- LDivora
- *****
- 3,096 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,096
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- pmstelian
- ***
- 523 mesaje
- din 23 Aug 2009
- Astra 2006 Z19DTL
- Calarasi
pmstelian
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Calarasi
- Masina: Astra 2006 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Aug 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,250 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Eddie
- ***
- 509 mesaje
- din 05 Apr 2006
- Insignia 2011
- Bucuresti
Eddie
- Mesaje scrise: 509
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2006
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,250 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,250 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
atunci electrovalva funcioneaza, cauta problema in alta parte. Posibil sa ai ceva furtunase de vacuum inversate
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
krashy22 a scris:atunci electrovalva funcioneaza, cauta problema in alta parte. Posibil sa ai ceva furtunase de vacuum inversate
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.
p0108 se refera la senzorul MAP adica sezorul presiune admisie, care ar trebui sa fie montat pe galeria de admisie, cred. Intreaba alti colegi care au acelasi motor ca al tau de amplasarea acestui senzor.
Am desfacut senzorul de pe admisie acum cateva zile,era murdar,l-am curatat,am sters eroarea si azi dimineata iar mi-a aparut P0108.
Am tot citit si unii colegi spun ca au rezolvat problema schimband valva turbo.Am o intrebare senzorul de pe admisie cum se poate proba?
- krashy22
- ****
- 1,250 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,250
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
@krashy22,ai avut dreptate astazi am facut o proba cu o valva noua si eroarea tot apare,dar am vazut ca la asta noua nu se mai aude acel bazait dupa oprirea motorului si in momentul cand scot furtunele au aer pe ele(ramane electrovalva amorsata cred)iar la asta veche nu este asa nu ramane aer in ea,ce credeti e obosita si electrovalva?ma dispera eroarea P0108!
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
cuculica a scris:@krashy22,ai avut dreptate astazi am facut o proba cu o valva noua si eroarea tot apare,dar am vazut ca la asta noua nu se mai aude acel bazait dupa oprirea motorului si in momentul cand scot furtunele au aer pe ele(ramane electrovalva amorsata cred)iar la asta veche nu este asa nu ramane aer in ea,ce credeti e obosita si electrovalva?ma dispera eroarea P0108!
Vad ca nici tu n-ai gasit problema, iti raspunsasem si pe alt post ca nici eu n-am rezolvat-o. Din cate am gasit pe forum, chiar daca ai curatat senzorul MAP, acesta poate sa fie epuizat, cu alte cuvinte si dupa curatare indica valori eronate. De aceea colegii de forum recomandau sa gasesti o motorizare identica si sa imprumuti pe rand MAP- ul si MAF-ul pentru cateva probe, ca sa nu le cumperi degeaba (asa am cuparat eu degeaba electrovalva comanda turbo 268 ron originala). Eu caut in Constanta o motorizare identica, si daca reusesc sa testez alte MAP si MAF te anunt despre rezultat.
Inca mai caut valorile de referinta la z13dth pentru MAP si MAF.
- treiparinti
- *
- 14 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Astra 2006 Z13DTH
- Dolj
treiparinti
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
- treiparinti
- *
- 14 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Astra 2006 Z13DTH
- Dolj
treiparinti
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2006 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
- cuculica
- ****
- 1,239 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2011 z17 dtj
- Bacau
cuculica
- Mesaje scrise: 1,239
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2011 z17 dtj
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
ath2202
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2006 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Aug 2011
- Mesaj Privat
Dupa cum sincer ma asteptam, la mine a reaparut codul de eroare P0108-(07) odata cu racirea vremii. Intre timp, am curatat EGR-ul (care mergea foarte bine si inchidea etans), l-am si anulat, am curatat galeria de admisie si clapeta de dupa galeria (cand am vazut ce era acolo, mi-am pus intrebarea cu cat aer curat mai mergea motorul ), am verificat furtunele de vacum, furtunele care merg la turbina si nici o schimbare; codul insista sa apara, aleator, numai dupa ce se incalzeste motorul. Am pus op-com-ul si am vazut ca am o diferenta pozitiva de presiune furnizata de turbina fata de cea ceruta care variata intre 20 pana la 80 KPa, chiar si 100 KPa. Cel mai frustrant este ca am momente cand presiunea furnizata de turbina este de 1-7 Kpa cel putin asa citeste senzorul MAP, in timp ce este cerut 211 KPa, iar acesta cadere de la 215 KPa furnizati la 7 KPa furnizati se face brusc (1-2 milisecunde), se mentine la 7 KPa (timp de 200-300 milisecunde) pentru ca apoi sa treaca iar brusc (1-2 milisecunde) de la 7 KPa iar la 215-220 KPa cat sunt necesari si furnizati. In timpul celor 7KPa factorul de umplere al electrovalvei de actionare turbina este normal, adica 20-22 % si nu sufera variatii majore pe timpul caderii presiunii furnizate, iar tensiunea la MAP de asemenea este constanta. Incerc sa atasez un fisier, poate cineva de pe forum s-a mai confruntat cu datele astea: