- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
catalin.
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Nov 2009
- Mesaj Privat
- alre
- ****
- 1,654 mesaje
- din 28 Mar 2008
- Bucuresti
alre
- Mesaje scrise: 1,654
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
La foarte multe masini cu automate scrie in carte ca la semafor se sta in drive. Schimbatul din d in n de zeci de ori pe zi cum se intampla in Bucuresti face rau cutiei. Cel putin asa spun si mecanicii cate repara aceste cutii. Si inca ceva...nu se trece din d in n sau r cu rotile in miscare. Deja facem off topic
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
yerd a scris:Update: am incercat azi urmatoarele:
- la semafor rosu cu maneta in D
- frana de picior apasata
- cuplez frana de "mana" electrica
- las de frana de picior
=> masina sta pe loc
La semafor verde am apasat putin acceleratia iar frana de "mana" electrica se decupleaza automat.
Nu ma vad folosind aceasta functie la semafor pentru ca (inca) nu ma deranjeaza sa tin frana de picior apasata cateva secunde.
Functia asta nu stiu daca merge la toate modelele; a mea are frana de "mana" electrica si asistenta la pornirea in rampa - in caz ca ar conta? (si cutie automata - in caz ca nu era evident)
- la semafor rosu cu maneta in D
- frana de picior apasata
- cuplez frana de "mana" electrica
- las de frana de picior
=> masina sta pe loc
La semafor verde am apasat putin acceleratia iar frana de "mana" electrica se decupleaza automat.
Nu ma vad folosind aceasta functie la semafor pentru ca (inca) nu ma deranjeaza sa tin frana de picior apasata cateva secunde.
Functia asta nu stiu daca merge la toate modelele; a mea are frana de "mana" electrica si asistenta la pornirea in rampa - in caz ca ar conta? (si cutie automata - in caz ca nu era evident)
Se forteaza foarte mult frana de mana cand faci asa......nu stiu daca ai observat dar masina se lasa de spate si se ridica de bot un pic.....nu mi se pare ok deloc sa o folosesti asa, prea mare presiune pe discurile din spate.
Dupa ce se pleaca cu masina de pe loc nu se mai scoate din Drive pana la destinatie.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
@borsy, nu se intampla nimic cu discurile din spate, e ca si cum ai parca masina cu frana trasa in rampa/panta. Problema e ca la actionari repetate a franei de mana electrice, se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier. Masina, asa cum ai zis se pune in D si se merge cu ea pana la destinatie, nu se scoate in N la fiecare semafor sau se trage frana de mana. Exceptie se face in cazul unor stationari mai indelungate in trafic, gen blocaje...
Tinand-o in D la semafor, nu se uzeaza nici un ambreiaj (cum spunea un coleg mai sus), ca nu are. Intre motor si cutie nu exista piese care se afla in frecare, cuplu motor se transmite spre cutie prin intermediul lichidului de transmisie din convertizorul de cuplu.
Tinand-o in D la semafor, nu se uzeaza nici un ambreiaj (cum spunea un coleg mai sus), ca nu are. Intre motor si cutie nu exista piese care se afla in frecare, cuplu motor se transmite spre cutie prin intermediul lichidului de transmisie din convertizorul de cuplu.
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Ce intelegeti prin ''motorasul frinei de mina'' ? Doar n-or fi 2 motorase, unul la frina de mina si unul la frina de picior. Ma gindesc la pedala de frina si butonul de mina comanda acelasi sistem de frinare unic, poate cel mult unitatea de comanda spune motorasului (sau sistemului hidraulic al frinelor) care din cele 4 etriere se stringe.
Unde gasesc un TIS,ca sa aflu detalii tehnice? Din pacate manualul Haynes de Insignia nu include si motorul 2.0 benzina. Chit ca multe ansamble sint comune, n-as da banii pe carte. Si cind e de mers la service e bine sa stii cam ce vrei ,ca altfel te maninca lupii...
Unde gasesc un TIS,ca sa aflu detalii tehnice? Din pacate manualul Haynes de Insignia nu include si motorul 2.0 benzina. Chit ca multe ansamble sint comune, n-as da banii pe carte. Si cind e de mers la service e bine sa stii cam ce vrei ,ca altfel te maninca lupii...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
"Motorasul franei de mana" sau unitatea de control al franei de parcare electrice actioneaza numai etrierii de pe puntea spate prin intermediul unor cabluri.. Frana de mana (parcare) nu este actionata hidraulic, ci mecanic. In loc sa tragi tu frana de mana clasica, "motorasul" (poz1) trage de cablu. Frana de mana (cu actionare electrica sau nu) nu are treaba cu circuitul hidraulic al franei de serviciu (picior).
Singurul "motoras" de pe circuitul hidraulic al franei de picior este cel din unitatea ABS.
Singurul "motoras" de pe circuitul hidraulic al franei de picior este cel din unitatea ABS.
- cornelpopa
- ***
- 511 mesaje
- din 23 Apr 2007
- Insignia 2015 A20DT
- Brasov
cornelpopa
- Mesaje scrise: 511
- Locatie: Brasov
- Masina: Insignia 2015 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Apr 2007
- Mesaj Privat
Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult. (cutie manuala).
Nu am lasat niciodata manual frana - s-a deblocat de fiecare data automat cand plec de pe loc.
Motorasul functioneaza bine mersi - ca in prima zi.
Scria clau70 mai sus: "se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier." La 5 ani de folosire zilnica deja nu cred ca se mai poate spune "repede" . Nu am citit la nimeni pe forum sa fi avut probleme cu motorasul respectiv... dar e posibil sa-mi fi scapat.
Nu am lasat niciodata manual frana - s-a deblocat de fiecare data automat cand plec de pe loc.
Motorasul functioneaza bine mersi - ca in prima zi.
Scria clau70 mai sus: "se duce relativ repede naibii motorasul de actionare al franei de mana si mecanismul de blocare al pistonului de frana din etrier." La 5 ani de folosire zilnica deja nu cred ca se mai poate spune "repede" . Nu am citit la nimeni pe forum sa fi avut probleme cu motorasul respectiv... dar e posibil sa-mi fi scapat.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Aici era vorba de folosirea franei de mana electrice ca si functie auto-hold. Adica sa o folosesti ca sa tii masina pe loc la fiecare oprire in trafic sau la semafoare in cazul cutiilor automate, sa nu mai tii piciorul pe frana. Despre asta se discuta si am zis ca in cazul mentionat se duce relativ repede.... folosind-o de zeci de ori pe zi. Nu in cazul folosirii ca frana de parcare.
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Probabil nu ai inteles ce am zis eu. Stiu ce a zis @cornelpopa, ca frana de mana se decupleaza automat cand pleci de pe loc, dar nu e ok sa o folosesti la fiecare plecare de pe loc cand esti in trafic ca si functie auto-hold, nu e facuta pentru asa ceva. Eu am frana de mana manuala si am schimbat un etrier pe spate datorita mecanismului franei de mana din etrier.
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
Cornelpopa tocmai a confirmat ca o foloseste asa de 5 ani chiar si la semafor si ca nu are probleme.
Vezi ->> "Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult."
Ideea e ca scenariul e acelasi ca la cutia automata: se accelereaza cu frana de "mana" electrica activata la plecarea din loc.
Vezi ->> "Eu personal "trag" frana de mana electrica la fiecare oprire a masinii de 5 ani si 156k km. Ba chiar si la semafoare cand am de stat mai mult."
Ideea e ca scenariul e acelasi ca la cutia automata: se accelereaza cu frana de "mana" electrica activata la plecarea din loc.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- yerd
- **
- 186 mesaje
- din 23 Mar 2014
- Insignia A20NHT
- Timis
yerd
- Mesaje scrise: 186
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mar 2014
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Acum depinde de norocul fiecaruia daca se strica sau nu acel motoras. De la cornelpopa am inteles ca o foloseste chiar si la semafor cand sta mai mult, nu cred ca o foloseste la fiecare oprire a masinii. Asa cum am zis, eu am schimbat un etrier pentru ca nu mai functiona frana de mana pe acel etrier si nu o folosesc intensiv, trag frana de mana doar cand parchez masina, iar etrierii sunt la fel si la cele cu frana manuala si la cele cu frana electrica (doar parghia de actionare e pozitionata altfel).
- lbanias
- OP
- 692 mesaje
- din 07 Nov 2008
- Insignia 2009 A20NHT
- Timis
lbanias
- Mesaje scrise: 692
- Locatie: Timis
- Masina: Insignia 2009 A20NHT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Nov 2008
- Mesaj Privat
Eu zic ca fata de confortul dat de aparentul auto-hold la Insignia,schimbul de etrier e o nimica toata. Am de 4 zilemasina cu cutie automata si in Timisoara (aglomerat dimineata si seara) cam simt oboseala in picior daca tim frina apasata pina trec de semafor (3-5 mutari ale masinii pina treci).
ABS are un motoras care controleaza individual cele 4 roti, sau 4 motorase ? Ce se intimpla cind 2 roti patineaza, are unicul motoras 2 canale active (din cele 4) care actioneaza? Pe considerentul ca acel motoras nu oboseste , desi e mai des folosit decit ala defrina de mina, ma gindesc ca n-o fi ala mai de low cost ca sa pice.
La masini cu cutie automata intradevar poate fi o problema cuplarea finei de mina, deoarece masina tinde sa o ia inainte in timp ce frina tine spatele, adica urca botul in sus cumva,spre deosebire de manuala unde fiind scoasa din viteza nu face decit sa stea agatata/blocata in caz de panta.
off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.
Sper sa nu para a circoteala, dar chiar mi-a placut auto-holdul de la VW si Mercedes si daca tot am cutie automatica as vrea sa simt ca-i chiar automata.
ABS are un motoras care controleaza individual cele 4 roti, sau 4 motorase ? Ce se intimpla cind 2 roti patineaza, are unicul motoras 2 canale active (din cele 4) care actioneaza? Pe considerentul ca acel motoras nu oboseste , desi e mai des folosit decit ala defrina de mina, ma gindesc ca n-o fi ala mai de low cost ca sa pice.
La masini cu cutie automata intradevar poate fi o problema cuplarea finei de mina, deoarece masina tinde sa o ia inainte in timp ce frina tine spatele, adica urca botul in sus cumva,spre deosebire de manuala unde fiind scoasa din viteza nu face decit sa stea agatata/blocata in caz de panta.
off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.
Sper sa nu para a circoteala, dar chiar mi-a placut auto-holdul de la VW si Mercedes si daca tot am cutie automatica as vrea sa simt ca-i chiar automata.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Fiecare foloseste frana de mana cum vrea, poate sa o actioneze si in mers si stand pe loc si la fiecare colt de strada....
Un etrier e 7-800 lei, poate mai mult, nu stiu.
ABS are un singur motoras, are 2 circuite care intra in ea din pompa de frana, si 8 electro-supape (2 pt fiecare roata => 4 tur/4 retur) si functioneaza independent pentru fiecare roata/roti care pierd aderenta.... principiul de functionare il gasesti pe net.
Acest motoras functioneaza pentru maxim cateva secunde la o franare cu pierdere de aderenta, atunci cand simti pulsatiile in pedala.
Mie nu mi-a mai intrat ABS-ul de cateva saptamani, din weekend-ul cand a nins, asa ca nu e mai des folosit decat cel de la frana de mana, asa cum spui tu. Durata lor de viata habar n-am care e, dar ca orice lucru pe care il folosesti intensiv, uzura/defectarea lor apare mai repede.
Un etrier e 7-800 lei, poate mai mult, nu stiu.
ABS are un singur motoras, are 2 circuite care intra in ea din pompa de frana, si 8 electro-supape (2 pt fiecare roata => 4 tur/4 retur) si functioneaza independent pentru fiecare roata/roti care pierd aderenta.... principiul de functionare il gasesti pe net.
Acest motoras functioneaza pentru maxim cateva secunde la o franare cu pierdere de aderenta, atunci cand simti pulsatiile in pedala.
Mie nu mi-a mai intrat ABS-ul de cateva saptamani, din weekend-ul cand a nins, asa ca nu e mai des folosit decat cel de la frana de mana, asa cum spui tu. Durata lor de viata habar n-am care e, dar ca orice lucru pe care il folosesti intensiv, uzura/defectarea lor apare mai repede.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
lbanias a scris:.....off-topic: nu stiu de ce lumea fuge de pozitia N, si tine apasata frina (chiar manualul zice asta). Caut logica! In mintea mea, N inseamna scos din viteza, roti libere, desi la mine pe N apare simbolul de frina activat (ala de laschimbator de linga P). Din N in D nici nu trebuie sa apas frina ca sa plece. N-am probat in panta sa vad, desi parca o data statea cind era panta in spate.....
Nu isi mai face uleiul circuitul si pleci de pe loc cu, cutia 'uscata'.