Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
atunci cand se aprinde becul faci testul agrafa.e un punct de pornire.
Skip ads

  • nomadd_27

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
atunci ii fac testul cu agrafa...imediat dupa ce se opreste motorul daca ii fac testul cu agrafa nu imi indica nimic....nici un semnal luminos..nu se aprinde nici un beculet
  • nomadd_27

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 1993
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2009

  • Mesaj Privat
am rezolvat problema. era din cauza unui integrat de pe placa calculatorului. Am pornit masina si am inceput sa ating cu mana usor fiecare integrat si la unul dintre ele in momentul in care il atingeam se tura motorul daca insistam se oprea. Am fost la un electronist si i a intarit lipiturile si vad ca nu mai am nici o problema, sunt curios sa vad cat o sa tina. Becul in bord tot mi se aprinde cand depasesc 80, 90 km, s ar putea sa fie chiar din cauza sondei sau a catalizatorului. e bine ca nu se mai opreste motorul, stie cineva cat m ar costa un calculator la mana a doua pt opel astra 93, 1,4 sau daca se potriveste de la un alt model de opel?
  • stefan953

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2008

  • Mesaj Privat
dgxshpe a scris:Hmm .. ar trebui sa facem un thread separat astia cu C16NZ ... Laughing
Si cu problemele despre ...
1 - problema cu aprindrea este numai din cauza delcoului
Rezolvare:
a)(partiala)- desfaci capacul de la delcou, scoti papucii din aprindere(integratul mare, negru, cu 7 pini)( pe rand unul cate unul) il scoti si il bagi la loc.
b) schimbi delcoul ( cu tot cu fire) ( cele 6 fire care ies din el)( o mufa spre bobina de inductie, o mufa spre electrica masinii)

2 - problema cu scartaitul la inceput de drum ... cica ar fi de la cureaua de accesoriii ... si eu sunt destul de curios .. daca nu afecteaza cu ceva ...
Cica nu ar fi de la cureaua de distributie , ca asta face urat inainte sa se rupa ... nu prea am inteles ce inseamna urat ... da ma rog ... o sa o schimb cat de curand ca nu am schimbat-o de cand am luat masina.




Aveti cumva ideie cum gasesc schema de legare a celor 7 fire caci eu am schimbat firele de la delcou mai putin ala care vine pe tranzistor ,dar cand am desfacut modulul deaprindere nu am ridicat schema . Problemuta e ca nu am masurat nici rezistenta firelor.Iar in momentul de fata porneste masina numai ca la a doua cheie cu afumarea buziei 1 si cu un clantanit groaznc la motor cand urc buciumul cu sarcina pe motor si alte chestii de astea(mentionez nu se aprinde nimic prin bord ca si cum ar avea vreo eroare), iar masina porneste la a doua cheie numai dimineata , dupa ce am mers putin totul e ok.
Deci ca ideie vreau schema de conectare a celor 7 fire pe modulul de aprindere (cam ca pt prosti), eventual cu inscriptiile de pe modulul de aprindere pe fiecare capat corespondent A cu B+ B cu B- si chestii de astea, si rezistenta firelor intre mufa de la bobina pana in delcou si intre mufa de la electronica pana in delcou.
Skip ads

  • tery

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2010

  • Mesaj Privat
[quote="ultraseby"]Intrebare ?se poate adapta o aprindere de cielo pe modelul c16nz stie cineva ? sunt dispus sa fac modificarea ,sunt navetist si nu-mi permit sa raman in drum ,intreb pt ca am vazut ca cielo nu are probleme la pornire indiferent de temperatura.
oare merge? Question


Eu folosesc delcoul cu totu de la Cielo.Ca sa adaptezi numai modulul de aprindere mi sa parut destul de complicat .
  • kosty87

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut am si eu o oroblema am pus pe o vectra a motorul c16 nz si am montat totul aproape totul ca mia mai ramas o mufa taiata ci 9 fire si mai am aprinderea electronica care are 5 pini si nu stiu sa le leg,,si as vrea pt ccei din iasi care au vectra A dupa 93 si e din iasi sa na contacteze fac o cinste nu degeaba sami ot rezolva si eu problema mersiii mult de tot ,,,cei interesati a ma ajute ma poate gasi pe id kosty_877 sau pe nr 07555 20001 astept...
  • stefan953

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2008

  • Mesaj Privat
aici postez doar schema electrica cu C16NZ

  • kosty87

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
mersiii mult dar nu stiu daca o pot intelege cineva imi spunea ca ma pot lua dupa culorii dar de unde ca eu nu am deloc vechea mufa....miar trebui un motor la fel sa ma pot lua altfel hmmm...
Skip ads

  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
kosty ala din poze de mai sus e motorul tau? daca da nu e c16nz. este x16sz/szr. deci trebuie sa cauti unu la fel.
  • kosty87

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
marian_sro a scris:kosty ala din poze de mai sus e motorul tau? daca da nu e c16nz. este x16sz/szr. deci trebuie sa cauti unu la fel.
dar dupa ce tiai dat seama da e motorul meu,,eu stiam ca e c 16nz....
  • marian_sro

  • Mesaje scrise: 3,805
  • Locatie: piatra neamt
  • Masina: Vectra 1999 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Apr 2007

  • Mesaj Privat
c16nz are delco. tu nu ai.plus ca al tau are egr electronic.c16nz are vacumatic. etc, etc.
  • stefan953

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1991 C16NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2008

  • Mesaj Privat
kosty87 a scris:
marian_sro a scris:kosty ala din poze de mai sus e motorul tau? daca da nu e c16nz. este x16sz/szr. deci trebuie sa cauti unu la fel.
dar dupa ce tiai dat seama da e motorul meu,,eu stiam ca e c 16nz....

chestia e ca alta ai dat un mail care nu e prea complet. am incercat aseara sa trimit pe adresa de mail de mai sus data de tine si m-ia spus ca nu e valida sau nu e cu yahoo.com in coada iar pe mes nu erai
mai am si alte tipuri de motoare numai ca trebuie s citesti in certificatul tau de masina si spune-ne si noua ce motor ai.caci daca e x16 am si pentru ala o schema ideea e ca e cautam pe forum altceva la delcou,eu am scos modulul de acolo din delcou si nu mai stiu ordinea conectarii intre pinii de la mufa catre modulul de aprindere iar culorile sunt putin cam aceleasi in momentul de fata, am nevoie de o schita ridicata cumva de pe un delcou ca aparatul de masura si rezistenta lor de la mufa ABCD catre modulul de aprindere
Skip ads

  • kosty87

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1995
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Oct 2008

  • Mesaj Privat
salut,,,intradevar este X 16 SZ ,pentru cine cunoaste mufa de la aprindere se potriveste de la x 16 szr la x 16 sz,astept un raspuns.....msss
  • elcodelau

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1993 x16sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Mai 2007

  • Mesaj Privat
[quote="kosty87"]salut,,,intradevar este X 16 SZ ,pentru cine cunoaste mufa de la aprindere se potriveste de la x 16 szr la x 16 sz,astept un raspuns.....


mufa este la fel doar ca calculatorul nu e la fel depinde ce ai modificat tu la masina. ala din poza e amplificatorul egr-ului nu ignition high stage cel mic cu doi pini .
  • traianivan

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 1993 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Daca tot e vorba de aprindere, as dori sa va spun si povestioara mea. Mentionez ca am de 6 ani un Opel Vectra 93, motor C16NZ si nu am avut nici un fel de probleme, pana cand...
Intr-o seara, ajung acasa, opresc in parcare si plec linistit... dimineata, dau la cheie....sufletul, nu a vrut sa porneasca nicicum. In bord nu era aprins niciun martor, inafara de cel de benzina, care la mine e vesnic aprins, caci benzina e scumpa Laughing. Cu credinta ca am ramas fara benzina, am mers la peco si am luat 5 l, i-am pus in rezervor si plin de speranta am dat la automat... nimic.
Am scos furtunul de tur de benzina si am pus contactul-- venea benzina, deci nu asta era cauza...
am trecut la observarea scanteii, legand o lita de borna bobinei de inductie si ducand cablul pana in apropierea motorului, insa cand am dat la automat nu a facut nici cea mai mica scanteie, asa ca am tras concluzia, in pripa, ca bobina era de vina. In fine, am cumparat o alta bobina de aici de pe forum, sh, am montat-o nerabdator si ....nimic, acelasi rezultat: scanteie ZERO.
Intr-un final, am cumparat un delcou complet, tot sh, si am rezolvat problema. A cum masinuta mea este din nou pe roti si nu ma mai priveste trista din parcare.... Wink
Eu inclin sa cred ca de vina a fost modulul de aprindere, deoarece senzorul Hall l-am masurat si avea continuitate si o rezistenta de aprox 780 ohmi, iar altceva nu mai are ce sa fie in delcou. Totusi, undeva aici pe forum, am citit odata o metoda de a verifica modulul de aprindere, insa nu stiu daca e testata, insa voi incerca eu sa o testez si va voi anunta. Metoda consta in montarea unui mic bec( de bord, max 2w) in mufa care vine si alimenteaza injectorul de benzina. Dupa aceea, dam la automat si putem avea urmatoarele situatii:
-- becul ramane aprins permanent-- modul defect ( asa a aratat si la mine inainte sa schimb delcoul);
-- becul se aprinde intermitent-- modul OK!
-- becul nu se aprinde deloc-- lipsa curent alimentare injector.
Acum ramane sa vad daca se va aprinde intermitent acum la mine, sau poate cineva mai cunoscator poate sa ne spuna daca aceasta metoda de diagnoza este reala.
Spor la reparat!
  • MCL2k6

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2018 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

dupa ce am primit cateva PM-uri, m-am decis sa revin asupra subiectului!
Pentru cei care au avut probleme asemanatoare cu mine - adica motorul nu porneste, demontat capacul delco, miscat fire pe acolo, demontat/remontat modul de aprindere, si dupa aceea porneste din prima... la mine problema era modulul de aprindere din delcou.
Adica treaba asta:



Dupa ce l-am schimbat, nu am mai avut problema de pornire. De aceea am desfacut modulul vechi, si imediat am gasit problema: modulul are inauntru un tranzistor de putere, ce comanda bobina de aprindere. Probabil de la vechime, supraincalzire, vibratii, incetul cu incetul i s-a desprins un terminal, si facea contact prost, si s-a incalzit local si mai tare. Pana la urma s-a topit de tot, si m-a lasat in drum Very Happy
Deci vedeti foarte foarte bine in ce stare e modulul acela! Daca este sa fie demontat, cand montati la loc, sa nu uitati sa puneti ceva pasta termoconductoare pe radiatorul lui!
Eu cand am cumparat noul modul, in cutiuta lui producatorul a mai inclus un pic de pasta de asta.
  • ionutz87 mgi

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 1992 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2011

  • Mesaj Privat
salut!am un astra f din 92 c16nz.problema mea e una foarte stresanta ca nu stiu cand o sa ma mai lase in drum,ca deja s-a intamplat de cateva ori .am plecat intr-o seara cu ea de acasa am mers vreo 500 m si stooop, mi s-a oprit motoru .initial am crezut ca am ramas fara benzina ,am bagat benzina tot nimic am dat la automat de mi-a venit acru .am lasat-o akolo si am venit a doua zi de curios sa vad ce se intampla i-am dat cheie ,a pornit fara nici o problema ,amfost la munca la vreo 15 km nu am avut nici o treaba ,la plecare a pornit ok, dupa vreo 200 m s-a oprit motoru in mers,am dat la automat a pornit , de vreo 2 trei s-a intamplat pana am ajuns acasa.a doua zi dimineata nu a mai vrut sa porneasca ,seara am dat iarla automat si iar a pornit a stat vreo doua min si s-a oprit .acu nu vrea sa mai porneasca deloc.cine poate sa-mi spuna si mie daca e normal dupa cele intamplate sa nu mai mearga avariile si semnalu cu contactu pus .daca era modulu de aprindere nu mai pornea deloc si gata ,asaaaaaa........totul s-a intamplat in decursu unei saptamani...vreau un sfat... mersi
  • s_opel

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Kadett 1990 c16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2007

  • Mesaj Privat
MCL2k6 a scris:Salut,

dupa ce am primit cateva PM-uri, m-am decis sa revin asupra subiectului!
Pentru cei care au avut probleme asemanatoare cu mine - adica motorul nu porneste, demontat capacul delco, miscat fire pe acolo, demontat/remontat modul de aprindere, si dupa aceea porneste din prima... la mine problema era modulul de aprindere din delcou.

Va salut cu respect!
Aceleasi simptome le am si de doua zile...
Adica am venit cu masina din oras, am parcat, iar dupa cateva ore cand sa plec undeva...pas. Invarte motoru', pompa de benzina se aude cum lucreaza dar nu mai vrea sa porneasca.
Am verificat, bujiile(schimbate de o luna), fisele de bujii(schimbate de o luna) curatat capacul de la delcou, am schimbat ieri inclusiv filtrul de benzina.
Cand am verificat daca am scanteie la bujii am constatat ca nici la bujii, si nici din bobina de inductie nu am scanteie...Oare este posibil sa fie acelasi modul de aprindere.
Va rog ceva sfaturi!
  • ionel dobre

  • Mesaje scrise: 291
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Apr 2010

  • Mesaj Privat
alin_dorobantu a scris:Salutare
Sunt nou pe forum si am o problema suparatoare. Am un Opel Vectra 92 1.6i injectie mono.
De aproape un an masina imi face figuri cu pornirea si m-am cam saturat de serviceurile sau "specialistii" care ma tot jecmanesc de bani . Mai detaliat. De multe ori masina nu mai porneste la rece. Dau cheie, motorul se invarte dar nu porneste(nu are scanteie). Ce este ciudat e ca porneste impinsa si asta in 3-4 metri.
Intr-o faza initiala la un service mi-au schimbat bobina si modulul de aprindere din delcou. Totul a mers ok vreo 6 luni. Apoi a inceput iarasi.
Porneste, merge frumos si de multe ori, dupa ce se raceste, nu mai vrea sa porneasca. Cineva mi-a inlocuit pompa de benzina ca cica nu da presiune ... nimic..... altul calculatorul .... a mers iarasi 2 luni si apoi figura s-a repetat. Ulterior mi-au inlocuit iarasi modulul de aprindere. 1 luna totul ok apoi iarasi ... se pare ca modulul se arde .... au descoperit unii niste fire neizolate in delcou, au inlocuit modulul iarasi ... mers bine 1 luna jumate si iarasi .... nu mai stiu ce sa fac..
Cineva a verificat si contactul chiar atunci cand nu pornea .... se pare ca nu ar fi din contact .... dar nu am certitudinea ca au verificat bine ..

Aveti un sfat ?

Multumesc

Alin Dorobantu
salut . eu am schimbat de curand delcoul cu totul , in prima faza am schimbat modulul ca si tine dar nimis , si am fost la srot am luat imprumut un delcou lam pus a mers , am fost apoi de lam platit , sper sa te ajute
  • postoxxx

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Sunt si eu un posesor de C16NZ si am masina de vreo 9 ani timp in care a functionat excelent.....mai nou vad k a inceput sa imi curga ulei pe baie in partea distributiei (sigur nu e de la baie ca am schimbat garnituri tot nou....si tot a curs....apoi am urmarit mai atent si vine de undeva de sus se prelinge pe baie)....de unde ar putea fi?
Si as dori sa aflu si eu unde este pozitionat senzorul de temperatura care duce la ECU? .... cel ce imi indica temperatura in bord l-am localizat, ca din cate stiam sunt 2 senzori.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR