liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris: Am presupus ca alimentarea lor la postincalzire se face in impulsuri pentru ca tensiunea nu scade ramane tot la 11,8volti, iar mai departe nu m-a dus imaginatia neavand cunostinte de electronica.
Cu respectul cuvenit,pot spune ca sunt deacord cu apelarea la imaginatie,in domenii artistice si nu,numai...,dar in domeniul auto(reparatii,diagnoza,operatiuni practice in general),e nevoie de certitudine,exactitate.Pentru a te convinge de relitatea subiectului in discutie,poti demonta carcasa unui releu temporizator de bujii incandescente si sa vezi pe viu functionarea,mai precis cuplarrea si decuplarea releului de forta(din interior),sa vezi ca nu exista alimentare in impulsuri(imposibile in cazul releelor,fiind vorba de frecvente ce nu pot fi realizate).Alimentarile in impulsuri se realizeaza prin montaje electronice,dedicate scopului propus.In cazul bujiilor incandescente,deoamdata,este ieftina si practica(prin prisma curentului mare cerut),folosirea unui releu(60-80A),comandat electronic,ce cupleaza la punerea contactului si decupleaza la sfirsitul temporizarii...! Fara impulsuri...!!!
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bun, si-atunci de ce dupa pornirea motorului consumul pe rampa de bujii scade de la 60A la 42A? Acelasi clampmetru, pe acelasi fir in acelasi loc, eu la volan si un coleg la masurari, niciun consumator electric pornit suplimentar. Cateva secunde intre preincalzire si postincalzire.
In manual, astea sunt datele tehnice pentru bujii si sistemul de preincalzire/postincalzire :
Daca in diminetiile de iarna (sa zicem la -20grade C) stai pe loc in masina la relanti 5min inainte de a te pune in miscare, asta inseamna ca bujiile iti merg pe postincalzire câte 5-6min incontinuu, in fiecare zi. Cat credeti ca ar rezista bujiile in acest ritm, daca nu ar fi alimentate altfel decat la preincalzire? Inca odata... 5-6min de functionare incontinuu, doar de dimineata imediat dupa pornire. Bujiile mele NGK D-Power au deja 3 ani, iarna la prima cheie stau zilnic 3min pana ma pun in miscare. Daca e -20grade C stau si 5min pe loc, iar apoi ma pun in miscare.
L.E:
Pana la urma... ajung sa cred ca nu exista niciun membru aici pe forum care chiar cunoaste in detaliu cum lucreaza sistemul de preincalzire/postincalzire cu bujii de pe motorul asta clasic de ISUZU.
In manual, astea sunt datele tehnice pentru bujii si sistemul de preincalzire/postincalzire :
Daca in diminetiile de iarna (sa zicem la -20grade C) stai pe loc in masina la relanti 5min inainte de a te pune in miscare, asta inseamna ca bujiile iti merg pe postincalzire câte 5-6min incontinuu, in fiecare zi. Cat credeti ca ar rezista bujiile in acest ritm, daca nu ar fi alimentate altfel decat la preincalzire? Inca odata... 5-6min de functionare incontinuu, doar de dimineata imediat dupa pornire. Bujiile mele NGK D-Power au deja 3 ani, iarna la prima cheie stau zilnic 3min pana ma pun in miscare. Daca e -20grade C stau si 5min pe loc, iar apoi ma pun in miscare.
L.E:
Pana la urma... ajung sa cred ca nu exista niciun membru aici pe forum care chiar cunoaste in detaliu cum lucreaza sistemul de preincalzire/postincalzire cu bujii de pe motorul asta clasic de ISUZU.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Tot ce se poate, dar fenomenul asta nu cred ca se intampla imediat dupa pornire. Teoretic bujia trebuie sa se inroseasca complet sa-si atinga regimul termic si-apoi cel mai probabil se intampla acest fenomen cu scaderea curentului consumat.
In cazul in care vreodata va trebui sa scot afara toate 4 bujiile (eu sper sa fie nevoie doar peste muuulti ani ) atunci cu siguranta o sa verific cu ele scoase afara si alimentate simultan pe rampa comuna exact cum se comporta ele inainte si dupa pornirea motorului.
In cazul in care vreodata va trebui sa scot afara toate 4 bujiile (eu sper sa fie nevoie doar peste muuulti ani ) atunci cu siguranta o sa verific cu ele scoase afara si alimentate simultan pe rampa comuna exact cum se comporta ele inainte si dupa pornirea motorului.
- cerebell86
- **
- 63 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Vectra 1996 X17DT
- Timis
cerebell86
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
Cu acel releu am si eu o problema si vreau sa va intreb si eu ceva!
Am fost la un electrician k eu nu le am! Problema mea era k nu aveam si nici nu am la ora asta o incarcare ok la masina! Pornesc la rece sau cald spre exemplu si am o incarcare precara chiar jalnica uneori, intre 12,8 si 13,5 in primele 6-7 minute iar dak mai aprind si farurile nu mai zic merge direct pe baterie! Dupa aceste 6-7 minute incarca chiar si 14,2-14,4 fara consumatori! Mentionez k am verificat alternatorul si e totul in regula punte diode releu rotor stator!
Problema este k de fiecare data cand pornesc motorul nu conteaza poate sa fie apa si la 95 se intampla asa (stau 6-7 min sa bage curent normal)si avand in vedere k face masina numai drumuri scurte in oras si si nu am timp sa stau dupa ea 7 minute sa incarce cum trebuie am cam ramas de vreo cateva ori ci masina in pana de curent!
Electricianul mi-a zis k ar fi sonda de temperatura kre nu ii spune la releu k motorul este cald si mi-a demonstrat k La cald masina porneste dupa ce o opresc si fara acel releu galben kre e pus in pozele de mai sus cel din cutia aia de deasupra de abs si incarcarea este desi din startsi am incarcare 14 si!
Acum va intreb si pe voi cum este la masinile voastre daca porniti motoru la cald va mai intra releu ala de incalzire a bujiilor sau nu? Sa stiu daca sa schimb acea sonda sau nu!
Scuze de compunere dar am vrut sa scriu tot ce se intampla!
Am fost la un electrician k eu nu le am! Problema mea era k nu aveam si nici nu am la ora asta o incarcare ok la masina! Pornesc la rece sau cald spre exemplu si am o incarcare precara chiar jalnica uneori, intre 12,8 si 13,5 in primele 6-7 minute iar dak mai aprind si farurile nu mai zic merge direct pe baterie! Dupa aceste 6-7 minute incarca chiar si 14,2-14,4 fara consumatori! Mentionez k am verificat alternatorul si e totul in regula punte diode releu rotor stator!
Problema este k de fiecare data cand pornesc motorul nu conteaza poate sa fie apa si la 95 se intampla asa (stau 6-7 min sa bage curent normal)si avand in vedere k face masina numai drumuri scurte in oras si si nu am timp sa stau dupa ea 7 minute sa incarce cum trebuie am cam ramas de vreo cateva ori ci masina in pana de curent!
Electricianul mi-a zis k ar fi sonda de temperatura kre nu ii spune la releu k motorul este cald si mi-a demonstrat k La cald masina porneste dupa ce o opresc si fara acel releu galben kre e pus in pozele de mai sus cel din cutia aia de deasupra de abs si incarcarea este desi din startsi am incarcare 14 si!
Acum va intreb si pe voi cum este la masinile voastre daca porniti motoru la cald va mai intra releu ala de incalzire a bujiilor sau nu? Sa stiu daca sa schimb acea sonda sau nu!
Scuze de compunere dar am vrut sa scriu tot ce se intampla!
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Schimba sonda. La mine dupa ce se incalzeste motorul si pun la bujii imi sta aprins 1sec sau mai putin, aud releul cum cupleaza si decupleaza imediat.
Acum, aia cu incarcarea precara... la motoarele Isuzu X17DT este normal sa fie asa in primele minute dupa pornirea motorului si cu masina in stationare, asa se intampla si la mine stai linistit ca nu are alternatorul nimic, imediat dupa pornire bujiile raman cuplate pe post incalzire timp in care consuma 40A (destul de mult pentru turatia de relanti accelerat la care lucreaza alternatorul), ele - CONFORM MANUALULUI MASINII - ies din postincalzire in oricare din aceste conditiii :
- apa care circula pe circuitul mic de racire al apei motor (si in care sonda respectiva sta imersata, direct in carcasa de aluminiu a termostatului ce consta in 2 corpuri) ajunge la 56 grade C
- masina accelereaza la peste 18km/h, releul Transtron de comanda este cuplat la semnalul VSS (vehicle speed signal) si la viteze mai mari de 18km/h decupleaza functionarea bujiilor in regim de postincalzire. Asta eu personal nu am testat-o ca ar trebui tras un fir de pe bujii pana in habitaclu si folosit un multimetru, poate ca la mine merge/poate ca nu/poate minte manualul in limba româna dar ce am vazut eu e ca la primul semafor acum pe timp de vara abia acolo imi ies bujiile de pe postincalzire stand cu masina pe loc la relanti, si asta in conditiile ca pana acolo am 3 strazi si trec de 18km/h, poate ca in momentul in care viteza scade sub 18km/h releul de comanda le recupleaza (daca apa din circuitul mic e sub 56grade C) pana pleci iar de pe loc.
De lucrul urmator sunt absolut sigur : trebuie sa ai un termostat bun, care sa inchida corect circuitul mare de racire motor si astfel sa permita o incalzire corecta a motorului, apoi pentru decuplare te bazezi pe sonda ca-ti comanda decuplarea bujiilor de pe postincalzire. In manual mai scrie ca pe timp de iarna postincalzirea bujiilor poate dura pana la 6min daca stai cu masina pe loc.
Ti-am facut doua poze cu sondele din termostat, eu le-am cumparat cu 10lei SH amandoua de pe un motor dezmembrat :
Cea mare e sonda decuplare bujii la 55grade C, cea mica cu 120grade C este sonda ce comanda ceasul de temperatura din bord.
Acum, aia cu incarcarea precara... la motoarele Isuzu X17DT este normal sa fie asa in primele minute dupa pornirea motorului si cu masina in stationare, asa se intampla si la mine stai linistit ca nu are alternatorul nimic, imediat dupa pornire bujiile raman cuplate pe post incalzire timp in care consuma 40A (destul de mult pentru turatia de relanti accelerat la care lucreaza alternatorul), ele - CONFORM MANUALULUI MASINII - ies din postincalzire in oricare din aceste conditiii :
- apa care circula pe circuitul mic de racire al apei motor (si in care sonda respectiva sta imersata, direct in carcasa de aluminiu a termostatului ce consta in 2 corpuri) ajunge la 56 grade C
- masina accelereaza la peste 18km/h, releul Transtron de comanda este cuplat la semnalul VSS (vehicle speed signal) si la viteze mai mari de 18km/h decupleaza functionarea bujiilor in regim de postincalzire. Asta eu personal nu am testat-o ca ar trebui tras un fir de pe bujii pana in habitaclu si folosit un multimetru, poate ca la mine merge/poate ca nu/poate minte manualul in limba româna dar ce am vazut eu e ca la primul semafor acum pe timp de vara abia acolo imi ies bujiile de pe postincalzire stand cu masina pe loc la relanti, si asta in conditiile ca pana acolo am 3 strazi si trec de 18km/h, poate ca in momentul in care viteza scade sub 18km/h releul de comanda le recupleaza (daca apa din circuitul mic e sub 56grade C) pana pleci iar de pe loc.
De lucrul urmator sunt absolut sigur : trebuie sa ai un termostat bun, care sa inchida corect circuitul mare de racire motor si astfel sa permita o incalzire corecta a motorului, apoi pentru decuplare te bazezi pe sonda ca-ti comanda decuplarea bujiilor de pe postincalzire. In manual mai scrie ca pe timp de iarna postincalzirea bujiilor poate dura pana la 6min daca stai cu masina pe loc.
Ti-am facut doua poze cu sondele din termostat, eu le-am cumparat cu 10lei SH amandoua de pe un motor dezmembrat :
Cea mare e sonda decuplare bujii la 55grade C, cea mica cu 120grade C este sonda ce comanda ceasul de temperatura din bord.
- cerebell86
- **
- 63 mesaje
- din 12 Feb 2010
- Vectra 1996 X17DT
- Timis
cerebell86
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 1996 X17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2010
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
ahappyuser a scris:Schimba sonda. La mine dupa ce se incalzeste motorul si pun la bujii imi sta aprins 1sec sau mai putin, aud releul cum cupleaza si decupleaza imediat.
Vezi ca ti-ai raspuns singur,in mare parte(mai citeste odata postul meu de mai sus).Vezi pe Gougle,principiul alimentarii unui consumator,-in impulsuri si te lamuresti complet...
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Bine, inteleg ca releul de forta nu poate cupla/decupla la frecventa necesara ca sa alimenteze el direct bujiile in impulsuri. Dar ce mai poate fi atunci acolo de scade curentul consumat de bujii la 2/3 din valoarea consumului pe care-l au acestea inainte de pornirea motorului ? Si asta se intampla imediat dupa pornirea motorului, cand bujiile continua pe postincalzire.
Dar hai sa luam si cazul in care bujiile la postincalzire NU sunt alimentate in impulsuri ci pe direct, atunci cum de rezista bujia NGK la a fi alimentata incontinuu pana la 3min pe zi la fiecare pornire de motor (de ex. daca masina sta 2 ore, asa se intampla, daca sta 1ora postincalzirea dureaza 1min, si tot asa) deci cum de nu cedeaza bujia ca au trecut deja 4ani de la cumpararea lor ? Par ceva SF bujiile astea de rezista la regimul/ritmul asta de folosire pana la 3min dupa fiecare pornire de motor.
Dar hai sa luam si cazul in care bujiile la postincalzire NU sunt alimentate in impulsuri ci pe direct, atunci cum de rezista bujia NGK la a fi alimentata incontinuu pana la 3min pe zi la fiecare pornire de motor (de ex. daca masina sta 2 ore, asa se intampla, daca sta 1ora postincalzirea dureaza 1min, si tot asa) deci cum de nu cedeaza bujia ca au trecut deja 4ani de la cumpararea lor ? Par ceva SF bujiile astea de rezista la regimul/ritmul asta de folosire pana la 3min dupa fiecare pornire de motor.
big_electro61- Suspendat
- 4,493 mesaje
- din 24 Oct 2008
- Astra 2008 Z13DTH
- Alta tara
big_electro61- Mesaje scrise: 4,493
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 Z13DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Oct 2008
- Mesaj Privat
De ce rezista bine bujiile tale,n-am argumente sa-ti raspund,dar pot preciza ca am condus un Y17DT,timp de 8 ani fara a inlocui nici o bujie incandescenta...!Cum am cumparat-o asa am vindut-o! Apropo de curentul cerut de bujii,valoarea curentului scade proportional cu cresterea temperaturii in filamentul acesteia.Dupa pornire tensiunea creste,temperatura creste,curentul scade...
- ahappyuser
- OP
- 6,677 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Ok, cu amendamentul ca Y17DT nu este sub nicio forma X17DT (poate inafara de blocul motor), in rest nu se aseamana sub NICIUN aspect. Sunt motoare total diferite, defapt aici s-a facut schimbarea de generatie la injectia directa, la final de 1998. Personal nu as da motorul meu pe un Y17DT, chiar am avut ocazia sa fac ,,schimb pe schimb,, cu o Vectra B motor diesel Y20DTH din 2000 si am refuzat politicos. Asta e... fiecare posesor de auto are cunostiintele lui despre masini si motoare in general.
- krajova04KSI
- *
- 1 mesaje
- din 27 Mai 2014
- Astra 2007 Z17DTH
- Dolj
krajova04KSI
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2007 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2014
- Mesaj Privat
- LaMisto
- **
- 180 mesaje
- din 26 Jul 2013
- Vectra 2006 Z19DT
- Constanta
LaMisto
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
- dan cristi
- **
- 436 mesaje
- din 04 Aug 2014
- Astra 2002 y17dt
- Bucuresti
dan cristi
- Mesaje scrise: 436
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2014
- Mesaj Privat
- LaMisto
- **
- 180 mesaje
- din 26 Jul 2013
- Vectra 2006 Z19DT
- Constanta
LaMisto
- Mesaje scrise: 180
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2013
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul rapid pe care mi l-ai dat . Am intrat de curiozitate pe site si nu merge Si oricum eu am nevoie sa gasesc la un magazin acum. De fapt tata are nevoie. A plecat in concediu si pe la Alba Iulia i s-au blocat rulmentii la alternator la un Vectra B 1.7TD
Multumesc inca o data va merge sa caute pe la magazinele auto !
Multumesc inca o data va merge sa caute pe la magazinele auto !
- bassmafya17
- *
- 21 mesaje
- din 30 Sep 2014
- Astra 1993 C14NZ
- Constanta
bassmafya17
- Mesaje scrise: 21
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1993 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2014
- Mesaj Privat
va salut am si eu o problema,am mai postat dar nu mai gasesc topicul.am o astra f c14cz.mi s a stricat alternatorul si am hotarat sa il inlocuiesc cu unul sh decat sa il repar.nu am gasit modelul meu si am luat altul ,dar nu de 70 A cum era cel original ci de 50A.l am inlocuit si imi incarca 14,4 relanti si 14.2 cu consumatorii porniti,zic eu ca este bine.
problema e ca tot am aprins in bord martorul de la baterie si cel cu (!)..
de ce asa?
este vreo problema ca alternatorul acesta este mai mic ,respectiv 50 A fata de 70?poate afecta bateria care o am noua.....?
problema e ca tot am aprins in bord martorul de la baterie si cel cu (!)..
de ce asa?
este vreo problema ca alternatorul acesta este mai mic ,respectiv 50 A fata de 70?poate afecta bateria care o am noua.....?
djhitt
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Salaj
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Dec 2015
- Mesaj Privat
salutare!
as dori sa primesc putin ajutor daca cineva a mai avut aceasta problema!
am un astra g din 2004 1.7cdti si am ramas fara curent total. Imi duc masina la electrician si imi schimba puntea de diode+manopera si ma costa 180 ron. Dupa nici 10 km parcursi raman fara servo ii duc masina iar si pe motiv ca am avut apa in pompa servo (s-a ars puntea de diode si releul de incarcare zice el) ma taxeaza cu 250 lei iar.
E posibil asa ceva sau m-am cam "intepat" cu piesele alea....ca pompa nu pare e fi curatata ( e plina de praf)?
Multumesc!
as dori sa primesc putin ajutor daca cineva a mai avut aceasta problema!
am un astra g din 2004 1.7cdti si am ramas fara curent total. Imi duc masina la electrician si imi schimba puntea de diode+manopera si ma costa 180 ron. Dupa nici 10 km parcursi raman fara servo ii duc masina iar si pe motiv ca am avut apa in pompa servo (s-a ars puntea de diode si releul de incarcare zice el) ma taxeaza cu 250 lei iar.
E posibil asa ceva sau m-am cam "intepat" cu piesele alea....ca pompa nu pare e fi curatata ( e plina de praf)?
Multumesc!