Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti
  • cornel_ionut

  • Mesaje scrise: 107
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2015

  • Mesaj Privat
remus-gabriel a scris:Ce parere aveti dspre Mobil 1 5w50 Peak Life? Am vazut fisa tehnica si, pare cam „gros”. Nu stiu daca pt un z16xe ceva mai uzat, totusi nu ar fi prea mult o vascozitate de 104.6 la 40 de grade si 17.4 la 100 de grade.
Ce parere aveti, tinand cont ca totusi de acum se va incalzi daca as pune din asta cat e cald si la iarna as reveni la ceva mai subtire?


1-ai consum de ulei? ce cantitate/1000km ? banuiesc ca folosesti un 5w40...
2-nu ti face probleme in ceea ce priveste vascozitatea la 100 grade,cea de 108(eu asta am gasit pe site-ul lor) la 40 este mare.il poti incerca pe perioada calda
daca ai un comsum mare de ulei sau acesta va creste, nu ezita sa iei in calcul si o verificare segmenti,simeringuri supape,etc
Skip ads

  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa lamurim mitul combinatiilor de cifre si litere de pe eticheta uleiurilor si sa stim ce sa alegem ptr motoarele noastre si transmisie.

SAE = Societatea Inginerilor de Automobile
API = Institutul American de Petrol
ACEA = Asociatia Constructorilor Europeni de Automobile

ILSAC - International Lubricant Standardization and Approval Committee (Comitetul International de Standardizare si Aprobare a Lubrifiantilor)

JASO - Japanese Automotive Standards Organisation (Organizatia Japoneza de Standarde a Automobilelor)

Uleiurile (Lubrifiantii) sunt fluide de natura organica ,anorganica sau minerala care sunt utilizati cu scopul de a reduce frecarea dintre doua suprafete.Clasificarea lubrifiantilor este facuta dupa o foarte mare diversitate de criterii si standarde ,dar din punct de vedere al interesului general unul dintre cele mai importante criterii este

Vascozitatea

Vascozitatea este unitatea de masura a frictiunii interne a lichidului, in cazul uleiurilor de motor desemnand fluiditatea acestora functie de temperatura. In termeni generali aceasta reprezinta rezistenta relativa la curgere a unui fluid sau 'grosimea' filmului acestuia, astfel un ulei trebuie nu numai sa fie suficient de "subtire" ca sa curga bine la temperaturi joase, dar sa si ramana suficient de "gros" ca sa mentina o protectie adecvata la temperaturi inalte.

Indexul de vascozitate al unui ulei este tendinta lui de a-si schimba vascozitatea functie de schimbarea temperaturii. Cu cat indexul vascozitatii este mai mare, cu atat mai consistenta va fi vascozitatea la schimbarile de temperatura.

Vascozitatea potrivita este unul din cele mai importante criterii de performanta ale uleiului de motor. Performantele de baza ale unui motor depind de vascozitatea uleiului folosit: cu cat uleiul este mai gros, cu atat vascozitatea acestuia va fi mai mare.

Clasele de viscozitate pentru uleiurile de motor sunt stabilite de SAE, si cuprind:
- Clase de iarna (0W, 5W, 10W, 15W, 20W)
- Clase de vara (-20, -30,- 40,- 50, -60)



Daca uleiul satisface cerintele unei singure clase de viscozitate, uleiul se numeste monograd.( ex.SAE 30 sau SAE 40 cunoscute in Romania sub denumirea de "M"-uri) , sau pentru temperatui scazute 10W , etc.

Uleiul multigrad este uleiul care satisface cerintele mai multor clase de viscozitate. De exemplu un ulei 15W-40 va asigura o pornire la rece similara cu un ulei din clasa 15W si se va comporta la temperaturi ridicate ca un ulei din clasa 40.

Uleiurile multigrad, comparativ cu uleiurile monograd, au un nivel constant de vascozitate pe o plaja larga de temperaturi, care ne ofera posibilitatea de a utiliza aceleasi uleiuri vara si iarna si usureaza pornirea motorului.

Ele sunt mai fluide la rece si mai putin fluide la cald decat uleiurile monograd corespondente.

Cu cat cifra este mai mica iainte de “W”: 0, 5, 10, 15 etc., cu atat pornirea la rece se face mai usor iar motorul va fi protejat impotriva uzurii. Al doilea numar - respectiv 40 - reprezinta fluiditatea la cald si indica clasa de vascozitate ce terbuie sa o respecte uleiul la temperatura exterioara de 40 grade si capacitatea de ungere a uleiului la temperature ridicata.

. Cu toate acestea clasa de viscozitate nu ne spune nimic despre calitatea unui ulei. Aceasta depinde de compozitia uleiului .Ele se mai clasifica si dupa gradul de aditivare , felul aditivilor folositi , iar un criteriu important este uleiul de baza folosit , care poate fi sintetic , mineral sau amestec de baza sintetica si minerala denumita si ulei semisintetic .

Uleiul mineral poate fi obtinut printr-o prelucrare fizica sau chimica (acest procedeu este numit Hidrocrack). Uleiurile sintetice pot fi obtinute din esteri sintetici sau polialfaolefine (PAO).Un lubrifiant mai poate contine aditivi, ca de exemplu: agenti antispumare, detergenti, dispersanti, aditiv antioxidanti si anticorosivi. De regula se poate spune ca uleiurile sintetice sunt superioare celor minerale, ceea ce nu inseamna ca este cel mai potrivit pentru motorul dvs. Nivelul de performanta ne spune mult mai mult despre calitatea unui lubrifiant. Acestea pot fi dupa API sau ACEA.

Clasificarea uleiurilor

STANDARDUL API

AMERICAN PETROLEUM INSTITUT clasifica si standardizeaza lubrifiantii dupa tipul de combustibil folosit in procesul de ardere

In notatia nivelului de performanta API, litera "S" indica performanta uleiului utilizat pentru motoare pe benzina ( usor de retinut-"S"de la Scinteie) iar litera "C"( Compresie) indica performanta uleiului utilizat pentru motoare diesel. Cu cat literele care le urmeaza sunt mai avansate in alfabet, cu atat nivelul de performanta este mai ridicat. Nivelurile de performanta sau clasificare dupa API (American Petroleum Institute) le puteti vedea in urmatoarele tabele,unde veti observa ca uleiurile SWD-Rheinol indeplinesc printre cele mai noi norme API.

Care este uleiul indicat pentru motorul dumneavoastra?

Pentru motoare pe benzina, ultimele categorii includ performantele si proprietatile categoriilor anterioare. (ex.: categoria API SN include si depaseste categoriile API SL si API SM.)

MOTOARE BENZINA ( OTTO )


Categorie

Statut

Service

SN

Actual

Pentru toate motoarele auto actuale ,ulei rezistent la temperaturi ridicate, cansum redus de ulei si carburanti, poluare redusa .Categorie introdusa in 2008 .

SM

Actual

Pentru toate motoarele auto actuale ,categorie introdusa din 2004 .

SL

Actual

Pentru toate motoarele pe benzinna. Categorie introdusa în 01.07.2001.

SJ

Actual

Categorie valabila pîna in anul 2001.

SH

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1996

SG

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1993

SF

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1988

SE

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1979

SD

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1971

SC

Învechit

Pentru motoare mai vechi de 1967

SB

Învechit

Pentru motoare vechi, doar la recomandarea producatorului motorului

SA

Învechit

Pentru motoare vechi, doar la recomandarea producatorului motorului

Nota: Categoriile SI si SK au fost omise intentionat de catre API.

STANDARDUL API - MOTOARE DIESEL


Pentru motoare Diesel ultimele categorii sunt cele mai actuale dar nu includ întotdeauna proprietatile si performantele categoriilor anterioare (consulta tabelul si cartea tehnica a masinii tale,sau intreaba un specialist).


Categorie

Statut

Service



CJ-4

Actual

Categorie introdusa in 10.2006 ,pentru motoare de mare viteza in 4 timpi concepute sa raspunda standardelor pentru emisii impuse motoarelor din generatia 2007. Sunt special concepute pentru a sustine durabilitatea sistemului de control al emisiilor in motoarele echipate cu filtre de particule sau alte sisteme avansate de post-tratament al emisiilor



CI-4

Actual

Categorie introdusa în 05.09.2002. Pentru motoare moderne care indeplinesc normele de poluare redusa din 2002. Se poate folosi în locul categoriilor CD, CE, CG-4 si CH-4



CH-4

Actual

Categorie introdusa în 1998. Pentru motoare moderne care indeplinesc normele de poluare redusa din 1998. Se poate folosi în locul categoriilor CD, CE, CG-4 si CH-4



CG-4

Actual

Categorie introdusa în 1995. Pentru motoare moderne care indeplinesc normele de poluare din 1994. Se poate folosi în locul categoriilor CD,CE, si CF-4



CF-4

Actual

Categorie introdusa în 1990. Pentru motoare aspirate si supraalimentate (turbo). Se poate folosi în locul categoriilor CD si CE



CF

Actual

Categorie introdusa în 1994. Pentru autoturisme de teren si motoare Diesel cu injectie indirecta. Se poate folosi în locul categoriei CD.



CE

Învechit

Categorie introdusa în 1987. Pentru motoare aspirate si supraalimentate (turbo). Se poate folosi în locul categoriilor CC si CD



CD

Învechit

Categorie introdusa în 1955. Pentru motoare aspirate si supraalimentate



CC

Învechit

Pentru motoare fabricate dupa 1961



CB

Învechit

Pentru motoare fabricate din 1949-1960



CA

Învechit

Pentru motoare din anii 1940-1950



STANDARDUL API PENTRU ULEIURILE DE TRANSMISIE SI DIFERENTIALE

Categorie

Aplicatii si recomandari de utilizare


GL-1

pentru transmisiile mecanice ale autocamioanelor

GL-2

pentru transmisiile mecanice ale vehiculelor care functioneaza in conditii de sarcina, temperaturi si viteze de alunecare superioare clasei GL-1

GL-3

pentru transmisiile mecanice ale vehiculelor cu angrenaje conice spirale care functioneaza in conditii moderate de sarcina si viteza

GL-4

pentru transmisiile cu angrenaje hipoide ale vehiculelor care functioneaza cu viteze mari si cupluri mari

GL-5

pentru transmisiile angrenajelor hipoide ale mijloacelor de transport care functioneaza in conditii de viteza mare si sarcini cu socuri sau viteze mari si cupluri mici, precum si cu viteze mici si cupluri mari


STANDARDUL ACEA

Asociataia Cosntructoriloe Europeni de Automobile , clasifica uleiurile de motor prin litere si numere.
Literele reprezinta motoarele de tipul:

A - motoare pe benzina

B - automobile cu motoare diesel de volum mic, camionete si camioane de gabarit mic

C - automobile cu motoare diesel cu filtre de particule

E - motoare diesel de putere mare Heavy duty , regim sever de fuctionare .

Numarul care urmeaza literei corespunzatoare tipului de motor, diferentiaza nivelurile de performanta din cadrul unei clase; astfel, cu cat este mai mare numarul cu atat sunt mai ridicate performantele uleiului.

Clasa A - pentru motoare pe benzina:

A1 - vascozitate mica, economie de combustibil

A2 - calitate normala, interval de schimb normal

A3 - vascozitate mare, protectie sporita, interval de schimb prelungit

A5 - motoare cu putere mare, interval de schimb prelungit, cerintele de vascozitate de la A1/B1 + cerintele de protectie de la A3/B3



Clasa A/B - uleiuri pentru motoare pe benzina si Diesel:

A1/B1 - Uleiuri destinate motoarelor pe benzina si Diesel ale autoturismelor si camionetelor , special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta.

A3/B3 - Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor si/sau pentru intervale extinse de schimb, acolo unde acest lucru este recomandat de producatorul motorului si/sau pentru cazurile in care se utilizeaza uleiuri cu vascozitati scazute pe tot parcursul anului.

A3/B4 - Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel cu injectie directa, dar si celor din clasa B3.

A5/B5 - Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, recomandate pentru intervale extinse de schimb, in cazul motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor usoare, special concepute pentru a putea utiliza uleiuri cu vascozitate scazuta.



Clasa B - pentru motoarele diesel usoare:

B1 - vascozitate mica, economie de combustibil

B2 - calitate normala, interval de schimb normal

B3 - vascozitate mare, protectie sporita, interval de schimb prelungit

B4 - motoare de puteri mari cu injectie directa

B5 - motoare cu putere mare, interval de schimb prelungit, cerintele de vascozitate de la A1/B1 + cerintele de protectie de la A3



Clasa C - uleiuri pentru motoare cu catalizator

C1 - C2 - C3 - Uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, compatibile cu sistemul catalizator, recomandate motoarelor pe benzina sau Diesel de inalta performanta ale autoturismelor si camionetelor usoare. Aceste uleiuri cresc durata de viata a Filtrelor de particule si a catalizatoarelor modern (Three ways Cathalysis).

ATENTIE ! Aceste uleiuri pot fi nepotrivite pentru unele motoare. Pentru mai multa siguranta este recomandat sa se consulte manualul autovehiculului.



Clasa E - pentru motoarele diesel cu solicitari severe (Heavy Duty):

E2 - schimb de ulei normal, indeplinesc standardul MB 228.1; sunt uleiuri de uz general pentru motoare Diesel natural aspirate sau supraalimentate (turbo) supuse unor solicitari medii si severe, in conditiile unor intervale de schimb normale.

E3 - performante ridicate, indeplinesc standardul MB 228.3;

E4 - schimb de ulei prelungit, indeplinesc standardul MB 228.5; sunt uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile, performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si prezinta stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate ce raspund cerintelor privind emisiile impuse de standardele Euro 1, Euro 2, Euro 3 , Euro 4 , Euro 5 care functioneaza in conditii foarte dificile. Pot fi utilizate in motoarele fara filtre de particule, in unele motoare cu sistem EGR de recirculare a gazelor si in unele motoare prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor.

E5 - indeplinesc cerintele de performanta ale categoriei E3/E4 si cerintele MB 228.3, API CH-4

E6 - uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile si performante in mentinerea unei suprafete curate a pistonului, confera protectie impotriva uzurii, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate, cu catalizatoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 , Euro 4 ,Euro 5 si Euro 6 . Pot fi utilizate in motoarele cu sistem EGR de recirculare a gazelor, cu sau fara filtre de particule si in motoarele prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor (NOx). Nivelul deperformanta E6 este recomandat cu precadere motoarelor prevazute cu filtre de particule si a fost conceput sa se utilizeze in combinatie cu carburanti Diesel cu un continut redus de sulf .

E7 - sunt uleiuri cu clase de vascozitate foarte stabile si eficiente in mentinerea unei suprafete curate a pistonului si a interiorului cilindrului. Asigura excelenta protectie la antiuzura si impotriva depunerilor de la nivelul turbocompresorului, au capacitate dispersanta impotriva depunerilor si prezinta stabilitate la temperaturi ridicate. Sunt recomandate pentru motoarele Diesel foarte solicitate , cu catalizatoare Euro 1, Euro 2, Euro 3 , Euro 4 ,Euro 5 si Euro 6 , care functioneaza in conditii dificile, pot fi utilizate in motoarele cu sau fara filtre de particule si pentru majoritatea celor care sunt prevazute cu sistem EGR de recirculare a gazelor, si a celor prevazute cu sistem SCR de reducere a noxelor



Normele SAE - definesc si clasifica gradele de vascozitate ale lubrifiantilor in functie de temperatura exrerioara ambientala in timpul fuctionarii motorului sau angrenajului.


La uleiul despre care am intrebat, ma ingrijoreaza C3-ul care aici apare cu un 08 in paranteza, deci un ulei cu folosire pana in anul 2008 sau dupa, desi in descriere e specificat ca se poate folosi si pentru pre euro4 , deci si motoare euro 1,2,3 sau non euro.
  • Marius Popescu

  • Mesaje scrise: 700
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Eu credeam ca pt o aprobare de genul " ACEA C3 ( 08 ) " - > inseamna ca norma C3 a suferit la acel moment ( '08 ) modificari , iar acel ulei le indeplineste pe acelea , pe cand unul cu ACEA C3 ( 04 ) nu . Corectati-ma va rog daca gresesc .
  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eu deslusesc altfel din specificatii si descrierea uleiului eneos premium hyper 5w40 :
este aprobat C3 pana in anul 2008 (in descriere apare si ptr motoare cu filtru de particule) si aprobare B4(04) deci ptr motoarele pana in 2004, asta rezolva din descrierea uleiului in care e pecificat ca ptr motoare cu si fara catalizator si ptr motoare cu filtru de particule.

Eu am o comanda data ptr un motul x-cess 5w40 si vreau sa-l scimb cu eneosul asta dar am ceva retineri. in afara de asta , motulul vad ca le amesteca mai nou si prin italia.
Skip ads

  • G_S_C

  • Mesaje scrise: 817
  • Locatie: Prahova
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Eneos premium hyper 5w40; ce am postat eu mai sus e o fisa veche din 2006.

Am gasit o fisa tehnica mai noua despre el; astazi mi-a sosit uleiul+filtre.


PERFORMANCE LEVEL
 API: SN/SM/CF
 ACEA: C3 (10) A3/B3/B4 (0Cool
 VOLKSWAGEN: 502 00/505 00/505 01
 MERCEDES-BENZ: MB 229.51 &/ 229.31
 BMW LongLife 04
 GM Dexos 2
 Renault RN0700, RN0710
 Ford WSS-M2C917A


Typical Properties
SAE viscosity grade 5W-40
Density (20°C), g/cm3 0.85
Flash point °C 226
Kinematic viscosity (40°C), mm2/s 86.6
(100°C), mm2/s 14.3
(-30°C), mm2/s <6,600
Viscosity index 172
Pour point, °C -40.0
Sulphated Ash gew.% < 0.8
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
continui cu Motul Dexos 2 5W30 pentru benzinar, ma gandeam sa trec la Vlavoline, dar cum mai am aproape 1 l pe stoc din Motul e mai ieftina pastrarea lui, am luat 4 L cu 140 lei. Il tin 18 luni sau 7.000 km - 8.000 km de oras
  • alex2014

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Ce ulei recomandati pentru Astra J Sedan A14XER (100 cp)?

As merge tot pe GM dar sunt foarte multe contrafacute. Mobil 1 ar fi cel mai bun( din auzite), dar cica si astea sunt produse prin diferite zone dubioase.
Mi-a fost recomandat Liqui Moly care se pare ca se produce doar in Germania... Mai stiu si de Castrol ca sunt bune dar nu stiu unde sunt produse.

Multumesc!
  • john_doe200616

  • Mesaje scrise: 447
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Vectra 1996 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2015

  • Mesaj Privat
Salut,

Urmeaza sa fac schimbul de ulei si vroiam sa stiu daca ati cumparat careva Shell Helix Ultra din Kaufland? Pretul e destul de maricel(170 de lei pentru 4 litrii 5w40), dar nu asta reprezinta problema ci provenienta acestuia...Stiti de unde il aduc cei de la Kaufland? Pe flacon scrie: "Made in EU". Am folosit Valvoline SynPower 5w40 si a fost excelent.
Skip ads

  • nume_codat

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Pentru Z18XER ce ati recomanda? Am tot citit pe aici si am ajuns la Liqui Moly / Motul.

Multumesc
  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Cum vi se pare uleiul Ravenol 5w40 VST pt Z17DTH si pe timp de iarna cat si pt vara? Pana acum am avut 3 schimburi de ulei cu GM, mi se pare cam slabut, cel putin vara cand se incalzeste motorul, nu imi place cum se aude de la temperaturi de 25-30 in sus, si nici iarna nu imi place asa de mult la primele porniri..
Motorul nu consuma deloc ulei si trage bine, consum de combustibil normal.
  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Mobil super 3000 5w40 sau Havoline Ultra S 5w40 ? A folosit cineva uleiurile astea? Nu stiu ce ulei sa pun laZ17DTH.. o recomandare? Si inca o intrebare, daca pun un ulei care are si norma C3, eu neavand filtru de particule, e vreo problema? are ceva?
  • scrumbie

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Salut pentru un x16xel cu 260000km ce ulei recomandati fãrã Mobil și ravenol ambele au fost 10w40 și foarte dezamãgit mai ales de Mobil care nu are nici 2mii de am și iar trebuie sa completez și prefer sã-l dau afara
Skip ads

  • costin2016

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2016

  • Mesaj Privat
ultimul schimb, anul trecut , a fost cu valvoline mstc3 xtreme synpower 5w-30 , am parcurs cam 7000 km pana acum ,super ok fata de gm 5w-30 dexos 2 ( la acela trebuia sa completez 2-300 ml dupa 4-5000 km ).in vara trebuie sa ii fac urmatorul schimb si ma bate gandul la un valvoline xtreme synpower dar mai gros 5w-40 , cu norma dexos 2 ( am vazut de curand in carrefour ).
masina este un astra h , 50 000 km , 1.4/90 cp , benzina.
  • razvanm06

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Astra 2007 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Nov 2015

  • Mesaj Privat
Eu am pus havoline ultra s sae 5w40,norma dexos 2 , un ulei cu mult peste gm 5w30, la cald, la rece, turbina avea un usor fluierat , acum uneori cand e incalzit motorul nici nu se mai aude, rareori se auzea si la rece, recomand havoline, e bun si pe timp de vara si pe timp de iarna. Motorul trage altfel, urca mai usor in ture, consumul a scazut cu 0.5-1l/100, sunetul motorului e mai silentios. Gm 5w30 e praf, m-am convins dupa 2ani.. cam greu,dar bine ca l-am schimbat cu ceva mai bun.. nu mai pastrati uleiul gm in motor, e foarte slab..
  • scrumbie

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Nu recomanda nimeni nimic pentru x16xel?
  • scrumbie

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2009

  • Mesaj Privat
16xel e mâncator de ulei îi putem pune și de gãtit sa înțeleg.. Aștept totuși pãreri ca am citit de 2zile și a-și trece la 5w40 ca10am încercat mai multe mãrci și la rece nu ma încântã.. Iar la viteze mari exterior îl mãnâncã ce ar fi bun mașina are în jur de 250 mii km
  • bogdanop

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2006 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2013

  • Mesaj Privat
La x16 xel (in cazul meu) singurul ulei pe care il consuma in cantitati mici a fost shell helix hx6 10w40 . De la schimb la schimb adica 10.000 completam doar cu ce aveam ramas in bidon atat. La restul eram deja plictisit de completat si 5w40 am bagat castrol dar consuma 3 litri la schimb
  • scrumbie

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Și dimineațã la rece cum fãcea în timpul mersului sunete suspecte?
  • bogdanop

  • Mesaje scrise: 64
  • Locatie: Spania
  • Masina: Vectra 2006 z18xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2013

  • Mesaj Privat
Mergea la fel ca si cu celelalte ca diferente mari la zgomote nu am vazut intre uleiuri parca cu castrol 5w40 mergea mai fin dar la cat consuma nu merita efortul sa continui cu el .
  • scrumbie

  • Mesaje scrise: 90
  • Locatie: Iasi
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jul 2009

  • Mesaj Privat
Îmi poate zice și mie cineva de unde pot cumpãra shell helix hx7?in Iași sau în tara
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Uleiuri, Lichide si Carburanti

Chestionar

Ce ulei folositi?
GM 27%
Valvoline 6%
Castrol 16%
Mobil1 10%
Motul 11%
Ravenol 5%
Liqui Moly 8%
Shell 1%
Aral 4%
Total/Elf 0%
Wolf 2%
Fuchs 0%
Eneos 0%
Q8 0%
Havoline 0%
Schaeffer/RedLine/Bardahl/Renewable/Amsoil/Penrite, etc 1%
Altele 2%
369 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR