Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
exact asa ...e si la mine..doar ca destul de rar face...
de cate ori am fost cu testerul in masina cu un prieten mecanic...
nu am reusit sa o fac sa se comporte asa cum am spus mai sus...
intradevar cu motorul rece...mi se intampla...
tin constant 2.000 si tasneste de mor de ciuda ca nu e tot timpul asa..
e ceva....putred Smile
Skip ads

  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
pai eu zic s-o luam logic.... Daca face numai cu motorul rece, eu as zice ca e de pe la intercooler....ma gandesc ca o fi imbacsit si nu mai face o buna racire. Ma gandesc asa: Aerul cald bagat in cilindri se amesteca cu motorina (care este) si se dilata cu un coeficient X---care este. Daca aerul ar fi mai rece, a-ar amesteca cu motorina (.....tot care este, normal) si la explozie s-ar dilata si ar crea mult mai multa presiune....care este.....
De fapt cred ca intelegeti ce spun numai ca eu nu stiu sa ma exprim. Si sper in sfarsit sa intru si eu in topicul "perlele opelistului"........care este, fireste...
drumuri bune ...care .....ar trebui sa fie. Smile
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
dar de ce nu face tot timpul cu motorul rece?
eu sesizez ocazional...am spus-o ..destul de rar....cam o data pe saptamana sa zic asa...
nu as crede ca e asta....
tare ciudat
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
si astazi am patit....
deja ma enerveaza...Sad((
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
nimeni nimic?
astept orice sugestii
  • Spirit Alb

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
si eu posed acelasi motor pe astra g, cu aceleasi simptome. Eu chiar am inceput sa ma distrez la culme si sa stapanesc anomalia. eu spun ca baiatul cu dilatatia spune ceva. Sa va ganditi ca 2000 rpm e turatia la care intra turbo si fara accelerare suplimentara motorul e suprasaturat de aer rece si comprimat si racit din nou prin intercooler deci comprimat si mai atre, rezultand un boost suplimentar. Daca nu sunt deplasat, cred ca seamana cu ideea de a-ti pune un turbo mai marisor. dar, una peste alta senzatia e faina. Atentie, 'bucuria' tine pana in 3000 rpm cand iese turbo din sarcina.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Interesanta dezbatere, sincer nu stiam ca la 3000 rpm iese turbosuflanta din functiune, pe bune. Sincer si la mine la rece se manifesta la fel, dar cica e normal la rece sa faca asa, doar la Opel. Interesant Wink
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
dar nu iese turbo.. De ce ar iesi? Adica intra pe la 2000 si iese la 3000? Nu se poate cred ca baiatul de mai sus a vrut sa spuna altceva dar a gresit.
Parerea mea.
  • Spirit Alb

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
teoria mea e bazata pe fapte. Incearca te rog urmatorul lucru: stand pe loc, accelereaza usor masina pana undeva la 2000 rpm si tine acolo; ai sa constati ca fara acceleratie suplimentara, turoetrul urca pana la 3000 rpm si apoi coboara inapoi singur. Cu cuvintele mele, eu zic ca turbo ajuta motorul sa urce pana la o anumita turatie dupa care motorul este in stare sa aspire singur cantitatea necesara de aer pentru o ardere puternica. De aceea la remapari de sisteme poti opta ca ceri sa intre turbo mai repede si sa iasa mai tarziu din sarcina pentru un boost mai rapid si mai de lunga durata. Imi pare rau daca gresesc, suntem aici sa invatam din discutii si dezbateri.
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
chiar asa, este si asta o posibilitate. Diseara cand plec de la munca am sa incerc. Va anunt ce am constatat.
toate bune
  • valix

  • Mesaje scrise: 214
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2009

  • Mesaj Privat
invest20042001 a scris:chiar asa, este si asta o posibilitate. Diseara cand plec de la munca am sa incerc. Va anunt ce am constatat.
toate bune


sunt off-topic ... dar ... nu ma pot abtine ... tu muncesti astazi ? Shocked

din ce stiam eu e 1 decembrie ... si e ziua nationala ... deci nu se lucreaza Very Happy
  • Bunicu

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Astra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Lucrez. Sad
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,344
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
am avut si zafira a y20 dth din 2001 [ 173.500 parcursi]
am , actual si zafira y20dth din 2004 [ 145.000 parcursi]
nu vreau eu sa ma dau mare sofer de y20dth, dar am observat ca sunt anumite diferente :
1. pompa de injectie diferita.
2. egr diferit.
3. turbina mi se pare mai buna la cele dupa 2003. [ e posibil sa fie acelasi model, n-am verificat]
de aici si anumite anomalii la modelele 09.2000- 12.2002 [ sper sa nu fi gresit]
avand in vedere km. parcursi , pot sa spun ca cea din 2001 era mult mai puturoasa.
si aici ,zic eu, diferenta ar face-o Pompa de injectie si EGR-UL.
pompa de pe 2004 , e mai nervoasa, cum bag piciorul , cum imediat raspunde .
pompa de pe 2001 era mai lenesa .
plus egr-ul de dupa 2003 care este extrem de reusit si mai eficient.

citesc mai sus comentariile colegilor care au y20dth 2000-2002 si regasesc exact problemele si nemultumirile pe care le aveam si eu cu cea din 2001.
motorul [ y20dth] , il consider cel mai reusit si fiabil din toata perioada 1990-2005.
  • Spirit Alb

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003 Y2.0DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2009

  • Mesaj Privat
(off topic) @victor soare: aici ai foarte mare dreptate, am avut si eu pe mana modele mai vechi dar nu se compara cu Y2.0DTH care il am eu, fabricat in 09.2003. Motorul este foarte permisiv din toate punctele de vedere, intretinere usoara, multe aspecte simplificate, valva EGR mecanica actionata de pompa de vacum nu electronica. Singurul lucru care ma deranjeaza sa zic asa, este spatiul foarte mic de manevra din spatele farului stanga... in rest nota 10 PS: si sa nu uitam de injectia directa care presupune mai putine complicatii decat la motoarele cdti.

Cat despre anomalia care se discuta aici, asemanati-o cu pisica neagra din Matrix: o eroare de program care nu se poate elimina, de care trebuie sa avem grija si sa incercam sa o stapanim.
Numai bine baieti Wink
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
bun...am inteles...
dar mie acu' vreo 6 luni mi-a zis un mecanic...(care zic eu ca e mecanic) mi-a atrs atentia ca nu se intareste suficient furtunul de la intercooler la 4.000 rotatii
sunt curios daca si la voi e la fel..
mecanicul eposesor de opel si a zis ca stie cam cat detare tre sa fie
  • vali zak

  • Mesaje scrise: 386
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2005

  • Mesaj Privat
Explicatia mea este legata numai de valva egr,in cazul nostru electrica-daca se misca putin mai greu la rece si isi da drumu imediat rezulta diferenta de atitudine,nu?hai sa cumparam cate o valva noua (1500 ron)si masina va merge lin si fara surprize.....va spun din proprie exp. pt. ca am studiat cazul indeaproape.Apropo,faza cu curatatul nu tine in toate aspectele,am impresia ca si partea el. oboseste tot tragand mai greu de ea,atunci cand apare uzura la axul pistonului.E trist dar cred ca solutia (pe care am amanat-o pana acum)e o valva noua.
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,344
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
1200 lei. nou,
si recomand sa fie curatata bec, la fiecare 15-20.oookm[ pentru Capitala chiar la 5-6.000km]
si mai e considerata piesa de schimb.
si e lege ca intre150-200.ooo km sa se duca, mai ales cea tip ciuperca.
  • stefanb_80

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2006

  • Mesaj Privat
in cazul meu pot sa iti spun ca am EGR electronic nou (1500 ron)
deci nu cred ca e de la ea...
eu banuiesc ceva la turbina...
o s aincerc in viitorul apropiat sa o curat (turbina)impreuna cu un mecanic evident...
sa vad daca e de acolo
  • deleted-18977

  • Mesaje scrise: 2,344
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mai 2008

  • Mesaj Privat
in cazul tau Stefan , egr -ul e 1200 pret corect.
poate la tine e 1500.
la galati e 1200.

turbina, vreun solenoid vacuum, vreun catalizator infundat,vreo pompa mai lenesa,vreun aer fals,ceva pe la ambreiaj.
complicat dieselul complicat.
intr-adevar cand te supara, trebuie sa iei tot la scarmanat.
  • secarianu

  • Mesaje scrise: 885
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Omega 2001 Y22DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Spirit Alb, tind sa cred ca adevar graiesti cu teoria functionarii turbosuflantei, de aceea RESPECT MAN, tine-o tot asa!
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice

Discuții similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR