Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
am o mare problema.de 2 zile mi sa aprins martoru masina cu cheia pe el, si in mers cu ceva smucituri dar problema este ca la relanti nu mai sta se oporeste ,dupa ce incerc sa o pornesc porneste cum nu sar alimenta sau nu ar avea scanteie ,dar porneste dupa aceea,si cand porneste ramane la 2000 de ture si scade ceva dupa cateva secunde dar ramane pe la 1500 si parca ar avea ceva trepidati si martoru uneori ramane uneori dispare .daca puteti sa ma ajutati datimi ve rog un sfat,.va multumesc anticipat.motorizare 1,6 16 valve ecotec benzina z16xe.Astazi am mers cu masina parea casi ma-i revenise dar colac peste pupaza intrand intro depasire cand am accelarat sa depasesc in loc sa demareze ea se pune in,nas ,dupa ce am oprit turatia motorului fluctua in loc sa revina la normal ea statea tot pe la2000 de ture iar cobora la normal,.ce ma deranjeaz foarte tare de ce se pune in nas ?parca sar ineca sau nu sar alimenta nu stiu ce sai fac .dar o sa mai revin cu micile probleme care apar pe parcurs pana o voi rezolva pe cea mai mare.curatai egr arata super, curatai clapeta si ea la fel arata bine curata.si ,martoru cu masina si cheia pe el,a disparut asta era un semn bun dar .................................................................................................................................................................................................Salutare oameni buni cu stima si mult respect !In data de eri am plecat la servici ,cu masina facandumi tot aceleasi probleme,dupa amiaza dicutand cu colegi ,neam dat in taina despre problema mea.Eu cand am cumparato schimbandui tot ce era necesar necesar , la indemnul altei persoane am discutat despre buji daca leam schimbat ,si nu le schimbasem ,si ma mancat undeva si leam comandat leam luat leam pus au trecut 6 luni de atunci , si acum am patito ,bujile se numesc (beru)si din pacate pentru mine eu nu prea arunc chear tot ,si leam pastrat pe cele cu care afost echipata masina,erau (NGK R5).si leam luat pentru ca le aveam la mine ,si leam pus ,pot sa va spun ca sa schimbat total motoru parca era altul ,si am uitat sa va zic cele care leam schimbat eru foarte negre afumate toate la fel adica alea (beru) e-ar cele care lea avut neamtu erau vis artau super ,am mers cu masina atunci eam facut o proba mergea ca unsa , mersai astazi toata ziua si pot sa va spun ca merge foarte bine are viata motoru in el , nu mai merge in suturi numai miroase benzina pe esapament numai se pune in nas ce pot sa va mai spun este totul ok acum .Voi ce imi recomandati sa mai fac vreo diagnosticare ?deocamdata cred ca am scapat foarte eftin Smile


Ultima modificare facuta de doru.angel_demon la Mar 12 Apr, 2011 5:40 pm, modificat de 3 ori in total
Skip ads

  • ciprianszoke

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2013 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2009

  • Mesaj Privat
mergi la un tester...la mine era admisia..de obicei trebuie curatata...cauta body throthle(pe forum) si vezi acolo
  • xenon88

  • Mesaje scrise: 224
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Vectra 2002 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2009

  • Mesaj Privat
x16xe creca ai motorul , dupa cum spune si colegul tau , cred ca ar trebui curatata valva EGR dar mai intai verifica bujiile, fisele, si pompa de benzina daca baga suficeint, dar dupa simptomele care le descrii tu e din EGR sau ai poti face tu un test la un servis autorizat, chiar sunt curios sa vad de la ce este problema sa ne anunti si pe noi, bafta si succes.
  • Marius T.

  • Mesaje scrise: 626
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z 16 XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Curata EGR-ul si clapeta de acceleratie si ai sanse mari sa scapi:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10827

https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Skip ads

  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salutare opelistilor.Vam intrebat si vam rugat sami dati un sfat daca mai este nevoie sa mai fac vreo diagnosticare.la problema ,cu martoru galben de mai sus,Ce ma sfatuiti Question
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ar fi indicat sa citesti codul, dupa care sa resetezi ca sa nu-ti mai apara.
Citirea coduluise face astfel:Citeste aici!

Resetarea se face asa:
-deconectezi bornele bateriei
-atingi cablurile pe care le-ai deconectat de la baterie intre ele, pentru a reseta ECU.
-lasi bateria (acumulatorul) deconectat 20-30 minute(unii zic ca se poate si mai mult).
-legi bateria, pornesti motorul fara a atinge pedalele si il lasi asa fara sa faci nimic pana se incalzeste la temperatura normala de mers.
In tot acest timp ECU reinvata parametri de functionare ai masini.
Sa nu faci aceasta operatie daca nu stii codul de la radio, deoarece si acesta se reseteaza si va trebui sa il reintroduci.
Daca si dupa aceasta operatie eroarea iti persista prin aprinderea becului check engine (motorasul galben) inseamna ca nu s-a remediat defectul acesta fiind in continuare activ si daca tu nu te descurci sa-l remediezi, du-te la un specialist.
  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Neata domnu Furdui.La mine problema cu aparitia martorului adisparut,eu vroiam cateva sfaturi la problemele care mile provocase(pornire mai greoaie ,miros de benzina nearsa, relantiu instabil ,oprirea masini la relanti,in mers masina mise punea in nas cand bagam picioru in accelaratie,si cum am mai scris mai sus am facut un schimb de buji la indemnu cuiva care sa provocat problema asta dar eu nu leam aruncat pe cele vechi adica( ngk r5) si acum leam dat jos pelea si leam repus la loc pe cele vechi si sa schimbat totul acum merge perfect.Si intrebarea este daca mai este nevoie sa mai fac vreo diagnosticare, acum merge bine alea cum am spus si mai sus bujile beru ca alea le pusesem au fost extrem de afumate
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Stiu ca martorul nu dispare numai daca resetezi. Posibil sa fi deconectat bateria si atunci ti-a disparut eroarea. Oricum e bine sa ii faci resetarea cum ti-am descris eu, ca o sa observi schimbari in bine la comportamentul motorului.

Si ca sa-ti raspund si la intrebare, daca zici ca totul merge perfect ce vrei sa diagnostichezi? Da-i pace, nu da banii de pomana daca nu exista probleme evidente.
Skip ads

  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
sa sti ca ma voi duce sa fac asemenea miscare .si voi citi cu atentie miscarile.multumesc mult.si voi reveni .
  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
sa sti ca am facut domnul Furdui si tind sa cred ca este k.dar exita tot timpul un dar, este ceva ce ma cam nemultumeste,stand motorul la relanti este o mica chesti de trepidatie cand stai in scaun o simti ,si cand te uiti la turometru are fluctuatie foarte usoara dar de cand am luato este cred,Ce poate sa fie?si inca o intrebare care nu am fosta inca lamurit pana acum ,eu cand am cumparato i Embarassed am facut schimbul de ulei dar dupa ureche ,ce ulei se recomanda la acest tip de motr z16xe benzina Embarassed : Sad
  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu stiu daca sunt eu in masura sa raspund la toate dar trepibatia poti sa o ai si din suportii de la motor. Uita-te daca ai relantiul constant, adica daca nu iti apar fluctuatii de turatie si daca apar e posbil sa necesite curatat EGR-ul.
  • doru.angel_demon

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Senator 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Domnule Furdui ,egr lam dat jos cand mi-au inceput problemele dar nustiu daca am procedat corect,eu lam dat jos decat si am luat un sprei de curatat carburatoare am dat pe el dar nu stiu daca sa intamplat vreo reactie de curatare ca el tot negru aramas.cum se procedeaza corect si cum il probez sa vad daca functioneaza cum tebuie, ce trebuie sa urmaresc la el?
Skip ads

  • Furdui

  • Mesaje scrise: 1,067
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Agila 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Stiu ca sa se curata la Agila Opel Agila EGR
Faza e destul de complicata dar cred ca e asemanator.
Crede-ma ca deobicei ma abtin sa dau sfaturi pentru ca sunt oameni competenti care stiu ce zic, iar eu nu vreau sa te invat o prostie.
Invata sa cauti pe forum problemele cere te intereseaza ca sa nu faci ceva rau masinii tale.
Mai exact asta se potriveste la motorizarea ta.AICI!!!
Spor la citit!
  • giorgian stoica

  • Mesaje scrise: 22
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 ydth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2011

  • Mesaj Privat
poti verifica egr furtunasele de vacum si debitmetrul de aer
  • Leonhard

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z16SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Salutare, detin un Opel vectra B din 2001 motor 1.6 16v benzina, am masina de 2 ani si un pic, nu am schimbat cine stie ce la ea, doar consumabile (amortizoare, bare antiruliu etc) dar am observat de cateva zile ca motorul scoate un zgomot ciudat, zici ca ar fi un 2.5 Diesel pentru un motor care abia se auzea la ralenti, ieri pe autosrada A2 m-au luat toate transpiratiile, s-a aprins martorul galben cu cheita ridicata in sus, masina intr-a cincea nu urca mai mult de 110 km/h, m-am oprit la un OMV, am oprit motorul, l-am lasat 10 min dupa care am repornit, zgomotul de tractor tot exista, in schimb se stinsese martorul, am decis sa ajung cat mai repede la Bucuresti decat sa raman noaptea pe A2 cu masina sparta, dupa cativa km buni, se aprinde iar acelasi martor, nu reusesc sa urc mai mult de 110 km/h. Din cate am citit pe forumul, cauzele pot fi multe (EGR, sonda lambda...). Ma poate ajuta cineva cu o parere, un sfat va rog?

Multumesc anticipat cu scuzele de rigoare catre admin daca sunt off-topic.
  • classicfan

  • Mesaje scrise: 55
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Meriva 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Exact cum ai spus si tu cauzele pot fi multe. Iti dau un exemplu: simptome similare, in plus motorul se si oprea, diferenta - era vorba de Astra G din 2004. Am rezolvat-o extrem de simplu si n-a mai avut problema asta in urmatorul an si jumatate (martorul s-a stins singur, nici n-a fost nevoie sa resetez). Am facut plinul cu benzina mai buna si am pus un flacon de Injector Cleaner de la "2+2". Dupa o perioada am repetat treaba si nici in prezent nu are probleme, chiar trage foarte bine motorul pentru un 1.6 din generatia lui. Incearca asta pentru inceput. Daca nu da rezultate atunci deja se complica discutia. Bafta
  • florentin68

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
mie, de o saptamana, mi-a aparut martorul cu masina si cheia, care dispare, uneori, dupa ce opresc motorul si il pornesc. am vectra b din 2001, motor z16xe, de 1.600 cmc. in fine, i-am curatat, la suprafata, clapeta de acceleratie, cu spray, caci asa mi-a zis cel care mi-a facut testul. apoi, i-am schimbat bujiile, aveam bosch, cu un electrod, i-am pus falke, de 4 ori mai ieftine, cu 4 electrozi. degeaba. tot apare masia cu cheia. in mers, se comporta asa: merge normal, dupa care dintr-o data decelereaza de la sine, ca si cum retrogradezi dintr-o viteza superioara intr-una inferioara cu 2-3 trepte, si, evident, apare martorul masina cu cheia. iar, can dau sa accelerez, dau blana acceleratie si abia trage. nici nu poti face o depasire sau sa te inscrii intr-un sens giratoriu, ca risti. habar n-am ce sa-i mai fac. pe bune. e frustrant.
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
foarte tare frate
auzi sa cureti clapeta de acceleratie pe ----exterior----,vai de masinile care intra pe mainile lui stangi
pui bujii specifice motorului,nu orice bujie care-ti pica in mana
si apoi cauti pe cineva care stie mecanica sa stie sa citeasca erorile cu testeru si sa-ti poata repara masina
unde-i gasiti frate,lai cautat mult
  • florentin68

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2009

  • Mesaj Privat
n-ai inteles, tinere, exterior in sensul ca am curatat clapeta la suprafata, cat am avut acces, nu am demontat corpul sa curat pe-delete senzorul, motorasul etc. forumul cred ca e deschis discutiilor care sa ajute, si nu clasificarii in priceputi sau mai putin priceputi a membrilor-posesori de opel. vino cu ceva care sa ajute, daca nu, vezi-ti de drum
  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
tinere
clapeta de acceleratie se demonteaza de pe motor si se curata in----interiorul ei----- si se desfunda micile orificii care se infunda cu prafu care trece prin filtru de aer amestecat cu vaporii de ulei care vin din motor prin furtunu de la capacu chiulasei la furtunu calpetei
daca nu stii sa citesti recomadarile mele,dute la Gica din colt sa-si bata joc de masina ta
oricum vad ca oricine tiar zice ce sa faci bine pentru masina vad ca te dai mare,asa ca putin ma intereseaza cei faci in continuare
daca tu crezi ca motoarele astea merg cu bujii de dacie si benzina de la---conducta----te inseli amarnic si apoi vii si te plangi pe forum ca sa transformat bordu in pom de craciun
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR