- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Uleiul 0W40 este mai subtire doar la temperaturi scazute, in rest este la fel. Ca este 0 ajuta la rece enorm, ca este si Mobil 1 este si mai bun, asta este sintetic si 'detergenti' care sa curete la greu, bine este si varianta High Mileage ... da o cautare si vei afla.
Ma grabesc, mai vedem ce si cum.
Ma grabesc, mai vedem ce si cum.
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Sal,am fost astãzi la service cu corsa mea sã mãsor compresia la motor.
Rezultatele au fost urmãtoarele pe toți cilindri 15 bari.Operatia sã efectuat cu motorul cald,stiu ca trebuia sa il fac la rece,dar asta însemna sã las Masina acolo pânã a doua zi.
Masina ciupea cam mult ulei ,2,5 litri la 10000km.
Întrebarea este ce piese îmi trebuiesc sã schimb simeringuri la supape.?
Rezultatele au fost urmãtoarele pe toți cilindri 15 bari.Operatia sã efectuat cu motorul cald,stiu ca trebuia sa il fac la rece,dar asta însemna sã las Masina acolo pânã a doua zi.
Masina ciupea cam mult ulei ,2,5 litri la 10000km.
Întrebarea este ce piese îmi trebuiesc sã schimb simeringuri la supape.?
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Motty14
- Mesaje scrise: 55
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mar 2015
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
@fireman31 compresia pare buna....chiar prea buna pentru anul de fabricație. Eu as repeta testul de compresie în felul urmãtor.....dupã ce se face pe un cilindru se scoate compresmetrul și se toarnã în capul pistonului o lingura de ulei curat ....apoi se face iar testul pe cilindrul respectiv urmãrind dacã compresia creste. Dacã compresia a crescut dupã ce torni o lingura de ulei în capul pistonului trebuie umblat și la segmenți.
Altfel trebuie schimbate doar simeringuri și eventual ghidurile la supape.
Altfel trebuie schimbate doar simeringuri și eventual ghidurile la supape.
- Marius Popescu
- ***
- 700 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 700
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 700 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 700
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Cata eu unul nu inteleg .
Stiam ca metoda este buna atunci cand nu ai compresie prea grozava ca sa vezi daca pierzi pe la segmenti sau pe la supape . Daca cel de ungere este blocat pe piston dar ceilalti 2 de deasupra sunt buni adica neuzati si neblocati ai compresie buna dar consuma ulei .
Nu cumva 15 bari cat are colegul nostru e super ok ?Eu asa stiu . Nu sunt mecanic .
Stiam ca metoda este buna atunci cand nu ai compresie prea grozava ca sa vezi daca pierzi pe la segmenti sau pe la supape . Daca cel de ungere este blocat pe piston dar ceilalti 2 de deasupra sunt buni adica neuzati si neblocati ai compresie buna dar consuma ulei .
Nu cumva 15 bari cat are colegul nostru e super ok ?Eu asa stiu . Nu sunt mecanic .
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Nici eu nu sunt mecanic auto ....dar nici prea departe de zona asta .....
Cum vad eu.....deci .....segment de ungere și raclare blocat pe canal. Asta înseamnã cã pelicula de ulei de pe interiorul cilindrului nu va mai fi rãzuita de acel segment uleiul ajungând ( preluat fiind de ceilalți 2 segmenți) în camera e ardere unde va fi ars în momentul exploziei.
Într-adevãr metoda cu uleiul turnat în capul pistonului este pentru a separa cauza lipsei de compresie, dar pãrerea mea e ca se aplica și în acest caz.
Oricum nu cred ca un motor dupã 15 ani de functionare are compresie 15 bari.... Un 13 bar sau 12 bar ar fi mai realist chiar și 10 sau 11 bari......asta presupunând ca nu a fost desfãcut.
Cum vad eu.....deci .....segment de ungere și raclare blocat pe canal. Asta înseamnã cã pelicula de ulei de pe interiorul cilindrului nu va mai fi rãzuita de acel segment uleiul ajungând ( preluat fiind de ceilalți 2 segmenți) în camera e ardere unde va fi ars în momentul exploziei.
Într-adevãr metoda cu uleiul turnat în capul pistonului este pentru a separa cauza lipsei de compresie, dar pãrerea mea e ca se aplica și în acest caz.
Oricum nu cred ca un motor dupã 15 ani de functionare are compresie 15 bari.... Un 13 bar sau 12 bar ar fi mai realist chiar și 10 sau 11 bari......asta presupunând ca nu a fost desfãcut.
- Marius Popescu
- ***
- 700 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 700
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Daca la 15 bari indicati , reali sa fie 11-12 inseamna ca manometrul ala sa fie prin balarii rau de tot . Cred ca daca se respecta operatiile , un motor desfacut / refacut poate sa aiba aceasi parametri ca atunci cand era nou . Doar nu e facut de extraterestri .
Ca sa fie sigur , colegul @fireman31 poate sa mai faca un test in alta parte . 2.5 litri la 10 000 de km nu mi se pare un consum prea mare . As zice sa il schimbi la 8 000 si sa pui un ulei de calitate , care sa unga , sa nu lase depuneri si sa aiba putere de curatare . Asa cum si dancuciureanu recomanda in primul post de pe pagina asta .
Ca sa fie sigur , colegul @fireman31 poate sa mai faca un test in alta parte . 2.5 litri la 10 000 de km nu mi se pare un consum prea mare . As zice sa il schimbi la 8 000 si sa pui un ulei de calitate , care sa unga , sa nu lase depuneri si sa aiba putere de curatare . Asa cum si dancuciureanu recomanda in primul post de pe pagina asta .
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Exista o metoda de schimbare a semeringurilor la chiulasa si fara demontarea ei.
Se scoate bujia pe cilindru si se monteaza un stut special pe care se baga aer comprimat.
Apoi cu scule speciale se demonteaza galetii, se scoate arcul supapei si talerul si se schimba semeringul ( tot cu o scula speciala pentru a nu-l deforma )
Se scoate bujia pe cilindru si se monteaza un stut special pe care se baga aer comprimat.
Apoi cu scule speciale se demonteaza galetii, se scoate arcul supapei si talerul si se schimba semeringul ( tot cu o scula speciala pentru a nu-l deforma )
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
Pentru Catastefan
Compresia a fost fãcutã la cald,cred ca de aceea a fost mare.eu cred cã la rece ar fi fost 11-12,eu vreau sã subliniez cã nu sunt diferențe între cei 4cil .
Uleiul este Castrol 0w40 FST platinium,deci un ulei bun ful sintetic.
Pânã acum 3000km am completat 800 ml de ulei .
Oricum am fost sfãtuit dacã tot desfac motorul sa fac si segmentare.
Ce piese îmi trebuiesc exact si pe ce producãtori?
Eu mã gândeam la Victor Reinz:
-garnitura chiulasa
-garnitura distribuție
-segmenti (mahler sau gotze)
-semeringuri supape(V Reinz)
-șuruburi chiulasa (V Reinz)
-șuruburi bielã (V Reinz)
Si in afara de ulei, filtre si antigel ce ar mai trebui sã efectuez un rebuild minim fãrã prea mari costuri (1300 lei)?
Ultima modificare facuta de fireman31 la Sam 25 Jun, 2016 7:07 pm
Compresia a fost fãcutã la cald,cred ca de aceea a fost mare.eu cred cã la rece ar fi fost 11-12,eu vreau sã subliniez cã nu sunt diferențe între cei 4cil .
Uleiul este Castrol 0w40 FST platinium,deci un ulei bun ful sintetic.
Pânã acum 3000km am completat 800 ml de ulei .
Oricum am fost sfãtuit dacã tot desfac motorul sa fac si segmentare.
Ce piese îmi trebuiesc exact si pe ce producãtori?
Eu mã gândeam la Victor Reinz:
-garnitura chiulasa
-garnitura distribuție
-segmenti (mahler sau gotze)
-semeringuri supape(V Reinz)
-șuruburi chiulasa (V Reinz)
-șuruburi bielã (V Reinz)
Si in afara de ulei, filtre si antigel ce ar mai trebui sã efectuez un rebuild minim fãrã prea mari costuri (1300 lei)?
Ultima modificare facuta de fireman31 la Sam 25 Jun, 2016 7:07 pm
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- corsa.timis
- **
- 490 mesaje
- din 29 Dec 2014
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
corsa.timis
- Mesaje scrise: 490
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Dec 2014
- Mesaj Privat
Nu-i extraordinar de neagra, am vazut la altele si 1mm de funingine..
Eu cred ca e vorba de simeringuri supape, iar ca sa le schimbi e ceva de lucru pentru ca trebuie dat jos capac culbutori, bobina,bujii, capac distributie ca sa dai lantul de pe pinioane ax cu came,axele cu came, mai apoi iti trebuie compresor sau sfoara mai groasa pe care o bagi in piston la PMI si invarti de vibrochen pana la PMS, iar sfoara va impinge in valve si le va tine sus (nu vor pica in cilindrii), mai apoi cu scula speciala sau tubulara+magnet si ciocan scoti sigurantele, arcul, tragi simeringul cu un cleste special pt simeringuri(YATO ieftin de pe net)mai apoi montajul cu un "dorn" gaurit ca sa nu strici simeringul cand il treci peste canalele sigurantelor, asamblezi arcul cu talerul si sigurantele si repeti de inca 15 ori.
Uleiul daca nu e vechi il poti recupera, antigelul doar partial, filtru ulei nou, garnituri la capacele care le desfaci,silicon garnituri, dexteritate si rabdare cat incape(daca faci tu treaba, daca nu, nu-ti bate capul, sari doar cu leii grei)
Sigur am uitat oarece, e tarziu si-s obosit.. mai completeaza si altii..
Ideea e ca daca te arunci la segmentare, pe langa cheltuielile pe cele de mai sus mai bagi cel putin pe-atat.. daca dai pistoanele jos adaugi garnitura chiulasa, poate rectificare, suruburi chiulasa, suruburi biela, probabil cuzineti si cate si mai cate.. 1300 RON? O gluma..
Uite, pun aici si o legatura sa vezi orientativ cam cum se schimba simeringurile si ce scule trebuie(probabil ca se gasesc de inchiriat).. http://www.youtube.com/watch?v=YckvzMlWVY8
Mai sunt cateva gramezi de clipuri si multa informatie pe net de unde poti invata mult mai bine decat din parerile noastre..
Bafta!
Eu cred ca e vorba de simeringuri supape, iar ca sa le schimbi e ceva de lucru pentru ca trebuie dat jos capac culbutori, bobina,bujii, capac distributie ca sa dai lantul de pe pinioane ax cu came,axele cu came, mai apoi iti trebuie compresor sau sfoara mai groasa pe care o bagi in piston la PMI si invarti de vibrochen pana la PMS, iar sfoara va impinge in valve si le va tine sus (nu vor pica in cilindrii), mai apoi cu scula speciala sau tubulara+magnet si ciocan scoti sigurantele, arcul, tragi simeringul cu un cleste special pt simeringuri(YATO ieftin de pe net)mai apoi montajul cu un "dorn" gaurit ca sa nu strici simeringul cand il treci peste canalele sigurantelor, asamblezi arcul cu talerul si sigurantele si repeti de inca 15 ori.
Uleiul daca nu e vechi il poti recupera, antigelul doar partial, filtru ulei nou, garnituri la capacele care le desfaci,silicon garnituri, dexteritate si rabdare cat incape(daca faci tu treaba, daca nu, nu-ti bate capul, sari doar cu leii grei)
Sigur am uitat oarece, e tarziu si-s obosit.. mai completeaza si altii..
Ideea e ca daca te arunci la segmentare, pe langa cheltuielile pe cele de mai sus mai bagi cel putin pe-atat.. daca dai pistoanele jos adaugi garnitura chiulasa, poate rectificare, suruburi chiulasa, suruburi biela, probabil cuzineti si cate si mai cate.. 1300 RON? O gluma..
Uite, pun aici si o legatura sa vezi orientativ cam cum se schimba simeringurile si ce scule trebuie(probabil ca se gasesc de inchiriat).. http://www.youtube.com/watch?v=YckvzMlWVY8
Mai sunt cateva gramezi de clipuri si multa informatie pe net de unde poti invata mult mai bine decat din parerile noastre..
Bafta!
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat