- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Cantitatea mare de lichid evacuata sub presiune indica aer pe instalatie. Aerul se poate comprima/decomprima foarte mult in comparatie cu lichidul si a fost suficient sa desfaci busonul sa-i faci cale libera lichidului sa fie impins de punga de aer formata pe instalatie. Acum ca ai mai si bagat dero si fosfat, cred ca s-au format bule chiar din compozitia acestor substante. Ai facut o sampanie! Deci nu e arsa nici o garnitura. Trebuie sa cureti instalatia cu apa (distilata, demineralizata, de ploaie, de care ai...) Problema e ca la rece termostatul sta inchis si nu prea merge asa, cu motorul oprit dar totusi cred ca totusi exista o metoda. Poti sa pui o poza cu modelul de radiator si vas de expansiune pe care il ai? Eventual si cu throttle, partea cu furtunele...
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
fireman31
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Ialomita
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2010
- Mesaj Privat
vickp27
- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 1998 X10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
Salutare
Zilele trecute am zis sa mai deschid si eu capota si sa ma mai uit de una , alta.
Surprize surprize
In vasul de expansiune sun mici pete de ulei (negru, sta la suprafata) , iar pe busonul de la vas sunt depuneri gri .
Nivelul la ulei e un pic scazut, iar pe busonul de ulei la fel sunt depuneri cu aspect de smantana de culoare galbuie.
O sa revin cu poze.
Uleiul a fost schimbat in toamna , am pus Mobil 1 0w40
Antigelul a fost schimbat anul trecut
Nu am facut mai mult de 15.000 km cu ambele.
Masina are in total ~ 120.000 km
Anul trecut, prin aprilie am inlocuit distributia, nu au fost probleme cu ea ulterior.
Nu se aprind becuri in bord, nu se aud zgomote ciudate, masina merge la fel, nu sunt modificari nici la fumul care iese.
In afara de garnitura de chiuloasa ciupita, ce ar mai putea fi ?
Cum se poate diagnostica?
Corsa D, Z12XEP
Zilele trecute am zis sa mai deschid si eu capota si sa ma mai uit de una , alta.
Surprize surprize
In vasul de expansiune sun mici pete de ulei (negru, sta la suprafata) , iar pe busonul de la vas sunt depuneri gri .
Nivelul la ulei e un pic scazut, iar pe busonul de ulei la fel sunt depuneri cu aspect de smantana de culoare galbuie.
O sa revin cu poze.
Uleiul a fost schimbat in toamna , am pus Mobil 1 0w40
Antigelul a fost schimbat anul trecut
Nu am facut mai mult de 15.000 km cu ambele.
Masina are in total ~ 120.000 km
Anul trecut, prin aprilie am inlocuit distributia, nu au fost probleme cu ea ulterior.
Nu se aprind becuri in bord, nu se aud zgomote ciudate, masina merge la fel, nu sunt modificari nici la fumul care iese.
In afara de garnitura de chiuloasa ciupita, ce ar mai putea fi ?
Cum se poate diagnostica?
Corsa D, Z12XEP
danlazar
- Mesaje scrise: 49
- Locatie: Ilfov
- Masina: Agila 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Dec 2013
- Mesaj Privat
- asorin2004
- *
- 40 mesaje
- din 26 Mar 2009
- Bucuresti
asorin2004
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mar 2009
- Mesaj Privat
- CSN
- ***
- 627 mesaje
- din 28 Nov 2012
- Astra 1999 X12XE
- Constanta
CSN
- Mesaje scrise: 627
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 1999 X12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Nov 2012
- Mesaj Privat
- lucipandele
- *
- 22 mesaje
- din 23 Jul 2012
- Corsa 1999
- Neamt
lucipandele
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2012
- Mesaj Privat
Buna seara!
Prin august am mers intr-o zona aglomerata unde inaintam cate 1 metru pe minut. Cand in final am iesit din aglemeratie, lichidul de racire avea de mult peste 100 de grade si mi-a aruncat capacul de la vasul de expansiune.
La urmatoarea pornire am observat ca a inceput sa piarda ulei. Mi-a zis multa lume ca e arsa garnitura de chiuloasa. Nu am facut nimic, in afara de a completa uleiul atunci cand era cazul, iar masina mergea bine.
ieri dimineata masina imi mergea in suturi, iar pe esapament iesea apa cu putin ulei si fum alb.
Azi nu a mai pornit deloc.
Electromotorul invarte bine. Am verificat furtunele, iar benzina ajunge in motor.
A murit motorul oare?
Prin august am mers intr-o zona aglomerata unde inaintam cate 1 metru pe minut. Cand in final am iesit din aglemeratie, lichidul de racire avea de mult peste 100 de grade si mi-a aruncat capacul de la vasul de expansiune.
La urmatoarea pornire am observat ca a inceput sa piarda ulei. Mi-a zis multa lume ca e arsa garnitura de chiuloasa. Nu am facut nimic, in afara de a completa uleiul atunci cand era cazul, iar masina mergea bine.
ieri dimineata masina imi mergea in suturi, iar pe esapament iesea apa cu putin ulei si fum alb.
Azi nu a mai pornit deloc.
Electromotorul invarte bine. Am verificat furtunele, iar benzina ajunge in motor.
A murit motorul oare?
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
lucipandele a scris:Buna seara!
Prin august am mers intr-o zona aglomerata unde inaintam cate 1 metru pe minut. Cand in final am iesit din aglemeratie, lichidul de racire avea de mult peste 100 de grade si mi-a aruncat capacul de la vasul de expansiune.
La urmatoarea pornire am observat ca a inceput sa piarda ulei. Mi-a zis multa lume ca e arsa garnitura de chiuloasa. Nu am facut nimic, in afara de a completa uleiul atunci cand era cazul, iar masina mergea bine.
ieri dimineata masina imi mergea in suturi, iar pe esapament iesea apa cu putin ulei si fum alb.
Azi nu a mai pornit deloc.
Prin august am mers intr-o zona aglomerata unde inaintam cate 1 metru pe minut. Cand in final am iesit din aglemeratie, lichidul de racire avea de mult peste 100 de grade si mi-a aruncat capacul de la vasul de expansiune.
La urmatoarea pornire am observat ca a inceput sa piarda ulei. Mi-a zis multa lume ca e arsa garnitura de chiuloasa. Nu am facut nimic, in afara de a completa uleiul atunci cand era cazul, iar masina mergea bine.
ieri dimineata masina imi mergea in suturi, iar pe esapament iesea apa cu putin ulei si fum alb.
Azi nu a mai pornit deloc.
"a inceput sa piarda ulei"...cum adica? Curgea pe undeva,sau il manca motorul? Un motor care mananca ulei,ancraseaza bujiile,care nu mai fac aprinderea cum trebuie.
Ai remediat problema pentru care s-a supraincalzit motorul...in august? adica sa nu fie termostatul blocat pe inchis si sa functioneze termocupla din radiator si ventilatorul de racire a radiatorului.
Pacat.Corsele sunt masini foarte fiabile,dar trebuie avut grija de ele.Acel motor trebuie desfacut si reparat!
- lucipandele
- *
- 22 mesaje
- din 23 Jul 2012
- Corsa 1999
- Neamt
lucipandele
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2012
- Mesaj Privat
Am curatat bujiile si a pornit. Nu mai scoate fum alb, nu mai iese apa pe esapament. Totul e bine. Uleiul curgea pe la senzorul de ulei. Zice mecanicul ca nu are nimic garnitura pentru ca mi-ar fi pierdut apa. Mi-a pus niste banda izolatoare la senzor urmand ca miercuri sa imi aduca un senzor nou. Dupa ce a pus banda nu a mai aparut nicio picatura de ulei pe partea exterioara a motorului.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- lucipandele
- *
- 22 mesaje
- din 23 Jul 2012
- Corsa 1999
- Neamt
lucipandele
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Neamt
- Masina: Corsa 1999
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2012
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
Buna seara! am si eu o problema cu un Opel Corsa D, an fabricatie 2011, motor 1.2 benzina, serie motor A12XER, generatie noua am inteles. De trei luni am cumparat masina si de curand am observat in vasul de expansiune niste spuma, ca maioneza care s-a depus pe peretii vasului. Am verificat uleiul, uleiul este la nivel, am verificat daca face bule in vas(temperatura de exploatare si turata), nu face bule de aer in vas, am verificat busonul si joja, nici acolo nu am gram de spuma.
Ce am observat este faptul cã dupa ce se incalzeste motorul si desfac capacul de la vas, nivelul antigelului creste, insa nu am vazut pete de ulei in antigel.
Ce pot sa fac in continuare, ce verificari sa mai fac deoarece in zona mea nu prea sunt mecanici si nu cred ca am scule pentru a desface acest motor care este putin diferit fata de clasicul z12xe la care ma pricep si eu un pic.
Astept pareri si sugestii! Va multumesc anticipat.
Ce am observat este faptul cã dupa ce se incalzeste motorul si desfac capacul de la vas, nivelul antigelului creste, insa nu am vazut pete de ulei in antigel.
Ce pot sa fac in continuare, ce verificari sa mai fac deoarece in zona mea nu prea sunt mecanici si nu cred ca am scule pentru a desface acest motor care este putin diferit fata de clasicul z12xe la care ma pricep si eu un pic.
Astept pareri si sugestii! Va multumesc anticipat.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
"dupa ce se incalzeste motorul si desfac capacul de la vas, nivelul antigelului creste"
E normal,pentru ca la cald,creste presiunea in circuitul de racire,lichidul sub presiune fiind comprimat.Cand desfaci busonul,presiunea scade,dar creste volumul...(fizica).
Sa vezi daca nu cumva are presiune si cand e rece motorul,inainte de a-l porni (dimineata).Normal.ar trebui sa nu fie,adica sa nu fasaie.
E normal,pentru ca la cald,creste presiunea in circuitul de racire,lichidul sub presiune fiind comprimat.Cand desfaci busonul,presiunea scade,dar creste volumul...(fizica).
Sa vezi daca nu cumva are presiune si cand e rece motorul,inainte de a-l porni (dimineata).Normal.ar trebui sa nu fie,adica sa nu fasaie.
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Poti pune o poza cu vasul si cu spuma (maioneza) la care te referi?
Eventual tras pe pereti vasului cu degetul - sa vedem ce fel de spuma este...
Cu masina pornita, normal ca iti va creste nivelul in vas - (pompa de apa misca antigelul in instalatie + temperatura antigelului)
Mai era unul pe forum care verifica nivelul de antigel si se mira de ce are presiune in vas cu motorul pornit...
"De trei luni am cumparat masina si de curand am observat in vasul de expansiune niste spuma, ca maioneza care s-a depus pe peretii vasului."
Si in urma cu 3 luni nu avea? sau acum ai observat sau nu ai bagat de seama pana acum...
Eu unul ma gandesc ca daca in vas ar fi spuma cu siguranta vei gasi spuma si in busonul vasului.
Busonul vasului are spuma pe el - O Poza daca se poate.
Probabil nu o cunosti prea bine...
Sau poate chiar are ceva trebuie urmarit...
Eventual tras pe pereti vasului cu degetul - sa vedem ce fel de spuma este...
Cu masina pornita, normal ca iti va creste nivelul in vas - (pompa de apa misca antigelul in instalatie + temperatura antigelului)
Mai era unul pe forum care verifica nivelul de antigel si se mira de ce are presiune in vas cu motorul pornit...
"De trei luni am cumparat masina si de curand am observat in vasul de expansiune niste spuma, ca maioneza care s-a depus pe peretii vasului."
Si in urma cu 3 luni nu avea? sau acum ai observat sau nu ai bagat de seama pana acum...
Eu unul ma gandesc ca daca in vas ar fi spuma cu siguranta vei gasi spuma si in busonul vasului.
Busonul vasului are spuma pe el - O Poza daca se poate.
Probabil nu o cunosti prea bine...
Sau poate chiar are ceva trebuie urmarit...
- nba25
- **
- 181 mesaje
- din 03 Oct 2006
- Astra 2007 1.7 CDTI
- Vulcan
nba25
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Vulcan
- Masina: Astra 2007 1.7 CDTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2006
- Mesaj Privat
cum am spus, spuma la joja sau la buson ulei nu este deloc.
Cand am cumparat masina am facut si un test drive de vreo 40 de km si chiar am fortat un pic masina(mers turat) si dupa m-am uitat la vas si nu avea absolut nimic. De asemenea in astea 3 luni tot a mers sotia cu masina dar drumuri foarte scurte, gen 2/3 km si nu a facut spuma sau mizerie in vas.
Am curatat vasul sa vad daca mai face spuma! Antigelul l-am schimbat cand am cumparat masina, marca antigelului nu o mai retin dar ii cumparat de la magazin de piese auto, G12, roz.
O sa revin cu informatii dupa ce schimb antigelul sa vad cum se comporta!
Cand am cumparat masina am facut si un test drive de vreo 40 de km si chiar am fortat un pic masina(mers turat) si dupa m-am uitat la vas si nu avea absolut nimic. De asemenea in astea 3 luni tot a mers sotia cu masina dar drumuri foarte scurte, gen 2/3 km si nu a facut spuma sau mizerie in vas.
Am curatat vasul sa vad daca mai face spuma! Antigelul l-am schimbat cand am cumparat masina, marca antigelului nu o mai retin dar ii cumparat de la magazin de piese auto, G12, roz.
O sa revin cu informatii dupa ce schimb antigelul sa vad cum se comporta!