- Gabello
- ****
- 1,149 mesaje
- din 11 Mai 2009
- Astra 2001 y1,7dti
- Giurgiu
Gabello
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2001 y1,7dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2009
- Mesaj Privat
am rezolvat pana la urma problema. am lasat sa mearga motorul cateva minute, am desfacut capacul vasului de expansiune, am mai completat cu antigel, si am mai repetat inca odata operatiunea, si acum e in regula, baga cald Multumesc tuturor colegilor care au postat sfaturi utile, si au deschis acest topic!
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- adrian82
- **
- 362 mesaje
- din 17 Aug 2008
- Astra 2001 y17dt
- Bucuresti
adrian82
- Mesaje scrise: 362
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Aug 2008
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am sistemul Behr.
Intrucat nu am acel H din plastic intre calorifer si conducte, m-am intrebuintat putin pana l-am scos. Problema cea mai mare a fost sa scot sigurantele intrucat nu am avut loc de manevra. Pana la urma le-am "lamurit" sa iasa, urmand sa le pun de jos in sus.
Problema cea mai mare a fost ca nu am mai reusit sa montez caloriferul astfel incat sa nu curga antigel. Am incercat si doar cu oringurile, dar si cu oringurile plus silicon. Dupa trei incercari nereusite, am renuntat si am luat o pauza pana luni.
Am incercat sa indrept urechile caloriferului si agrafele, dar degeaba. Ori nu le-am indreptat destul de bine, ori, ..... nu stiu ce sa spun.
Cu ocazia asta m-am ales si cu niste antigel prelins pe mocheta.
Am mai descoperit circa 1kg de mizerie in spatele fitrului de polen.
Am mai descoperit si ca motorasul de la recirculare abia se mai misca. Aeroterma fluiera deja de o vreme.
Am mai descoperit si niste pete umede pe burdufurile de la caseta de directie.
O zi plina de realizari. Ce mai.
Primul lucru, am dat drumul la antigel. Acesta este robinetul. Se ajunge la el pe dedesubt, pe langa proiectorul din dreapta. A nu se uita slabirea busonului de la vasul de expansiune. Altfel, antigelul nu curge.
Consola.
Tavita de sub calorifer, prinsa cu acele cleme metalice.
Si acum caloriferul si agrafele:
Conductele:
Scula de verificat antigelul. aveam -35 de grade, dar la cat s-a scurt, sigur trebuie sa completez si sa verific iar nivelul si temperatura de inghet.
Eticheta de pe plicul cu oringurile:
Revin luni seara cu noutati.
Intrucat nu am acel H din plastic intre calorifer si conducte, m-am intrebuintat putin pana l-am scos. Problema cea mai mare a fost sa scot sigurantele intrucat nu am avut loc de manevra. Pana la urma le-am "lamurit" sa iasa, urmand sa le pun de jos in sus.
Problema cea mai mare a fost ca nu am mai reusit sa montez caloriferul astfel incat sa nu curga antigel. Am incercat si doar cu oringurile, dar si cu oringurile plus silicon. Dupa trei incercari nereusite, am renuntat si am luat o pauza pana luni.
Am incercat sa indrept urechile caloriferului si agrafele, dar degeaba. Ori nu le-am indreptat destul de bine, ori, ..... nu stiu ce sa spun.
Cu ocazia asta m-am ales si cu niste antigel prelins pe mocheta.
Am mai descoperit circa 1kg de mizerie in spatele fitrului de polen.
Am mai descoperit si ca motorasul de la recirculare abia se mai misca. Aeroterma fluiera deja de o vreme.
Am mai descoperit si niste pete umede pe burdufurile de la caseta de directie.
O zi plina de realizari. Ce mai.
Primul lucru, am dat drumul la antigel. Acesta este robinetul. Se ajunge la el pe dedesubt, pe langa proiectorul din dreapta. A nu se uita slabirea busonului de la vasul de expansiune. Altfel, antigelul nu curge.
Consola.
Tavita de sub calorifer, prinsa cu acele cleme metalice.
Si acum caloriferul si agrafele:
Conductele:
Scula de verificat antigelul. aveam -35 de grade, dar la cat s-a scurt, sigur trebuie sa completez si sa verific iar nivelul si temperatura de inghet.
Eticheta de pe plicul cu oringurile:
Revin luni seara cu noutati.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Daca citesti de la paginile 1,6,7,8. ar trebui sa te descurci.
Nu dispera ridicati moralul (am trecut si eu prin starea asta) cine pui mei ma pus si uite ca am reusit.
"detaliile fac diferenta"
Ce nu inteleg eu, daca caloriferul de caldura nu are H , a fost montat direct pe conducte?
Atunci trebuie sa cauti, un Calorifer cu H cineva a improvizat ceva acolo cred.
Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 24 Jan, 2015 8:36 pm
Nu dispera ridicati moralul (am trecut si eu prin starea asta) cine pui mei ma pus si uite ca am reusit.
"detaliile fac diferenta"
Ce nu inteleg eu, daca caloriferul de caldura nu are H , a fost montat direct pe conducte?
Atunci trebuie sa cauti, un Calorifer cu H cineva a improvizat ceva acolo cred.
Ultima modificare facuta de T.ion la Sam 24 Jan, 2015 8:36 pm
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Se pare ca acel H din plastic apare la motoarele de 2000 cmc. Eu am 1.7DTI
Ce ma nedumereste este faptul ca oringurile mele au alt cod decat ce am vazut in topicul asta.
Ale mele au codul 93178964.
In topicam vazut ca pentru Behr, codul este 9117294.
Am comparat oringurile vechi cu cele noi si pareau la fel.
Ultima modificare facuta de Libra la Sam 24 Jan, 2015 8:59 pm
Ce ma nedumereste este faptul ca oringurile mele au alt cod decat ce am vazut in topicul asta.
Ale mele au codul 93178964.
In topicam vazut ca pentru Behr, codul este 9117294.
Am comparat oringurile vechi cu cele noi si pareau la fel.
Ultima modificare facuta de Libra la Sam 24 Jan, 2015 8:59 pm
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
Am lamurit deja problema. Se pare ca exista garnituri o-ring diferite.
Cei care au acel H din plastic, folosesc setul de 4 garnituri care sunt o idee mai subtiri. Doua intre calorifer si H, doua intre H si tevile de la antigel.
Cei care nu au acel H din plastic (cazul meu), folosesc un set de doua garnituri, ceva mai groase. Intre calorifer si tevile pe unde vine si pleaca antigelul.
Eu am incercat degeaba sa rezolv problema punand oringuri mai subtiri. O sa vad cum gasesc repede un set de oringuri groase.
In privinta pozitiei sigurantelor (agrafele de aluminiu), cred ca la montajul din fabrica, ele sunt puse de sus in jos sa nu cumva sa cada. Nu s-au mai gandit ca in timp trebuie umblat pe acolo si ca ar fi bine sa fie loc de manevra. Probabil ca la montajul pe masina se vine cu tot subansamblul, cu conductele gata montate si atunci nu se pune problema de acces la acele agrafe.
Cei care au acel H din plastic, folosesc setul de 4 garnituri care sunt o idee mai subtiri. Doua intre calorifer si H, doua intre H si tevile de la antigel.
Cei care nu au acel H din plastic (cazul meu), folosesc un set de doua garnituri, ceva mai groase. Intre calorifer si tevile pe unde vine si pleaca antigelul.
Eu am incercat degeaba sa rezolv problema punand oringuri mai subtiri. O sa vad cum gasesc repede un set de oringuri groase.
In privinta pozitiei sigurantelor (agrafele de aluminiu), cred ca la montajul din fabrica, ele sunt puse de sus in jos sa nu cumva sa cada. Nu s-au mai gandit ca in timp trebuie umblat pe acolo si ca ar fi bine sa fie loc de manevra. Probabil ca la montajul pe masina se vine cu tot subansamblul, cu conductele gata montate si atunci nu se pune problema de acces la acele agrafe.
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
In sfarsit am rezolvat problema oringurilor.
Deci, codul pentru oringurile pe care le-am pus eu, este 93178964. Am postat mai sus poza cu ambalajul si eticheta. Masina este un opel Astra G din 2002 cu motor Y17DT si instalatie de AC Behr.
Problema care m-a tinut in loc a fost ca si la a treia montare a caloriferului, imi curgea antigel pe la oringuri.
Am rezolvat-o. Analizand mai bine caloriferul, am constatat ca cele doua "guri" erau indoite in lateral. Eu sunt cel care le-a indoit la demontarea initiala a caloriferului. Atunci a trebuit sa fortez in ele si in conducte sa pot scoate sigurantele.
Din cauza ca erau indoite, nu se mai aliniau cu conductele si in consecinta, nu mai etansau.
Am comandat calorifer nou. De fapt, am comandat chiar doua. Pana la urma, am ales sa-l repar pe al meu. Am tras cu grija de cele doua "guri" pana cand le-am pus din nou pe pozitie. Am aranjat putin cu un patent si "urechile" pentru sigurante. fiind din aluminiu, am putut face astea relativ usor.
Intrucat acele benzi de burete erau mancate de vreme, am tras in locul lui cateva fasii din banda izolatoare textila.
Am pus oringurile pe conducte, putin silicon pe "gaurile" din calorifer si am pus caloriferul la locul lui. A intrat foarte usor. Am pus sigurantele, am pus antigelul, am lasat vreo 15 minute sa se intareasca, am pornit motorul si am urmarit daca nu se prelinge antigel pe la oringuri.
Totul a fost "brici".
Asa ca am montat restul coclenderelor.
Am profitat de ocazie si am mai sters sau chiar spalat jegul care s-a adunat in timp prin locurile care pana acum au fost inaccesibile.
Tot cu ocazia asta am schimbat si antigelul. Daca e mai proaspat, poate merge mai bine motorul.
Mi-au ramas cateva seturi de oringuri. Daca vrea cineva sa le cumpere, le pot da.
La final de operatiune, concluziile mele sunt:
- sunt bucuros ca am scos-o la capat, pe baza informatiilor din acest topic si din manualul de reparatii;
- a fost de foarte mare ajutor faptul ca niste prieteni (BH07PKD si colegii lui) m-au lasat sa lucrez intr-un service. De fapt m-au ajutat si cu elevator, scule, piese, sfaturi, si chiar munca efectiva cand a fost nevoie. In curte sau in spatele blocului, pe ploaie, sigur nu as fi reusit.
- celor care doar se cred mecanici dar nu sunt, nu le recomand sa se apuce de operatiunea asta. Teoretic, nu e mare lucru. Problema este ca ai multe de desfacut pana la oringuri si caloriferul este intr-o pozitie foarte greu accesibila.
Acum a mai ramas e schimbat motorasul de la recirculare. E obosit si nu mai lucreaza cum trebuie.
Sa auzim e bine.
Deci, codul pentru oringurile pe care le-am pus eu, este 93178964. Am postat mai sus poza cu ambalajul si eticheta. Masina este un opel Astra G din 2002 cu motor Y17DT si instalatie de AC Behr.
Problema care m-a tinut in loc a fost ca si la a treia montare a caloriferului, imi curgea antigel pe la oringuri.
Am rezolvat-o. Analizand mai bine caloriferul, am constatat ca cele doua "guri" erau indoite in lateral. Eu sunt cel care le-a indoit la demontarea initiala a caloriferului. Atunci a trebuit sa fortez in ele si in conducte sa pot scoate sigurantele.
Din cauza ca erau indoite, nu se mai aliniau cu conductele si in consecinta, nu mai etansau.
Am comandat calorifer nou. De fapt, am comandat chiar doua. Pana la urma, am ales sa-l repar pe al meu. Am tras cu grija de cele doua "guri" pana cand le-am pus din nou pe pozitie. Am aranjat putin cu un patent si "urechile" pentru sigurante. fiind din aluminiu, am putut face astea relativ usor.
Intrucat acele benzi de burete erau mancate de vreme, am tras in locul lui cateva fasii din banda izolatoare textila.
Am pus oringurile pe conducte, putin silicon pe "gaurile" din calorifer si am pus caloriferul la locul lui. A intrat foarte usor. Am pus sigurantele, am pus antigelul, am lasat vreo 15 minute sa se intareasca, am pornit motorul si am urmarit daca nu se prelinge antigel pe la oringuri.
Totul a fost "brici".
Asa ca am montat restul coclenderelor.
Am profitat de ocazie si am mai sters sau chiar spalat jegul care s-a adunat in timp prin locurile care pana acum au fost inaccesibile.
Tot cu ocazia asta am schimbat si antigelul. Daca e mai proaspat, poate merge mai bine motorul.
Mi-au ramas cateva seturi de oringuri. Daca vrea cineva sa le cumpere, le pot da.
La final de operatiune, concluziile mele sunt:
- sunt bucuros ca am scos-o la capat, pe baza informatiilor din acest topic si din manualul de reparatii;
- a fost de foarte mare ajutor faptul ca niste prieteni (BH07PKD si colegii lui) m-au lasat sa lucrez intr-un service. De fapt m-au ajutat si cu elevator, scule, piese, sfaturi, si chiar munca efectiva cand a fost nevoie. In curte sau in spatele blocului, pe ploaie, sigur nu as fi reusit.
- celor care doar se cred mecanici dar nu sunt, nu le recomand sa se apuce de operatiunea asta. Teoretic, nu e mare lucru. Problema este ca ai multe de desfacut pana la oringuri si caloriferul este intr-o pozitie foarte greu accesibila.
Acum a mai ramas e schimbat motorasul de la recirculare. E obosit si nu mai lucreaza cum trebuie.
Sa auzim e bine.
Remyxu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Vaslui
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Remyxu
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Vaslui
- Masina: Zafira 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- ciniparu
- **
- 150 mesaje
- din 22 Jun 2010
- Astra 2001 YDTH
- Botosani
ciniparu
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2001 YDTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Libra
- ******
- 4,003 mesaje
- din 24 Mai 2005
- Astra 2002 Y17DTI
- Oradea
Libra
- Mesaje scrise: 4,003
- Locatie: Oradea
- Masina: Astra 2002 Y17DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2005
- Mesaj Privat
- astra g 1.7 caravan
- *
- 9 mesaje
- din 28 Jan 2014
- Astra 2000 Y17DT
- Bucuresti
astra g 1.7 caravan
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2014
- Mesaj Privat
D@N
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: zalau
- Masina: Zafira Tourer 2012 2000
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutare, am si eu o problema legata de antigel sub covorul de la sofer, am urmat sfaturile postate aici insa cand am ajuns sa desfac cutia in care se afla radiatorul (ce-a prinsa cu cleme) abia a iesit si ....surpriza, am gasit acolo 2 radiatoare , cel despre care vorbim aici si unul alimentat electric, stie cineva ce si cum e cu acesta?
Am apasat toate butoanele dar nu s-a intamplat nimic cu el
Mentionez ca am o Zafira diesel din 2001 cu motor de 2 litrii.
Am apasat toate butoanele dar nu s-a intamplat nimic cu el
Mentionez ca am o Zafira diesel din 2001 cu motor de 2 litrii.
ovidaxen
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Zafira 2009 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat