- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Ai si poza si marcat cu sageti unde cureti si gresezi.
Curatarea se face numai cu solventi fara hirtie abraziva etc. Cu succes se poate folosi carbusolv de Policolor dar si spray degripant. Vezi ca la axe sunt simeringuri ca sa nu intre apa. Daca le gasesti obosite te apuci de cautat si improvizat.
Daca desfaci si cureti fa citeva poze si explicatii pentru colegi ca miine o sa apara altul cu aceeasi problema.
Curatarea se face numai cu solventi fara hirtie abraziva etc. Cu succes se poate folosi carbusolv de Policolor dar si spray degripant. Vezi ca la axe sunt simeringuri ca sa nu intre apa. Daca le gasesti obosite te apuci de cautat si improvizat.
Daca desfaci si cureti fa citeva poze si explicatii pentru colegi ca miine o sa apara altul cu aceeasi problema.
- Corsa_1.2
- **
- 155 mesaje
- din 06 Oct 2005
- Corsa 2002
Corsa_1.2
- Mesaje scrise: 155
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Oct 2005
- Mesaj Privat
Daca totusi asta e problema, trebuie sa fi atent sa nu se incalzeasca motorasul si sa se arda fiind tot timpul in sarcina. Eu am patit mai rau, mi s-au oprit si se deplasau cate un mm sus si jos. Am desfacut mecanismul din poza de mai sus dar eu l-am luat la smirghel pt ca era coclit rau de tot. Acum merge brici.
- mihnea
- **
- 296 mesaje
- din 26 Oct 2005
- Corsa 2005 Z18XE
- Bucuresti
mihnea
- Mesaje scrise: 296
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Oct 2005
- Mesaj Privat
- eugen
- **
- 121 mesaje
- din 11 Jul 2006
- Astra 2001 Z18XE
- Bucuresti
eugen
- Mesaje scrise: 121
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Jul 2006
- Mesaj Privat
Vazand explicatia lui dancuciureanu e randul meu sa-i adresez o intrebare.
La mine lucrurile stau cam asa. Cand geamul e ud fleasca toate sunt ok. De indata ce geamul se usuca, stergatoarele se misca mai lent si nu duc cursa pana la capat. Diferenta e de aproximativ 1cm. La parbriz centimetrul e luat din partea de sus (adica in pozitia maxima), iar pe luneta se opreste cu 1cm mai sus de pozitia "de parcare". Ah, iar daca dau stergatoarele pe viteza maxima cand e geamul ud de tot parca sterg cu 1cm in plus fata de pozitia de referinta...
Intrebarea: e cazul sa desfac si sa ung mecanismele?
La mine lucrurile stau cam asa. Cand geamul e ud fleasca toate sunt ok. De indata ce geamul se usuca, stergatoarele se misca mai lent si nu duc cursa pana la capat. Diferenta e de aproximativ 1cm. La parbriz centimetrul e luat din partea de sus (adica in pozitia maxima), iar pe luneta se opreste cu 1cm mai sus de pozitia "de parcare". Ah, iar daca dau stergatoarele pe viteza maxima cand e geamul ud de tot parca sterg cu 1cm in plus fata de pozitia de referinta...
Intrebarea: e cazul sa desfac si sa ung mecanismele?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
In TIS, Autodata si manuale service diverse nu veti gasi operatiuni de intretinere pe care pun eu accent.
Simptomele de mecanism gripat ar fi :
1. Viteza mai mica a stergatoarelor
2. Parcari in alte pozitii mai ales daca sunt ajutate se un parbriz uscat
3. Curse neregulate
O data la 3 ani se desface tot, se curata, se greseaza inclusiv cutia cu melc din capatul motorasului.
Curatarea se face numai chimic, solutii si spray. Se mai poate folosi amoniac si detartranti sanitari dar niciodata hirtie abraziva.
Cu aceasta ocazie o sa spalati compartimentul, grija la gurile de scurgere sa nu fie obturate si se aplica ceara ca sa nu stea apa.
eugen e cazul sa te apuci de treaba, vezi ca mai ai si la spate unul.
mihnea nu s-a stricat niciun motoras. Treci la treaba si stergatorul se indreapata altfel incit lama sa fie perpendiculara pe parbriz altfel va merge in hopuri, tremura, vibreaza...(cred ca intelegi ce vreau sa spun) dar de obicei pe una din curse.
Nu uitati de poze si explicatii pentru colegi.
Simptomele de mecanism gripat ar fi :
1. Viteza mai mica a stergatoarelor
2. Parcari in alte pozitii mai ales daca sunt ajutate se un parbriz uscat
3. Curse neregulate
O data la 3 ani se desface tot, se curata, se greseaza inclusiv cutia cu melc din capatul motorasului.
Curatarea se face numai chimic, solutii si spray. Se mai poate folosi amoniac si detartranti sanitari dar niciodata hirtie abraziva.
Cu aceasta ocazie o sa spalati compartimentul, grija la gurile de scurgere sa nu fie obturate si se aplica ceara ca sa nu stea apa.
eugen e cazul sa te apuci de treaba, vezi ca mai ai si la spate unul.
mihnea nu s-a stricat niciun motoras. Treci la treaba si stergatorul se indreapata altfel incit lama sa fie perpendiculara pe parbriz altfel va merge in hopuri, tremura, vibreaza...(cred ca intelegi ce vreau sa spun) dar de obicei pe una din curse.
Nu uitati de poze si explicatii pentru colegi.
nicuudrea
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2007
- Mesaj Privat
Am citit mesajul cu curatatul stergatoarelor.numai ca ale mele au pornit greu si sau oprit prpendicular pe baza parbrizului si au ramas asa blocate.in picioare amandoua paralel.Am demontat stergatoarele,aparatoarea de plastic m-am uitat la ansamblu e puti coclit. ce trebuie sa fac sa il demontez ?? motorasul sa incins rau de tot si iam scos mufa aceea care intra in el ?Ce credeti e motorasul ars sau sa intepenit mecanismul???trebuie sa desfac tot mrcanismul si motorasul??se desfac barile alea metalice si se curata balamalele alea sau ce sunt ele??ma refer la partile care se rotesc???le-as fi demontat in continuare dar ploua prea tare afara si mie frica sa nu se ude mototasul ala oricum se incinsese rau de tot??Credeti ca am sanse sa il repar???E numai blocat din cauza ca sa coclit sau mi sa ars motorasul????
- Corsafuhrer
- ***
- 869 mesaje
- din 26 Mai 2006
- Corsa 2003 Y17DT
- Bucuresti
Corsafuhrer
- Mesaje scrise: 869
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2006
- Mesaj Privat
nicuudrea
- Mesaje scrise: 3
- Locatie:
- Masina: Corsa 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mar 2007
- Mesaj Privat
Cyclops- Suspendat
- 243 mesaje
- din 22 Jan 2007
- Manta 1977 16N
- Bucuresti
Cyclops- Mesaje scrise: 243
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Manta 1977 16N
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jan 2007
- Mesaj Privat
- sabin
- OP
- 199 mesaje
- din 23 Jul 2006
- Corsa 2002 Y17DT
- Bucuresti
sabin
- Mesaje scrise: 199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Jul 2006
- Mesaj Privat
elgi84
- Mesaje scrise: 19
- Locatie:
- Masina: Vectra 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mar 2007
- Mesaj Privat
Salutare o prietena de-a mea are stergatorul de la sofer rupt. Este din acela de cauciuc care se muleaza pe geam (NOUL CORSA). este rupt doar cauciucul care sterge pe geam. Unde as putea gasi cauciuc sau daca nu stergatorul, si cat m-ar costa. Eu sunt din Giurgiu. Daca stiti prin bucuresti ceva magazin (exclus reprezentanta ca cred ca e extrem de scump).
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- catalinux74
- *
- 9 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z19DTL
- Bucuresti
catalinux74
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
Astazi m-am pricopsit si eu cu problema gripajului la sistemul de pargii. Mi-au ramas blocate pe pozitie verticala pe o ploaie aproape torentiala...
Vreau sa aplic "tratamentul" prescris mai sus, insa, m-am lovit de faptul ca nu pot scoate stergatorul (de la sofer) de pe ax. Am indepartat piulita foarte usor dar stergatorul parca-i sudat! Am dat si cu degripant; am mai asteptat putin, dar fara succes.
Gresesc ceva la extragerea lui? Nu e pe caneluri ca si la Dacia? Trebuie tras de-a lungul axului, nu?
O sa scot cupla de la motoras casa nu-l ard, dar daca ma prinde iar ploaia?!
Vreau sa aplic "tratamentul" prescris mai sus, insa, m-am lovit de faptul ca nu pot scoate stergatorul (de la sofer) de pe ax. Am indepartat piulita foarte usor dar stergatorul parca-i sudat! Am dat si cu degripant; am mai asteptat putin, dar fara succes.
Gresesc ceva la extragerea lui? Nu e pe caneluri ca si la Dacia? Trebuie tras de-a lungul axului, nu?
O sa scot cupla de la motoras casa nu-l ard, dar daca ma prinde iar ploaia?!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Asa este la Agila :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13941
La o Astra a mai patit un coleg ca tine si m-am chinuit putin. Am bagat o cheie fixa fest sub el si am batut usor in surub plus degripant, a durat cam 10 minute la fiecare. Ai grija ca sunt din plastic si se pot crapa usor. Ai caneluri ca la Dacie dar sunt din aluminiu. La montare le cureti bine, pui vaselina si nu le stringe prea tare.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13941
La o Astra a mai patit un coleg ca tine si m-am chinuit putin. Am bagat o cheie fixa fest sub el si am batut usor in surub plus degripant, a durat cam 10 minute la fiecare. Ai grija ca sunt din plastic si se pot crapa usor. Ai caneluri ca la Dacie dar sunt din aluminiu. La montare le cureti bine, pui vaselina si nu le stringe prea tare.
- catalinux74
- *
- 9 mesaje
- din 05 Mai 2007
- Astra 2007 Z19DTL
- Bucuresti
catalinux74
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z19DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mai 2007
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Asa este la Agila :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13941
La o Astra a mai patit un coleg ca tine si m-am chinuit putin. Am bagat o cheie fixa fest sub el si am batut usor in surub plus degripant, a durat cam 10 minute la fiecare. Ai grija ca sunt din plastic si se pot crapa usor. Ai caneluri ca la Dacie dar sunt din aluminiu. La montare le cureti bine, pui vaselina si nu le stringe prea tare.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13941
La o Astra a mai patit un coleg ca tine si m-am chinuit putin. Am bagat o cheie fixa fest sub el si am batut usor in surub plus degripant, a durat cam 10 minute la fiecare. Ai grija ca sunt din plastic si se pot crapa usor. Ai caneluri ca la Dacie dar sunt din aluminiu. La montare le cureti bine, pui vaselina si nu le stringe prea tare.
Merci. Am trecut de etapa aia. Au iesit dupa ce am lasat degripantul sa actioneze. La mine gripajul a fost destul de mare, nu s-a rezolvat pe balcon ... Am luat ansamblul la serv si am demontat si gresat axele + pus oringuri.
Ca titlu informativ: Atentie la pozitia parghiei scurte ce "pleaca" de la motoras. Am dat de 3 ori jos mecanismul pana i-am gasit pozitia corecta (rezultatul montajului defectuos era ca stergatorul fie mai urca un pic la final de cursa, fie la inceput de cursa mai intai cobora...).
Multumesc inca o data, schema de mai sus m-a ajutat...
Apropos, am Corsa C Z13DT - 2004 si nu stiu cum a fost intretinuta. Ce ar trebui sa mai intre in lucrari de intretinere, ungere, verificare? Nu ma refer la reviziile cu schimbul consumabilelor (ulei, filtre, placute).
LE: Editat si semnatura, dupa cum se vede... O sa sar pe stergatorul spate si promit si poze (dar nu mai devreme de 1-2 saptamani, deh daca nu arde). Altceva pe ce as putea sa mai pun mana, fara sa astept sa pice? Masina e din 2004 si are 60.000km (reali sper, o sa-i verific saptamana viitoare). Sa deschid topic separat? N-am gasit ceva similar.
Ultima modificare facuta de catalinux74 la Vin 15 Jun, 2007 4:15 pm, modificat de 2 ori in total
severin
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
salutare!
sunt proaspat proprietar de corsa.2002 corsa c!prima problema timoneria!am legat-o cu un beton.merge,dar cand accelerez imi vibreaza schimbatorul si uruie ca dracu.fiinca tot suntem la capitolul sergatoare...ieri dau din greseala pe geamul uscat si mi se blocheaza..le-am dat inapoi cu mana....acu le pornesc si leaca cate 1 cm in juma de ora ajung la jum parbriz..ce poate sa fie?o sa umblu la ele,da sunt cam gherla cu lovelele acu...mersi!
sunt proaspat proprietar de corsa.2002 corsa c!prima problema timoneria!am legat-o cu un beton.merge,dar cand accelerez imi vibreaza schimbatorul si uruie ca dracu.fiinca tot suntem la capitolul sergatoare...ieri dau din greseala pe geamul uscat si mi se blocheaza..le-am dat inapoi cu mana....acu le pornesc si leaca cate 1 cm in juma de ora ajung la jum parbriz..ce poate sa fie?o sa umblu la ele,da sunt cam gherla cu lovelele acu...mersi!
flavy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 1248
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2007
- Mesaj Privat
La opelul corsa 1,3 cdti an 2004 pe care il am nu merg bine stergatoarele,adica se opresc unde apuca(pe mijloc,lateral si tot asa).Am crezut ca este motorasul ca asa mi-a spus un electrician.Am cumparat acest motoras si degeaba parca au putere suficienta ca sa nu mai vorbim ca pe temporizator fac o tura si se opresc acolo sus.Ce sa fac vreau un sfat sau un electrician bun!
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
severin
- Mesaje scrise: 13
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jul 2007
- Mesaj Privat
gata!le-am desfacut!motorasul nu avra nimic.erau gripate.am luat un spray(20 ron)degripant si le-am rezolvat.erau blocate rau de tot..se incingea motorasul.tot respectul pt dancuciureanu...schema e beton si m-a ajutat mult.oricum sistemul e f simplu..interesant ca motorasul se invarte intr-un singur sens...dar sunt parghiile bine gandite...chestie de fizica tata....inca o data multumesc!
flavy
- Mesaje scrise: 9
- Locatie:
- Masina: Corsa 2004 1248
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2007
- Mesaj Privat