu intreruperi (poetic spus, ca un ciripit de pasarele... desi numai de poezii n-am eu chef acum!!!). Astept cu interes dimineata...

Am fost la un alt mecanic. A admirat intreg sistemul de role peste care trece cureaua, le-a privit din tot felul de unghiuri si a decis ca nu e nici o lipsa de planeitate, si ca nici una din role (sau fulii, sau cum le-o zice) nu are joc in ax. Concluzie finala: sa schimb bateria, caci ea ar fi cauza. Nu i-am mai zis ca am incercat deja cu o baterie perfect incarcata fara vreun rezultat... Oricum, pe seara am masurat (dupa o pauza de alte 3 ore) tensiunea la bornele bateriei: 12,4V! La pornirea motorului, imediat dupa aceea, scartait 10-15 sec...

Cred ca ma duc la un mecanic si-l pun sa desfaca toate rolele alea si sa verifice cum se invarte fiecare dispozitiv actionat de cureaua asta in parte!!!

@mikhai: sincer, nu inteleg cum ar trebui privit ansamblul fulie-curea in testarea cu stroboscopul: perpendicular pe suprafata curelei, sau paralel cu aceasta (din axul fuliei)?
Skip ads

  • mikhai

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2004 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2006

  • Mesaj Privat
iluminare perpendiculara.se pot sesiza 2 lucruri:miscare aparenta a curelei
in sensul lungimii curelei-"agatzari"-specific la agregate cu uzuri,cum ar fi
altenatorul,sau in sensul latzimii curelei-"aruncare " de pe rola,cind exista
joc in ax.

iluminarea paralel?se vede doar grosimea curelei-agatzarea,eventual-insa
perpendicular potzi vedea si miscare combinata-aruncare si agatzare-


succes!ma intereseaza rezultatul efectiv.
  • iarcad

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Am avut aceeasi problema mai demult, prin iarna. La pornirea la rece sau pe umezeala. Am fost service Opel in Constanta si mi-au recomandat calduros sa schimb pompa de la AC ~ 1600 Euro. Apoi, dezamagit am plecat la un mester, pe care il cunosc demult si mia recomandat sa cumpar o periuta de dinti, ca el nu avea prin atelier si mi-a curatat canelurile de pe rolele de transmisie - intinzator + AC. Se adunase multa mizerie acolo. A dat si cu un sprai sa inmoaie mizeria adunata. Cu ocazia asta am schimbat si cureaua care era putin uzata si patina si de acolo se auzea acel scirtiit deranjant.
  • viozone

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Vectra 1992 c20ne
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mai 2007

  • Mesaj Privat
Salutare la toti! Am o vectra din 92 motor c20ne nu am aer conditionat la ea cind ploua afara imi scirtiie ceva la motor dar numai cind ploua sau e umed aerul de afara nu stiu ce poate fi! Ce sa verific? Poate fi de la cureaua de la pompa de direstie? Merci anticipat!
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
leontet, ai putea incerca si tu figura cu periuta sa cureti canalurile de la role, avand in vedere ca masina e din 2001 si in zona este simerginul distributie care pune ulei peste tot posibil sa fie acumulari de mizerie undeva. Spun asta pt ca si mie dupa ce am cumparat-o la putin timp a inceput sa scartaie, am schimbat acel simering sa dipara uleiul aruncat insa scartaitul a ramas, desi la verificare intinzatorul era ok. Deocamdata veni frigul insa la prima zi mai calda le curat eu bine:)
  • Lutzu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2004 Z13 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Buna,

scartaitul asta..si mie i-mi scartaie la un opel corsa cdti. Stiu sigur ca vine din zona alternatorului dar nu stiu daca e rola, rulmentul, axul alternatorului, carbuni..etc. Cum dau cu spray pe curea in zona la aternator se opreste scataitul instantaneu si dupa 1 minut apare iara.
Daca dau cureaua jos si invart rola se observa o bataie axiala a canalelor de aprop 0.5 mm(dar rola nu are joc in rulment). Ma gandesc ca ar putea fi asta cauza dar nu inteleg de ce nu face tot timpul....
A mai schimbat cineva rola de alternator?
  • ady3vay

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1,3 CDTI 90 CV SW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu am reparat vreo 4-5 cazuri de acestea cu schimbarea curelei,intinzatorului,si facuta o revizie al alternatorului(spalare,degresare,ungere unde este necesar,schimbat carbuni daca trebuie etc)
Poate aparea si o situatie in care fulia alternatorului sau a intinzatorului si a altor componente care au contact cu cureaua sa nu fie stranse perfect pe suprafata blocului motor.Se formeaza un fel de distantator din mizerie sau alte lucruri in momentul strangerii pieselor.Sper sa fi explicat destul de bine,daca nu cer scuze si voi reveni cu alte sfaturi
  • LDivora

  • Mesaje scrise: 3,096
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Asta ati vazut? https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11735 Gasiti desenul cu defectiunea intinzatorului care genereaza scartaieli pe timp rece si umed.
Skip ads

  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am dat cu wd40, chiar si cu spray de reconditionat plastic, tot scartaie, s-a marit oricum timpul de scartaiala, daca inainte facea max 10 s acum cred ca e 1 min. Partea cu scutul motor scos cred ca influenteaza uzura, in sensul ca o accelereaza cu toate impuritatile. O sa mai fac totusi o verificare la jocul intinzatorului cand ajung la o curte (banuiesc ca dau roata dreapta jos si aparatoarea de acolo sa am acces la intinzator) daca nu-i joc comand alta curea si eventual fac un scut din tabla sau il comand.
  • Lutzu

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2004 Z13 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jul 2007

  • Mesaj Privat
La mine am rezolvat cu scartaiala. Fulia de la alternator are un rulment mai ciudat care invarte intro parte si blocheaza in celalat sens. Am dat capacul jos de plastic care protejeaza surubul de tip Tor si am dat cu ulei acolo. Nu am putut da rola jos deoarece nu ai cum sa tii contra. Cred ca se da jos numai cu pneumatic ceeea ce implica sa dai jos si alternatorul. Oricum se pare ca ceva lubrifiere a ajuns la rulment deoarece scartaitul s-a oprit instantaneu.
Fulia noua este destul de scumpa...400 RON.
Oricum daca dati capacul de plastic de la fulia de alternator jos si rotiti de surub cu un imbus Tor veti auzi daca fulia scoate zgomot sau nu.
Atentie daca dati cureaua jos si rotiti fulia din exterior acesta merge perfect fara sunete treaba este sa merga si rola dinauntru cea cu surubul Tor de care am zis si care intr-un sens merge si in celalalt blocheaza. Sper sa fie de ajutor la cineva.
  • Avaldamon

  • Mesaje scrise: 10
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 1.7TDI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Am vrut sa-mi inscimb si eu cureaua de la alternator,cind imi schimb uleiul si consumabilele,dar m-am razgindit du pa ce am citit problemele voastre. Eu nu am probleme cu ea,dar nu stiu la citi chilometri se schimba.Motorul este 1.7DTI, are 139000 de km. VOI CE MA SFATUITI SA FAC!.
  • bujuxp

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Mar 2007

  • Mesaj Privat
eu am vectra b 2.2 dti 2001 oricum la curea este la fel ca cel de 2.0 dti , problema amortizor, am observat ca la mine ( unu la mine nu stiu daca la voi e la fel ) amortizorul cu rola daca e pre strans de bloc nu mai circula cum trebuie asa ca am facut astfel , am pus cureaia surubu amortizorului in bloc fiind slab , am dat drumu sa intinda bine , am mai intins eu si mai bine cu cheia si apoi am stans surubul din bloc bine ca sa nu se mai miste rola intinzatoare si s-a rezolvat problema de atunci . Am mai observat inainte sa fac treaba asta ca surubu din bloc strange intinzatorul de bloc si doar cand e lasat slab acesta intinde cureaua apoi cand se strange este fix. Nu stiu daca si la voi e la fel dar la mine asa a fost. sa-mi spuneti ce-ati rezolvat . Ciau
Skip ads

  • fnf bogdan fnf

  • Mesaje scrise: 452
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Scartzaitul apare DOAR de la ALTERNATOR ! VErifica alternatorul !
  • canti

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2008 1.4XEP 16V 90CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2008

  • Mesaj Privat
De cateva zile observ zgomot ciudat si azi dimineat am incercat sa-l localizez si pare a veni din partea alternatorului. Chestia este destul de ciudata ca masina e relativ noua aug. 2008, si am doar 5800 km la bord (ASTRA H 1.4 XEP). Dupa ce am citit topicul, am facut legatura , ca intra-devar azi iarna am ramas fara curent in baterie dupa ce am lasat 1 ora pozitiile aprinse. Ori aluneca cureaua pe alternator ( totusi bateria o incarca pentru ca in BC vad tensiune de 14.5 V) ori o fi de la un rulment (dar nu cred ca nu huruie). Dar oricum nu imi fac probleme ca in 2 ani (garantia) ori se duce dracu de tot alternatorul/cureaua, ori isi revine.
  • deleted-5277

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2007

  • Mesaj Privat
am uitat sa postez dar s-a rezolvat, problema era de la intinzator, facuse joc in bucsile de plastic, am umplut spatiul lipsa cu diferite tampenii si e ok. Partea cu intinzatorul hidraulic care se aeriseste e o tampenie, e un simplu arc scufundat in ulei sa nu rugineasca si pe deasupra un cauciuc sa nu iese uleiul afara.
Daca scartaie la alternator probabil aveti aceeasi problema, apropo, fulia aia e extrem de subtire in carne, la mine s-a rupt si a ramas decat piulita pe ax Smile Am gasit cu greu una putin mai mare in diametru la dezmembrari, cu ocazia asta s-a tensionat si mai mult cureaua iar la relantiu baga tot 14V. Daca pica cureaua la y22dtr, probabil si y20dth creste apa si merge neregulat la relantiu plus semnul de service in bord insa fara reducere de putere, daca nu sunteti pe faza se cam strica jucaria Smile
  • ulise85

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2007 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2010

  • Mesaj Privat
buna ziua! am un Opel vectra c din 2002, 2.0 dti, y20dth cu 237.000 de km la bord si tocmai am schimbat cureaua de la alternator pentru ca era uzata! De cand am puso pe cea noua scartaie cand pornesc motorul si cand iau viraje! dak ati avut aceasta problema va rog sa imi raspundeti! va multumesc!
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
foloseste CAUTA
arunca o privire pe astea
https://www.clubopel.com/rez...&sa=Cauta#771
  • ulise85

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2007 z19dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2010

  • Mesaj Privat
nu am gasit nimic.... Sad
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
daca ai timp treci pe la service-ul la care ai montat-o sa verifice sa nu fie intinsa suficient sau incearca sa folosesti un
Spray pentru curele de antrenare
  • Bluecorsa-PDG

  • Mesaje scrise: 661
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Corsa 2004 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Daca nu e alta problema se va lasa cureaua. Verifica sa fie suficient întinsã, apoi încearcã cu pudrã de talc. Dar cel mai probabil, daca face zgomot la viraj, ai o rola blocatã, ori la alternator ori la servodirectie.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR