- deleted-16555
- **
- 176 mesaje
- din 21 Mar 2008
deleted-16555
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2008
- Mesaj Privat
Hai salut...urmeaza sa schimb si eu in totalitate lichidul de racire dupa o spalare...mentionez ca nu-s cine stie ce mecanic si vreau sa intreb dc la al meu Opel Astra F 1995 X16XEL trebuie facuta vreo aerisire dupa schimbarea acestui lichid in totalitate....asa cum se fac la Daciile berline.
Multumesc.
PS ... am citit ca acea combinatie a ANTIGELLULUI ( 1:1 ) se face doar cu APA DEMINERALIZATA ... nu si cu APA DISTILATA .... eu am cumparat din hypermarket un bidon pe care scrie APA PURIFICATA DEIONIZATA .. aceeasi chestie cu APA DEMINERALIZATA.
Multumesc.
PS ... am citit ca acea combinatie a ANTIGELLULUI ( 1:1 ) se face doar cu APA DEMINERALIZATA ... nu si cu APA DISTILATA .... eu am cumparat din hypermarket un bidon pe care scrie APA PURIFICATA DEIONIZATA .. aceeasi chestie cu APA DEMINERALIZATA.
radu4u
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Maramures
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2008
- Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Iti intra 6-7 litri. Cumperi antigel rosu pentru aluminiu si apa distilata, amestec 50 %. Jos la radiator ai buson golire. Daca ai depuneri ar fi indicat spalare instalatie. Pentru spalare ai solutii "speciale" adica :
http://www.msi-motor-servic...i_0017_en_web.pdf
http://www.msi-motor-servic...i_0017_en_web.pdf
Salutare
Am si eu o rugaminte, poate sa-mi spuna cineva mai exact in ce parte se afla busonul de golire la Corsa C, din 2004, m-am uitat sub masina, dar nu l-am vazut (incepator...).
Va multumesc
- livcro
- ******
- 4,563 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,563
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
alex_rx
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Sep 2008
- Mesaj Privat
RedLabel a scris:Hai salut...urmeaza sa schimb si eu in totalitate lichidul de racire dupa o spalare...mentionez ca nu-s cine stie ce mecanic si vreau sa intreb dc la al meu Opel Astra F 1995 X16XEL trebuie facuta vreo aerisire dupa schimbarea acestui lichid in totalitate....asa cum se fac la Daciile berline.
Multumesc.
PS ... am citit ca acea combinatie a ANTIGELLULUI ( 1:1 ) se face doar cu APA DEMINERALIZATA ... nu si cu APA DISTILATA .... eu am cumparat din hypermarket un bidon pe care scrie APA PURIFICATA DEIONIZATA .. aceeasi chestie cu APA DEMINERALIZATA.
Multumesc.
PS ... am citit ca acea combinatie a ANTIGELLULUI ( 1:1 ) se face doar cu APA DEMINERALIZATA ... nu si cu APA DISTILATA .... eu am cumparat din hypermarket un bidon pe care scrie APA PURIFICATA DEIONIZATA .. aceeasi chestie cu APA DEMINERALIZATA.
aerisirea si o face singura daca pornesti motorul si lasi vasul deschis ai sa vezi cum da singura aerul afara.
- deleted-16555
- **
- 176 mesaje
- din 21 Mar 2008
deleted-16555
- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Mar 2008
- Mesaj Privat
c14nz
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1992 c14nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2007
- Mesaj Privat
am si eu un astra f de un an si ceva....pana acum 3-4 luni nu am avut nici o problema cu lichidul de racire, pana am verificat si am vazut ca e sub nivelul optim (semnul de pe vas) si am completat cu jumate de litru de apa distilata.....dar nu stiam ca tre sa las motorul pornit cateva min sa-si faca aerisirea, eu am pus capacul la loc am strans si am plecat la drum a doua zi....problema care o am acum e ceva mai grava....odata la luna sau mai devreme trebuie sa completez cu un litru jumate cam (750ml antigel concentrat + 750 apa distilata)
oare datorita faptului ca nu am lasat capacul scos sa fi aparut o fisura in instalatia de racire sau pur si simplu a cedat de la timp?
are cineva idee unde sa ma uit prima data (un punct slab al instalatie de racire)? ...nu am AC
oare datorita faptului ca nu am lasat capacul scos sa fi aparut o fisura in instalatia de racire sau pur si simplu a cedat de la timp?
are cineva idee unde sa ma uit prima data (un punct slab al instalatie de racire)? ...nu am AC
deluxx
- Mesaje scrise: 99
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1997 X14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Apr 2008
- Mesaj Privat
c14nz a scris:am si eu un astra f de un an si ceva....pana acum 3-4 luni nu am avut nici o problema cu lichidul de racire, pana am verificat si am vazut ca e sub nivelul optim (semnul de pe vas) si am completat cu jumate de litru de apa distilata.....dar nu stiam ca tre sa las motorul pornit cateva min sa-si faca aerisirea, eu am pus capacul la loc am strans si am plecat la drum a doua zi....problema care o am acum e ceva mai grava....odata la luna sau mai devreme trebuie sa completez cu un litru jumate cam (750ml antigel concentrat + 750 apa distilata)
oare datorita faptului ca nu am lasat capacul scos sa fi aparut o fisura in instalatia de racire sau pur si simplu a cedat de la timp?
are cineva idee unde sa ma uit prima data (un punct slab al instalatie de racire)? ...nu am AC
oare datorita faptului ca nu am lasat capacul scos sa fi aparut o fisura in instalatia de racire sau pur si simplu a cedat de la timp?
are cineva idee unde sa ma uit prima data (un punct slab al instalatie de racire)? ...nu am AC
pai daca trebuie sa completezi atat de mult inseamna ca pierzi pe undeva antigel ,incearca sa te uiti dimineata inainte de a pleca la drum daca gaseti pata (umezeala) sub masina(asta numai cu conditia sa nu ploua afara).
- peddro
- **
- 226 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Zafira 2002 Z16XE
- Iasi
peddro
- Mesaje scrise: 226
- Locatie: Iasi
- Masina: Zafira 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
Eu am schimbat antigelul, era verde si eu cred ca trebuia sa fie rosu , masina e din luna 12/ an 2001.
Nu am reusit sa actionez busonul care e undeva in dreapta jos( cum stai cu fata la masina).
Am scos furtunul care e mai jos in radiator si apoi am bagat un furtun cu apa de robinet la motor. Dupa ce s-a limpezit apa din motor (era verde) , am pus furtunul la loc (la radiator), am pus 4 litri de antigel concentrat in vasul de expansiune.
Am dat drumul la motor pana s-a incalzit si apoi am completat circa 1 litru de apa distilata, (la mine circutul are 6,5 litri lichid).
Pe antigel scria ca era garantat 5 ani, nu am de gand sa il schimb mai devreme.
Mecanicul la care am facut manevra mi-a zis ca nu trebuie schimbat daca nu sunt probleme cu densitatea.
Nu am reusit sa actionez busonul care e undeva in dreapta jos( cum stai cu fata la masina).
Am scos furtunul care e mai jos in radiator si apoi am bagat un furtun cu apa de robinet la motor. Dupa ce s-a limpezit apa din motor (era verde) , am pus furtunul la loc (la radiator), am pus 4 litri de antigel concentrat in vasul de expansiune.
Am dat drumul la motor pana s-a incalzit si apoi am completat circa 1 litru de apa distilata, (la mine circutul are 6,5 litri lichid).
Pe antigel scria ca era garantat 5 ani, nu am de gand sa il schimb mai devreme.
Mecanicul la care am facut manevra mi-a zis ca nu trebuie schimbat daca nu sunt probleme cu densitatea.
- PoseaCristian
- **
- 108 mesaje
- din 23 Sep 2009
- Astra 1998 x16szr
- Prahova
PoseaCristian
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1998 x16szr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2009
- Mesaj Privat
- gabiopel
- *******
- 5,670 mesaje
- din 23 Sep 2007
- Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Buzau
gabiopel
- Mesaje scrise: 5,670
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Sep 2007
- Mesaj Privat
G-power a scris:Este destul de simplu.Iata si cum:
1.In primul rand nu poti sa golesti in intregime toata instalatia.Pt ca nu ai cum sa scurgi si lichidul din motor, nu ai dop de scurgere la motor.
2.Desfaci capacul de la vasul de expansiune.
3.In partea stanga jos a radiatorului (privit din fata masinii) este o rotita de plastic (are pe margine zimti si in cap loc de bagat surubelnita.
3.Rasucesti rotita si lichidul incepe sa curga pe o tevuta de scurgere aflata la citiva cm de rotita .O sa curga aprox 4-4.5 l (tot din ratiator ,vas de expansiune,furtune).
4.Strangi rotita de la radiator si completezi cu antigel pe la vasul de expansiune.Ia in considerare faptul ca mai ai in motor lichid vechi cam 1,5 l.
5.Stringi capacul de la vasul de exp si pornesti motorul.
Se aeriseste singur singurel.
Bafta
1.In primul rand nu poti sa golesti in intregime toata instalatia.Pt ca nu ai cum sa scurgi si lichidul din motor, nu ai dop de scurgere la motor.
2.Desfaci capacul de la vasul de expansiune.
3.In partea stanga jos a radiatorului (privit din fata masinii) este o rotita de plastic (are pe margine zimti si in cap loc de bagat surubelnita.
3.Rasucesti rotita si lichidul incepe sa curga pe o tevuta de scurgere aflata la citiva cm de rotita .O sa curga aprox 4-4.5 l (tot din ratiator ,vas de expansiune,furtune).
4.Strangi rotita de la radiator si completezi cu antigel pe la vasul de expansiune.Ia in considerare faptul ca mai ai in motor lichid vechi cam 1,5 l.
5.Stringi capacul de la vasul de exp si pornesti motorul.
Se aeriseste singur singurel.
Bafta
pe linga ce a spus colegul nostru vreau sa mai adaug faptul ca in momentul schimbarii antigelului (golirii instalatiei) motorul tb sa fie CALD.Iar in momentul umplerii instalatiei motorul tb sa fie RECE-pt a evita eventualele pagube aduse la motor(schimbarea de temperatura motor cald -antigel rece)
- parazitu7eu
- *
- 9 mesaje
- din 12 Mai 2008
- Vectra 2000 x16xel
- Suceava
parazitu7eu
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Suceava
- Masina: Vectra 2000 x16xel
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2008
- Mesaj Privat
- vlase alex
- **
- 65 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
vlase alex
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,563 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,563
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
vlase alex a scris:Sal. Stie cineva daca la Vectra C, Z19DT, din 2005 exista buson de golire antigel sau trebuie desfacut vre-un furtun? Daca da unde este amplasat? Multumesc anticipat pentru raspunsuri.
Exista la astra g si astra h...ar trebui sa fie si la vectra C...cauta pe sub masina in partea dreapta a radiatorului (masinii)...e un stut de culoare diferita...rosu..galben..o culoare care sare in ochi, distincta de culoarea celorlalte componente.
- valyd11
- **
- 385 mesaje
- din 16 Dec 2009
- Corsa 2017 B14XER
- Bucuresti
valyd11
- Mesaje scrise: 385
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2017 B14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Dec 2009
- Mesaj Privat
- livcro
- ******
- 4,563 mesaje
- din 22 Jul 2005
- Grandland X 2018 D20DT
- SIBIU-RM. VALCEA
livcro
- Mesaje scrise: 4,563
- Locatie: SIBIU-RM. VALCEA
- Masina: Grandland X 2018 D20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jul 2005
- Mesaj Privat
- vlase alex
- **
- 65 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
vlase alex
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat
- vlase alex
- **
- 65 mesaje
- din 29 Aug 2007
- Vectra 2005 Z19DT
- Constanta
vlase alex
- Mesaje scrise: 65
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2007
- Mesaj Privat
Multumesc pentru raspuns, la solutia asta ma gandisem si eu dar ma asteptam totusi sa existe un robinet de golire ca la Astra. In cazul in care nu exista cei de la Opel sunt de-a dreptul nesimtiti. Probabil ca in viitor o sa ajungem sa dam radiatorul jos sau chiar blocul motor, pentru o operatiune atat de banala.
gabrield- Suspendat
- 2,778 mesaje
- din 09 Sep 2004
- Corsa 1992 C14NZ
gabrield- Mesaje scrise: 2,778
- Locatie:
- Masina: Corsa 1992 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Sep 2004
- Mesaj Privat