- stefan_10
- **
- 251 mesaje
- din 04 Aug 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Dolj
stefan_10
- Mesaje scrise: 251
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Aug 2007
- Mesaj Privat
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
Salutari,
eu am schimbat antigelul cu unu HEPU (1.5l concentrat) si amestecat 50/50 apa demineralizata.
am desfacut surubu de jos de la radiator, desfacut capacul de la vasul de expansiune, si surpriza - in loc sa se scurga tot ( 5 litri cat are instalatia) s-a scurs putin peste 3 litri (cam 3.5).
PS: am deschis si aeroterma
sper ca antigelul vechi ramas in instalatie nu o sa afecteze.
eu am schimbat antigelul cu unu HEPU (1.5l concentrat) si amestecat 50/50 apa demineralizata.
am desfacut surubu de jos de la radiator, desfacut capacul de la vasul de expansiune, si surpriza - in loc sa se scurga tot ( 5 litri cat are instalatia) s-a scurs putin peste 3 litri (cam 3.5).
PS: am deschis si aeroterma
sper ca antigelul vechi ramas in instalatie nu o sa afecteze.
- Barabas Ovidiu
- *
- 39 mesaje
- din 10 Dec 2009
- Vectra 1992
- Sibiu
Barabas Ovidiu
- Mesaje scrise: 39
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2009
- Mesaj Privat
- vicogeo
- **
- 130 mesaje
- din 12 Feb 2007
- Corsa 2001 Z12XE
- Bucuresti
vicogeo
- Mesaje scrise: 130
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Feb 2007
- Mesaj Privat
- lucian corsa
- **
- 57 mesaje
- din 19 Oct 2009
- Corsa 2002 z12xe
- Bacau
lucian corsa
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2009
- Mesaj Privat
jery
- Mesaje scrise: 57
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2007
- Mesaj Privat
daca crezi ca ti-au pus antigel concentrat atunci poti sa mai pui apa distilata tu in el dar vezi ca la magazinele de piese se gasesc densimetre pentru masurarea concentratiei de antigel ca sa fi sigur iti cumperi unul si masori concentratia si ai scapat de griji de stricat nu are ce sa se strice ca mai aveai in motor din ala vechi antigelu face bine la pompa de apa
Famke
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1995 c12nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Apr 2010
- Mesaj Privat
- VALIKASTELISTU
- *
- 10 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Arges
VALIKASTELISTU
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
Salut, am un opel astra g din 2001. Un prieten mi-a spus ca in vasul ala de apa (nu prea ma pricep delok la chestiile de la motor) am ulei si ca tebuie sa il curat. Bun, m-am dus pe Str Dumbravei si am cumparat 1L de antigel si 1L de diluant ca cica trebuia sa il curat. Mi-a arat prietenu ala al meu ce sa desfac si cum sa il curat. Cand m-am dus la tara m-am apucat de treaba, am desfacut clemele alea si am scos vasul, l-am curatat cu diluant, l-am lasat la uscat si l-am montat. Am pus antigel pana la semnul ala. Cand am ajuns acasa si i-am spus lu tata ce am facut el mi-a zis ca trebuia sa pun si apa. Dar eu nu am curatat toata instalatia aia, am blocat toate tevile alea ca sa nu curga apa aia sau ce era, si doar am completat cu antigel am pus ca 1L si jum. Intrebarea mea este ce trebuie sa fac acuma, tata chiar are dreptate si terbuie sa curat toata instalatia si sa pun antigel nou sau pot sa il las asa? E posibil sa apara vreo problema la motor?
dan12hd
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Corsa 2001 Z10XE155
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2009
- Mesaj Privat
- VALIKASTELISTU
- *
- 10 mesaje
- din 20 Apr 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Arges
VALIKASTELISTU
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Apr 2010
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
1. aici e sectiunea Corsa
2. foloseste functia CAUTARE https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=65486
La revedere !
2. foloseste functia CAUTARE https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=65486
La revedere !
gabi77
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2010
- Mesaj Privat
As dori sa schimb antigelul ca nu am idee cand a fost inlocuit ultima data. As incerca lucrul asta singur tot din cauza banilor va dati seama fara sa apelez la service sau altcineva. Niste instructiuni eventual insotite de imagini mi-ar fi de un mare folos!
Stie cineva de care ar trebui sa cumpar?
Masina e la mana 2 din 2007 : Corsa 1.3 CDTI / D13DTJ.
Multumesc anticipat!
Stie cineva de care ar trebui sa cumpar?
Masina e la mana 2 din 2007 : Corsa 1.3 CDTI / D13DTJ.
Multumesc anticipat!
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,464 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,464
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Jos pe coltul radiatorului ai surub de golire, desfiletezi putin si cand incepe sa curga te opresti, nu trebuie scos de tot. Dupa asta dai drumul la buson vas expansiune sa curga mai repede, motorul e bine sa fie cald ca sa ai termostat deschis. Pui surub jos la loc si torni antigel+apa 50-50% pornesti motor, mai completezi.
Banal.
Banal.
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
gabi77
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2007 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Mai 2010
- Mesaj Privat
- Alex-Carol
- **
- 158 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Corsa 1998 x10xe
- Mures
Alex-Carol
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
- victor_gl
- ****
- 1,039 mesaje
- din 22 Mar 2009
- Astra 2005 z 1,7 dtl
- Galati
victor_gl
- Mesaje scrise: 1,039
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2005 z 1,7 dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Mar 2009
- Mesaj Privat
- Alex-Carol
- **
- 158 mesaje
- din 26 Jun 2010
- Corsa 1998 x10xe
- Mures
Alex-Carol
- Mesaje scrise: 158
- Locatie: Mures
- Masina: Corsa 1998 x10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2010
- Mesaj Privat
Gabilu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Mai 2009
- Mesaj Privat
in esenta e vorba de cam 6 litri dar atunci cand il elimini nu poti scoate decat 4-4 jumate! prin urmare cam tot atat iti intra la loc. daca ai nedumeriri cum se schimba iti zic eu. operatia ia cam 2 ore si iata cum se face.
1 opresti motorul
2 desfaci capacul vasului de expansiune si-l pui deoparte
3 daca stai in fata la masina cu fata la ea jos in stanga sub radiator gasesti un soi de robinet (surub cu cap de plastic) de care daca invarti incepe sa curga amestecul vechi de apa si antigel
4 dupa ce e scurs tot cu capacul de jos desfacut da drumu la niste apa calduta (atentie! - neaparat calda, mai ales daca motorul inainte a fost incins. e lesne de inteles deci de ce calda neaparat) si las-o sa curga prin instalatie, furtune etc
5 dupa ce a curs toata apa si s-a facut un fel de prespalare inchide de jos robinetul de evacuare
6 adauga apa calduta sus in vasul de expansiune pana ajunge la nivelul de maxim
7 pune capacul la vasul de expansiune. acum ai incarcat toata instalatia de racire cu apa potabila.
8 porneste motorul si lasa-l sa mearga pana termostatul deschide si circuitul mare care va pune in miscare si amestegul apa-antigel care era in motor
9 opreste masina si deschide jos iar capacul pentru a deversa apa astfel circulata
10 dupa ce e evacuata toata pune iar dopul de jos si daca vrei repeta pasii de mai sus. (inca odata: neaparat cu apa calda)
11 unii fac o spalare finala cu apa distilata/demineralizata; eu n-am facut! si nu pt ca e costisitoare ci pentru ca nu e cazul. apa de la robinet e suficient de curata incat sa nu inbibe toata instalatia cu suspensii sau stiu eu ce. apoi oricum ea e deversata.
12 e timpul pentru a umple instalatia cu amestec proaspat
13 inchide robinetul de jos. strange-l bine pt ca asa va ramane pana la urmatorul schimb. atentie: bine nu inseamana sa-l fortezi!
14 toarna 1,5 l antigel si apoi 1,5 l apa distilata. (pana acum sunt cam 3 L amestec 50/50 deci)
15 toarna aproximativ inca 750 ml antigel si pe urma completeaza cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat (nu o sa intre 750 dar oricum o sa mai trebuiasca imediat).
16 porneste motorul si asteapta sa se faca aerisirea. daca observi amestecul antigel din vazul de expansiune a scazut putin.
17 opreste iar motorul. acum poti completa cu inca un pic de apa astfel incat proportia de 50% antigel si 50% apa sa fie stabilita.
18 mai pastreaza pe aproape antigel si apa demineralizata in caz ca zilele urmatoare va trebui refacut nivelul.
cam asta e!
50/50 ar trebui sa reziste pana la -36 grade C
daca ai neclaritati apeleaza-ma!
PS s-a spus de 1000 de ori pe forum! amestecul asta de antigel e menit nu numai sa protejeze motorul de inghet ci si sa previna coroziunea. prin urmare cam dupa 2 ani el incepe sa isi piarda proprietatile si, prin urmare, trebuie inlocuit.
PPS in ceea ce priveste povestea daca antigelul tre sa fie cu sau fara silicati, verde/albastru sau galben/roz/orange asta e alta poveste si un alt topic raspunde si acestei intrebari.
1 opresti motorul
2 desfaci capacul vasului de expansiune si-l pui deoparte
3 daca stai in fata la masina cu fata la ea jos in stanga sub radiator gasesti un soi de robinet (surub cu cap de plastic) de care daca invarti incepe sa curga amestecul vechi de apa si antigel
4 dupa ce e scurs tot cu capacul de jos desfacut da drumu la niste apa calduta (atentie! - neaparat calda, mai ales daca motorul inainte a fost incins. e lesne de inteles deci de ce calda neaparat) si las-o sa curga prin instalatie, furtune etc
5 dupa ce a curs toata apa si s-a facut un fel de prespalare inchide de jos robinetul de evacuare
6 adauga apa calduta sus in vasul de expansiune pana ajunge la nivelul de maxim
7 pune capacul la vasul de expansiune. acum ai incarcat toata instalatia de racire cu apa potabila.
8 porneste motorul si lasa-l sa mearga pana termostatul deschide si circuitul mare care va pune in miscare si amestegul apa-antigel care era in motor
9 opreste masina si deschide jos iar capacul pentru a deversa apa astfel circulata
10 dupa ce e evacuata toata pune iar dopul de jos si daca vrei repeta pasii de mai sus. (inca odata: neaparat cu apa calda)
11 unii fac o spalare finala cu apa distilata/demineralizata; eu n-am facut! si nu pt ca e costisitoare ci pentru ca nu e cazul. apa de la robinet e suficient de curata incat sa nu inbibe toata instalatia cu suspensii sau stiu eu ce. apoi oricum ea e deversata.
12 e timpul pentru a umple instalatia cu amestec proaspat
13 inchide robinetul de jos. strange-l bine pt ca asa va ramane pana la urmatorul schimb. atentie: bine nu inseamana sa-l fortezi!
14 toarna 1,5 l antigel si apoi 1,5 l apa distilata. (pana acum sunt cam 3 L amestec 50/50 deci)
15 toarna aproximativ inca 750 ml antigel si pe urma completeaza cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat (nu o sa intre 750 dar oricum o sa mai trebuiasca imediat).
16 porneste motorul si asteapta sa se faca aerisirea. daca observi amestecul antigel din vazul de expansiune a scazut putin.
17 opreste iar motorul. acum poti completa cu inca un pic de apa astfel incat proportia de 50% antigel si 50% apa sa fie stabilita.
18 mai pastreaza pe aproape antigel si apa demineralizata in caz ca zilele urmatoare va trebui refacut nivelul.
cam asta e!
50/50 ar trebui sa reziste pana la -36 grade C
daca ai neclaritati apeleaza-ma!
PS s-a spus de 1000 de ori pe forum! amestecul asta de antigel e menit nu numai sa protejeze motorul de inghet ci si sa previna coroziunea. prin urmare cam dupa 2 ani el incepe sa isi piarda proprietatile si, prin urmare, trebuie inlocuit.
PPS in ceea ce priveste povestea daca antigelul tre sa fie cu sau fara silicati, verde/albastru sau galben/roz/orange asta e alta poveste si un alt topic raspunde si acestei intrebari.