Ai uitat parola?


  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Eu as verifica (in primul rand) functionarea termostatului.
  • Dragos Ene

  • Mesaje scrise: 275
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Online
  • Cont inregistrat in: 01 Oct 2014

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,
Pun si eu o intrebare nefericita: cum il verifici in situatia data?
  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Depinde de tipul de motor.
In principiu ar trebui verificat furtunul de la iesirea din termostat si intrarea in radiator, respectiv momentul si modul in care incepe sa se incalzeasca.
Daca incalzirea este lenta si constanta la scurt timp dupa pornirea motorului - este defect, blocat deschis.
Daca se incalzeste oarecum brusc si la ceva mai mult timp dupa pornire - probabil OK, dar ar trebui verificata si temperatura la care se deschide.
Daca nu se incalzeste - este defect, blocat inchis; pericol de supraincalzire si calare a motorului
Unii il demonteaza si verifica temperatura de deschidere prin plasarea lui intr-un vas cu apa care se incalzeste (chiar si pe aragaz sau cu un fierbator electric)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
cornel_ionut a scris:domnilor, revenind la subiect:
este o problema sau nu, faptul ca la temperaturi pozitive apa are valoarea normala (89 grade) iar la cateva grade cu minus nu sare de 82 grade ? daca mergi cu viteza mica(chiar si pe o distanta mare) nu numai ca nu ajunge la aceasta valoare dar scade spre 65...
multumesc!

Motoarele diesel se incalzesc la turatie, cand tu te tarasti prin oras se raceste. La turatii mici EGR este partial deschis, gazele fierbinti si insuficient arse introduse in admisie mai ajuta dar la cum arata EGR+teava+admisie pline de funingine ce sa mai bage.
Este o problema? Da!
Problema este uzura prematura a uleiului, motor, turbina, filtru DPF daca are, EGR, clapete swirl, bujii incandescente, etc.
Motoarele diesel sa va iasa din cap pentru mers urban, pana si taximetristii le evita, mai degraba pun un benzinar pe gaz decat sa stie de injectoare, turbina, alternator, pompe de injectie si tot asa, mai pune si frigul din masina...
Se poate rezolvca incalzirea mai rapida a motorului? Da.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=78845

L.E.
Nici benzinare noi nu au scapat de probleme, au turbina si tare nu le plac uleiurile slabe si temperaturi mici.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu stiu cum este la taximetre, probabil ca ai dreptate cu dieselul in oras, dar sunt firme de distributie cu flote de zeci de masini care si-au dotat agentii de vanzari cu automobile echipate cu motor diesel. Si nu ma refer la furgonete sau ceva similar.
Concret este vorba de ROCAST si Opel Corsa D 1.3 CDTI. Si merg zilnic sute de km in traficul din Bucuresti iar iarna pt mai multa caldura mai pun un carton in fata radiatorului. Li se face revizia anuala la service autorizat (care apartine de dealerul care le-a livrat) si nu au probleme majore.
Iar achizitiile ulterioare au fost tot Corsa. Dar nu D ci E.
Banuiesc ca patronii nu isi bat joc de banii lor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Da, au diesel dar motoarele alea merg de dimineata pana seara, nu se compara cu casa->servici->casa.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Nu merg chiar non stop. Sunt agenti de vanzari. Se mai opresc la clienti pentru anumite perioade de timp pentru negocieri, discutii etc. Mai fac pauze si la firma unde au birouri.
Motoarele merg in regim comparabil cu taxiurile. Adica oarecum cu intermitenta.
Si fac in medie 200 km pe zi lucratoare. O fi mult, o fi putin pentru un diesel?
SI repet: nu au probleme majore in conditiile in care au reviziile facute la timp. Iar soferii (agentii de vanzari) trag de ele in draci ca doar nu sunt ale lor. Totusi au grija sa evite accidentele ca sa nu aiba probleme la firma si sa stea "pe bara" in perioada reparatiei.
Amicul imi povestea oarecum dezamagit ca oricat s-a straduit nu a reusit sa depaseasca consumul instantaneu de 40 l/h (la pornirea de pe loc). Dar mai incearca ...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
200km/zi inseamna cam 5,000km/luna si 60,000km/an
Cati fac atatia km (de pe forum) ?
Nu neg ca orice agent, curier, livrari la domiciliu/sediu de papica nu fac pauze dar motorul tot cald ramane ca nu se raceste instantaneu. O fieratanie de 200kg are masa calorica nu gluma, ajungi sa stai si 4 ore sa se raceasca putin sa faci ceva la el.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Sunt cam 4000 km/luna, deci pana in 50000 pe an.
Dar asta nu schimba datele problemei. Este foarte corect ce ai scris despre utilizatorii normali ca nu fac numarul acesta de km.
Ma gandesc de ce taxiurile, care in principiu sunt utilizate similar, evita dieselul si prefera gazul (benzina ar merge perfect, dar este cam scumpa).
Nu vreau polemica, chiar sunt curios care ar fi motivul si cine greseste: firma de taxi sau cea de distributie?
Ar fi cheltuielile de revizie/reparatie? Desi (repet) probleme majore nu au existat; doar chestii marunte si cu un impact financiar oarecum neglijabil. Si care nu tineau neaparat de tipul de motorizare.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,111
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Taximetristii independenti sau afiliati sau patronii de firma taxi cand aud ca trebuie sa repare ceva la masina parca le cade cerul pe cap. Cum la diesel ai scumpeturi la motor astia mai bine merg pana crapa de tot. In B este 1.39lei/km identic BV, in IS este 1,99/km si tot se plang.
Firmele de curierat, distributie etc. au alta mentalitate plus ca mai au si masini de rezerva. Toate au rezerva financiara si totul este gandit, de la neam de manivela ce sa ceri ? Astia traiesc de pe azi pe maiine.
  • turmol

  • Mesaje scrise: 184
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 24 Feb 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Multumesc de raspuns.
Si asa este; cei de la R... au masini de rezerva, dar pe care le dau agentilor in situatii de indisponibilitate a masinii din dotare (dar nu si in caz de accident), plus cateva dubite pt cazuri de transporturi agabaritice.
PS Nu lucrez acolo
  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra z17dth din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 01 Apr 2015

  • Garaj Mesaj Privat
cornel_ionut a scris:aceleasi "probleme " le intampin si eu
cat au fost temperaturi cu + sau cel mult-1, -2 grade, temperatura era la 89, treapta 1 la caldura, in masina era cald
aseara la temp de -10, mers pe autostrada Deva-Sibiu cu 130-135 km/h, apa nu a sarit de 82 grade.
De la Predeal spre Ploiesti, trafic,-7 grade, rulat cu viteze mici(60-70km/h), apa ajunsese la 65 grade, treapta 1 la caldura
pe autostrada Ploiesti-Buc, 135km/h, -6 grade, apa avea 83 grade
"asa face toate" ?- nu voi putea merge la iarna pe drumuri cu gheata cu 130km/h doar ca sa se ridice apa Smile
care este problema?


cumparat termostat Gm cu deschidere la 89 grade, montat.Acum apa sta frumos la 88-89 grade ,treapta 2 la caldura si ulterior 1 deoarece este prea cald in masina Very Happy
multumesc inca o data tuturor celor ce va aduceti aportul pe acest forum.
  • alex giani

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra Z16XER din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 17 Jul 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salut, am si eu o nelamurire si vreau un sfat.
Am un motor z16xer si am inteles ca temperatura normala de lucru ar fi peste 95 grade.
De ceva vreme temperatura oscileaza intre 90 -85 si chiar mai jos 81, plus ca ocazional mai exact de doua ori a scazut pana la 73 g la o temperatura exterioara de 9grade si asta in regim de mers la drum intins.De mentionat ca imi baga caldura si cam de prin iarna de pe la prima zapada imi tot apare in bord eroarea ecn 218217 ,din cate am inteles e legat de o problema a senzorului de temp, circuit contaminat etc, asta nu prea am inteles.
E posibil sa fie doar din senzor sau e chiar termostatul? Azi in aglomeratie a urcat pana la 102 iar in mers normal a scazut pana la 89-90 grade, totusi variatiile astea mi se par prea mari pt a le considera normale.
Luni merg la mecanic dar vroiam si un sfat.
  • MUryAsu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra din 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 20 Jun 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Nu suport cand se ridica apa asa repede la opelul de 16 16v si ma gandeam sa-i pun o aerisire pe capota....oare facbine?
Oare cand ploua si intra apa la motor ar face probleme ?
  • rhydin

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Astra Z16XEP din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2013

  • Garaj Mesaj Privat
Pai si de ce ai vrea o temp scazuta ? Intreb ca fapt divers.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,756
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Jan 2012

  • Garaj Mesaj Privat
In link vei gasi exact problema ta explicata si modul de rermediere. Spor!

http://workshop-manuals.com...sor_svs_on__p2182(17)_set/
  • OFurnicutze

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra x18el din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Dec 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salut am un vectra c din 2003, 1.8 benzina si nu- mi tine temperatura constanta in mers, eu cred ca a ramas termocupla blocata pe deschis caci nici caldura nu baga in mers, dvs ce pareri aveti?! care ar fi problema si in ce proportii.
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,970
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Mult mai probabil este că ai o problemă cu termostatul, a rămas blocat pe deschis...
  • CDumitru619

  • Mesaje scrise: 24
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Oct 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Salutare, posesor de Opel astra j sport tourer, 2013,1.7DTS, 131cp! Am observat în seara asta pe drumul dintre Constanța și Botoșani, ca la un moment dat relanti ul sta la o valoare mai crescuta cu 200-300 de turații decât în mod normal, am remarcat lucrul asta cred ca undeva prin Roman, când am oprit la semafor, consumul este normal, consumatorii sunt același, și nici nu cred ce a vorba de regenerarea filtrului pentru ca se manifesta altfel atunci, plus ca a rămas la fel și după ce am ajuns în Botoșani, și în parcare înainte sa opresc motorul, relanti ul era tot asa crescut! Are vreo legătură cu temperatura de afara, adică am avut pana la - 6 grade pe drum, poate influenta în vreun fel lucrul asta? Mașina merge normal din câte îmi dau eu seama, nu mi-a apărut nici o semnalizare!
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 2,970
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra X16XEL din 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Jan 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Din câte știu eu, e normal să urce ușor turația de ralanti când sunt temperaturi scăzute...Cred că am văzut și pe aici, pe forum, discutându-se subiectul...

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata