raluk
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am un opel corsa b din 95 de 1.2 pe benzina. Cand e foarte rece afara de exemplu la -14 grade celsius, dimineata se blocheaza termostatu si temperatura apei ajunge la 100 grade si trebe sa ma opresc. Ce ar putea avea termostatul? sau e altceva?
Merci si o zi placuta
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
Am un opel corsa b din 95 de 1.2 pe benzina. Cand e foarte rece afara de exemplu la -14 grade celsius, dimineata se blocheaza termostatu si temperatura apei ajunge la 100 grade si trebe sa ma opresc. Ce ar putea avea termostatul? sau e altceva?
Merci si o zi placuta
Bine ati venit pe forum,va pun la dispozitie cateva recomandari pentru evitarea neplacerilor,
CAUTA si vei gasi , Ce trebuie sa am in vedere pe acest forum ? si Regulament General
edit by StefanTolos
- CrazyPilot_RO
- *
- 29 mesaje
- din 30 Sep 2010
- Astra 2003 z16xe
- Ilfov
CrazyPilot_RO
- Mesaje scrise: 29
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2010
- Mesaj Privat
La fel si mie mi s-a intamplat la fel, a ajuns temperatura motorului la peste 100 de grade. Am ajuns la destinatie si am oprit motorul pentru cateva ore pana s-a racit. La intoarcere nicio problema, desi era exact acelasi drum. Ma gandesc ca ar putea sa fie un dop de gheata in antigel si intre timp se topise.
Asta ar putea fi. Oricum pentru a preintampina problema asta inainte sa plec undeva pronesc masina pana cand se incalzeste putin motorul si o opresc, iar intre timp ma pregatesc de plecare.
Asta ar putea fi. Oricum pentru a preintampina problema asta inainte sa plec undeva pronesc masina pana cand se incalzeste putin motorul si o opresc, iar intre timp ma pregatesc de plecare.
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
De ce pompele de apa la corsa b sunt atat de obscen de scumpe in comparatie cu alte modele de opel sau alte marci de masina? Trebuie sa schimb pompa de apa, iar cel mai mic pret gasit e de 230 de lei!
In plus, trebuie sa schimb si sistemul de intindere a curelei de transmisie, care e inca si mai scump decat pompa de apa!
In plus, trebuie sa schimb si sistemul de intindere a curelei de transmisie, care e inca si mai scump decat pompa de apa!
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
Paul_WPZ a scris:De ce pompele de apa la corsa b sunt atat de obscen de scumpe in comparatie cu alte modele de opel sau alte marci de masina? Trebuie sa schimb pompa de apa, iar cel mai mic pret gasit e de 230 de lei!
In plus, trebuie sa schimb si sistemul de intindere a curelei de transmisie, care e inca si mai scump decat pompa de apa!
In plus, trebuie sa schimb si sistemul de intindere a curelei de transmisie, care e inca si mai scump decat pompa de apa!
Pompa de apa este scumpa la tipul asta de motor . Eu am gasit la 215 febi .
La sistemul de intindere de la cureaua de accesorii se poate schimba doar rulmentul , daca asta e buba la tine .
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
Asa e, am cautat de nebun pe tot netul pe o gramada de siteuri si pompa de apa la x10xe e semnificativ mai scumpa decat la o astra f, corsa b cu motor de la 1.2 in sus, golf 3, A4/passat sau bmw seria 3(pisicuta). De ce? Habar n-am.
La intinzatorul ala au zis ca e si ceva problema cu arcul lui, nu doar cu rola. Pun acuma unul nou si nu-mi mai bat capul. De data asta am ales sa merg la service pentru ca e o urgenta (motorul meu "rontaie" de numa si ma tem sa mai umblu asa cu el) si ii cunosc pe baieti si se pricep. Daca am platit cu 100 sau 150 de lei in plus, asta e, am platit rapiditatea si eliminarea riscului de a agrava problema, decat daca mergeam la un mester de asta de garaj dupa care tre sa umbli 3 zile si sa nici nu-i deranjezi geniul creator. Nici nu mai stiu cum e mai bine...
LE: prin mesteri de garaj nu ma refer la oameni destepti si priceputi ca dancuciureanu sau maiandrei, ci la handicapati psihic ca aceia care mi-au macelarit masina 4 saptamani (si tot degeaba) ca sa schimbe un calculator de injectie.
La intinzatorul ala au zis ca e si ceva problema cu arcul lui, nu doar cu rola. Pun acuma unul nou si nu-mi mai bat capul. De data asta am ales sa merg la service pentru ca e o urgenta (motorul meu "rontaie" de numa si ma tem sa mai umblu asa cu el) si ii cunosc pe baieti si se pricep. Daca am platit cu 100 sau 150 de lei in plus, asta e, am platit rapiditatea si eliminarea riscului de a agrava problema, decat daca mergeam la un mester de asta de garaj dupa care tre sa umbli 3 zile si sa nici nu-i deranjezi geniul creator. Nici nu mai stiu cum e mai bine...
LE: prin mesteri de garaj nu ma refer la oameni destepti si priceputi ca dancuciureanu sau maiandrei, ci la handicapati psihic ca aceia care mi-au macelarit masina 4 saptamani (si tot degeaba) ca sa schimbe un calculator de injectie.
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Inca o bila alba pentru dancuciureanu.Am patit exact ce i-a spus el altui membru,cu mult timp in urma ca s-ar putea intampla (si eu am retinut):
Dupa ce mi s-a blocat termostatul pe deschis (prin ianuarie),am pus la repezeala un termostat de Dacie,pe furtun,care a functionat excelent si am mers asa o perioada,constatand ca uneori,isi revenea termostatul original,inchizand si el.Vedeam asta pe termometrul din bord,deoarece termostatul de Dacie deschidea la 89o,iar cel original la 92o.Pana cand s-a intamplat ca acesta sa se blocheze pe inchis.
Am observat ca a crescut temperatura la 100o si nu a pornit ventilatorul,am pus mana pe radiator,...era rece.
Solutia a fost sa pornesc incalzirea in habitaclu,desi afara era cald (am mai deschis geamurile).La temperaturile de saptamana trecuta (~15oC) sistemul facea fata,racea.Nu stiu daca si vara ar mai tine figura asta...ma cam indoiesc.
Desigur,am scos termostatul de Dacie (care e in regula),ramanand cel original,blocat pe inchis.
Oricum,aveam programat sa schimb in primavara distributia si termostatul,ceeace voi face in curand,astept vreme mai buna.
Dupa ce mi s-a blocat termostatul pe deschis (prin ianuarie),am pus la repezeala un termostat de Dacie,pe furtun,care a functionat excelent si am mers asa o perioada,constatand ca uneori,isi revenea termostatul original,inchizand si el.Vedeam asta pe termometrul din bord,deoarece termostatul de Dacie deschidea la 89o,iar cel original la 92o.Pana cand s-a intamplat ca acesta sa se blocheze pe inchis.
Am observat ca a crescut temperatura la 100o si nu a pornit ventilatorul,am pus mana pe radiator,...era rece.
Solutia a fost sa pornesc incalzirea in habitaclu,desi afara era cald (am mai deschis geamurile).La temperaturile de saptamana trecuta (~15oC) sistemul facea fata,racea.Nu stiu daca si vara ar mai tine figura asta...ma cam indoiesc.
Desigur,am scos termostatul de Dacie (care e in regula),ramanand cel original,blocat pe inchis.
Oricum,aveam programat sa schimb in primavara distributia si termostatul,ceeace voi face in curand,astept vreme mai buna.
Un`Barbos
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Tulcea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Feb 2011
- Mesaj Privat
eu ma gandeam ca sunt singurul care am probleme cu termostatul.... rare dar sunt. Si sunt probleme numai atunci cand nu trebuie si nu este solicitata masina . Prin ianuarie o porneam si o lasam asa cam jumtate de ora pana o curatam de zapada si pornea termo cupla ca mi se ridica temp la apa.... masina stand pe loc in parcare. Iar vara mergeam cu ea sute de kilometri si nu`a facut nicio problema.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Un`Barbos a scris:... Prin ianuarie o porneam si o lasam asa cam jumtate de ora pana o curatam de zapada si pornea termo cupla ca mi se ridica temp la apa.... masina stand pe loc in parcare...
Ce risipa inutila de benzina...bani,poluare...
De fapt ce probleme ai,ca se pare ca iti functioneaza normal?
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
De 4 saptamani imi curge apa din radiator (cred!), se vede "balta" pe traversa de sub radiator. Acum o saptamana jumate am incercat cu o solutie din aceea de astupat fisuri de la Prevent, dar n-a avut absolut niciun efect desi am folosit-o exact dupa instructiuni.
Acuma dilema e de ce nu imi scade apa din vasul de expansiune (sau a scazut insesizabil), desi radiatorul curge de 4 saptamani? Poate sa curga altceva, de altundeva? Am bagat mana sub radiator si e ud doar acolo in zona in care e balta, deci numai din el poate curge.
Acuma dilema e de ce nu imi scade apa din vasul de expansiune (sau a scazut insesizabil), desi radiatorul curge de 4 saptamani? Poate sa curga altceva, de altundeva? Am bagat mana sub radiator si e ud doar acolo in zona in care e balta, deci numai din el poate curge.
- devils
- **
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
esti sigur ca curge?
hai sa iti spun ce am patit au la audi ce l-am avut..... am observat ca e umed tot asa pe traversa aia... tot am urmarit.. apa nu scadea... totul era ok pana cand intr-o zi am observat de la geam(stau la bloc) ca un caine care isi facea veacul pe la noi prin parcare s-a indragostit de cercurile mele de la audi si facea pe grila din fata...) cascadorii rasului
deci nu imi curgea radiatorul.... ci alta e cauza.. noroc ca nu am pus mana unde era ud sa gust... stii ca antigelul e dulceag
hai sa iti spun ce am patit au la audi ce l-am avut..... am observat ca e umed tot asa pe traversa aia... tot am urmarit.. apa nu scadea... totul era ok pana cand intr-o zi am observat de la geam(stau la bloc) ca un caine care isi facea veacul pe la noi prin parcare s-a indragostit de cercurile mele de la audi si facea pe grila din fata...) cascadorii rasului
deci nu imi curgea radiatorul.... ci alta e cauza.. noroc ca nu am pus mana unde era ud sa gust... stii ca antigelul e dulceag
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
- PAUL_BM
- **
- 258 mesaje
- din 25 Jan 2010
- Maramures
PAUL_BM
- Mesaje scrise: 258
- Locatie: Maramures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2010
- Mesaj Privat
Am schimbat radiatorul si am incercat sa fac o spalare a intregului sistem de racire. Asa ca am bagat furtunul de gradina in vasul de expansiune si cu furtunul din partea de jos a radiatorului scos afara am lasat sa circule apa prin tot sistemul cu motorul pornit si caldura la maxim.
Acuma am 2 probleme:
-apa din zona noastra e foarte dura. E posibil sa mai fi ramas cateva sute de ml - maxim 1 litru - de apa din asta in instalatie, desi dupa spalarea cu furtunul am umplut instalatia cu apa distilata si am lasat motorul sa mearga asa cateva minute.
-nu am reusit sa curat vasul de expansiune nicium si nici sa-l scot afara, desi stiu cum se demonteaza. Are in el niste depuneri negre si uleioase si nu am acces la ele, dar vreau sa le elimin.
Intrebare: daca as baga acuma niste calgon in instalatie si as merge 2 zile cu mixtura asta de calgon+antigel+apa oare s-ar curata vasul de expansiune si as scapa de efectele apei dure? (Bineinteles cu golirea ulterioara a instalaitiei si umplerea ei cu antigel proaspat) As incerca, dar nu vreau sa strice calgonul ala ceva daca sta 2 zile in radiator.
Acuma am 2 probleme:
-apa din zona noastra e foarte dura. E posibil sa mai fi ramas cateva sute de ml - maxim 1 litru - de apa din asta in instalatie, desi dupa spalarea cu furtunul am umplut instalatia cu apa distilata si am lasat motorul sa mearga asa cateva minute.
-nu am reusit sa curat vasul de expansiune nicium si nici sa-l scot afara, desi stiu cum se demonteaza. Are in el niste depuneri negre si uleioase si nu am acces la ele, dar vreau sa le elimin.
Intrebare: daca as baga acuma niste calgon in instalatie si as merge 2 zile cu mixtura asta de calgon+antigel+apa oare s-ar curata vasul de expansiune si as scapa de efectele apei dure? (Bineinteles cu golirea ulterioara a instalaitiei si umplerea ei cu antigel proaspat) As incerca, dar nu vreau sa strice calgonul ala ceva daca sta 2 zile in radiator.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
E bine ca dupa ce speli cu furtunul si golesti apa,sa sufli pe unde poti (cu un furtun sau compresor),facand presiune,astfel mai iese o parte din apa.
Nu stiu cum e la motorul tau,dar la mine (C14NZ) orificiul cel mai de jos este la termocupla din radiator,care se scoate in astfel de situatii.
De asemenea,se scoate si sonda de temperatura de pe motor,cea care trimite semnal la termometrul din bord.Pe acolo (prin gaura) ai un acces in plus (pt furtun,pt suflat...) dar tot pe acolo se face si aerisirea la umplere.
Circuitul de racire se poate "murdari" in 2 feluri: 1.cu calcar de la apa dura si 2.cu ulei de la garnitura chiulasa fisurata.Pentru ambele se face o spalare diferita.Uite un link (din pacate,in engleza):
http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
La motorul meu scrie in manual ca intra 5,5-5,8L de lichid de racire.Eu,dupa spalare,am reusit sa bag cam 4L (si un pic).Am facut spalarea cu sare de lamaie,dupa indicatiile din acest link.Nu aveam probleme,dar am schimbat radiatorul,iar masina mersese cu apa fara antigel (care era maro,cu rugina),inainte de a o cumpara eu.
Cum stai cu nivelul la ulei?
Nu stiu cum e la motorul tau,dar la mine (C14NZ) orificiul cel mai de jos este la termocupla din radiator,care se scoate in astfel de situatii.
De asemenea,se scoate si sonda de temperatura de pe motor,cea care trimite semnal la termometrul din bord.Pe acolo (prin gaura) ai un acces in plus (pt furtun,pt suflat...) dar tot pe acolo se face si aerisirea la umplere.
Circuitul de racire se poate "murdari" in 2 feluri: 1.cu calcar de la apa dura si 2.cu ulei de la garnitura chiulasa fisurata.Pentru ambele se face o spalare diferita.Uite un link (din pacate,in engleza):
http://www.ms-motor-service...i_0017_en_web.pdf
La motorul meu scrie in manual ca intra 5,5-5,8L de lichid de racire.Eu,dupa spalare,am reusit sa bag cam 4L (si un pic).Am facut spalarea cu sare de lamaie,dupa indicatiile din acest link.Nu aveam probleme,dar am schimbat radiatorul,iar masina mersese cu apa fara antigel (care era maro,cu rugina),inainte de a o cumpara eu.
Cum stai cu nivelul la ulei?
- devils
- **
- 151 mesaje
- din 09 Jun 2006
- Tg. Mures
devils
- Mesaje scrise: 151
- Locatie: Tg. Mures
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jun 2006
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Uneori,nu facem unele lucruri,pentru ca nu stim ca e bine sa le facem
Eu am citit in manualele de service ca asa e bine (asa se face).Acea sonda se desface doar la golire,spalare si umplere.La umplere,se toarna lichidul in vasul de exp,cu sonda desfacuta,pana cand iese lichid pe gaura,moment in care se insurubeaza sonda (pana atunci,iese aer).
Sunt convins ca ar merge si fara si probabil isi face singura aerisirea...in timp.Dovada e ca masina ta merge.
Cu sonda scoasa,daca torni apa in vas,curge pe gaura sondei,la inceput apa murdara...tot pe acolo,poti sa sufli aer cu un furtun si mai iese apa din motor.
Eu am citit in manualele de service ca asa e bine (asa se face).Acea sonda se desface doar la golire,spalare si umplere.La umplere,se toarna lichidul in vasul de exp,cu sonda desfacuta,pana cand iese lichid pe gaura,moment in care se insurubeaza sonda (pana atunci,iese aer).
Sunt convins ca ar merge si fara si probabil isi face singura aerisirea...in timp.Dovada e ca masina ta merge.
Cu sonda scoasa,daca torni apa in vas,curge pe gaura sondei,la inceput apa murdara...tot pe acolo,poti sa sufli aer cu un furtun si mai iese apa din motor.