Joi 24 Feb, 2011 4:01 pm
eu cat am facut politehnica am avut si cursuri interesante, aveam un profesor de organe de masini si transmisii care la fiecare ora ne zicea chestii interesante, si total nerelevante pentru materie, despre masini, motoare, lubrifiere, etc (proful era foarte bun, era doctor in lubrifiere si avea granturi foarte mari de cercetare, granturi private). Si el mi-a explicat cum e cu toate prostiile din motorina si tratamentele de ulei. Tind sa-l cred, caci se pricepe.
In primul rand, nu mai lasa masina sa mearga in gol, nu face bine, scrie in manualul ei.
Cat despre miros, nu stiu sa-ti zic, si eu in romania fac plinu numai de la rompetrol si imi place motorina, nu a mirosit niciodata ciudat (nici nu am stat sa o caut), daca altcineva nu zice ca motorina rompetrol miroase ciudat, iti recomand sa cauti alta statie sa alimentezi.
Motorina acum (si benzina) se umple cu tot felul de chimicale si sulfuri pentru a intra in standarde.
Toti detergentii sunt pentru a curata depunerile de pe injectoare, care sunt sulfuroase. Acum sa o luam logic, avand motor common rail, presiunile sunt foarte mari in injectoare, deci depunerile acolo sunt foarte tari de nu pot fi desprinse de acele presiuni. Tu pui o solutie foarte puternica sa dizolve acele depuneri, dar ce te faci cu depunerile din rezervor? acolo nu exista presiune si depunerile sunt mult mai mari si mai "libere" (cad mult mai usor decat cele din injectoare). Solutia ta nu va lua depunerile alea de acolo si ti le va arunca in injector?
Un injector common rail nu se prea se infunda din cauza presiunilor, in cel mai rau caz de decalibreaza, dar si asta rar. Deci daca tu nu cumperi motorina de tractor/camion (caminoanele si tractoarele au motorare ft bune, si fac fata impuritatilor si chiar apei, iar patronii pun uneori apa in rezervor pentru ca angajatii sa nu mai fure motorina).
Eu zic sa nu pui, oricum cea de la Rompetrol are niste aditivi in ea.
Eu unu, nu as pune vreodata ceva in motor ce nu il recomanda producatorul.
la urma urmei, tratamentele de ulei costa vreo 50lei, de ce nu ar face GM ulei special cu dura-lube si alte cacaturi in el, daca sunt atat de bune, caci nu s-ar simti atat de mult, si cumparat in cantitati industriale ar trebui sa fie mai ieftin.
la fel si pentru motorina, daca pui o sticluta de 50lei intr-un rezervor de 60litri, de ce nu ar pune producatorii direct in motorina asa ceva. Stiu ca producatorii in romania sunt haspani si disperati dupa bani, dar nici afara nu am vazut asa ceva.