Ai uitat parola?


  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Oct 2007

Am văzut că pe forum sunt multe discuții despre ralantiul la opel. La mine nici nu sunt sigur că e o problemă, poate așa trebuie să fie. Deci, am un opel astra g din 2000, motor 1.6 16v Z16XE, cu aproximativ 148.000 km la bord. Sunt două probleme:
- prima: pe timpul cât a fost vremea bunicică, adică cu temperaturi de până la -2 sau -3 grade, când motorul ajungea la temperatura optimă de funcționare (85 grade), ralantiul stătea normal, pe la aproximativ 750 rpm, iar consumul instantaneu varia între 0,6l/h - 0,7l/h . Acum când temperatura a scăzut drastic, au fost și -15 grade, stă turat la 1000 rpm, chiar dacă motorul este cald, iar consumul instantaneu a urcat la 1,0 l/h - 1,1 l/h. Așa s-a manifestat și iarna trecută, dar nu i-am dat importanță. Indiferent cât aș merge cu ea, (10km - 100km), tot așa stă ralantiul. Pe bord nu se aprinde nici un martor, pornește la sfert de cheie, trage bine motorul. Nedumerirea e cu ralantiul asta care a urcat în funcție de temperatura exterioară și nu vrea să coboare sub 1000 rpm, obligatoriu crescând și consumul. E normal să facă așa sau e ceva în neregulă? E oarecum deranjant că nu prea te ajută nici la frâna de motor, absolut necesară la vremea de afară.
- a doua: vara, când dau drumul la AC, compresorul pornește și bagă aer rece, se vede pe BC că consumul instantaneu crește la 1,1 l/h - 1,2 l/h, trage puțin mai greu, dar turația ralantiului sta tot la 750 rpm. Nu ar trebui să crească și ralantiul odată cu pornirea AC-ului?
Poate am plictisit, dar nu mi se par normale aceste manifestări. Mulțumind anticipat pentru sprjin, vă urez o seară plăcută.
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Oct 2010

Buna ziua.Exact aceiasi problema am avut-o si eu seara tracuta cand temperatura a scazut la -10 grade.Am un Opel astra g din 2001 motor Z16XE 1.6 16V ca si tine.Pana ieri nu am avut astfel de probleme , relantiul statea la 750 rot/min , dar este adevarat ca nici asa frig nu a fost pana acum.A-si dori sa stiu si eu daca este normal acest lucru sau exista o defectiune si s-ar impune o testare a motorului. Va multumesc si eu anticipat pentru ajutor.
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Oct 2007

Se pare că e normal să facă așa. Socrul meu are un astra g 1.6 Z16SE și tot așa îi stă la ralanti, undeva la 1000 rpm. Azi am făcut un drum Bacău - București și retur cu mașina unui prieten, o SKODA Fabia II, 1.6 tdi. Temperatura exterioară a variat între -19 grade și -9.5 grade. Am ajuns în București și când am lăsat mașina la ralanti, surpriză : 1000 rpm la un diesel. În București temperatura exterioară era de aproximativ -11 grade. Consumatorii nu erau mai mulți ca de obicei (faruri aprinse, radioul, aeroterma) încât să zici că motorul trebuie să compenseze cumva consumul excesiv de curent electric și astfel să țină motorul mai turat. Totuși trebuie să fie o explicație logică.......
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2010

Din pacate acest lucru nu este normal ,odata ce motorul ajunge la temperatura optima de functionare relantiul trebuie sa ,scada la valoarea lui normala.Astazi am pornit si eu masina cu aceeasi motorizare Z16XE si dupa 7-10 min de functionare a motorului relantiul a scazut la valoarea lui normala (750 rot/min) de la valoarea de 1000 rot/min.Temperatura exterioara afisata pe TID era de -9,5 grade.
Acum nici eu nu stiu care este cauza la voi de nu scade relantiul la normal, probabil vreun senzor.Ideal ar fi sa faceti o diagnoza sa vedeti daca aveti vreun cod de eroare. Chiar ati putea incerca metoda cu ''pedala''(acesta metoda este explicata pe forum).
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,649
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Valoarea ralanti la temperaturi scazute e mai mare si este normal, ECU vede temperatura aer aspirat si chiar daca motorul are 90grdC ralantiul va fi dictat mai mare decat normalul.
  • mariusgmg

  • Mesaje scrise: 4,055
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra Z18XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Mar 2008

Ma mai gandesc la o treaba, Dan. Daca nu merge clapeta dinaintea filtrului de aer, cea care face sa aduca aer mai cald din dreptul galeriei de evacuare, atunci intradevar temperatura aerului aspirat este intotdeuna scazuta, implicit ceea ce zici tu.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,649
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Nu toate au acea clapeta.
  • wizard.time

  • Mesaje scrise: 791
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra Z16XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Nov 2010

La mine tot timpul dupa ce motorul atinge temperatura optima de functionare relantiul ajunge la normal.


Ultima modificare facuta de catre wizard.time la Lun 30 Jan, 2012 11:48 am, modificat 1 data in total
  • sorindf2000

  • Mesaje scrise: 1,215
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2011

Si la mine relantiul scade la valoarea normala aprox. 800 rot/min, chiar inainte ca motorul sa se incalzeasca bine, n-am stat niciodata cu ochii pe ceas, in orice caz cateva minute, indiferent cat de frig este afara. Posibil sa ai clapeta de acceleratie murdara, acele depuneri care se formeaza pe corpul ei iti tin clapeta deschisa si deci turatie ceva mai mare la relanti. Eu am Astra H, Z18xe.
  • Cristy M

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jan 2012

ma alatur voua cu aceeasi problema, motor 1.6 16v astra g 2002 aceeasi manifestare am patit-o si eu azi de dimineata la -15 grade arata pe bord, pana acum nu mi s-a mai intamplat dar au fost temp pana in -10 grade, apoi pe seara am plecat in oras cu masina aceeasi problema la semafoare relantiul la 1000 rpm cu apa indicata la 85-90 grd C, masina pe tester absolut nici o eroare... mecanicul mi-a spus k nu este o problema grava, a mai intalnit-o dar sa remediat singura daca nu se remediaza este cv la clapeta de acceleratie mi-a ziss, acum astept o zi calduroasa cel putin de 0 grade sa vad cum se manifesta
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Oct 2007

Cred totuși că e cum spunea dl. danciureanu. Același fenomen l-am pățit și iarna trecută când a dat un ger puternic. Iarna asta, până nu a scăzut temperatura spre - 10 grade, nu stătea turată. E ceva legat de frigul de afară, simte și ea gerul, că în rest merge normal. Spre sfârșitul săptămânii se anunță o îmbunare a vremii. Mai vedem atunci. Până atunci, conduceți prudent.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,482
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra Z16XEP din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2007

Avand o problema la motorul asta al meu , caruia nu ii gasesc nici acum rezolvarea , azi am facut urmatoarea experienta : am scos mufa de la debimetru si am pus in locul acestuia un rezistor de 22Kohm (valoare corespunzatoare unei temperaturi externe de -18grdC). Rezultatul a fost un relantiu de 950 rpm .
Cu o rezistenta de 10Kohm am obtinut un relantiu de 800 rpm la o temperatura virtuala de -2grdC Evil or Very Mad
Temperatura exterioara reala a variat intre -16grdC pana la -10 grdC pe un drum Slobozia -Buzau si retur. Consumul de benzina a fost de 7.4l/100km fata de un 6.8 l/100km.
Insa oscilatiile de relantiu la care nu am gasit pana acum rezolvarea au cam disparut de tot . Sa fie debimetru de vina ? Pe Op-com imi arata valori nomale de temperatura corelate cu temperatura mediului ambiant.
Candva era cineva pe forum care vindea ceea ce parea chiar un astfel de ,,chip tuning '': parca el spunea ca nu necesita decat intercalarea pe traseul electric al debimetrului a piesei respective pentru a se obtine citiva cai putere in plus.
  • tomi70

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra Z16XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 06 Oct 2010

Buna ziua.Acum odata cu incalzirea vremii ( -6 grade ) relantiul a revenit la normal.In consecinta nu va faceti probleme deoarece precis ECU mareste turatia la relanti pentru ca este foarte frig.
Va doresc o zi buna tuturor!
  • cojocaru sorin

  • Mesaje scrise: 75
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra Z16XE din 2000
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 28 Oct 2007

Azi, când am ajuns acasă de la serviciu, temperatura lichidului de răcire era undeva la 50 grade, având în vedere că distanța până la serviciu e de aproximativ 4 km, temperatura exterioară de 12.5 grade, relantiul stătea la 1000rpm. Fără să opresc motorul, am scos mufa de la senzorul care se află pe galeria dintre filtrul de aer și corpul clapetei de accelerație. Surpriză, relantiul a scăzut la turația normală, aproximativ 800rpm, având în vedere temperatura lichidului de răcire. Am pus mufa înapoi, relantiul a rămas la fel. Am turat-o puțin, relantiul revenea la normal. Am oprit motorul, după câteva minute l-am pornit, turația a revenit mereu la cea ideală, aproximativ 800rpm. Ce senzor e acesta și ce rol are? E posibil să fie nițel defect, având în vedere că după scoaterea și introducerea mufei adiacente lui, turația a revenit la normal și nu a mai crescut? Atașez poze cu acest senzor. El se învârte în locașul lui, indiferent în ce parte îl dai. N-ar trebui să stea fix, să nu se miște?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,932
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2011

ala-i senzorul de temperatura ptr. aerul admis... daca-l scoti cred ca ECU sesizeaza lipsa lui si baga o valoare medie a temperaturii... oricum daca meri cu el scos n-o sa mearga motorul in parametrii optimi...
  • catalin chirila

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z16XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2008

SALUT eu am o vectra c 2004 motor Z16xe .la pornire relantiul este undeva la 1300 ,si mi se pare normal avand in vedere gerul de afara ,DAR dupa ce se incalzeste motorul (80grade )relantiul oscileaza undeva intre 1700 si 2000 si se aude un zgomot ciudat,un tacanit , in dreptul clapetei de aceleratie si cu cat creste turatia motorului creste si frecventa tacanitului .am curatat clapeta de aceleratie ,am incercat cu alta clapeta de aceleratie si tot la fel face ,acum doua seri mi sa aprins si becul galben cu cheia service si a ramas relantiul blocat la 2000 ture si aceleratia nu mai raspundea la nici o comanda
dupa ce am oprit motorul si repornit a disparut becul galben dar problema cu relantiul si tacanitul a ramas
cineva a zis ca ECU este de vina .voi ce credeti
va multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,649
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

Citeste cod eroare si mai vedem.
  • catalin chirila

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra Z16XE din 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 04 Sep 2008

azi a inceput sa nu mai stea la relanti si sa mearga in suturi
aceste erau codurile pe care le-am gasit
P0130
P0400
P1500
P1550
am curat egr ,sau sters toate codurile dar prima problema a ramas relanti mare 1700-2000 ture cu motorul cald
acum o sa incerc sa mai merg cu ea poate mai apar alte coduri
voi ce ziceti?
multumesc
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 1,932
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra Z14XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Oct 2011

0130 HO2S Circuit Closed Loop (CL) Performance Bank 1 Sensor 1
P0400 Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction
P1500 Starter Signal Circuit
pe ultimul nu l-am gasit...
prima eroare zica ca e o problema la sonda Lambda..
a doua la EGR
a treia de la throttle body... motorasul pas cu pas care deschide clapeta de acceleratie.. poate de acolo tacanitul care poate indica o defectiune mecanica...
eu as exclude sonda Lambda si EGR-ul..
trebuie sa verifici functionarea motorasului de la clapeta.. cand bagi cheia in contact si dai pe pozitia mers trebuie sa zumzaie si sa deschida putin clapeta in pozitia de relantiu... poti verifica daca dai jos tubulatura de aer si pui pe cineva sa comute de cheie.. la fel si cand accelerezi..
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 333
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra z16xe din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2011

P1550 este un cod generic dat de calculator indicind functionarea in regim de avarie a motorului(limp mode) si poate apare in urma erorilor generate de ,throttle valve modul,(ne corelare,sau raspuns eronat din partea potentiometrilor)

Intra si tu in Club!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata