- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
@Dany3lLs Multumesc frumos pentru ajutor. Am apucat sa comand garnitura mare si fara gaura, nu am stiut ca sunt doua feluri. O cerusem si pe cea mica dar doamna de la magazinul de piese auto a uitat sa mi-o aduca. Pe cea mica am cerut-o pt ca am citit pe aici pe forum ca sunt doua. Doamna de la magazin desi i-am dat toate datele masinii nu stia ce sa imi dea sau sa faca comanda. In fine, rau e cand esti la inceput ) Multumesc inca o data !
Am fost sa ma uit putin la furtunul de apa cel din poza si am constatat ca mie din EGR unde este garnitura mica "EGR to Ignition coil adaptor" nu imi iese si nu intra nimic. Adica am gaura ! Asa trebuie sa fie?
Am fost sa ma uit putin la furtunul de apa cel din poza si am constatat ca mie din EGR unde este garnitura mica "EGR to Ignition coil adaptor" nu imi iese si nu intra nimic. Adica am gaura ! Asa trebuie sa fie?
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Eu am agila , dar am inteles ca motorul este cam la fel cu corsa c , a mea este in 3 cilindri , orcum si la agila sunt foarte multe variate si difera de la model la model de la an la an , acel ansamblu e o teava ce vine din admisie la mine , din cate imi dau seama aspira o parte din gazele din EGR ,
CRED ca tu nu ai nevoie de garnitura mica !
in legatura cu garnitura mare , cred ca e posibil sa fie buna la tine cea cu gaura ! probabil ca la tine in loc de teava se foloseste de acea gaurica sa aspire gazele , la mine daca garnitura are gaura imi pleaca antigelui pe galerie... curge in afara
PS. ia si furtunul ala chiar daca pare bun, costa cam 55 ron
la mine curge antigelu afara daca pun garnitura cu gaura , asa am facut anu trecut si a trebuit sa o cumpar si pe cea fara gaura
CRED ca tu nu ai nevoie de garnitura mica !
in legatura cu garnitura mare , cred ca e posibil sa fie buna la tine cea cu gaura ! probabil ca la tine in loc de teava se foloseste de acea gaurica sa aspire gazele , la mine daca garnitura are gaura imi pleaca antigelui pe galerie... curge in afara
PS. ia si furtunul ala chiar daca pare bun, costa cam 55 ron
PL500 a scris:Garnitura cu gaura s-ar fi potrivit in ambele situatii.
la mine curge antigelu afara daca pun garnitura cu gaura , asa am facut anu trecut si a trebuit sa o cumpar si pe cea fara gaura
Denz
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2016
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
- Gheorghe Laurentiu
- *
- 17 mesaje
- din 03 Nov 2007
- Agila Z12XE
- Galati
Gheorghe Laurentiu
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Galati
- Masina: Agila Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2007
- Mesaj Privat
catastefan a scris:C1122 No Engine RPM Signal
Eroare este pe servodirectia electrica, mai precis calculatorul ei.
Verifica sigurantele FL4 30A si FC 12 15A
Desfa cupla calculatorului EPS si masoara tensinea pinului 6 fata de masa
Eroare este pe servodirectia electrica, mai precis calculatorul ei.
Verifica sigurantele FL4 30A si FC 12 15A
Desfa cupla calculatorului EPS si masoara tensinea pinului 6 fata de masa
Am facut masuratori si totul pare in regula, doar ca se vad urme ca s-ar fi umblat la calculatorul eps-ului. Puteti sa imi spuneti daca pot gasi piesa, si daca da, la montaj trebuie corelat cumva cu calculatorul masinii? de introdus ceva coduri? Mentionez ca stiu pinul actual.
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
aysmen
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
aysmen: daca bobina e intrerupta (arsa), cureti degeaba. Daca bobina nu e intrerupta dar EGR nu functioneaza, atunci se curata si mai merge. Ia un aparat de masura si verifica rezistenta la bobina (nu mai stiu pinii din cap, vezi pe forum) prima data, poate cei de la service au zis bine. Si spune si ce cod / coduri de eroare ai, altfel ne dam cu presupusul aiurea.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Doar completez la ce foarte bine a scris colegul danut32:
- este posibil ca bobina sa fie in regula (pini 1-5 = 7.5-8.5 ohmi), dar montajul
potentiometric sa fie defect (pini 2-3=2.4-5.6 Kohmi si 2-4 + 3-4 = 2.4-5.6 Kohmi).
Masuratorile se efectueaza la mufa EGR-ului, cu motorul oprit.
Se poate determina functionarea si dinamic, corespunzator primului post
(autor Dan Cuciureanu) din topicul asta.
Oricum, sunt rare situatiile in care EGR-ul prezinta defect electric,
de obicei curatarea salveaza multi banuti din buzunar.
- este posibil ca bobina sa fie in regula (pini 1-5 = 7.5-8.5 ohmi), dar montajul
potentiometric sa fie defect (pini 2-3=2.4-5.6 Kohmi si 2-4 + 3-4 = 2.4-5.6 Kohmi).
Masuratorile se efectueaza la mufa EGR-ului, cu motorul oprit.
Se poate determina functionarea si dinamic, corespunzator primului post
(autor Dan Cuciureanu) din topicul asta.
Oricum, sunt rare situatiile in care EGR-ul prezinta defect electric,
de obicei curatarea salveaza multi banuti din buzunar.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am curatat EGR-ul de doua ori; prima data la 100.000 si s-a simtit, a doua oara peste vreo 3 ani la 150.000 si imediat dupa asta l-am si schimbat, fiindca se slabise bobina prea mult si nu mai facea fata. Deci da, se schimba cu totul mai rar dar se schimba, nu e nemuritor.
Costa vreo 600 RON unul nou, ia-ti Pierburg si nu altceva. E printre piesele care e bine sa le inlocuiesti tot cu originale.
Costa vreo 600 RON unul nou, ia-ti Pierburg si nu altceva. E printre piesele care e bine sa le inlocuiesti tot cu originale.
aysmen
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2000 1.7
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2008
- Mesaj Privat
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat
Am curat si eu EGR-ul de doua ori pana acum , dupa curatare mai da erori de cateva ori , eu mi-am cumparat un tester auto pe wireless si ma conectez de pe telefon cu Torque si sterg erorile (P1405), masina merge impecabil cupa curatare , prima oara cand am curatat EGR-ul imi dadeau si erorile alea gen P0403 , am schimbat bujiile (am pus NGK BKR5EK) si am curatat contactele de la bobina de inductie , erau negre si arse , cand cureti EGR-ul inarmeazate cu rabdare si tot ce ai nevoie , in timpul curatari pistonului din EGR , confectioneaza din doua fire si un bec si alimentezi EGR-ul intre pinul 1 si 5 cu becul in serie , in felul asta si cureti si verifici daca functioneaza , bafta
PS. eroarea P0405 ma duce cu gandul sa nu ai un fir intrerupt sau contact slab intre ECU si EGR ( ma dau doar cu parerea ca nu stiu exact , citisem intr-o postare anterioara ca ar fi firul de masa.....
PS. eroarea P0405 ma duce cu gandul sa nu ai un fir intrerupt sau contact slab intre ECU si EGR ( ma dau doar cu parerea ca nu stiu exact , citisem intr-o postare anterioara ca ar fi firul de masa.....
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Undeva cam sub EGR sunt 2 fire cu papuci rotunzi, stranse pe masa cu piulite. Cand am curatat EGR am uitat sa leg la loc unul dintre ele si motorul n-a mai pornit, deci e bine sa fie curatate si alea. Cu spray de contacte se curata chiar bine, daca zice testerul "intermitent" poate e doar un contact prost si scapi ieftin.
- Baciu Constantin
- *
- 35 mesaje
- din 30 Mar 2016
- Corsa 1997 X10XE
- Botosani
Baciu Constantin
- Mesaje scrise: 35
- Locatie: Botosani
- Masina: Corsa 1997 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mar 2016
- Mesaj Privat
- George-Iulian
- *
- 34 mesaje
- din 30 Mai 2016
- Corsa 1999 X10XE
- Prahova
George-Iulian
- Mesaje scrise: 34
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 1999 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2016
- Mesaj Privat
N-am aflat nimic pana acum. Mecanicul la care am fost mi-a zis ca EGR-ul nu se curata "ca e pe apa"!? n-am inteles ce a vrut sa zica, dar clar nu am insistat pentru ca ori nu stie, ori ii e frica, ori nu vrea sa mi-l curete. Eu din pacate nu prea am scule cu care sa il demontez/curat si nici nu ma prea pricep. Una peste alta de azi imi face si ceva probleme la pornire. Porneste doar accelerata din pedala ... Mai patesc, uneori cand e rece, dau la cheie, porneste dar nu sta in relanti si se aprinde martorul la motor. Daca o opresc si o pornesc iar merge ok apoi.
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Prin EGR se reintroduc in circuitul de admisie o parte din gazele de ardere; ca sa nu intre gaze prea fierbinti, prin EGR trece si ichid de racire de la motor ; de aceea, masinile cu configuratia asta dau caldura in habitaclu imediat, si nu doar dupa ce se deschide si termostatul. Gasesti detalii si instructiuni de curatare complete pe forum, citeste. Asa am facut si eu si l-am curatat singur acasa.
Daca ai EGR dar e blindat, inseamna ca EGR-ul a avut probleme (in principiu a ramas blocat - simptomele s-au discutat in topic) si cineva l-a blindat in partea din spate, pe unde ieseau gazele recirculate, si la fel admisia in partea dinspre EGR, unde intra conducta de recirculare. Si pe urma a vandut masina, de obicei...
EGR-ul nu e pus acolo de prosti ca sa-l anuleze desteptii din Romania, s-a discutat pe larg scopul lui in acest topic. Se poate curata EGR si reface circuitul de admisie gaze, se poate inlocui cu unul nou (e destul de scump dar altfel merge masina dupa aceea), sau... sa faca fiecare cum stie. Al meu a mers prost, l-am curatat de 2 ori (in 4 ani), pe urma l-am inlocuit cu unul nou Pierburg si nu-mi pare rau.
Daca ai EGR dar e blindat, inseamna ca EGR-ul a avut probleme (in principiu a ramas blocat - simptomele s-au discutat in topic) si cineva l-a blindat in partea din spate, pe unde ieseau gazele recirculate, si la fel admisia in partea dinspre EGR, unde intra conducta de recirculare. Si pe urma a vandut masina, de obicei...
EGR-ul nu e pus acolo de prosti ca sa-l anuleze desteptii din Romania, s-a discutat pe larg scopul lui in acest topic. Se poate curata EGR si reface circuitul de admisie gaze, se poate inlocui cu unul nou (e destul de scump dar altfel merge masina dupa aceea), sau... sa faca fiecare cum stie. Al meu a mers prost, l-am curatat de 2 ori (in 4 ani), pe urma l-am inlocuit cu unul nou Pierburg si nu-mi pare rau.
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu au EGR blindat dar ambii au motoare x10xe, uite ce scrie Dan la la topicul EGR de la Corsa B:
Merita incercata curatarea insa chiar daca bobina e buna si pistonasul functioneaza actionat cu
impulsuri, daca senzorul potentiometric (aflat in aceiasi carcasa cu bobina) este 'belit', ECU va
raporta eroare.
dancuciureanu a scris:............
Mare atentie la cumparat garnituri, la seria X nu are decupaj gazele fiind trimise prin motor la
admisie, la seria Z nu este decupaj si gaxele pleaca la admisie prin teava exterioara. Implicit si
EGR difera intre seriile X si Z, cele X nu au iesire de gaze exterioara dar la Z exista. De asemenea
exista EGR 'false' la unele modele ZxxXE si ZxxXEP, nu au electromagnet si stau doar de pamblesir
acolo.
Mare atentie la cumparat garnituri, la seria X nu are decupaj gazele fiind trimise prin motor la
admisie, la seria Z nu este decupaj si gaxele pleaca la admisie prin teava exterioara. Implicit si
EGR difera intre seriile X si Z, cele X nu au iesire de gaze exterioara dar la Z exista. De asemenea
exista EGR 'false' la unele modele ZxxXE si ZxxXEP, nu au electromagnet si stau doar de pamblesir
acolo.
Merita incercata curatarea insa chiar daca bobina e buna si pistonasul functioneaza actionat cu
impulsuri, daca senzorul potentiometric (aflat in aceiasi carcasa cu bobina) este 'belit', ECU va
raporta eroare.
- Dany3lLs
- **
- 115 mesaje
- din 06 Jun 2014
- Agila 2000 Z10XE
- Bucuresti
Dany3lLs
- Mesaje scrise: 115
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2000 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2014
- Mesaj Privat