- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
salut
mie imi pare un contact imperfect, posibil picioruse de sigurante care joaca in locasuri sau cu oxid pe ele sau vreo mufa afumata la modulele din usi (sofer si pasager) sau la motorasele oglinzilor (cele de rabatare) sau la mufa de la stilp.
verifica macar sigurantele astea doua si eventual un puf de spray de contacte pe ele. Ma gindesc ca atunci cind le comanzi nefiind contact bun unul din motorase nu reuseste sa mai functioneze.
uite si schema de la module,
si aici ar fi sigurantele. Problema ar fi pe partea de forta, deci pe siguranta aia de 30A (ea sau traseul ei).
mie imi pare un contact imperfect, posibil picioruse de sigurante care joaca in locasuri sau cu oxid pe ele sau vreo mufa afumata la modulele din usi (sofer si pasager) sau la motorasele oglinzilor (cele de rabatare) sau la mufa de la stilp.
verifica macar sigurantele astea doua si eventual un puf de spray de contacte pe ele. Ma gindesc ca atunci cind le comanzi nefiind contact bun unul din motorase nu reuseste sa mai functioneze.
uite si schema de la module,
si aici ar fi sigurantele. Problema ar fi pe partea de forta, deci pe siguranta aia de 30A (ea sau traseul ei).
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mulțumesc ptr timpul acordat.
Am verificat cele 2 siguranțe: intacte, curate, le-am dat cu spray contact pe ele și locașurile lor. La fel și mufa dela stâlp stânga(șofer), curatã și spray-atã. Și mufa oglinzii stânga(șofer) este curãțatã...acolo am gãsit 2 pini oxidați acum câteva zile, sperasem sã fie de acolo, dar n-am avut șansa asta...
Sã fac același lucru cu mufele ușii dreapta, chiar dacã oglinda funcționeazã?!
Când te referi la module, te referi la modulele de butoane, cele de comandã, aflate la vedere? La cel dela șofer am dat cu spray pe cel cu funcție joystick(reglare+rabatare oglinzi), dar nu s-a-ntâmplat nimic. O sã dau și pe cele 2 butoane selector stânga/dreapta ptr oglinzi.
Observație
Pe pinii de alimentare ai motorașului de acționare al rabatãrii oglinzii stânga pot da tensiune directã și funcționeazã(în ambele sensuri, cu schimbarea polaritãții), dar nu are nicio limitare, la revenire îți poate da oglinda peste cap, dacã insiști.
Am verificat cele 2 siguranțe: intacte, curate, le-am dat cu spray contact pe ele și locașurile lor. La fel și mufa dela stâlp stânga(șofer), curatã și spray-atã. Și mufa oglinzii stânga(șofer) este curãțatã...acolo am gãsit 2 pini oxidați acum câteva zile, sperasem sã fie de acolo, dar n-am avut șansa asta...
Sã fac același lucru cu mufele ușii dreapta, chiar dacã oglinda funcționeazã?!
Când te referi la module, te referi la modulele de butoane, cele de comandã, aflate la vedere? La cel dela șofer am dat cu spray pe cel cu funcție joystick(reglare+rabatare oglinzi), dar nu s-a-ntâmplat nimic. O sã dau și pe cele 2 butoane selector stânga/dreapta ptr oglinzi.
Observație
Pe pinii de alimentare ai motorașului de acționare al rabatãrii oglinzii stânga pot da tensiune directã și funcționeazã(în ambele sensuri, cu schimbarea polaritãții), dar nu are nicio limitare, la revenire îți poate da oglinda peste cap, dacã insiști.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
uite
si mai este asta
Eu ma gindeam la cel din partea de mai jos a usii, nu la cel cu butoane. Daca pe direct merg bine motorasele atunci doar pe traseu ar mai putea fi o problema (daca este).
Dupa schema, firele care merg la mufa oglinzii pentru rabatare ies din modulul acela aflat mai jos in usa (ca pozitie). Ala trebuie sa fie alimentat cu un plus puternic din siguranta aia de 30 A . Poate poti masura cit ramine pe firul ala (citi volti) atunci cind dai functia de rabatare oglinzi. Daca e contact imperfect ar trebui sa scada voltajul acolo (la modulul care nu merge). Logica asta este doar pentru cazul cind asta ar fi cauza, daca ar fi alta cauza deja nu se mai aplica).
Sincer nu cred ca e vorba de informatii pe date pentru functia asta dar poate ma insel.
si mai este asta
Eu ma gindeam la cel din partea de mai jos a usii, nu la cel cu butoane. Daca pe direct merg bine motorasele atunci doar pe traseu ar mai putea fi o problema (daca este).
Dupa schema, firele care merg la mufa oglinzii pentru rabatare ies din modulul acela aflat mai jos in usa (ca pozitie). Ala trebuie sa fie alimentat cu un plus puternic din siguranta aia de 30 A . Poate poti masura cit ramine pe firul ala (citi volti) atunci cind dai functia de rabatare oglinzi. Daca e contact imperfect ar trebui sa scada voltajul acolo (la modulul care nu merge). Logica asta este doar pentru cazul cind asta ar fi cauza, daca ar fi alta cauza deja nu se mai aplica).
Sincer nu cred ca e vorba de informatii pe date pentru functia asta dar poate ma insel.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Mulțumesc din nou.
Eu aș merge mai departe pe logica ta...odatã ce modulul stânga(pe partea cu defect) dã comandã de rabatare, dar nu și de de-rabatare, eu zic cã nu intrarea de forțã pin1/30A(care presupun cã e unicã și ptr rabatare+de-rabatare) e de vinã ci ieșirea din modul e problema, cu cele 2 posibilitãți logice:
1. presupunem cã nu dã comandã (corectã) pe ieșire(nu inverseazã polaritatea deloc fațã de comanda ptr rabatare sau inverseazã polaritatea corect, dar curentul(tensiunea) nu e suficient(ã) ptr acționarea motorașului, rezultã modul comandã defect;
2. presupunem cã dã comandã corect, dar ea nu ajunge la motorașul de rabatare, deci e o conexiune moartã(fir, mufã, etc), DAR firele sunt exact aceleași(cred), adicã 2, ptr cele 2 funcții: rabatare+de-rabatare(în mufa oglinzii existã doar 2 fire care alimenteazã motorașul de rabatare).
Din 1 & 2, logic, pare modul defect. Aștept sã fiu contrazis.
Altã observație:
dau comandã rabatare din butonul de pe ușã șofer, ambele oglinzi se rabateazã; dau comandã de de-rabatare, nicio oglindã nu executã nimic; deconectez mufa oglinzii stânga(cea cu problema), dau comandã de de-rabatare și oglinda dreapta executã comanda. Pare cã existã o condiție impusã de nefuncționarea oglinzii stânga(cea cu problemã) care afecteazã și funcționarea (de-)rabatãrii celei din dreapta. Ãsta poate fi un indiciu ptr cei care stãpânesc logica de funcționare a acestui sistem...mie îmi apare cã tot spre modul (sau chiar motorașul oglinzii, dar oglinda a fost înlocuitã cu alta care se manifestã identic) indicã defectul, care este ”vãzut” defect de ”ceva”(microprocesor, calculator, circuit de protecție, etc) care interzice plecarea comenzii spre oglinda dreapta(cea fãrã probleme). Așa vãd eu lucrurile, dar poate greșesc...fundamental.
Eu aș merge mai departe pe logica ta...odatã ce modulul stânga(pe partea cu defect) dã comandã de rabatare, dar nu și de de-rabatare, eu zic cã nu intrarea de forțã pin1/30A(care presupun cã e unicã și ptr rabatare+de-rabatare) e de vinã ci ieșirea din modul e problema, cu cele 2 posibilitãți logice:
1. presupunem cã nu dã comandã (corectã) pe ieșire(nu inverseazã polaritatea deloc fațã de comanda ptr rabatare sau inverseazã polaritatea corect, dar curentul(tensiunea) nu e suficient(ã) ptr acționarea motorașului, rezultã modul comandã defect;
2. presupunem cã dã comandã corect, dar ea nu ajunge la motorașul de rabatare, deci e o conexiune moartã(fir, mufã, etc), DAR firele sunt exact aceleași(cred), adicã 2, ptr cele 2 funcții: rabatare+de-rabatare(în mufa oglinzii existã doar 2 fire care alimenteazã motorașul de rabatare).
Din 1 & 2, logic, pare modul defect. Aștept sã fiu contrazis.
Altã observație:
dau comandã rabatare din butonul de pe ușã șofer, ambele oglinzi se rabateazã; dau comandã de de-rabatare, nicio oglindã nu executã nimic; deconectez mufa oglinzii stânga(cea cu problema), dau comandã de de-rabatare și oglinda dreapta executã comanda. Pare cã existã o condiție impusã de nefuncționarea oglinzii stânga(cea cu problemã) care afecteazã și funcționarea (de-)rabatãrii celei din dreapta. Ãsta poate fi un indiciu ptr cei care stãpânesc logica de funcționare a acestui sistem...mie îmi apare cã tot spre modul (sau chiar motorașul oglinzii, dar oglinda a fost înlocuitã cu alta care se manifestã identic) indicã defectul, care este ”vãzut” defect de ”ceva”(microprocesor, calculator, circuit de protecție, etc) care interzice plecarea comenzii spre oglinda dreapta(cea fãrã probleme). Așa vãd eu lucrurile, dar poate greșesc...fundamental.
- gabimilo1
- ****
- 2,268 mesaje
- din 11 Jan 2010
- Zafira 2002 y20dth
- Sibiu
gabimilo1
- Mesaje scrise: 2,268
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2002 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jan 2010
- Mesaj Privat
Logica ta imi pare buna, nu am argumente sa te contrazic (fiind masina ta esti si mai implicat si mai concentrat decit sint eu - si e de inteles).
Pare sa conduca spre modul defect, chiar defectul unuia ar putea sa-l faca pe celalalt sa nu mearga (ma gindesc ca tot pe scaderea tensiunii deoarece nu au sigurante separate.si nu vad alte fire intre ele.
Daca il deconectezi pe cel defect celalat functioneaza fara exceptie?
Daca da, poate poti sa faci rost de unul de proba, nu cred ca merg reparate. Eu unul incep sa fiu convins ca modulul stinga e defect.
Pare sa conduca spre modul defect, chiar defectul unuia ar putea sa-l faca pe celalalt sa nu mearga (ma gindesc ca tot pe scaderea tensiunii deoarece nu au sigurante separate.si nu vad alte fire intre ele.
Daca il deconectezi pe cel defect celalat functioneaza fara exceptie?
Daca da, poate poti sa faci rost de unul de proba, nu cred ca merg reparate. Eu unul incep sa fiu convins ca modulul stinga e defect.
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Revin cu rezolvarea...cel puțin așa pare, de 2 sãptãmâni funcționeazã normal.
Deși inițial am suspectat modulul de comandã din ușa șoferului(cea a cãrei oglindã fãcea figuri: se rabata, dar nu se mai dez-rabata) pe baza diverselor încercãri și deducție logicã, s-a dovedit, în final, cã e oglinda: probabil motorașul, din anumite motive, are un consum de curent prea mare și modulul de comandã intrã în protecție; dacã-l alimentez direct, funcționeazã.
Ce m-a indus în eroare, de fapt: prima datã, când am înlocuit oglinda cu una din dezmembrãri, am presupus cã aceasta funcționeazã corect (neavând ce verificare sã-i fac, am mers pe spusele celor dela dezmembrãri cã e 100% funcționalã), deși ea se manifesta exact la fel cu oglinda mea suspectã ca defectã. În final, s-a dovedit cã și cea din dezmembrãri era defectã, cu fix același defect ca și a mea și care, se pare, e un defect destul de întâlnit, mai ales la oglinda șoferului(nu știu de ce, ptr cã ambele se folosesc simultan, deci, teoretic, uzura ar trebui sã fie la fel).
Cum am ajuns la concluzia asta? Simplu, am înlocuit din nou oglinda cu alta, tot din dezmembrãri, și bingo! totul funcționeazã cum ar trebui. Sper sã se menținã așa!
Deși inițial am suspectat modulul de comandã din ușa șoferului(cea a cãrei oglindã fãcea figuri: se rabata, dar nu se mai dez-rabata) pe baza diverselor încercãri și deducție logicã, s-a dovedit, în final, cã e oglinda: probabil motorașul, din anumite motive, are un consum de curent prea mare și modulul de comandã intrã în protecție; dacã-l alimentez direct, funcționeazã.
Ce m-a indus în eroare, de fapt: prima datã, când am înlocuit oglinda cu una din dezmembrãri, am presupus cã aceasta funcționeazã corect (neavând ce verificare sã-i fac, am mers pe spusele celor dela dezmembrãri cã e 100% funcționalã), deși ea se manifesta exact la fel cu oglinda mea suspectã ca defectã. În final, s-a dovedit cã și cea din dezmembrãri era defectã, cu fix același defect ca și a mea și care, se pare, e un defect destul de întâlnit, mai ales la oglinda șoferului(nu știu de ce, ptr cã ambele se folosesc simultan, deci, teoretic, uzura ar trebui sã fie la fel).
Cum am ajuns la concluzia asta? Simplu, am înlocuit din nou oglinda cu alta, tot din dezmembrãri, și bingo! totul funcționeazã cum ar trebui. Sper sã se menținã așa!
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Salutari! Animez si eu un pic topicul
Tatal meu are un Vectra C caravan, model 2008, destul de dotata. bateria ORIGINALA a tinut pana acum cateva zile (15 ani).. ieri a schimbat bateria cu una de pe alta masina, de 75 Amperi. Si... surpriza, oglinzile nu se mai rabateaza, se rabateaza doar una, aleator, sau deloc, deschis/inchis, nu conteaza. Azi am desfacut modulul de comanda de pe usa si l-am curatat, desi era ok. Am verificat si sigurantele, totul ok... Nimic.... face la fel. Aceiasi problema si cu senzorii de parcare, uneori functioneaza, uneori nu, desi se activeaza in bord martorul respectiv... uneori "bipaie" cand se apropie de un obstacol, alteori nu. Sa fie acumulatorul defect? Sa intre diverse module in protectie?
Multumesc in avans!
Tatal meu are un Vectra C caravan, model 2008, destul de dotata. bateria ORIGINALA a tinut pana acum cateva zile (15 ani).. ieri a schimbat bateria cu una de pe alta masina, de 75 Amperi. Si... surpriza, oglinzile nu se mai rabateaza, se rabateaza doar una, aleator, sau deloc, deschis/inchis, nu conteaza. Azi am desfacut modulul de comanda de pe usa si l-am curatat, desi era ok. Am verificat si sigurantele, totul ok... Nimic.... face la fel. Aceiasi problema si cu senzorii de parcare, uneori functioneaza, uneori nu, desi se activeaza in bord martorul respectiv... uneori "bipaie" cand se apropie de un obstacol, alteori nu. Sa fie acumulatorul defect? Sa intre diverse module in protectie?
Multumesc in avans!
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut
Daca au mers inainte, nu vad de ce nu ar mai merge dintr-o data. Sa nu fie si bateria de pe cealalta masina cu probleme. De aici si comportamentul ciudat al senzorilor de parcare.
Mai are si alti martori in bord, directia dubios de grea , dar nu mereu ? Posibil sa fie si bateria schimbata pe "moarte" (adica cu ceva elementi in scurt) sau un alternator obosit.
Incearca cu o baterie buna + un multimetru pe borne cu masina pornita si consumatori porniti, nu ar trebui sa scada sub 13.7v incarcarea. Daca ai un tester la indemana, ne-ar lumina si mai mult, daca nu da-mi un PM.
Daca au mers inainte, nu vad de ce nu ar mai merge dintr-o data. Sa nu fie si bateria de pe cealalta masina cu probleme. De aici si comportamentul ciudat al senzorilor de parcare.
Mai are si alti martori in bord, directia dubios de grea , dar nu mereu ? Posibil sa fie si bateria schimbata pe "moarte" (adica cu ceva elementi in scurt) sau un alternator obosit.
Incearca cu o baterie buna + un multimetru pe borne cu masina pornita si consumatori porniti, nu ar trebui sa scada sub 13.7v incarcarea. Daca ai un tester la indemana, ne-ar lumina si mai mult, daca nu da-mi un PM.
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Multumesc, ToX! Am masurat tensiunea de incarcare, variaza intre 13.7-14 V, in gol sau cu consumatori. Am vazut acum ca nici "xenoanele" nu functioneaza corect, palpaie din cand in cand. Cred ca si acumulatorul "nou" e obosit. Voi verifica cu un acumulator, de data asta chiar nou, in cateva zile... si postez rezultatul. Numai bine!
Edit: cu acumulatorul original functiona totul OK, dar acum doua dimineti nu a mai vrut sa porneasca motorul, a cedat acumulatorul... a folosit ce a avut la indemana, trebuia sa plece la drum.
Adevarat, toate problemele au aparut "dintr-o data", dupa ce a schimbat acumulatorul. Totul era OK cu o seara inainte.
Ultima modificare făcută de victor.pana80 la Vin 13 Jan, 2023 10:54 pm
Edit: cu acumulatorul original functiona totul OK, dar acum doua dimineti nu a mai vrut sa porneasca motorul, a cedat acumulatorul... a folosit ce a avut la indemana, trebuia sa plece la drum.
Adevarat, toate problemele au aparut "dintr-o data", dupa ce a schimbat acumulatorul. Totul era OK cu o seara inainte.
Ultima modificare făcută de victor.pana80 la Vin 13 Jan, 2023 10:54 pm
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Doar am citit ce ai scris si deja "merge". Esti tare!
bibu16v a scris:Bateria aia e o minune a tehnicii! Cred cã și a științei.
În altã ordine de idei: desfã ambele borne de pe baterie și cu un cablu fã scurt-circuit între ele. Monteazã bornele la loc. E posibil sã rezolve problema...anunțã-ne de rezultat.
În altã ordine de idei: desfã ambele borne de pe baterie și cu un cablu fã scurt-circuit între ele. Monteazã bornele la loc. E posibil sã rezolve problema...anunțã-ne de rezultat.
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
- bibu16v
- *******
- 6,769 mesaje
- din 25 Jan 2016
- Astra 1995 X16XEL
- Alta tara
bibu16v
- Mesaje scrise: 6,769
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 1995 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2016
- Mesaj Privat
Aici m-ai prins...cu absolut toate, chiar și cu motorina și sigur și cu lungimea de undã...probabil mi-ai studiat îndelung postãrile de pe-acilea, cã altfel nu-mi explic...sau ești de-ãsta, un mic Holstein, cu puteri neomenești...
PS
Apropo, mi-a zis popa, cã la bateria aia de 15 ani, dacã-i faci o sfeștanie, te mai ține tot atât.
PS
Apropo, mi-a zis popa, cã la bateria aia de 15 ani, dacã-i faci o sfeștanie, te mai ține tot atât.
- victor.pana80
- **
- 103 mesaje
- din 26 Jul 2014
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
victor.pana80
- Mesaje scrise: 103
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2014
- Mesaj Privat
Dragule, am pus aceasta intrebare, stupida pt tine, din cauza ca tatal meu a trebuit sa plece, iar masina nu a mai pornit… si a luat acumulatorul de la o alta masina care este, deasemenea, condusa zilnic …. si nu ar fi prezentat nici un simpton cum ca acel acumulator vechi de vreo 3 ani ar avea ceva. Asta, ca sa sti toata istoria.
Ma intrebam si intrebam aici, poate a mai avut cineva aceasta problema, ca asta este motivul pentru care exista aceste comunitati. Poate in momentul in care a dat acumulatorul jos s-au resetat computerele masinii si trebuie re-codat ceva, nu stiu, nu ma pricep, dupa cum am spus…. Masina a functionat doar cu bateria originala si nu a fost niciodata deconectata.
Daca poti ajuta cu o idee buna, multumesc!, dar mistocarii din astea… sunt bune doar pentru tiktok sau alte mijloace de indobitocire.
Si apropo, tot dupa aceasta “lucrare”, geamurile nu mai coboara din telecomanda, dar se inchid doar! (oglinzile nu se mai inchid si nici nu se mai deschid din telecomanda).
Multumesc!
Ma intrebam si intrebam aici, poate a mai avut cineva aceasta problema, ca asta este motivul pentru care exista aceste comunitati. Poate in momentul in care a dat acumulatorul jos s-au resetat computerele masinii si trebuie re-codat ceva, nu stiu, nu ma pricep, dupa cum am spus…. Masina a functionat doar cu bateria originala si nu a fost niciodata deconectata.
Daca poti ajuta cu o idee buna, multumesc!, dar mistocarii din astea… sunt bune doar pentru tiktok sau alte mijloace de indobitocire.
Si apropo, tot dupa aceasta “lucrare”, geamurile nu mai coboara din telecomanda, dar se inchid doar! (oglinzile nu se mai inchid si nici nu se mai deschid din telecomanda).
Multumesc!
- ToX
- ****
- 1,301 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,301
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Victor, lasa masina fara baterie vreo juma de ora, apoi cand conectezi o baterie buna, trebuie sa inveti geamurile. In masina, usile inchise, pui contactul, full jos pe buton, tii 5 secunde, full sus , tii pe buton si sus 5 secunde, si aia e. Repeti operatiunea la toate geamurile (daca are electrice si pe spate) de la controalele respective de pe usa. Apoi ar trebui sa urce/coboare din cheie.
Punctul comun la partea cu geamurile din telecomanda si oglinzile rabatabile sunt modulele din usi DDM/PDM. Cand schimbi bateria la Vectra, nu trebuie sa faci nimic, nu e ca la BMW sa o codezi. Trebuie doar sa resetezi geamurile, si dupa caz, parola de la navigatie, daca e enabled. Daca masina e 2008 si are oglinzi rabatabile electric, atunci 100% ai modul PDM si in usa pasager, care e responsabil cu inchiderea/geamul/oglinda de la pasager, dar primeste comanda centrala de la modulul DDM de pe usa soferului, care vine de la BCM (cand apesi pe butonul de la telecomanda), cand le rabatezi din interior (chiar, asta merge?) semnalul ajunge doar in DDM/PDM. Ai putea sa testezi daca merg rabatate din interior, cu sageata stanga/dreapta fara sa ai vreun buton de oglinda selectat. In felul asta poti exclude din schema BCM-ul, pentru ca tot ce vine din telecomanda (cheie) ajunge in BCM si pt ridicat/coborat geamuri / oglinzi.
In cel mai negru caz, trebuie sa pui un tester si sa vezi ce erori ai pe masina, posibil sa fi ramas ceva pe acolo din cauza tensiunii slabe de la bateria veche (voltajul scazut de la o baterie pe duca cauzeaza o gramada de erori pe modulele unei masini), sterse toate, si vazut ce ramane activ.
Punctul comun la partea cu geamurile din telecomanda si oglinzile rabatabile sunt modulele din usi DDM/PDM. Cand schimbi bateria la Vectra, nu trebuie sa faci nimic, nu e ca la BMW sa o codezi. Trebuie doar sa resetezi geamurile, si dupa caz, parola de la navigatie, daca e enabled. Daca masina e 2008 si are oglinzi rabatabile electric, atunci 100% ai modul PDM si in usa pasager, care e responsabil cu inchiderea/geamul/oglinda de la pasager, dar primeste comanda centrala de la modulul DDM de pe usa soferului, care vine de la BCM (cand apesi pe butonul de la telecomanda), cand le rabatezi din interior (chiar, asta merge?) semnalul ajunge doar in DDM/PDM. Ai putea sa testezi daca merg rabatate din interior, cu sageata stanga/dreapta fara sa ai vreun buton de oglinda selectat. In felul asta poti exclude din schema BCM-ul, pentru ca tot ce vine din telecomanda (cheie) ajunge in BCM si pt ridicat/coborat geamuri / oglinzi.
In cel mai negru caz, trebuie sa pui un tester si sa vezi ce erori ai pe masina, posibil sa fi ramas ceva pe acolo din cauza tensiunii slabe de la bateria veche (voltajul scazut de la o baterie pe duca cauzeaza o gramada de erori pe modulele unei masini), sterse toate, si vazut ce ramane activ.